رواية بيت العائلة الفصل الثاني و العشرون 22 - بقلم مريم امين
بيت العائله 🏠💗
Part 22
يوسف: استنى يا مولانا
الشيخ: في ايه يا ابني
يوسف: تكسب ثواب و تجوزني انا و البت المسكينه دي
و هو بيشاور علي ريماس
جلال بذهول: هو فيه ايه انتو هتخدوني في دوكه
يوسف: ربنا يخليك يا عمي جوزهلي ده انت مش عارف انا عايش في ايه ده انا بقولها تعالي نرقص Slow بتقولي حرام و الناس كلهم بيرقصو
جلال: كتب كتاب بس
يوسف: اه والله كتب كتاب بس عشان حته اعرف امسك ايديها عشان متقولش حرام
جلال: خلاص يا مولانا اكتب
و بل فعل تم كتب الكتاب و بعد تهاني تالت مره و زغاريد
و كل ده في نظرات بين مسك و غيث
و جه وقت تسليم ميرال لي مراد
جلال و هو ماسك ايد ميرال و هيسلمها لمراد
جلال: بص انا مش هقولك خليها في عينك و اتقي الله فيها و انت واخد حته من قلبي و الكلام ده
يكمل: انا عارف انك بتحبها و بتخاف عليها و مستحيل تزعلها و هتتقي الله فيها
بس انا هقولك كلمه واحده انت هتاخد حته من قلبي يعني تيجيلي و دموعها علي خدها هخليها تلبس الاسود عليك بس يارب تكون الفكره وصلت
مراد و هو بيبلع ريقو: لا ازاي انت بتوصني علي روحي دي اغلى من عيني
جلال بابتسامة: ربنا يوفقكم و يرزقكم الذريه الصالحه
و مراد خد ميرال و روحو و يوسف استأذن من جلال عشان يخرج مع ريماس و جلال وافق
و دياب خد رنيم و خرجو و مسك و جلال روحو
عند يوسف في المطعم
يوسف و هو قاعد جنب ريماس و مسك ايديها
يوسف: اخيرا بقيتي حلالي
ريماس و هي بتسحب ايديها: ايدك لا توحشك
يوسف: لا ما انا كاتب كتاب عشان اعرف امسك ايدك مش عشان توحشني
ريماس: طب اطلبلي اكل عشان جعانه
يوسف بغيظ: شوفي انا بقول ايه و انتي بتقولي ايه
ريماس: اكول الاول و بعد كده تقول اللي تقولو
يوسف: ماشي يا ستي شوفي هتاكلي ايه
عند ميرال و مراد
مراد و هو شايلها و داخل بيها الجناح
مراد و هو بينزلها: نورتي بيتك يا ست البنات
ميرال بكسوف وتوتر و خوف مشاعر مطلغبته: ب نو رك
مراد و هو بيلتف الجو: انتي مش جعانه ولا ايه
ميرال: شويه
مراد: شويه ايه ده انا ميت من الجوع يلا عشان ناكول
ميرال بكسوف: طب انا عاوز اغير هدومي
مراد: اه طبعاً البيت بيتك
ميرال بابتسامة: شكرا
مراد بتذكر: اه صحيح في مفاجأة جوه في الاوضه
ميرال بفضول: مفاجأة ايه
مراد بابتسامة: ادخلي و هتشوفيها
و بل فعل داخلت ميرال الاوضه و اتفاجئت بي بوكس كبير على السرير
ميرال بذهول: ايه ده الفستان اللي شوفتو في المول
و تكمل بحب: ربنا يخليك ليا يا مراد يا حبيبي
و دخلت الحمام عشان تلبسو
مراد من بره: اللي اخرها ده كلو
و هنا طلعت ميرال بجمالها المتميز و هي بل فستان و فارده شعرها
مراد بذهول: يا دين النبي ايه الحلاوة دي كلها
ميرال بكسوف: حلو الفستان
مراد بمغازله: ده هياكول منك حته
ميرال بخجل: ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا يا حبيبي
مراد بابتسامة: ويخليكي ليا ياروحي انا
ميرال حطه وشها في الارض و علي الصمت بدقايق
مراد و هو بيكسر الصمت: تعالي عشان ناكول لحسن اقع من طولي
ميرال: بسرعه: بعد الشر
مراد بابتسامة: طب يلا
و بعد اكمال العشاء
مراد و هو بيشغل مزيكه هديا و بيمد ايدو
مراد: ممكن ترقصي معايا
ميرال و هي بتحط ايديها في ايدو و حركت رأسها بل موافقه
مراد و هو مندمج في الراقصه: انتي عارفه اني كنت بحلم بليوم ده اوى كنت بحلم انك في بيتي و في حضني و كنت بخاف اصحى من النوم عشان مطلعش من الحلم
ميرال و هي بتبعد عنو: لا يا حبيبي نام براحتك و اصحى براحتك عشان خلاص انا دلوقتي معاك و ملكك و مستحيل حد يبعدني عندك
مراد و هو بيبوس ايديها: بحبك يا ست البنات
ميرال بصت في الارض بخجل
مراد و هو
وٌسـ❤ـكـ❤ـتـ❤ـتـ❤ـ شـ❤ـهّرزِّآد عـ❤ـنـ❤ـ آلَكـ❤ـلَآمـ❤ـ غـ❤ـيـ❤ـر - مـ❤ـبـ❤ـآحـ❤ـ
عند دياب
دياب من ساعت ما خرج مع رنيم و هيا سكته متكلمتش و هو بيحاول يتكلم معاها بس مش عارف
مراد: جعانه تحبي نتعشاء
رنيم و هي مزالت ساكته
مراد بنرفزه: انا من الصبح عمال اكلم معاكي وانتي لسه ساكته ردي عليا
رنيم بعصبيه: وو يتبع
✍🏻 بقلم «Mariam amen» 🥰🎀
كنتم مع
بيت العائله 🏠🎀
•تابع الفصل التالي "رواية بيت العائلة" اضغط على اسم الرواية