رواية هل يجمعنا شئ الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم سلسبيل احمد

 رواية هل يجمعنا شئ الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم سلسبيل احمد

- مستر يوسف حضرتك طلبتني

= ياريت تركزي في شغلك يا استاذة حبيبه.. بدل ما تجيبي لنفسك رفد دي شركه مش مولد

- حضرتك ملكش دخل بشغلي اصلا.. ومش في نفس القسم بتاعي عشان تقولي كده

= افندم ؟؟ انتي ازاي تتكلمي بالشكل ده؟

- انا بتكلم عادي.. حضرتك الى مستقصدني

= طب اتفضلي على مكتبك.. و طريقتك دي عليها جزا

- تمام وانا هشتكي لمستر مصطفى.. بعد اذنك

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

صلي على محمد 

-  لاء !! انا خلاص مبقتش مستحمل حبيبه دي !!!

= بسم الله الرحمن الرحيم  فيه ايه يا يوسف؟؟! حد يدخل على حد كده؟؟ انت ولا الى داخل يقفشني بمحْدرات!! 

- مشيها من الشركة يا اما امشي انا

= يعني انت المدير ومش عارف تهدي الدنيا؟ كل دقيقة حبيبه حبيبه !!

- مدير ايه؟ دي بتتعامل معايا كأني شغال عندها يا مصطفي!! مش كأني المدير

= طبيعيي يا يوسف تلاقيها خايفه تحطها جمب لسته البنات بتوعك!

- بنات؟ انا بتاع بنات

= انت مش بتاع حاجه غير البنات.. ياريتك فضلت مركز على الأكل ارحم لك..!

- نهايته خلي البت دي تبعد عن وشي انا قولتلك اهو وبطل هزار انا بتكلم جد.. انا اصلا وقت لما امسك الشركة بشكل فعلي همشي كل الى مش عاجبني

" خرج من المكتب وهو متنرفز شوية و بعد دقايق الباب خبط فا مصطفي سمح بالدخول"

- لو سمحت حضرتك فاضي ؟

مصطفي رفع عينه: فيه ايه يا حبيبة

= ياريت حضرتك تخلي مستر يوسف ملوش دعوة بيا مش كل شوية يفضل يرخم

بدهشه: يرخم؟

- اه.. انا مش هستحمل كده وبعدين بيقولي هاخد جزا.. اخد ليه انا مش مقصره في شغلي حتي انقلوني مكان تاني احسن.. بعد اذنك

" خرجت "

مصطفي اتكلم بتعجب: انا ايه البلوى الى انا فيها دي؟ دول ولا الى في كي جي تو !!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 

|| داخل عماره في مكان عادي | شقة زياد ||

- ليلي بتعملي ايه 

= الجولاش عشان نخده معانا فيه حاجه؟

-  ابنك شكله اتجنن

= الله؟ ليه؟

- عمال يقولي لما نوصل بيت جدو و نيجي نلعب كلنا شيل كريم من معانا عشان ملك متلعبش معاه

وخليني انا و ملك بس!!

فضلت تضحك: اه.. ده ابنك بيغير ايه الجديد

- دي مبقتش غيره ده عبط

= يا تري طالع لمين

بصلها بنص عين: قصدك انا؟

- اوعي تكون فاكر اني ناسية خناقاتك معايا في المصيف عشان لبسي و لا خناقة البلد عشان مصطفي وقفني عند الرجالة في الفرح

ابتسم وحضنها بحب: اعمل ايه بحبك

- ماشي مهو طفل برضو.. اكيد غيران

= هو يعرف ايه لسه عشان يغير.. بعدين الواد ادهم هيقعد يترسم ويقولي ابعد ابنك عن بنتي

ضحكت: هيلاقيها من أسر ولا من كريم الى بيتخانقوا علي بنته 

- كويس ان كارما لسه محدش جه جنبها

= ومالك برضو لسه هيكمل سنتين صح؟

- اه.. 

سرح وبصلها: سبحان الله اول خلفتهم ولد مع ان خالد كان نفسه في بنوتة وعمال يدعي تطلع بنت

انا بحمد ربنا انوه رزقني بكراملتي

= هو مش بيحب مالك؟ وانت مش بتحب اسر !

- انتي هبـ ـله يا ليلي محدش ميحبش ابنه هو بس بيقول عاوز نسخه مصغرة من يمنى

بصتله وابتسمت جامد: اممم وايه كمان

= انت مبتسمه على ايه

حضنته: عشان مبسوطه بعلاقتك مع عمي عبدالله.. وانك بتقول مفيش اب مش بيحب ابنه.. بيدج الفيس بوك سلسبيل احمد مبسوطه اوي انك بقيت مرتاح.. وعلاقتك بيه كويسه!

زياد حضنها بحب: شامم ريحه حاجه بتفكر تتحرق

"ليلي سابته بسرعه و راحت شالت الصنية "

زياد: طب كويسه اهي لحقتيها.. اسيبك بقا و اروح اللبس

 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

لا إله إلا انت سبحانك اني كنت من الظالمين 

|| في شقة خالد و يمنى ||

- يا خالد.. شيل مالك شوية مش عارفة اعمل الكيكة

شاله وهو بيضحك: تلاقيه عاوز يعرف سر الوصفه

يمنى ابتسمت: هو بس يبدء يمشي و اعلمه كل حاجه..

- يمنى حببتي هي دي الصنية الكام؟

= دول تلاته بس.. لأن كدا كدا انا و البنات هنعمل تاني

- ليه يا يمنى.. هو فرح؟

= لا.. بس كلنا هنكون هناك.. المهم انت كلمت ادهم اكدت عليه يبطل يأخر في سلمي؟ ولا نعدي ناخدها

- أدهم مش هيرضي يحببتي بيغير هي هتيجي مع فريده تقريبا

= دي بنت عمي قوله يريح شوية

- ما علينا.. هو اكيد في الشركة مع يوسف و مصطفي و كده.. و هيخلصوا ويجوا..

= أكد عليه برضو..

- حاضر

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

اللهم صلِ وسلم وبارك علي سيدنا محمد 

|| في شقة سلمي و أدهم ||

" كانت سلمي بتلبس ملك و فريده معاها هي وكريم "

كريم: سولي.. انا عايز اقعد جمب ملك واحنا رايحين

فريده بصتله: فكرتني صح يا كيمو يا حبيبي.. لما نوصل تلعبوا كلكوا سوا وبلاش خناق مع أسر

ملك بزهق طفولي: دول لازم يتخانقوا!! انا مش بعرف اللعب منهم! واخر مره.. كانوا هيقطعوا عروستي!! 

سلمي بنكش همست لفريده: ابنك لو متلمش هعجن ابوه

فريده: ماهو اخوكي.. اعجنيه براحتك

ضحكت: طيب لما نروح له بس.. بعدين ده ادهم هو الى زهق من خناقات أسر و كريم دي

فريده: ربنا يستر في المستقبل هيعملوا ايه في بعض.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

" واخيرا بعد لما كله جهز.. بقلمي سلسبيل احمد بدأو يروحوا على البيت والى عايشين علطول في البيت كانوا احمد و محمد و زينب و عبدالله و خديجة و يوسف.. " 

" اول حد وصل كان يمنى و خالد "

"زينب قربت و سلمت عليهم وشالت مالك بحب"

يمنى: لسه محدش جه؟

خديجة خرجت وسلمت عليهم:  لسه

خالد: طيب انا هستني بره في الجنينه

" و شوية و زياد و ليلي وصلوا "

" يمنى جريت على ليلي وحضنوا بعض بأشتياق و وراهم علطول كانت سلمي بتنط في حضنهم "

يمنى: انا حذرت لو مكنتيش جيتي بدري كنت هعمل مشكله..

ضحكت: لازم اجي عشان نعمل الكيكه.. ملك كلت دماغي عايزه تعمل كيكه زي يمنى..! 

ليلي: ومين مش عايز يعمل كيكه يمني؟

" يمنى بصت لفريده ودخلتها وسطهم وحضنوا بعض تاني "

زياد: امال مصطفي الجبان فين.. و يوسف و ادهم؟

فريده: كلهم في الشغل لسه..

سلمي: اه احنا جينا بعربية فريده

زياد: طب خلاص هستني بره مع خالد.. برضو بابا و عمامي قدامهم شوية.. 

" زياد خرج و هما هيصوا "

سلمي: البيت بتاعنا الحبه دول

يمنى: يلا ناخد الولاد ونطلع الدور الى فوق.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

بقلمي Slsbell Ahmed 

|| في الشركه ||

" ادهم ومصطفي خلصوا ودخلوا مكتب يوسف "

- ها ينجم يلا

يوسف: اسبقوا انتوا بقا وانا هاجي وراكو

ادهم: يلا يحبيبي خالد مبلعْني ان فيه تهد يدات لو اتأخرنا زي كل مره

مصطفي: وانا مش ناقص نكد ولا عشان انت سنجل

يوسف: خلاص بقا هاجي وراكو يلا اتفضلوا بلاش عطله

ادهم بنكش: اوعي تكون رايح تقابل بنات

يوسف بصله وابتسم: لو مسكتش هسخن مراتك عليك

ادهم: طب يلا يا مصطفي 

" ضحكوا وبعدين قاموا يمشوا.. "

" و في اخر الممر كانت حبيبه واقفة و باين عليها الإرهاق فا بتعمل قهوه  بقلمي سلسبيل احمد و جه نادر رئيس مجلس إدارة الشركة وقف قصادها "

- مردتيش عليا يعني يا حبيبة؟

= اظن ردي وصل لحضرتك

- مش فاهم؟

حبيبه بحده: لو سمحت يا استاذ نادر علاقتنا في إطار الشغل مش اكتر

= وهو حد قال غير كده؟

" حبيبه حست انوه هيقرب ناحيتها فا اتحركت بسرعه سابته و مشيت عشان ترجع المكتب و هي داخله قابلت يوسف الى بصلها بستغراب "

- انتي ايه مقعدك لحد دلوقتي؟

حبيبه بضيق: عندي شغل

= والشغل ده مخلصش من بدري ليه ؟؟

- اهو بقا ظروف وهقعد اخلصه دلوقتي

= لا اتفضلي روحي الوقت اتأخر

- نعم؟

= زي ما سمعتي.. اغلب الموظفين مشيوا فا اتفضلي خدي حاجتك و أمشي

- ماشي بس الشغل ده لو

قاطعها بعصبيه: مفيش نقاش.. انا الى بقولك امشي!

" يوسف كان متنرفز بسبب انوه شافها واقفه مع نادر.. و معندوش ادني فكره متنرفز ليه.. " 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

بقلمي سلسبيل احمد 

|| في الجنينه ||

مصطفي دخل لقي خالد و زياد: مساء النور يا نجم منك لي 

خالد: ايه يابو مواعيد مصْروبة

"سلموا على بعض"

زياد: امال فين يوسف؟

أدهم: تلاقيه بيعلق واحده

زياد: اتلم بقا الواد احترم نفسه من ساعة ماشديته

مصطفي: الحق يتقال.. هو دلوقتي مركز مع واحده بس.. مطلعين عين بعض وعيني معاهم

زياد: مين دي بقا؟

ادهم: حبيبه.. لازم تشوفلهم خناقه.. ابقي تعالي الشركه

زياد: يابني هو انا ملاحق على الشركه عندي اتلميتوا كلكوا في فرع و سايبني انا في شركه تانيه لوحدي.. حتي المصنع عمي احمد و محمد و بابا شغالين فيه سوا 

خالد: هو انا مش مالي عينك؟

زياد: يعني احنا اتنين في شركة واحده.. وهو ومصطفي و يوسف وكمان نادر في شركة

مصطفي: فكرتني صح.. نادر ده مش مريح.. وبفكر اشد عليه برضو 

زياد بستغراب: ليه؟

أدهم: في موظفه اشتكت منه يا معلم.. قولنا عادي.. لكن بعدها اتنين كمان..

خالد: قالو ايه يعني؟

مصطفي: لمحوا انوه بيضايقهم فاهم

زياد: نعم؟ يبقي يمشي! انا من البداية مش مرتاح له.. كان ترشيح يوسف اصلا صح

مصطفي: والله انا لسه كنت هكلم يوسف في الموضوع ده بس الشغل كتير وفيه ضغط

زياد: شوف الدلع هيقولك ضغط.. عايز تشوف ضغط تعالي عندنا

أدهم: خلاص بكره نشوف الحوار ده

" قاطعهم دخول عبدالله و محمد و احمد و كمان محمود "

" بدأو كلهم يسلموا على بعض بعشم "

عبدالله: ايه الاخبار يا ولاد في اي مشاكل

زياد: كله زي الفل.. لو بس حد يجي معايا في الشركه

احمد: ما ليلي عرضت عليك.. بس نقول ايه الغيره مولعه في الدره

زياد: لا ياعمي احنا قايلين من الأول البنات ماسكه إدارة المحلات الى كلها بنات برضو لكن شغل الشركه وموظفين وبتاع لا 

محمد ضحك: ده تربيتي ده

عبدالله: دي تربية عبدالرحمن باشا انا عارفها

"ابتسموا كلهم بحنان.."

محمود: الله يرحمه.. و يرحم الحجه فاطمه

محمد:  يلا بقا اقروا لهم الفاتحه..

" قرأو كلهم الفاتحه و بعدها خرجت زينب و خديجة سلموا على بعض و قالت لهم يجوا يخدوا الأكل "

" لأن العدد كبير فا بقوا ياكلوا في الجنينه"

محمد: مش هنستني يوسف

زينب: كلمتة قال جي

" الاطفال خرجوا بره عشان عارفين ان يوسف قرب يوصل و لما دخل جريوا عليه كلهم.. كريم و ملك و أسر.. "

أدهم ضحك: معرفش بيحبوا على ايه

يوسف: سامعك يا ابو غل 

مصطفي ضحك: تلاقيه بس عشان هايف

يوسف: عمتو خديجة.. لمي ابنك

خديجة: غيران منك يحبيبي.. ها مش ناوي تشوف العروسة

" كلهم ضحكوا "

زينب: دي من عيله كويسة وبنت ناس 

يوسف: يا جماعه بلاش شغل الخاطبه ده بقا

عبدالله: يا واد بقي عندك 27 سنه!

يوسف: لسه في عز شبابي.. بقولكم ايه انا جعان

ملك خلته يشلها: انا هقعد مع يوسف

" يوسف ضحك و بص على اسر و كريم "

- اهو كده تهدوا شوية بدل ما تتخانقوا عليها

سلمي ضحكت على جملته: خد بالك من بنتي بقا

" كريم شاف كارما ليلي شيلاها فا راح عندها "

كريم: هي صاحيه؟

ليلي هزت راسها: اه..

كريم بصلها وابتسم: مبقتش تعيط كتير زي الأول

ليلي: اه.. عاوز تشلها؟

كريم بحماس ضحك: اه اه.. بس لو عيطت هديهالك

ليلي ضحكت: اوكيه تعالي جمبي

" أسر استغل الفرصة وراح قعد هو جمب يوسف و ملك " 

أسر: ملك.. خدي عصير

ملك بحنية: ايه ده طب وانت

أسر: مش بحبه اوي عادي.. انتي بتحبيه

- طب بص انا هشرب حبه وانت حبه اوكيه؟

= اشربي انتي لو عاوز هجيب

" ليلي كانت بتأكل كريم عشان هو كان بيلاعب كارما ومش مركز غير معاها ومبسوط انها مش بتعيط "

زياد همس لـ ليلي: هو ايه ده؟ انتي سبتيله بنتي

ليلي ضحكت: اسكت يا زياد انت فعلا اوڤر

" خلصوا أكل وبعدين البنات طلعوا الحلويات "

يمنى لخالد: خلي مالك معاك بقا عشان هندخل نعمل كيكه 

ليلي: و كارما يا زياد خليها جمبك

" دخلوا يمنى وسلمي و ليلي و فريده و وراهم ملك و كريم و أسر الى كانوا عاوزين يلبعوا وخلاص "

" بدأو يعملوا الكيكه و كانوا مركزين مع خطوات يمنى"

سلمي: اربع بيضات ها

يمنى حطتهم وبصت لملك: وبعدين نضربهم مع الخليط و نخلي بالنا لحسن يدخل هوا

"ملك كانت مركزه و الولاد بدأو يزهقوا"

ملك بأنبهار: واو انا عايزه احط الشوكولاتة

كريم بزهق: ما انتوا عملتوا واحده برتقال ! كفاية

أسر: مش عاجبك اخرج

كريم: اه هخرج اللعب مع كارما

" البنات ضحكت و فريده بصتلهم "

- تغير في الأحداث كريم بقي مهتم بكارما

سلمي: وزياد هيجيله جلطه

"ضحكوا جامد وبصوا ليمنى"

سلمي:  مش ناويه تخلفي تاني وتجيبي اخ لـ مالك؟ عاوزين حربوقة صغيره زيك

يمنى: بصراحه لا.. مش قادره

فريده: معاكي حق.. انا برضو بعد كريم مش قادره

سلمي: انا ادهم بيقولي لازم اخ راجل لملك اعملها له ازاي دي معرفش

ليلي: تقوليله الولاد كلهم اخواتها كلهم اخوات اصلا!

" في عالم موازي كان اسر و ملك بيتفرجوا على الكيكه في الفرن "

أسر قرب عند ملك: لما تكبري هتعملي زيها

ملك بحماس: هتبقي تساعدني؟

أسر: اه اكيد

ملك: ابقي ولـ ـع انت زي ما يمنى بتعمل.. عشان انا بخاف من النـ ـا ر 

اسر بحنية: متخافيش.. هبقي معاكي

يمنى: اخوات ايه يا ليلي لا معلش.. احنا لازم زيتنا يبقي في دقيقنا زي ما سلمي قالت

سلمي: شكرا يا اخت حربوقة عشان بتتفقي معايا

فريده ضحكت: اهو ده الى مش ممكن ابدا.. انكم تتفقوا على حاجه..

ليلي: لما يكبروا تراهنوا ان أسر هيتجوز ملك

سلمي: ياريت

فريده: قصدك ابني جربان يعني منتي عارفه انوه بيكراش

سلمي: ما خلاص شكله زهق و راح لكارما

يمنى ضحكت: الله يكون في عون زياد..

" في الجنينه.. كريم كان مجنن زياد.. و طبعا زياد غيران ومش عايز يسيب له كارما "

مصطفي: ما تبطل تناحتك دي و تسيب البت

زياد: افرض وقعت

خالد: سيب الواد يلعب

أدهم: اه سيبه يلعب

عبدالله ضحك: خليه يشلها هيخلي باله هاتها واقعدوا جمبي يا كريم

" وفعلا كريم خدها و بعدها طلع لسانه لزياد "

زياد بتعجب: اه يا ابن الـ

مصطفي: ها ايه؟

- يا ابن مصطفي مانا هقول ايه

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

" شوية وخرجنا بالكيكه و قعدنا كلنا سوا.. الجو كان لطيف و هادي.. طول الوقت كلنا بنكون مضغوطين جدا لكن الي بيهون علينا هو اليوم ده.. لما نتجمع كلنا في البيت.. شعور الدفا و الأمان بيخلينا قادرين نكمل.. وحبنا كلنا لبعض هو الى بيدينا الأمل و الطاقة"

" سبتهم و دخلت اوضة المكتب.. افتكرت من سنين كتير اول مره دخلت مع جدو وتيته وهما بيحاولوا يقنعوني افضل في مصر.. ابتسمت وعيوني بتلمع بالدموع.. لحد ما حسيت بحد ورايا "

- زياد!

" مسك ايدها وباسها"

= ايه مالك فيه حاجه مضيقاكي

هزيت راسي بالنفي: ابدا.. انا مبسوطه

- امال مالك

بصت على صورة جدو وتيتة: وحشوني اوي..

" اتنهد"

- وانا كمان يا ليلي.. وجودنا هنا بيحسسني انهم معانا هو الى بيصبرني

= احنا اتفقنا انا والبنات.. هنبات هنا كلنا

بصلها وابتسم: واحنا كلنا نترمي تحت وانتوا فوق

مسحت عينها: لا مش كلكوا بابا و عمي محمد و عمي عبدالله هيكونوا فوق

- اممم.. وانا بخالد وادهم و يوسف ومصطفي تحت

= اه ..

- ماشي ياستي.. المهم تكوني مبسوطه.. انا عمري ما هقولك لا.. انا اصلا روحي في المكان ده..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

" وقت النوم جه.. وطلعوا البنات في اوضة واحده كلهم.. و فريده كانت اكتر حد بيتبسط معاهم.. "

سلمي بحنين: ياه... فاكرين زمان!!!

" كلهم ابتسموا و يمنى بدأت تحكي لفريده "

فريده بضحك: قومتي رقصتي فنص اليل!!

سلمي: اصلها كانت مجنونه زمان

ليلي: ولسه لحد دلوقتي

يمنى: براحتكم بس متقدروش تعيشوا من غيري

فريده: طب احكيلي موضوع الجبس

سلمي: وقتها بقا خوفنا ننام جمبها من اساسه و فرشنا على الارض زي دلوقتي كده وهي كانت على السرير 

يمنى: سابوني مع الجبس لوحدي

ليلي: كنا خايفين عليكي متنكريش

يمنى بحب: انا بحبكوا اوي يا بنات..

فريده: احم.. وانا كمان حبيتكم اوي.. اكتر من اخوات.. انتوا حقيقي ليكم مكان كبير في قلبي

ليلي: وانتي كدا كدا اكتر من اختنا برضو وبنحبك من اول لما شوفناكي..! 

سلمي: دي حقيقة.. انتي طيبه يا فيرو وتتحبي

" فضلوا يتكلموا شوية وبعدين نامو من كتر الإرهاق.."

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 

|| تاني يوم الصبح ||

" صحينا بدري جدا نجهز فطار كبير لينا كلنا.. عشان عارفين ان كلهم هينزلوا الشغل علطول.. لكن احنا كنا لسه اجازه.. "

عبدالله: تسلم ايدكم

خديجة: بالهنا والشفا

زينب: حد عاوز عيش

مصطفي: أدهم ناقص ياكلني

سلمي: ملكش دعوة بجوزي ها

أدهم غمز: حببتي

يوسف: لا حبيبي محن على الاكل لا

كريم: يعني ايه محن

زياد: عاجبك كده لم نفسك شوية

يوسف قطم من الساندوتش وخد مفاتيحه: كدا كدا انا عندي شغل كتير يلا هطير انا

مصطفى: خد هنا انت ايه شاغلك اوي كده يخويا

يوسف: شحنة مصنع الجيزة.. يلا سلام

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

|| في الشركة ||

" يوسف وصل بدري و مكنش فيه موظفين كتير.. قعد في مكتبه وبعد دقايق شاف حبيبه بتدخل مكتبها "

" من جواه كان مستغرب اللتزامها بالشغل.. مهما كان بينكش معاها هو عارف ان شغلها مش عليه اي تعليق.. بس سأل نفسه.. هو ليه بيعلق.. "

" وبعد شوية استغرب لما شاف نادر موجود بدري.. و في طريقه لمكتب حبيبه..! "

- يا صباح الخير

حبيبه بدهشه: حضرتك دخلت من غير ما تخبط!!

" نادر قرب ناحية الكرسي بتاعها وحبيبه قامت "

بصلها بسخريه: انتي بتسبيني امبارح وتمشي ؟ فاكره نفسك مين؟

حبيبه: كفاية اوي لحد كده! 

- فوقي يا حببتي!!! متنسيش نفسك

حبيبه راحت عند الباب: لا مش ناسية ياريت حضرتك الى متنساش ان علاقتنا مجرد شغل واتفضل من مكتبي عشان مبلغش مستر مصطفي 

" وقبل ما تفتح الباب اتحرك ناحيتها بسرعه وشال ايدها من على الاوكره ومسكها "

" حبيبه اتفاجئت و اتحْضت "

" قبل ما تعمل اي حاجه ايده التانيه راحت عند رقبتها و مسكها بحزم "

- اوعي تفتكري ان دراعي بيتلوي انتي هتطردي من هنا في خلال دقايق يحببتي ومحدش هيصدق واحده زيك

" حبيبه كانت بتحاول تتكلم او تزعق وهو حْانقها..!! فضلت تزق فيه لكنه مش بيتحرك.."

يتبع..

•تابع الفصل التالي "رواية هل يجمعنا شئ " اضغط على اسم الرواية 

تعليقات