رواية بيت العائلة الفصل التاسع 9 - بقلم مريم امين

 رواية بيت العائلة الفصل التاسع 9 - بقلم مريم امين

بيت العائله 🏠🌺
                                part 9
عدّة يومين علي ابطالنا كله تمام 
                       ~~~~*
في يوم الملعون
عند البنات 
رنيم: انا نازله يا كوكي عايزة حاجه 
مسك بقلب مقبوض: عايزة سلامتك ياقلبي خلي بالك من نفسك 
رنيم: ماشي ياقلبي سلام 
تركت رنيم المنزل و ذهبت الي الشركه 
                         ~~~~~*
عند ميرال 
ابرهيم: يا بنتي اخرجي بره هاتيلي الدواء ده من الصيدلية 
ميرال: حاضر يا عمو 
و بل فعل اول ما خرجت ميرال من المحل 
ميرال بذهول: ايه الورد ده كلو ده اكتر من المحل ب100مره 
توقفت سياره سوداء اللون نزل منها 
مراد: ايه رايك فى الورد ده 
ميرال بذهول: هو انت اللي عملت كل ده 
مراد: ميرال عايز اقولك علي حاجه 
هنا بقا خرج ابراهيم بابتسامة 
مراد رقع ادم ميرال 
مراد بصوت عالي جدا: ميرال انا بحباااااااااااك 
ميرال واقفه مصدومه 
ابراهيم: يا بنتي ردي عليه 
ميرال بدموع الفرح: و انا كمان بحباااااااااااك  
مراد بفرحه: تقبلي تبقى حرم مراد الشفعي 
ميرال بدموع: موافقه 
قام مراد من علي الارض 
مراد بحب: بحبك يا احلي وارد في حياتي 
                       ~~~~~~~*
عند رنيم خلصت شغلها 
رنيم: يلا يا يويو انا مروحه 
ايه: رايحه فين انتي متعرفيش ولا ايه 
رنيم: معرفش ايه هو في حاجه 
ايه: ايوه في انتي رايحه اجتماع 
رنيم: فين الاجتماع ده 
ايه: عند استاذ دياب عشاء اجتماع 
رنيم بخوف: مش معني عند استاذ دياب و انا هروح لوحدي 
ايه: لا طبعا انا هروح معاكي و شويه من الموظفين 
رنيم بطمنين: اه ماشي هو احنا هنتاخر 
ايه: اه شويه 
رنيم: ماشي لما اكلم مسك اقولها 
كلمت رنيم مسك قالت هتتاخر 
و بل فعل ذهبو الي شقه الزمالك 
بعد نص الاجتماع 
رنيم: في ايه يا ايه بتعيطي ليه 
ايه بدموع: اصل ماما تعبت و في المستشفى مفيش حد معاها 
رنيم: الف سلامه عليها هيا عامله ايه دلوقتي 
ايه بدموع: والله مش عارفه 
رنيم: خلاص روحي شوفيها و انا اكمل الشغل 
ايه: بس الشغل صعب عليكي لوحدك 
رنيم: خلاص روحي متشليش هم 
ايه: شكرا بجد شكرا ليكي انا همشي 
رنيم: سلام ياقلبي و ابقي طمنيني عليها 
و خلص الاجتماع 
و كلو مشي اللي رنيم 
دياب: اومل فين ايه 
رنيم: مامتها تعبت و مشيت عشان محدش معاها  
غيث بخبث: خلصتي ولا لسه 
رنيم: لسه ناقص موعين هغسلهم 
دياب: تمام روحي انتي و اعمليلي قهوه
دخل دياب الاوضه جاب حاجه منها و خرج 
رنيم: اتفضل القهوه 
و دخلت رنيم تخلص كل اللي وراها 
دياب بزعيق: انتي يا زفته 
رنيم بخضه: في ايه حضرتك بتزعق ليه 
دياب بقرف: القهوه  عامله كده ليه  
رنيم: مالها زي كل يوم 
دياب: طب دوقي كده 
رنيم: داقت القهوه لتها مره 
غيث بخبث: طب اشربيها دلوقتي و حالن كمان 
رنيم: بس 
دياب بزعيق: قولت اشربي 
و بل فعل شربت رنيم القهوه غصبن عنها 
دياب بخبث: يلا روحي كملي شغلك 
خلصت شغل و هي حسه بدوخه 
رنيم بدوخه: عايز حاجه تاني ييا استاذ دياب 
دياب: انتي ماشيه 
رنيم بدوخه اكتر: ايوه خلصت كل الشغل و مروحه 
دياب بخبث: انتي كويسه 
رنيم و هي بتفقد الوعي ل ا
دياب: رنيم رنيم في حاجه و ضرب كفين علي وشها
دياب بخبث : نوم العوافي ياروحي 
و شلها و دخلها  الاوضه و رماها علي السرير 
دياب بغل: ده انا هزلك وهخليكي تتمني الموت ميت مره و هتيجي تبوسي رجلي عشان اتجوزك  لا مش عشان القلم ده عشان انا عمرى ما واحده قلتلي لا و عجبتني الصراحه برضو  لما نشوف  ضور خضر الشريفة اللي انتي عامله 
و نزع عنها ملابسها و هجم عليها زي الديب السعران و هي نايمه لا حول ولاقوة
اغتصبها براتها بكل وحشيه و بعد عنها لما اتاكد انها فقد عذريتها وو يتبع 
 ✍🏻 بقلم« Mariam amen» 🦋🥰
تفاعلو يا قمرات و قولو رايكم في التعليقات

•تابع الفصل التالي "رواية بيت العائلة" اضغط على اسم الرواية

تعليقات