رواية نجاتي الفصل الخامس 5 - بقلم فاتن جمال

 رواية نجاتي الفصل الخامس 5 - بقلم فاتن جمال 

البارت الخامس 

أسوة نزلت جري وهي مش عارفه المطبخ فين والا اي طبيعة اكله لكن كان جواها خوف من هدوء اسر 

نور بصدمه: أسوة مالك بتجري لي 

أسوة بتوتر : اصلا اصلا المغرور عايز يفطر 

نور بضحكه : قصدك أبيه 

أسوة بتريقه: ايو قصدي ابيه

نور : طب تعالي معايا المطبخ 
أسوة دخلت المطبخ معا نور وسط نظرات الشاغلين والا بتسال مين دي 
سميره: بنات كل واحده في شغلها 
نور بابتسامه : دي بقى يا أسوة دادة سميرة 

سميرة بحب : ازيك يا مرات الغالي 
أسوة بابتسامه خفيفه: اسمي أسوة 
سميرة بتفاهم: ماشي يا ست أسوة 
أسوة : لا انا اسمي أسوة بس من غير القاب 

اسر من برى المطبخ 

طب قدامك كتير 

أسوة بتوتر : بيدور عليا 
نور وسميرة فضلوا يضحكوا عليها وعلي خوفها من أسر 
نور بسرعه : اهدي هو مش بيكلمك دا بيكلم حد تاني 
أسوة باستغراب : حد مين دا بيقول قدامك كتير! 
سميرة: يا بنتي هو بيكلم بنته 
أسوة بصدمه : بنته هو عنده بنت 
نور بابتسامه: ايو و هتاخد العقل اسر قصاده ميقدرش يتكلم نص كلمه حتي تعالي شوفي 
أسوة : يعني اسر كان متجوز 
نور بسرعه : لا وكملت ليان تبقى يتيمه والدها كان شغال معا  اسر بس اتقتل وأسر خد ليان علشان ابوها طلب من أسر أنه يهتم بيها و عرفنا أنها عندها كانسر واسر اعتبرها بنته من ساعتها وهي عند اسر الدنيا كلها 
أسوة ونور خرجوا برى المطبخ لقوا اسر حطط أيده علي وشه 
أسوة باستغراب: هو عامل كدا لي 
نور بصوت هادئ : اصلها جايبه سوت جديد وعايزه توريه لـ اسر 
أسوة لقت بنوته عندها حاولي تسع سنين بتعدي من وسطها هي ونور 
ليان : ارفع ايدك براحه 
اسر : اهو 
ليان بابتسامه طفوليه : اي رايك 
اسر بحب قرب منها وشالها: تحفه يا لولي 
ليان بابتسامه: ميرسي يا اسر 
اسر : علي اي يا حببتي 
ليان : انك جبت ليها الهدوم الحلوه دي و انا فكرت وقولت لما اكبر هتجوزك 
نور ضحكت عليها : بس ساعتها ابيه اسر هيكون عجوز 
ليان : مش مهم انا هقعد جانبه 
اسر : وانا موافق 
سميرة : ياله يا ولاد الفطار جاهز 
اسر لـ ليان : ياله نفطر علشان نروح المدرسه 
ليان : مواقفه بس نخرج بعد المدرسه وناخد معانا احمد علشان هو طيب وانا بحبه 
نور بغيظ: نعم يا ست ليان عايزه مين مش كفايه اسر 
أسوة استغربت غيرة نور لكن حبت تغير الموضع علشان اسر ونظراته الغير مفهومه 
أسوة : اسمك ليان 
ليان وهي بتقوم من علي رجل اسر 
ليان : ايو اسمي ليان وأنتِ مين 
أسوة افتكرت الا حصل فسكتت 
ليان : انتي ساكته لي ووجهت كلامه لأسر 
اسر هي ساكته لي 
اسر ببرود: القط كل لسانها 
ليان بحركه طفوليه قربت من أسوة وهي بتحط أيدها علي ايد أسوة 
ليان بابتسامه: متزعليش بكرى يطلع ليكي لسان تاني صح يا أسر 
اسر ببرود: لا 
أسوة بغيظ : بارد 
اسر بعصبية مكتومه مسك ايد أسوة لحد ما بدأت توجعها 
اسر بعصبية مكتومه: المره الجايه هكسرها 
أسوة بوجع: اسر سيب ايدي 
اسر حس بحاجه غريبه قلبه دق اول مره بسمع اسمه بالنغمه الحلوه اللي قالته بيها 
ساب أيدها وهو بيبص علي دموعها 
ليان بزعل : اسر انت وحش لي زعلتها كفاية القط كل لسانها 
أسوة من غير قصد ضحكت علي براءة ليان 
ليان بابتسامه: متزعليش اسر طيب بكرى لما تتعبي زيي هو هيحبك
اسر بخوف: ليان حببتي قولنا أننا بكرى تخفي خالص 
ليان بابتسامه: أن شاء الله يا اسر مش انت بتقولي كدا 
أسوة بابتسامه: تعالي اقعدي جانبي 
ليان بابتسامه: لا انا بقعد علي رجل اسر 
نور بتوتر : انا لازم اغير هدومي علشان عندي محاضره 
اسر : السواق معاكِ
نور : حاضر يا أبيه 
نور طلعت وليان قاعده علي رجل اسر أسوة ماسكه الملعقه بتلعب 
اسر ببرود: كلي 
ليان : انتي لي لابسه فستان  انتي كنتي فين 
أسوة بصت لـ اسر بحزن : كنت في فرح اخويا 
ليان : طب وانتي جيتي هنا لي 
أسوة بغيظ: امبارح في واحد شرير خطفني من اهلي 
ليان بخوف: وانتي جيتي عند اسر علشان الشرير يبعد عنك.
اسر بخبث: ايو يا حبيبتي علشان انا قلبي طيب 
أسوة بغيظ : قلبك حجر 
اسر بعصبية: مش عايز غلط 
ليان : اثكت يا اسر وانتي يا اسمك اي 
أسوة : اسمي أسوة 
ليان : يعني اي أسوة 
أسوة بابتسامه: يعني أسوة حسنة يعني بنت كويسه 
اسر بتريقه: ولسانها طويل 
أسوة بغيظ : احسن منك 
اسر كان ليس هيرد دخل ادم ومعا قوة من الشرطه 
اسر ببرود: ازاي تدخل هنا مش عارف ان معايا حصانه 
ادم بضحكه خبيثه: اتشالت 
اسر قام بكل هيبه 
اسر بهدوء : وجاي تقولي كدا 
ادم بضحكه خبيثه: تؤ تؤ جاي البسك الكلبش 
اسر بعصبية مكتومه: بقيت بتلعب في موتك  وووو

البارت الجاي تحفه 
هنعرف ادم عمل اي وأسر ناوي علي اي وكمان مين والد ليان 

 •تابع الفصل التالي "رواية نجاتي" اضغط على اسم الرواية 

تعليقات