رواية نجاتي الفصل الحادي والعشرون 21 - بقلم فاتن جمال
اسر نزل من العربيه: رايحه فين
أسوة مشيت في وسط الطريق وفجاء عربيه جت من غير ما تاخد بالها وفجاء أسوة بقت على الأرض
اسر بخوف وصوت عالي: اسوووووة
اسر قرب منها وهي فاقده وعيها
خدها وحطها في العربيه و ركب العربيه وبدأ يسوق بسرعة البرق
" والان اخش ضياعك؛فانا ذالك الناجي من كل شي فـ وجودك "
بعد وقت كان اسر قدام مستشفى السويفي
اسر بعصبية: فين الدكتور
الدكتور بخوف : اسر باشا
اسر بعصبية: قدامك دقيقه وتكون فاقدة
الدكتور بسرعه : حاضر بس نعمل اشاعه علشان نطمن عليها
اسر : بسرعه
بعد فتره كانت أسوة في اوضة فاقده وعيها وهذا المحلول الطبي متواصل بها
اسر بهدوء قرب منها
اسر بصوت مهموس: انا اسف حقك عليا
أسوة بدأت تفوق
أسوة بتوتر: ااه انا فين
اسر بسرعه : انتي كويسه
أسوة بتذكير : ايو
اسر بحب : حمدالله على سلامتك يا حببتـ..
بترت كلامه أسوة بنطق كلمة النهايه بالنسبه لاسر
أسوة بدموع : طلقني
اسر بعدم استوعاب : ااانتي بتقولي اي
أسوة بقوه رغم ضعفها : طلقني ودلوقتي انا خلاص عرفت كل حاجه
اسر بهدوء : طب ممكن لما تخرجي من المستشفى
أسوة بإصرار : دلوقتي
اسر بوجع : ح حاضر يا أسوة اانتي طالق
أسوة بتوتر: ممكن تخرج
اسر خرج من غير ولا كلمه
أسوة بدأت تنهار في الدموع
بعد وقت كانت خارجه وهي سانده علي الحيطان
اسر بسرعه : رايحه فين انتي ليس تعبانه
أسوة بتعب : ملكش دعوه بيا
اسر بعصبية: بقولك ادخلي اوضتك
أسوة بصوت ضعيف : ااانا حره انت سامع
اسر : تمام وفجاء شالها وحطها في سريرها
أسوة بعصبية : انت اكيد مجنون
اسر ببرود: اسمعي بقى كلامي كويس لو علي اني طلقتك ف دي حاجه عادي تحصل بس لو مسمعتيش كلامي هتشوفي وش انا مبحبش حد يشوفه من اعد"ائي ما بقالك انتي
أسوة بخوف : ااانت عايز اي
اسر بثقه : تسمعي كلامي كله
أسوة : اللي هو
اسر ببرود: ترجعي القصر وتقعدي فيه
أسوة بتوتر: وانت
اسر بهدوء : هقعد في مكان تاني
أسوة : ولحد امته
اسر : لحد ما انفذ وصية والدك وهي انك تخلصي كليه
أسوة : موافقه بس مش علشانه لاني خلاص معنتش عايزه اسمي يبقي جانب اسمه وكملت بدموع دا واحد كان كل همه أنه يجيب فلوس مكنش عارف أنه بيد"مر ناااس كتيره اوي يمكن كنت أنا أو اخويا منهم
اسر بحزن : ساعات الدنيا غصب عنك بتحطك في مكان انتي مش شبه بس لازم تكوني فيه
أسوة بدموع : غلطان اللي عايز يمشي صح بيعرف يعمل كدا بلاش مبررات لأفعال مينفعش تحصل
اسر : احمدي ربك انك تقدري تعملي كدا غيرك معندوش القدره
أسوة بدموع : ممكن امشي من هنا
اسر : ثواني الدكتور يجي يطمن عليكي
أسوة هزت راسها بمعني تمام
اسر : ثواني هرد علي الفون
اسر خرج من الاوضه
اسر : ايو يا احمد
احمد : عملت اي
اسر بدأ يحكي كل حاجه لاحمد
احمد بهدوء: طب كويس
اسر بزعل : طلقتها
احمد : بكرا تبقي ليك برضاها هي بتحبك
اسر : ياريت تعرف اني مقدرش اعيش من غيرها
احمد : أن شاء الله وكمل بخبث علي فكرا وليد الشامي جه مصر
اسر بفرحه : اخيرا نور مصر ابن الذين
احمد : انا رايح المطار اجيبه
اسر : تجيبه علي الفيلا بتاعتك علشان انا كمان جاي عندك
احمد : تمام سلام علشان يدوب اروح اجيبه
اسر قفل معا احمد ودخل اوضة أسوة لقاها فاضيه
اسر بخوف : أسوة أسوة خبط علي باب الحمام مكنش فيه حد خرج يدور عليها في كل مكان
في الاستقبال
اسر بسرعه : مدام أسوة فين
السكرتيره: المدام خرجت معا ادم باشا
اسر بشر : نهاي"تك يا ابن ****
في فيلا ادم الدمياطي
ادم بابتسامه خبيثه: نورتي بيتك
أسوة بدموع : انا عايزه ارتاح ممكن
ادم بابتسامه: طبعا اتفضلي
أسوة وقفت علي أول الدرج لما سمعت صوت اسر
اسر بعصبية: أسوة
ادم ببرود : اسر باشا اتفضل
اسر بعصبية: بتعملي اي هنا
ادم بابتسامه خبيثه: هتكون بتعمل اي في بيت جوزها يا اسر باشا
اسر بصدمه : جوزها
ادم : اه جوزها وإن كان علي موضوع العده فأنا عرفت انها ليس بنت يعني مفيش عده وكمل كلامه بغل قولتلك من الاول أسوة ليا بس انت مصدقتش
كل دا واسوة واقفه دموعها سابقى اي كلام بيتقال
اسر بصدمه : اااسوة اللي بيقوله دا بجد
أسوة بدموع : ااانا حره واعمل اللي عايزه
اسر بعصبية مكتومه: اللي قاله صح
أسوة بصوت عالي: اايو اتجوزته ارتحت
اسر ببرود عكس ذلك: طبعا ارتحت علشان عرفتي تختاري راجل يعرف يحميكي وكمل وهو بيبص لـ ادم وعرفتي بردو تختاري اكتر حد يعرف يتوثق فيه مبروك
ادم باستغراب من رد فعل اسر : غريبه يا اسر باشا
اسر ببرود: اي الغريب انت قولت أنها كانت ليك واديك خدتها بس متنساش أنها كانت ليا في الاول واديك بردو قولت أنها ليس بنت يعني مكنتش عارفه تخليني احبها أو حتي اقرب منها أصلها مش استيلي
أسوة قلبها كان بيتكسر لأصغر حتت من كلام اسر ولكن عند ادم كان مستغرب كل كلمه اسر قالها
اسر ببرود: ياله أسيب العرسان معا بعض شويه
ادم بعصبية مكتومه: مش تشوف اول رقصه بيني وبين مراتي
اسر ببرود: ملوش لازمه اصل بيني وبينك جربت الرقص معاها قبل كدا وكان بردو قصادك مش عارف والله يا آدم لي كل حاجه نفسك فيها بتاخدها من بعدي يمكن علشان انا اسر السويفي اللي بيسيب كل حاجه بمزاجه
ادم بعصبية : قصدك اي يا اسر
اسر بخبث : قصدي بكرا تعرفه وكمل بخبث وابقي سلملي علي فرح أصلها وحشاني بنت الذين
باي يا أسوة
أسوة بدأت دموعها تنزل اكتر وهي شايفه قدامها الشخص الوحيد اللي حست معا بالأمان بيمشي عادي بس كان هيعمل اي وهي اللي سبته وتخلت عنه
•تابع الفصل التالي "رواية نجاتي" اضغط على اسم الرواية