رواية احببت اخي الفصل الثالث و العشرون 23 - بقلم اروى عادل

 رواية احببت اخي الفصل الثالث و العشرون 23 - بقلم اروى عادل 

سيف ٠٠ شريف يوسف الجبرى انت متهم بق*تل معاذ 
شريف ٠٠ لأ انت اكيد اتجننت أو بتخرف

سيف ٠٠ اثبت الكلام اللى الأستاذ بيقولو فى محضر رسمى سب و قذف ظابط شرطه أثناء قيامة بعمله

شريف ٠٠ أوعى تكون فاكر كده انك بتبعدنى عن آيلا انا مش هسيبها 

سيف ٠٠ اكتب عندك أمرنا نحن رائد سيف يحيى أبو اليزيد بحبس شريف يوسف الجبرى أربعة أيام على ذمة التحقيق 

جاسر نادى على العساكر طلب منهم يخدوا شريف للحبس

بعد ما غادر شريف للحبس قال جاسر 
بقلم٠أروى٠عادل 

جاسر ٠٠ ممتاز . أظن كده انت مرتاح
سيف ٠٠ أنا مش هرتاح غير لما الحقيقه كلها تظهر .و أخلص من شريف ده خالص

جاسر ٠٠ أحنا كده كسبنا أول جوله 

سيف ٠٠ انت فاكر ان شريف هيفضل فى الحبس كتير . بكره هيكون عنده عشرات من أكبر المحامين فى البلد٠٠ و هيقدروا يطلعوا منها بسهوله و خصوصآ مافيش عندنا أدلة قوية تدين شريف كلها مجرد افتراضات 

جاسر ٠٠ يعنى أحنا كده معملناش حاجة يومين و هيخرج .. الأمل الوحيد دلوقتى انا عزة تتكلم و تقول كل حاجة عملها شريف 

سيف ٠٠على فكره أنا كنت ممكن اضغط على عزة و أخليها تتكلم غصب عنها بس انا اللى ماكنتش عايزها تتكلم

جاسر ٠٠ لأ معلش أفهم بقى مش عايزها تتكلم ليه

سيف٠٠ لأن دى فرصة البنات الوحيدة انهم يجوا بنفسهم يعترفوا بكل إللى حصل فى العوامة ساعتها هيعتبرهم شاهد ملك فى القضية كده يعفيهم من   أى مسألة قانونيه

جاسر ٠٠ اقسم بالله انت أستاذ .. كده شريف إنتهى. شهادة البنات هتودي فى ستين داهيه 

سيف٠٠ بالظبط الان بنات يقدروا يثبتوا ان شريف معاه تسجيل فيديو جر*يمة الق*تل لانه بعت الفيديو للبنات من تليفونه لما كان بيهد*دهم بيه .. كمان إيلا الوحيده إللى تقدر تثبت أن تليفون معاذ مع شريف لانه هد*دها بصماتها إللى على تليفون معاذ ..معنى كده ان شريف هو إللى اخد تليفون معاذ من مسرح الجر*يمة من البديهى طالما هو إللى اخد التليفون بيقى هو إللى اخد السك*ينة .. كمان إيلا الوحيده إللى شافت البنت إللى قت*لت معاذ 

جاسر ٠٠ كده شريف غصب عنه هيقول مين إللى ق*تلت معاذ أم يلبس هو القضية

سيف ٠٠ بالظبط كده 
جاسر ٠٠ بجد شابو ليك 

بعد ما نظر فى الساعة قال

سيف ٠٠ ياااه انا كنت مواعد إيلا نتغدا سوا النهاردة يادوب ألحق 

اتصل سيف على إيلا وطلب منها يقابلها فى المطعم

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎

فى المطعم 

يجلس سيف و إيلا 
و بعد ما حكى سيف كل ما حدث فى التحقيق لإيلا.  .. كما قال لها لابد من انها هى. واصدقائها يسلموا نفسهم هنا قالت 

إيلا ٠٠ بس انا خايفه 
سيف ٠٠ متخافش طول ما انا معاكى. 
إيلا ٠٠ هو ممكن يحبسونا 
سيف٠٠ انا بقالى ساعة بفهمك فى ايه
إيلا ٠٠ يعنى هيعتبرونا شاهد ملك و هنخرج من القضية و خلاص

قال سيف بسخريه

سيف ٠٠ آه و خلاص
إيلا ٠٠ أنت بتتريق عليا ليه دلوقتى 
سيف ٠٠ عشان انتى طلعتى جبانه اوى

قالت بطريقة طفوليه
بقلم٠أروى٠عادل 

إيلا ٠٠ لازم أكون جبانه ده سجن مش لعبة عيال يعنى
سيف٠٠ ههههه واللهى انا بحب طفله
إيلا ٠٠ الله يسامحك .. 

(هنا جاء أشعار لسيف بوصول رساله
نظرة سيف فى الرسالة التى كانت من چودى بتقول أنت مش بترد عليا ليه 
رد سيف على الرسالة و قال انا مشغول دلوقتى اكلمك بعدين)
لحظة إيلا انه يكتب رساله 

إيلا ٠٠ بتكتب رساله لمين
سيف ٠٠ حد مش مهم
إيلا ٠٠ هو لو حد مش مهم بترد عليه ليه
سيف٠٠ عشان أخلص من زنها 
إيلا ٠٠ آه زنها .. مين دى بقى إللى عايز تخلص من زنها
سيف٠٠ لأ بالله عليكى انا مش اخلص من التحقيقات فى النيابة تيجى انتى هنا تحققى معايا  بعدين سيبك من ده كله ايه الجمال ده 

إيلا ٠لأ بقولك ايه انت بتثبتنى بكلمتين.. انجز و لخص و قول كنت بتبعت رساله لمين 

سيف ٠٠ يا نهار أسود فى واحده تقول لحبيبها انت بتثبتنى و أنجز ده انا  لو بحب واحده سوابق هتتكلم معايا ألطف من كده 

إيلا٠٠ سيف ماتخلنيش اتجنن عليك 
و قولى كنت بتبعت رساله لمين 

هنا جاء صوت من خلف سيف يقول 

چودى ٠٠ انا 

أتصدم سيف من رؤية چودى كما هو حال إيلا.. و هنا قالت چودى

جودى ٠٠ أنا مصدقتش لما لقيتك فى المطعم عشان كده بعتلك الرسالة . بس اتفجأت من ردك بصراحة.. بتكدب عليا

سيف ٠٠ چودى  انا كنت عايز اتكلم معاكى بخصوص..... 

قطعت چودى عبارته وقالت

جودى ٠٠ هتقول ايه انك قولتلى انك مشغول و مش فاضى فى الوقت إللى حضرتك فاضى فيه نتغدا معاها. اكيد هى إللى خلتك تقول كده انا عارفها دى انسانه حقوده و بتكر*هنى

سيف ٠٠چودى لو سمحتى أيلا مالهاش دعوة

حينها اتعصبت ايلا وهى تقول

إيلا ٠٠ لأ استنا انت على جانب . انا ليا لسان و بعرف الرد بردوا . بصى يا حلوه انا ماليش دعوة انه قالك انه مشغول و مش فاضى. بس هو معذور أكيد زهق منك مستحملش تقل دمك بصراحه انا عذراه .. أما بالنسبال أنى  بكرهك عندك حق. بس دى حاجة مش بأيدى غصب عنى واللهى ... لأنك صعب حد يحبك

بقلم٠أروى٠عادل 

سيف٠٠ إيلا اسكتى لو سمحتى 

چودى ٠٠ انتى فاكره نفسك مين انا ساكته بس عشان انتى اخت سيف

إيلا٠٠ تؤتؤتؤ لا غلطان متسكتيش .. 
و ورينى هتقدرى تعمل ايه 

سيف ٠٠ إيلا قولتلك اسكتى 

إيلا ٠٠ يعنى انت مش شايفها بتقول أيه 
سيف٠٠ خلاص سبينى انا هتكلم معاها عشان خاطرى

چودى  ٠٠ تتكلم معايا فى ايه يعنى انت عجبك طريقة كلام أختك المستفز دى.. وبعدين مالك بتتحايل عليها كده

إيلا ٠٠ على فكرة للتوضيح فقد لا خير انا مش أخته تمام
جودى ٠٠ يعنى ايه 
سيف ٠٠ ممكن يا چودى نتكلم مع بعض شوية على لوحدنا
إيلا ٠٠ لوحدكم  ياااااه راااجل 
سيف ٠٠ إيلا .. فى حاجة مهمه لازم افهمها لچودى مش هتأخر عليكى

جودى ٠٠ هو انت بتتحايل عليها ليه .. هو فى ايه
سيف ٠٠ تعالى نتكلم 

اتعصبت إيلا و قالت 

إيلا ٠٠ اتكلموا براحتكم انا ماشيه 

أمسكها سيف من ايدها و قال 

سيف ٠٠ رايحه فين 
إيلا ٠٠ أوعى ايدك كده 

سحبت  إيلا يدها من يد جاسر  ثم غادرة المطعم هى تتجاهل سيف الذى ظل ينادى عليها.  هنا قالت چودى

جودى٠٠ هى ليه بتعمل كده ..و ليه انت بتدادى فيها كده 

سيف ٠٠ ممكن تقعدى الأول 
جودى ٠٠ أدينى اقعدت فهمنى بقى فى ايه
سيف ٠٠ چودى . أسف بس احنا مش هينفع نكمل مع بعض 
جودى ٠٠ أنت بتهزر مش كده. 
سيف ٠٠ لأ انا بتكلم بجد
چودى ٠٠ انت عايز تسينى بعد كل ده 
سيف ٠٠ أنا أسف بس صدقينى احنا مش هننفع نكون مع بعض 
چودى ٠٠ انت جاى دلوقتى تقول الكلام ده
سيف ٠٠ ده أحسن ليا و ليكى و٠٠٠٠٠٠ 

قطعت چودى عبارته وقالت

جودى ٠٠ لأ مش احسن انت ليا أنا...
و احنا هنتجوز  و خلاص طنط صافى كلمت مامى على الخطوبه..

سيف ٠٠ چودى انا من الأول قولتلك انى مش بفكر فى الجواز

جودى ٠٠ بس انت كمان قولتلى لو فكرت فى الجواز هتفكر تتجوزنى انا

سيف ٠٠ فى حاجات بتتغير بتكون غصب عننا
چودى ٠٠ أيه هو إللى اتغير 
سيف ٠٠ حبيت 
چودى  ٠٠ لأ انت كداب انت بتحبنى انا صح
سيف ٠٠ جودى انا بحب إيلا 

أتصدمت جودى وقالت بدهشه

جودى٠٠ بس دى أختك ازاى
سيف ٠٠ إيلا مش أختى و انت عارفه كده كويس 

جودى ٠٠ أنا كنت حاسه و الله كنت حاسه بس كدبت نفسى . بس لأ انا مش ممكن أقبل بالكلام ده انتى فاهم انتى هتتجوزنى انا. مش حد تانى 

سيف ٠٠ أنا قولت إللى عندى ياريت تتقبلى الموضوع عن أذنك

ثم غادر دون أنتظار رد منها
ذهب مباشرتآ للفيلا ليبحث عن إيلا

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎

فى الڤيلا 
وعندما وصل الڤيلا سأله أميره

سيف ٠٠ ماما إيلا فين
أميرة ٠٠ فى أوضتها  فى حاجة 
سيف ٠٠ لأ انا طالع أشوفها

ذهب سيف بسرعة لغرفة أيلا
هنا قالت أميرة

أميرة ٠٠ هو فى ايه.. العيال دى اتجننت ولا إيه
بقلم٠أروى٠عادل 
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎

فى غرفة إيلا

طرق سيف الباب ثم فتح الباب و دخل غرفة إيلا قبل ان تسمح له بذلك
اتعصبت إيلا ثم قالت

إيلا ٠٠ أنت ايه إللى جابك أوضتى أطلع بره 
سيف ٠٠ بقولك ايه انا مش طالبه معايا جنان النهاردة .

إيلا ٠٠ لأ بقى انا مجنونه اذا كان عاجبك

سيف ٠٠ الله يخربيت دماغك .. انتى غبية 

إيلا ٠٠ آه. ما انا لا أسمح لحضرتك تقعد مع چودى هانم على لوحدكم..لا اكون واحده غبيه مش كده .. لأ وايه قاعد معايا و بتبعت ليها رسايل . طيب متروح لها ايه إللى جابك عندى هنا

هنا حط سيف أيده على فم إيلأ  محاوله منه ليجعلها تصمت و قال 

سيف ٠٠ ولا كلمه تانى هتسمعينى و انتى ساكته .انا كان لازم اتكلم مع چودى عشان انهى علاقتى بيها.  ماكنش ينفع أسيبها من غير ما أوضحلها كل حاجة

شعرت أيلا بأحراج مما فعلتوا ثم قالت

إيلا ٠٠ ماقولتش كده ليه من الاول لازم يعنى تعصبينى

سيف ٠٠ هو انتى أدتينى فرصه اتكلم عملتى زى القطر اخدتى  فى وشك
و جريتى. ولا فرق معاكى شكلى فى المكان و انا بنادى عليك زى العيل الصغير و انتى ولا معبرانى 

إيلا ٠٠ يا سلام طيب و شكلى انا فى المكان... و انت سايبنى و رايح مع چودى هانم 

سيف ٠٠ أنتى هتستعبطى هو حد يعرفك فى المكان غيرى

ردت بأحراج وقالت وهى  تعلم أنه عنده حق 

إيلا ٠٠ على فكره ده مش موضوعنا .
على فكره بردوا انت إللى غلطان كان لازم تفهمنى براحه ..بعدين ازاى تقولها عايزك لوحدنا قدامى .. ايه هو انا كيس جوفه واقف معاكم

سيف ٠٠ أنتى بتهبدى و بتقولى اي كلام على فكرة
إيلا ٠٠ لأ انا بتكلم كلامى منطقى موزون 

سيف ٠٠ يعنى مش عايزه تعترفى بغلطك

إيلا ٠٠ أنا مش غلطانه لو اتكرر نفس الموقف تانى .عمل نفس إللى انا عملتوا 

سيف ٠٠ إيلا لو حصل منك تانى
 و اتكرر اللى عملتى زى النهاردة أقسم بالله لأكون جيبك من شعرك قدام أى حد

إيلا ٠٠ ليه أن شاء الله هو انا هسكوتك لو عملت كده... لأ اسمع انا..

قطع سيف عبارتها و قال 
بقلم٠أروى٠عادل 

سيف٠٠ انتى هتردحيلى ولا ايه
إيلا ٠٠ أردح ايه ده انت بقيت بيئه اوى 

سيف ٠٠ يعنى انا اللى بقيت بيئه 

إيلا ٠٠ أوى أوى بصراحة 

حينها اقترب منها سيف وهو يقول

سيف ٠٠ تمام و انا هوريكى البيئه بيكون ازاى
إيلا ٠٠ هتعمل ايه اسمع انا......

قبل أن تكمل عبارتها مسكها سيف و سحبها إليه و هو يقول 

سيف ٠٠ أتأسفى على انتى قولتى واللى عملتى فى المطعم أحسنلك

إيلا ٠٠ ده فى أحلامك ان شاء الله 

سيف ٠٠ يعنى مش هتعتذرى 

قالت بتحدى

إيلا ٠٠ لأ .
سيف ٠٠ يبقى انا هخليكى تعتذرى غصب عنك
إيلا ٠٠ تقصد ايه . اقسم الله يا سيف لو قربتلى. لا اكون

قبل أن تكمل كلمتها التقطه شف*تيها بق*بله قوى كانت مثابة عقاب لها و بدون تفكير صفعته إيلا لما تكن الصفعة قويه لكنها أثرت بسيف . أتصدمت إيلا مما فعلتوا . هنا قال سيف بعصبيه و قوة

سيف ٠٠ أنتى ايه إللى عملتى دى
إيلا ٠٠ ( برعب) اقسم بالله ماكنش قصدى مش عارفه انا عملت كده ازاى

حينها اقتراب  منها سيف و كاده يمسك بيها لكنها ركضت فى الغرفة بعيد عنه بينما كان سيف يركض خلفها  ليمسك بها... بينما صعدت إيلا على الفراش لذلك قال سيف

سيف ٠٠ انزلى من على السرير 
إيلا ٠٠ مش هنزل 
سيف ٠٠ يعنى كده انتى بعيده عنى 
إيلا٠٠ واللهى لو قربت منى هصرخ و الم عليك الڤيلا كلها
سيف ٠٠ عادى أصرخى ورينى مين هينجدك من أيدى

هنا صرخت آيلا على أميرة

إيلا ٠٠ يا ماما . ماما . ماما
سيف ٠٠ أصرخى كمان . بس بردوا مش هسيبك 

هنا دخلت أميرة وقالت
بقلم٠أروى٠عادل 

أميرة ٠٠ أيه إللى بيحصل هنا ده
إيلا ٠٠ الحقينى يا ماما سيف عايز يمد ايده عليا
أميرة ٠٠ أيه الكلام ده يا سيف
سيف ٠٠ اسأليها عملت ايه 
أميرة ٠٠ عملتى يا إيلا 
إيلا ٠٠ أسألى هو عمل ايه الأول 
أميرة ٠٠ عملتى ايه انت يا سيف 
سيف ٠٠ خليها هى اللى تقولك انا عملت ايه
أميرة ٠٠ هو فى ايه انتو هترمونى على بعض ماتقولوا فيه ولا لاء ..بعدين  انتى كمان انزلى من على السرير

إيلا ٠٠ لما يطلع من الأوضة الأول 
سيف ٠٠ أنا مش طالع من هنا غير ما تنزلى من على السرير
إيلا ٠٠ وانا مش نازله غير لما تتطلع بره الأوضة 
أميرة ٠٠ بقولكم ايه انا مش فاضيه للعب عيال ده 

استعدت أميرة لمغادرة الغرفة لذلك قالت آيلا بخوف

إيلا ٠٠ ماما انتى رايحه فين
أميرة٠٠نازله تحت و انتو كملوا خناقتكم براحتكم
إيلا ٠٠ لأ بالله عليكى يا ماما استنى 

غادرة أميرة الغرفة و أيلا تنادى عليها 

إيلا ٠٠ ماما . ماما 

نظره سيف إليها بخبث وقال

سيف ٠٠ ماما راحت.. انزلى 
إيلا ٠٠ على فكرة مش رجوله منك انك تستقوة واحد بنت

سيف ٠٠ لأخر مره هقولك انزلى يا أيلا

إيلا٠٠ مش نازله . 

هنا صعدة سيف على الفراش وأمسك إيلا و هى بتحاول تفلت منه وقعت على الفراش و وقع سيف فوقها و هنا قالت إيلا 

إيلا ٠٠ خلاص انا أسفه 
سيف ٠٠ بعد ما بقيتى فى أيدى مبقاش ينفع أسفك 
إيلا ٠٠ سيف المنظر إللى أحنا فيه ده مش لطيف خالص
سيف ٠٠ بس لطيف بالنسبالى أوى

هنا سمعوا صوت يقول انتم بتعملوا ايه عندكم

الكاتبة الروايه/ أروى عادل 
رأيكم. 
من الذى دخل عليكم وهم بهذا الوضع
ماذا ستفعل جودى بعد أن أعترف سيف بحبه بأيلا
هل ستتقبل صافى أرتباط سيف و إيلا
ماذا سيحدث بعد ما أن يعترفوا الاصدقاء بما حدث

•تابع الفصل التالي "رواية احببت اخي " اضغط على اسم الرواية

تعليقات