رواية بيت العائلة الفصل الثالث و العشرون 23 - بقلم مريم امين

 رواية بيت العائلة الفصل الثالث و العشرون 23 - بقلم مريم امين

بيت العائله 🏠🎀
                                                   part 23
رنيم بعصبيه: عايزني اقولك ايه اقولك اني فرحانه اوى بالي عملتو ولا فرحانه و انت جايب المأذون و بتكتب كتابي من غير ما تاخد رايه موافقه ولا لا بس انا متاكده انك عارف اني كنت هقول لا بس انت عارف انا كنت ممكن واقف حته لو خد رايه كنت هوافق  عارف ليه عشان نظرة بابا ليا وهو  بيقولي وافقي  عشان الناس متكلمش عنك و عن سومعتك وسومعتي لا ولا استنى بس     ولا كنت عايزني  اسامحك علي اللي عملتو فيا   ولا عايزني افرح و انت جاى الفرح من غير ما اعرف انك جاي ولا عايزني اسامحك و انا كنت بشتغل في المطعم كفاية خيري شري و انت جيت بسلامتك عايز تديني قرشين واجي معاك و انا عشان حفظت علي نفسي و شرفي  لا ازاي قولت عجبتني و انا مفيش واحده تقولي لا اشترتني من مدير المطعم عشان تشغلني عندك في الشركه عشان ابقا تحت عينك و بعد كده خلتني اروح بيتك بحجه في عشاء عمل 
و تكمل بدموع و حزن: و مكفكش كل ده حطيت منون فى القهوه و اجبرتني اني اشربها و انت رضيت غرورك و تكبرك بي شرفي و بعد كل ده انا بغباي اديدك فرصه تصلح اللي عملتو و انت ازاي اتجوز واحده كانت معايا قبل ما اتجوزها قولت اديها قرشين و خلاص و كاني كنت موافقه مش انت اللي اجبرتني  كل ده بسببك كل اللي فيا بسببك لواحدك 
و هو كل ده مش عارفه يرد 
دياب بتردد في : بس كل ده و 
رنيم: انا مش عايزة اسمع حاجه انا عاوزه اروح 
دياب بحزن و هو مش عارف يقول ايه : حاضر 
عند يوسف و ريماس 
يوسف بذهول: اطلبلك اكل تاني 
ريماس: لا الحمدلله كده خلاص 
يوسف بغيظ: ما اكيد كده خلاص ولا عايزة تاكلي تاني 
ريماس: هو انت هتبصلي علي القمتين دول 
يوسف و هو بيبصلها بذهول: لقمتين 
ريماس بكسوف: ايه مكنتش 4 بيتزا  و 3 حواوشي 3 شورما 
يوسف بغيظ: طب و 3 كبده و 2 سوجو  دول ايه 
ريماس: لا دول تسليه عقبال ما الاكل يجي 
يوسف: يا سلام 
ريماس: و بعدين بقولك ايه انت هتعد عليا الاكل ولا ايه
 يوسف: لا طبعا بانها علي قلبك 
ريماس: ولا عشان الفلوس  لو علي الفلوس خلاص متخرجنيش تاني 
يوسف: انتي يابت عبيطه ولا ايه انا بكلم عشان انا مش عارف اكلمك كلمه و لا حتى امسك ايدك ده انا مش عارف حته اخد بوسه 
ريماس بكسوف: معلش والله كنت جعانه  
يوسف بابتسامة: بل هنا مترح ما يسري يمري 
 ريماس تكمل: و بعدين ايه اخد بوسه دي ده انا كنت فتحت دماغك 
يوسف بمغازله: ايوه يا واد يا شرس انت بحبك و انت بتعض كده 
ريماس بكسوف: طب يلا روحني عشان تاخرت كده 
يوسف بمعكسه: من عيني يا عيوني انتي 
ريماس بكسوف: يوه بطل بقا 
يوسف و هو بيضحك علي كسوفها و وشها اللي احمر 
يوسف: حاضر 
علي الجانب الاخر
دياب و هو يوقف العربيه تحت البيت 
رنيم و هي نزله مسك ايديها 
دياب: خلي بالك من نفسك لو في ايه حاجه رني عليا 
رنيم و هي بتسحب ايديها: اخلي بالي من انت عشان مفيش حاجه هتحصلي غير و انت السبب فيها 
و سبتو و نزلت 
و هو بيبص عليها بحزن 
وشغل العربيه و مشي 
رنيم و هي بترن الجرس و مسك فتحت الباب 
جلال من جوه: مين يا مسك 
رنيم و هي داخلت 
مسك: دي رنيم يا بابا 
جلال: هي كل ده ريماس مجتش 
مسك: علي وصول يا بابا 
رنيم و هي بتدخل الاوضه من غير ولا كلمه
مسك بسرعه: رايحه فين يا رنيم تعالي اقعدي معايا و قوليلي اللي حصل 
رنيم بتعب: مش قادره اتكلم داخله انام 
و تركتها قبل ما تسمع رد منها 
مسك: استني و
جلال بحزن: سبيها دلوقتي ترتاح شويه 
مسك بحزن علي حاله اختها: ماشي 
جلال: طب انا ادخل انام و لما ريماس تيجي صحيني قوليلي انها جت عشان اطمن عليها 
مسك: ماشي يا بابا 
و دخل جلال ينام 
و مسك  غيرت و لبست بجامه  و قاعده بره بتفرج علي التلفزيون 
و سمعت مسك جرس الباب: ديه اكيد ريماس لما اقوم افتح 
مسك و هي بتفتح الباب 
مسك بصدمة: وو يتبع 
✍🏻  بقلم  « Mariam amen» 🥰🎀
كنتم مع 
بيت العائله 🏠🌺
البارت 23✨
الكاتبة Mariam amen 💫
يا تره مسك شافت ايه عشان تصدم كده 
و دياب هيعمل ايه مع رنيم 
رنيم هتتقبل دياب ولا لا 

•تابع الفصل التالي "رواية بيت العائلة" اضغط على اسم الرواية

تعليقات