رواية احببت اخي الفصل الرابع و العشرون 24 - بقلم اروى عادل
هنا سمعوا صوت يقول انتم بتعملوا ايه عندكم
انتفض سيف و إيلا من مكانهم بأرتباك قال سيف
سيف٠٠ أياد احنا كنا ...
إيلا ٠٠ أه أحنا كنا ب.....
أياد٠٠ ايوه يعنى انتم كنتوا ايه
حينها حاول سيف يشتت إياد لذلك قال
سيف ٠٠ وانت مالك كنا بنعمل ايه.. بعدين مش المفروض تخبط على الباب قبل ما تدخل
أياد ٠٠ أنت بتزعقلى طيب واللهى لا أروح أقول لبابا انك بتزعقلى عشان شوفتك انت.. و آيلا ب........
قطعت إيلا عبارته و قالت
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا٠٠ إياد حبيبى سيف مايقصدش يزعقلك ده بيهزر معاك مش صح
يا سيف
سيف ٠٠ أيوه صح ده أياد حبيبى
أياد ٠٠ماشى مش هقول لبابا ..بس قولولى انتو كنتوا بتعملوا ايه
سيف٠٠ لا انت مصمم بقى. اتفضلى قوليلو كنا بنعمل ايه
إيلا ٠٠ انت هتستعبط اقولو ايه
أياد ٠٠ هو انتو مش عايزين تقولولى ليه على كنتوا بتعملوا
سيف ٠٠ كنا بنلعب
أياد ٠٠ بتلعبوا ايه
سيف ٠٠ لعبه
أياد ٠٠ أيوه اسمها ايه اللعبه دى
سيف ٠٠ لازم تعرف أسمها
أياد ٠٠ أيوه لازم عشان العبها مع كارما صاحبتى
حينها اتوتر سيف و قال
سيف٠٠ لأ اوعى تلعبها مع ايه حد فاهم
أياد ٠٠ لأ أيشمعنا انتو بتلعبها مع إيلا
إيلا ٠٠ أياد حبيبى دى لعبت كبار بس
أياد ٠٠ طيب ما انا كبير
سيف ٠٠ فى يا أياد ما تسمع الكلام وانت ساكت
أياد ٠٠ على فكره بقى انتو الاتنين بتضحكوا عليا انا عارف كل حاجة
حينها اقترب منه سيف وقال بخوف
سيف ٠٠ عارف ايه
أياد ٠٠ انتم كنتوا بتلعبوا مصارعة على السرير مش كده
وقتها تنهد سيف بأريحيه و قال
سيف ٠٠ آه كنا بنلعب مصارعة بس ده سر أوعى تقول لحد
أياد ٠٠ تدفع كام وانا مش هفتح بقى خلاص
سيف٠٠ استغلالى طالع لأختك.. خد ١٠٠ ج حلوين
أياد٠٠ ايه ياعم و انا هعمل ايه بيهم دول انا عايز ٥٠٠ ج
إيلا ٠٠ هتعمل ايه ب ٥٠٠ ج دول
أياد ٠٠ عايز اجيب هدية ل كارما عيد ميلادها بكرة
سيف ٠٠ اتفضل خد ٥٠٠ ج .. بس و اللهى لو...
قطع أياد عبارته وقال
أياد ٠٠ من غير ماتتكلم سرك فى بير
ثم اخد أياد الفلوس وخرج من الغرفة
وسط دهشة سيف و إيلا
سيف ٠٠ أيه الواد ده . لأ ده مش ممكن يكون أخويا أبدآ
نظر سيف لإيلا ثم ضحكوا كثير على ما فعلوا إياد
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى صباح اليوم التالى
يجلس كل من يحيى مع أميرة و إيلا عندما جاءه اتصل لى يحيى حينها اتعصب وقال
يحيى ٠٠ أميرة فين سيف
أميرة٠٠ أكيد لسه نايم النهاردة الجمعة يوم إجازته
يحيى ٠٠ سعاد روحى صحى سيف قوليلوا انى عايزه حالآ
سعاد ٠٠ حاضر
أميرة ٠٠ فى ايه يا يحيى
يحيى ٠٠ فى ان سيف بيه حبس شريف خطيب أخته
إيلا ٠٠ بس الموضوع مش كده بالظبط
يحيى ٠٠ يعنى انتى عارفه
إيلا ٠٠ آه سيف قالى
هنا جاءه سيف وقال
سيف٠٠ صباح الخير .. بابا انت عايزنى
يحيى ٠٠ ممكن افهم ايه إللى عملتوا مع خطيب أختك . هى حصلت تستخدم سلطته كظابط و تحبسه
سيف ٠٠ مين قالك الكلام ده
يحيى٠٠ يوسف الجبرى لسه متصل عليا
سيف ٠٠ بس محصلش الكلام ده
يحيى ٠٠ يعنى الراجل هيكدب عليا
سيف ٠٠ أيوه بيكدب .. ابنه اتحبس عشان مشتبه فيه فى جر*يمة ق*تل معاذ
يحيى ٠٠ يعنى انت مالكش أيد فى الموضوع ده
سيف٠٠ بابا انت عارفنى ان ما بدخلش أمورى الشخصية فى شغلى
يحيى ٠٠ سيف انت متأكد . من إللى بتقولوا
سيف ٠٠ لحاد دلوقتى اه و التحقيق لسه شغال
أميرة ٠٠ أنا أساسآ مستريحتش لشخص ده انا معرفش ليه إيلا وافقت عليه
يحيى ٠٠ على عموم لسه التحقيق شغال مش عايزين نحكم عليه قبل ما التحقيق ينتهى
إيلا ٠٠ بس يا بابا انا بالنسبالى الموضوع شريف إنتهى
يحيى ٠٠ يا إيلا المتهم بريئ حتى تثبت إدانته
إيلا ٠٠ أنا كده كده كنت أخده قرر انى مش هكمل الخطوبه حتى من قبل ما يتحبس
بقلم٠أروى٠عادل
يحيى ٠٠ طيب هقول ايه للناس بعد
ما قولتى موافقة
سيف ٠٠ لو حضرتك محروج منهم انا أكلمهم
يحيى ٠٠ مالكش دعوة أنت يا سيف ..
انا هشوف الموضوع ده
أميرة ٠٠ ممكن بقى تفطروا و تنسوا الموضوع ده خالص
يحيى ٠٠ آه ما انا عارف انتى ماكنتيش عايزه الموضوع ده يتم من الأول
أميرة ٠٠ بصراحه أه إللى اسمة شريف ده كان تقيل على قلبى مش عارفه ليه
سيف ٠٠ واللهى وانا كمان بس تقولى ايه فى الست إيلا و أختيارتها
نظرت إيلا لسيف بغضب و هى تقول
إيلا ٠٠ ايه هنبدء .
أميرة ٠٠ لأ بالله عليكم بلاش خناق النهاردة
أياد ٠٠ ألعبوا مصارعة احسن بدل ما تتخنقوا
يحيى ٠٠ مصارعة ايه دى يا أياد
أياد٠٠ مصارعة كبار
قال سيف بأرتباك
سيف ٠٠ إياد حبيبى بطل هزار و بلاش تتكلم على الاكل
اتسعت عين و إيلا من كلام أياد هنا بدأت إيلا تحط الطعام فى فم أياد وتقول
إيلا ٠٠ كل يا حبيبى كل .انت ضعفان الايام دى
أميرة ٠٠ براحه على أخوكى يا إيلا
إيلا ٠٠ آه معلش أشرب مية يا أياد .. يلا بقى يا أياد نلعب فى الجنينة
ثم سحبت أياد معاها من على مائدة الطعام
ثم ذهب سيف خلفهم
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى جنينة الفيلا
امسكت إيلا اياد من ذراعه وقالت
إيلا ٠٠ أياد يا حبيبى مش احنا أتفقنا ان موضوع المصارعة ده سر بينا
إياد ٠٠ صح تصدقى انى نسيت
إيلا ٠٠ أياد قولى عايز كام
إياد٠٠ اختى حبيبتى فهمانى ٢٠٠ بس أكمل فلوس الهديه
جاء سيف وهو متعصب على إياد و قال
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ أقولى انا اعمل فيك أيه دلوقتى
آياد ٠٠ خلاص الموضوع خلص . يالا
يا إيلا ايدك على ٢٠٠ج
آيلا ٠٠ خلاص أطلع خد ٢٠٠ج من درج المكتب بتاعى
سيف ٠٠ عايز ٢٠٠ ج ليه
إياد٠٠. عشان. انسا انك كنت بتلعب مصارعة معى أختى
سيف ٠٠ يا واطى ٠ أنا بتهددنى. واللهى لا احبسك
إياد ٠٠ تحبس أخوك عشان ٢٠٠ج بس ماكنش العشم
إيلا ٠٠ أنت هتقلبها دراما أطلع خد الفلوس من فوق و اسكت
سيف ٠٠ رايح فين و فلوس ايه إللى يطلع يخدها
إيلا ٠٠ خلاص روح انت يا إياد..
غادر إياد ثم قالت إيلا
إيلا ٠٠ فى ايه سيف دى عيل صغير مش فاهم حاجة.
سيف ٠٠ عيل صغير ده رئيس عصابه .ده بيهدد ظابط شرطه ولا فى دماغه
ضحكت إيلا على سيف لذلك قال
سيف ٠٠ اضحكى ما انتى السبب فى كل ده
آيلا ٠٠ أنا السبب ليه بقى ان شاء الله
سيف٠٠ ما انتى لو ماكنتيش صرختى و احنا فى الأوضة ماكنش أياد سمعنا
آيلا ٠٠ وانا مالى هو انا إللى قالتلك أهه ....
سكتت بعد ما شعرت إيلا بأحراج ان تكمل عبارتها
هنا قال سيف وهو يقترب منها
سيف ٠٠ كملى سكتى ليه أتكسفتى مش كده
كان صوت أميرة النجدة لإيلا عندما قالت
أميرة ٠٠ أنا قولت اشرب قهوتى معاكم
إيلا ٠٠ ماما الحمدالله انك جيتى
أميرة ٠٠ خير فى حاجة
إيلا ٠٠ لأ بس انتى وحشتينى اوى
أميرة ٠٠ وحشتك . فى ايه هو انتى تعبانه
سيف ٠٠ لأ بتستعبط .. عن أذنك
يا ماما انا رايح الجيم
أميرة ٠٠ متتأخرش على الغدا
سيف ٠٠ حاضر ..
ثم وضع سيف يده على رأسه وقال
سيف ٠٠ ايه ده شكلى نسيت مفتاح العربيه... إيلا ممكن تجيبلى مفتاح العربيه من على السفر
إيلا ٠٠ حاضر بس متخدش على كده
ذهبت إيلا لتجلب المفتاح و عندما رجعت قالت
إيلا ٠٠ امال فين سيف يا ماما
أميرة ٠٠ راح عند العربية . روحى أديله المفتاح
ذهبت إيلا لسيف لكى تعطى له المفتاح. لكن سيف بدل ما يمسك المفتاح من يديها مسك معصمها و بحركه مفجأه سحبها خلف السياره ثم سند ظهرها على السيارة وهو امامها يمسك ذراعيها
لذلك قالت ايلا
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ سيف ايه اللى بتعملوا ده انت اتجننت ..
سيف ٠٠ اه و انتى لسه عارف أنى اتجننت
إيلا ٠٠ أفرض حد شافنى دلوقتى هيقول ايه
سيف ٠٠ يقول إللى يقولوا محدتش ليه عندنا حاجة
إيلا ٠٠ طيب انت عايز أيه دلوقتى
سيف ٠٠ المفروض انك تعتذرى على عملتى امبارح ولا نسيتى
إيلا ٠٠ بس انا أعتذرتلك و قولتلك ان مكانش قصدى
سيف ٠٠ أنا مقتنعتش بعتذارك عشان كده جبتك هنا
قطعت إيلا عبارته وقالت
إيلا ٠٠ أستنا انت كنت قاصد تسيب المفتاح عشان أروح أجيبوا وتقوم انت......
سيف ٠٠ من غير ما تكملى . اه اقوم انا أستغل الموقف
إيلا ٠٠ يعنى انت بتعترف انك عايز تستغلنى
سيف ٠٠ آه بعترف
كانت نظرات سيف تركز على شفا*يفها لذلك قالت إيلا
إيلا ٠٠ انت بتبصلى كده ليه على فك....
قبل أن تكمل عبارتها التهمه سيف شف*تيها بق*بله جريئة جائعة جعلت إيلا تفقد عقلها و لأول مره تستجيب إيلا لقبلات سيف
فجأة جاءه صوت البواب يقول
البواب ٠٠ سيف بيه حضرتك عايز حاجة
أتفضه كل من سيف و إيلا .و لأنهم كانوا خلف السيارة لم يرى البواب إيلا التى خفضت رأسها بسرعة حتى لا يراها البواب.. بينما قال سيف
سيف ٠٠ فى ايه يا عم سعيد خضتنى
البواب ٠٠ أنا شوفتك داخل تاخد العربيه من فتره و مخرجتش قولت اجى أشوف لتكون عايز حاجة
سيف ٠٠ شكرآ يا عم سعيد . روح انت انا مش عايزه حاجة
ذهب البواب و هنا قال سيف
سيف ٠٠ اطلعى خلاص مشى.. هو انا كل شويه يتطلعى حد يخضنى انا اكيد حد بصصلى فى البوسه دى
حينها ضحكت أيلا على كلام
سيف ٠٠ بتضحكى حقك. على فكره بعد الخضه .دى لو كنتى رسمه على خلفه انسى الموضوع ده نهائيآ
هنا قهقهت إيلا و لم تستطيع تتوقف عن الضحك لم تستطيع الكلام من الضحك بل كانت تكتم ضحكاتها بصدر سيف الذى قال ايضآ
سيف ٠٠ احنا لازم نتجوز رسمى بسرعة لان خضه تانى زى دى اقسم بالله ما هنفع تانى . انا بقولك اهو
إيلا ٠٠ كفايه بقى أسكت مش قادره
سيف ٠٠ صح كفايه أوى كده..
يا نهار أسود عم سعيد ثبتنى يا جدعان
إيلا ٠٠ لأ انت مش طبيعى . شكل الخضه أثرت على دماغك ..أنا ماشيه
ذهبت إيلا إلى أميرة التى مازالت تجلس فى حديقة الڤيلا
أميرة ٠٠ خير بتضحكى على ايه
إيلا ٠٠ عم سعيد قالى نكته ضحكتنى
أميرة ٠٠ دايمآ يا حبيبتى تضحكى وشك ينور كده
ظلت أميرة إيلا يتحدثون إلى أن قالت إيلا
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ ايه إللى جاب دول هنا دلوقتى
نظرت أميرة خلفها واستغربت عندما رأت صافى و مايا.كان واضح الغضب على صافى هنا قالت أميرة
أميرة٠٠ أهلآ و سهلآ اتفضلوا
صافى ٠٠ أنا مش جايه بيتك عشان تقوليلى اتفضلى انا جايه بيت ولادى
أميرة ٠٠تمام مختلفناش اتفضلى فى بيت ولادك ..تشربى ايه
صافى٠٠ انا مش جايه هنا عشان اضايف انا جايه اقولك تبعدى بنتك عن سيف احسنلك و أحسنلها
إيلا ٠٠ أنتى بتقولى إيه يا ٠٠٠٠٠
قطعت عبارتها أميرة و قالت بحده
أميرة٠٠ إيلا ولا كلمة ..
ثم نظرت لصافى وقالت
أميرة ٠٠ ممكن أفهم حضرتك تقصدى ايه بكلامك
صافى ٠٠ قصدى واضح مش انتى تخطفى منى جوزى و دلوقتى جايه بنتك عايز تخطف منى ابنى كمان
هنا قالت إيلا لى أياد انه يروح ينادى على يحيى من أوضة المكتب
أميرة٠٠ جوز مين إللى انا خطفته انا اتجوزت يحيى بعد ما طلقك بفتره
صافى ٠٠ بس كان هيرجعلى لولا ظهورك فى حياته
أميرة ٠٠ أنتى جايه بعد أكتر من عشر سنين تقولى الكلام ده
صافى ٠٠ لأ بس جايه اقولك انا زمان لو كنت سكتلك لم اخدتى يحيى منى..
انما دلوقتى مش هسكت لبنتك إللى عايزه تضحك على ابنى تاخده منى
إيلا ٠٠ اضحك على مين يا مدام هو ابنك عيل صغير خايفه اضحك عليه
مايا ٠٠ اتكلمى بأدب أحترام مع مامى
إيلا ٠٠ بلاش انتى تتكلمى على الأدب و و الاحترام تمام
أميرة ٠٠ إيلا انا مش قولتلك تسكتى
صافى ٠٠ اسمعى يا أميره بلاش تمثيلى دور الست البريئه . لانى انا فاهمه العيبك دى كويس
حينها جاءه يحيى و عندما استمع لكلمات صافى اتعصب و قال
يحيى ٠٠ أنتى بتكلمى مع مين بطريقه دى
صافى ٠٠ كويس انك موجود عشان تكون شاهد على كلامى
يحيى ٠٠ قبل كل حاجة انتى ازاى تتكلمى معاها كده
صافى ٠٠ أيه مش مستحمل عليها ولا كلمة ولا خايف على زعلها
يحيى ٠٠ الاتنين ممكن أفهم ايه إللى جابك هنا
صافى ٠٠ جايه اقول لمراتك تبعد بنتها عن ابنى
يحيى ٠٠ يعنى ايه تبعد بنتها عن ابنك
ايه التخارف دى
صافى ٠٠ لاء مش تخارف.. سيف ساب چودى عشان خاطر بنتها ..
يحيى ٠٠ مين قال الكلام ده
مايا ٠٠ سيف هو إللى قال لچودى
يحيى ٠٠ أنا هتصل بسيف و هقولو يجى حالآ وأفهم منه فى ايه
بعد ما اتصل يحيى بسيف قالت صافى
بقلم٠أروى٠عادل
صافى ٠٠ أنا عارفه الأشكال دى بترسم على ايه بالظبط
أميرة ٠٠ لو سمحتى بقى كفايه غلط أنا لحد دلوقتى محترمه انك فى بيتى
صافى ٠٠ أنتى أساسآ متقدريش تعملى حاجه عشان عارفه متأكده انى صح
و ان بنتك هى إللى بتجرى ورا ابنى طبعآ عايز تكوش على العيله كلها
إيلا ٠٠ اسمعى بقى لو ماما كانت ساكته ليكى ده عشان هى واحده بنت ناس و محترمة مؤديه انما انا لأ .. وان كنت انا ساكته ليكى لحد دلوقتى ده عشان خاطر بابا بس ..
مايا ٠٠ شوفتى يا مامى مش انا قولتلك انها واحده شمال و لسانها طويل
هنا صفعها يحيى بقوة وقال
يحيى ٠٠ اخرسى و أوعى اسمعك تتكلمى على أختك كده تانى
حينها اتصدمت مايا وهى تقول بغضب
مايا ٠٠ لأ دى مش أختى
صافى ٠٠ انت بتضرب بنتك عشان واحده زى دى هى لدرجدى عامله ليكى غسيل مخ
يحيى ٠٠ صافى اوعى تختبرى صبرى اكتر من كده
هنا جاءه صوت سيف وهو يقول
سيف ٠٠ فى أيه
صافى ٠٠ تعالى يا سيف سوف أبوك ضرب أختك عشان بنت مراته
يحيى ٠٠ صافى كفايه كده
صافى ٠٠ ماتقول لبنت مراتك كفايه كده و خليها تبعد عن ابنى
سيف ٠٠ ماما انتى بتقولى إيه
صافى ٠٠ بقول إللى سمعتوا انا مش هسمح بواحده زى دى تاخد ابنى
آيلا ٠٠ لأ بقى انتى كده اتعديتى ...
قطع سيف عبارتها وقال
سيف ٠٠ إيلا خلاص
إيلا ٠٠ انت مش سامع بتقول أيه
سيف ٠٠ الموضوع عندى
صافى ٠٠ لأ واللهى افهم انا ايه بقى دلوقتى
سيف ٠٠ أنتى عايزه تفهمى ايه وانا افهمك
صافى ٠٠ أنا مش عايزه افهم انا عايزاك تيجى تعيش معايا و تبعد عن البنت دى عن ألعبها هى و أمها
سيف ٠٠ ماما انا مش هبعد عن إيلا لأنى بحبها كمان هى مراتى ..
الصدمة
الكاتبة الروايه/ أروى عادل
رأيكم.
ما موقف صافى بعد ما سمعت كلام سيف
هل أتصدم يحيى من كلام سيف أم كان متوقع
ماذا سيحدث فى باقى التحقيق
هل سيخرج شريف من الحبس
•تابع الفصل التالي "رواية احببت اخي " اضغط على اسم الرواية