رواية اشتغاله الفصل الحادي و العشرون 21 - بقلم ليل أدم
مساء الخير للجميع 💐💐
الجزء ٢١ من رواية ❤️❤️
(❤️أشتغاله ❤️)
زين : الشركه كلها نورت يا مستر عزيز
عزيز : عرفت اللي عملته مع مشيره بس مزعلتش منك دا شغل إنما لما عرفت اللي مشيره عملته معاك قولت لازم اجي بنفسي اقولك حقك عليا يا زين
زين : مات الكلام طالما حضرتك جيت بنفسك لحد عندي دي في حد ذاتها تعدي اي حاجه
عزيز: طول عمرك متكلم ولسانك حلو يا زين
زين : بنتعلم من حضرتك يا مستر عزيز
عزيز : أنا متابع شغلك عن قرب ومبسوط جدا جدا بذكائك بقيت حوت يا زين
زين : دي شهادة كبيره اوي دي يا عزيز بيه
عزيز : عايز اقولك حاجه كمان يا زين
زين : اتفضل
عزيز: ابعد نفسك عن تشغيل دماغ الحريم تصرفات غريبة وبدون دراسه انت اكبر من كده مشيره بنتي وانت حد عزيز عليا مش حابب الموضوع ما بينكم يطول عن كده حتى لا أتدخل
زين : معلش يا عزيز بيه تتدخل اللي هو تعمل اي تتوسط زاي ما بتعمل الوقتي ولا قصدك تدخل بشكل معين لمصلحة بنت حضرتك
عزيز: اسمع يا زين مشيره مهما كانت بنت عزيز حامد يعني مينفعش حد يقرب منها
زين : إنما هيا تمشي تلوش في خلق الله صح
عزيز : زين عزيز حامد عنده مكانين مفيش ليهم تالت مكان اسمه الجحيم ومكان اسوء من الجحيم
زين : اعتبر اني غلطت واحجزلي في اي مكان تحبه فيهم
عزيز : كنت متوقع منك رد الفعل ده
زين : بس ده مش رد فعل رد فعلي لما يحصل من قوته هتقف قصاد نفسك تقول الحركه دي لا يمكن تطلع إلا من زين كامل و حط مليون خط تحت كلامي أما كلامك أنا نسيته علشان انت وجحيمك اخر همي
عم حسن : القهوه يا مستر زين
زين : حط قهوتي هنا بعد اذنك يا عم حسن وقهوه مستر عزيز ممكن يشربها بره أو
تيكا وي
عزيز: خليك فاكر اللي حصل ده يا زين
زين : متقلقش عليا لو زعلت منك عندي اللي يرضيني
خرج عزيز حامد من مكتب زين وكان على آخره
في جانب آخر كان جوده نازل من منزله كان في عربيه سوداء وفيها بودي جردت في انتظار جوده
المتحدث: اركب
جوده : أنا مش طالب اوبر
المتحدث: بقولك اركب
جوده : البدله غاليه والمصحف ايدك من عليها أنا هركب
المتحدث: اتفضل
جوده :(ركب العربية وبص على الجردات حواليه ) هو أنا مخطوف طب يا جدعان
المتحدث: لأ
جوده : طب ياعم دا انا قلبي وقع في رجلي
المتحدث: خف رعي بقا ها
جوده : ياعم بستفهم انت كلامك قليل و خلقك ضيق اوي اي ده ياعم كلمه انت كمان انتوا شكلكوا أول مره خطف
المتحدث: (لف بوق جوده ب لصق ) خف رغي بقا ها
جوده : هز رأسه وعمال يتكلم بأيده لحد ما وصلوا الي منزل مشيره عزيز
المتحدث: انزل
جوده : ياساتر ياجدع كنت هموت وانت قافل بوقي كده هو ده المتحف المصري ولا القلعه هو أنا مخطوف رايح اقابل سعد زغلول
مشيره : خلص بقا يا جوده خلينا نتكلم
جوده : (لف شاف مشيره ) الله يا عبدالله
مشيره: مالك خايف من اي تعالي
جوده : مش خايف حد يشوف الجمال ده ويخاف
مشيره : أما صاحبك لسانه مش حلو زايك ليه
جوده : خير يا استاذه مشيره
مشيره : مالك ما انت كنت ماشي كويس
جوده : أصل اكيد حضرتك مش جايبني لحد هنا علشان اتفرج على تشطيب البيت مش كده
مشيره : بتفهم يا جوده
جوده : طبعاً وبقدر كمان
مشيره : طالما بتقدر يبقا دفتر الشيكات اهو اكتب الرقم اللي يخطر على بالك
جوده: مقابل اي علشان اعرف اقدر الرقم
مشيره : زين
جوده : ماله
مشيره : عايزه امضاء منه على حتت ورقه صغيره
جوده : حلو ده موفق
مشيره : بس خلي بالك لو طلعت بتشتغلني
جوده : ياست الكل اروح منك فين والبلد كلها بتاعتك
مشيره : كويس انك فاهم دي كويس
جوده : امسكي
مشيره : خمسين مليون جنيه مره واحده
جوده : اقطعه وامشي
مشيره : لا على اي موفقه
جوده : فين الورقه
مشيره : دا انت داخل سخن اوي
جوده : هو أنا ههزر معاكي في خمسين مليون جنيه
مشيره : لحظه تكون الورقه جاهزه
جوده : فين الفلوس
مشيره : في ايدك
جوده : لالالا عايز كاش
مشيره : خمسين مليون كاش طب ازاي
جوده : منا قولت بلاها
مشيره : ياعم اهدا بس في اي
في جانب آخر
ريهام: أدخل
زين : مساء الورد على الورد كله
ريهام: (قامت حضنت زين ) عامل اي
زين : مالك في اي
ريهام : مفيش عندي مشكله صغيره كده في الشغل متشغلش بالك
زين : وريني طيب كده
ريهام: مش مهم ياعم أنا ما صدقت شوفتك نقعد نحل في أزمات شغل
زين : وريني بس افتحي اللاب
ريهام: اهو
زين : اي الموضوع بقا
ريهام: سعد كامل بعد ما دفعت ليه فلوس الأسهم جاله عرض اعلي من العرض بتاعي رجع الفلوس تاني وقالي معلش ومش عارفه اي
زين : واطي اوي وهتعملي اي
ريهام: بفكر اوقف شغل ع كده الموضوع بقا مرهق اوي السوق اتغير ومحدش عايز حد يكبر وكله باصص في رزق التاني
زين : انتي شايفه كده
ريهام: اعمل اي طيب ما اديك شايف
زين : تعملي اي وانتي الحته اللي في الشمال هو أنا دكر بط مثلاً
ريهام: بعد الشر عليك ياعم هو حد يقدر يقول كده
زين : لحظه واحده وكل حاجه تتحل
ريهام: ازاي بس
زين : (طلع تليفونه)
ريهام: بتعمل اي
زين : (أشار إلى ريهام ب السكوت)
سعد : والله ما مصدق نفسي مستر زين بنفسه
زين : لا يا سعد صدق نفسك علشان انت مزعلني منك
سعد : ينهار ابيض مين في السوق كله يعرف يدوس ل زين كامل على طرف
زين : انت عملت كده يا سعد
سعد : حصل اي طيب احكيلي
زين : بقا استاذه ريهام تتفق معاك على سعر الاسهم وتحول المبلغ والآخر فلوسها ترجع بالشكل ده
سعد : والله يا مستر زين جالي الضعف في حق السهم حط نفسك مكاني
زين : سعد لما جيت تشتري مني اسهم الروضه وكان معاك ربع المبلغ أنا عملت معاك اي
سعد : مخدتش مني الفلوس وبيعت الاسهم ليا
زين : ووريتك بعينك الأسعار الكاش اللي جت كان مين أقل سعر وفلوسه مش حاضره كمان
سعد : أنا
زين : وجاي الوقتي تسألني لو مكانك هعمل اي
سعد : حقك عليا يا مستر زين اللي انت شايفه أنا هعمله أنا الحمد لله لحد الوقتي مبيعتش الاسهم
زين : اللي انت شايفه بقا يا سعد أنا اللي عندي قولته سلام
سعد : تحت امرك يا مستر زين سلام
ريهام: ياعم انت كمان انت فاكره هيسمع كلامك
زين : عدي من واحد ل خمسه هيوصل ليكي ميل يقولك نتمم الصفقة
ريهام: كمان دا انت بتحلم الناس الوقتي يازين اهم حاجه عندها المصلحة غير كده (وفجأة جت رساله)
زين : افتحي الرساله طيب
ريهام: دا عايز الفلوس تاني
زين : هو أنا بلعب يابنتي
ريهام: اعععععععععععع مش عارفه اعمل معاك اي
زين : تتجوزيني
ريهام: نعم ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️الي اللقاء في الجزء القادم ❤️❤️
✍️ليل أدم 💐❤️
•تابع الفصل التالي "رواية اشتغاله" اضغط على اسم الرواية