رواية نجاتي الفصل الثاني والعشرون 22 - بقلم فاتن جمال

 رواية نجاتي الفصل الثاني والعشرون 22 - بقلم فاتن جمال 

في فيلا احمد 
كان احمد ووليد قاعدين مستنين اسر 
اسر وهو مش عارف يقف على رجله 
احمد بصدمه: اسر مالك 
اسر بدموع : سبتني واتجوزت ادم اتجوزت اكتر شخص خفت عليها منه سبتني يا احمد
وليد : اهدي يا اسر 
اسر : حد يقولي اني بحلم 
احمد بتوتر: انا اسف يا اسر مش عارف اقولك اي 
اسر بعصبية وصوت عالي: قولي أن كدب هي متجوزتش ادم قولي أنها بتحبني وكمل وهو بيقعد علي الارض والدموع تنهمر منه وكأنه طفل صغير يريد أن يطمن بوجود والدته قولي أنها بتحبني زي مانا ما بحبها قولي يا احمد انها ليا ليس مش لحد غيري 
احمد بحزن علي صديق عمره: انت اسف يا صاحبي وهي الخس "رانه مش انت هي اللي خسر"رت قلبك وحنيتك 
وليد : اسر انت طول عمرك قوي وعارف ازاي ترجع حقك كويس واللعبه معا ادم الدمياطي ليس مخلصتش ليس يا اسر بدري 
اسر : تعبت يا وليد كفايه لحد كدا 
امير بعصبية: لا مش كفايه يا باشا اسر السويفي اهم عميل في مكافح"ة المخد"رأت يوصل لـ أنه يعيط اسر الملقب بالنسر بسبب قوة إصراره وتركيزه يقعد كدا مش كل دا كان تخطيتك مش دا حلمك انك تقضي علي الش"ر من جدوره فينا اصرارك 
وليد بتأكيد : اسر اللعبه بدأت في الجد بقالنا سنين يا صاحبي بنخطط ونحافظ علي كل حاجه ودلوقتي جه وقت أننا نخلص اللعبه 
اسر : ....
احمد بهدوء: اسر انس انك ظابط وانس انك كبير الماف" يا في مصر وانس انك بتحب أسوة بس هتقدر تنسي مو"ت ابوك و مو"ت امك اللي لحد الان مفهم الكل انها عايشه و فرح اللي سايبها في ايد اكبر عدو ليك 
امير بحكمه : اسر انا عارف ان غصب عنك بس كفايه كدا علي ادم انا حاولت كتير اوي اصلحه لكن ألفا"سد دايما هيفضل كدا 
نور بسرعه ودموع : اسر ليان مش في المستشفى 
احمد بسرعه : ازاي مش في المستشفى 
اسر بهدوء : أسوة اكيد خدتها مني 
امير : وهتخلي ادم يكمل 
احمد فونه رن : الو 
احمد بصدمه : اي 
وليد : في اي 
احمد بص لاسر : سميه بنت خالت أسوة لقوها مي"ته 
اسر بصدمه : ازاي 
امير بسرعه: ادم مفيش غيره 
اسر بعصبية مكتومه: اللعبه بدأت 
نور بدموع: اسر انا مش فهمه حاجه 
اسر بهدوء قرب من أخته : نور ممكن نتكلم شويه بس تفهمي كلامي 
نور : نعم يا اسر 
اسر بتنهيده : نور احنا عندنا اخت واسمها فرح 
نور بصدمه: ازاي 
اسر : هقولك على كل حاجه بس اللي عايزه منك دلوقتي انك تفضلي عند احمد هنا وكمل كلامه بس بعد ما اكتب كتب كتابكم دلوقتي 
احمد بصدمه : يا رجاله حد يضربني 
وليد بابتسامه : تامر وضربه علي دماغه 
احمد بوجع : اه يا عم ايدك بس اي دا انا صاحي يعني مبحلمش 
اسر : قولت اي مواقفه 
نور بكسوف : حاضر 
اسر بابتسامه هادئه: تمام ياله يا رجاله 
امير بسرعه: استني طب وانا وفرح 
اسر : ليس شويه عليكم وبعدين انت اللي جابك هنا المفروض انك متجيش 
وليد : اي يا عم جه يشوف صاحب عمره 
احمد بابتسامه : مثلث برمودا رجع يا رجاله 
وليد : انت عبيط ياض دا عمره ما اتفرق 
امير بسخرية: بس البركه في افكار اسر باشا من بعد الكليه وكل واحد بيعمل كل حاجه في السر تقولش ذنب علينا 
اسر بهدوء : هانت يا رجاله 

في فيلا ادم الدمياطي 

ادم بفرحه : انا مش مصدق انك معايا انا حاسس اني بحلم يا أسوة 
أسوة بدموع : انت عارف اني اتجوزتك علشان اعرف كل حاجه 
ادم بسخرية: عارف يا أسوة بس انتي عارفه اني من اول مره شفتك وانا بحبك 
أسوة حست بو"جع اسر دموعها نزلت غصب عنها بس رجعت تاني وافتكرت أنه كان عارف كل حاجه واتجوزها بس علشان يداري عليها شغله وشغل والدها وأنه اتجوزها بس علشان وصية والدها ليه 
أسوة بدموع : بعد اذنك عايزه ارتاح ممكن 
ادم بخبث : طبعا أنا خارج وساعه وراجع 
أسوة : تمام 
ادم خرج من الاوضه وهي ضمت نفسها وبدأت دموعها تنزل بغزاره 
حست بايد بتطبطب عليها رفعت عيونها بصدمه وهي شايفه اسر قاعد قصاد منها علي طرف السرير 
اسر بحب : مش عارف اعيش من غيرك 
أسوة بدموع : لو سمحت انا ست متجوزها امشي 
اسر قرب منها وهي دموعها بتنزل منها 
اسر بحب قرب مسح وشها بايده: انا مش قادر ابعد عنك صدقيني بحبك 
أسوة بدموع غمضت عيونها وهي حاسه بلمسة اسر علي ثغرها 
اسر بحب : مش عايز اشوفك بتعيطي 
أسوة محستش بنفسها غير وهي بتحضن اسر 
اسوة بدموع : انا تعبت مش عارفه اعمل اي ولا عارفه حاجه انا خايفه من كل حاجه بس الغريب اني معاك بس براحه غريبه بس اني في امان 
اسر بحب وهو بيلمس شعرها: علشان محدش هيحبك قدي 
أسوة بعدت عنه لما أدركت هي قريبه منه ازاي 
أسوة : انا اسفه 
اسر بخبث : مفيش ست بتعتذر علشان حضنت جوزها 
أسوة بصدمه : جوزها ازاي 
اسر : انا طلقتك شفوي ورديتك ليا تاني يعني جوازك من ادم كدب و لو لمس منك شعره واحده هحاسبك انتي سمعتي 
أسوة بصدمه هزت راسها بمعني حاضر 
اسر بهدوء قرب طبع بوسه علي جبينها : بحبك 
أسوة باستغراب: انت غريب اوي 
اسر ببرود: عارف وعلشان كدة مميز المهم انا هسيبك تعرفي لوحدك كل حاجه انتي عايزها من ادم بس اللي عايزك تعرفيه اني هكون معاكي في كل وقت وعيني عليكي 
أسوة : طب اي الحقيقه 
اسر بتنهيده : لو قولت ليكي الحقيقه يمكن متصدقيش ويمكن تنصدمي اكتر بس اللي عايزه منك انك تكوني قويه علشان الفتره الجايه صعبه وكمل كلامه وهو بيقوم من علي السرير ياريت ليان تبدأ الجلسات بشكل متواصل انا عارف انها معاكي 
أسوة بصدمه : ط طب ولما اعرف الحقيقه 
اسر بحزن : ساعتها هتكوني حره وانا هكون برى حياتك انا بحبك بس مستحيل افضل معاكي وانا عارف انك تتمني المو"ت ولا انك تشوفيني لاحظه واحده 
أسوة حست بوجع بعد كلام اسر وبدأت دموعها تنزل منها 
اسر قرب منها : بتعيطي لي 
أسوة بدموع : مش عارفه 
اسر بخبث : طب بطلي عياط 
أسوة : حاضر 
اسر : انا ماشي وزي ما قولتلك انا جوزك يعني محدش يلمس منك شعره 
أسوة : حاضر وكملت بخوف وهي شايفه اسر خارج من الباب 
ممكن ادم يشوفك 
اسر ببرود: ياريت 

في مكان مجهول 

وليد : اسر قولنا بقي علي باقي الخطه 
اسر : انا عارف يا رجاله أننا بقالنا اكتر من خمس سنين بنلعب معاهم وعارف أننا في خمس سنين بردو ضيعنا حاجات كتيره اوي بس هانت خلاص 
احمد بهدوء: مفيش حاجه ضاعت احنا عملنا اللي كان نفسنا فيه اساسنا شركتنا وساعدنا بعض في كل حاجه انت يا اسر حققت حلم ابوك وبقيت عميل سري زيه في مكاف"ة المخد"رأت وأحمد عرف يحقق حلم أبوه هو كمان وبقي ظابط ووليد مهندس برمجة وانا بقيت مهندس معماري وعرفت أساس الشركه بفضلك وبفضل امير ووليد 
اسر بهدوء : بس انا ضيعت منكم خمس سنين 
امير : لا يا اسر انت عملت كدا انت طلبت من اخواتك المساعده مش اكتر واحنا معا بعض من صغرنا 
وليد بضحكه: وبعدين فين شاعرنا 
اسر وامير وأحمد : أيدينا في ايد بعض لو اخويا مال ايدي تعدله ولو جيبه ماله جيبي يعدله ولو عقله طار ايدي تمسكه 
أيدينا في ايد بعض وقلوبنا دايما علي بعض 

 •تابع الفصل التالي "رواية نجاتي" اضغط على اسم الرواية
تعليقات