رواية احببت اخي الفصل الحادي والعشرون 21 - بقلم اروى عادل
لم بستطيع سيف انا يسمع اكثر من ذلك لذلك خرج من المكان المختبئ به وركض مسرعة فى اتجه شريف وعندما رأته إيلا
كانت تعلم جيدآ أذا امسك سيف بشريف سوف يفتك به . لذلك كان على إيلا ان تتصرف بسرعه قبل يوصل سيف لشريف
لذلك مسكت كأس الوسكى و قذفته فى وجهه شريف احترقت عين شريف من الكحول الممزوج بالوسكى لذلك أغلق شريف عينه ليمسح بقايا الوسكى من عينه وهو بصرخ فى إيلا
شريف ٠٠ انتى مجنونه.. ايه اللى عملتيه ده يا٠٠٠٠٠
حينها بلع باقى جملته عندما أقترب سيف من شريف و رفع يده ليصفع شريف
أستغلت إيلا ان شريف لا يرى شئ وقفت أمام سيف ثم شدته من يده خارج الكازينو
كان الغضب مسيطر عليه لذلك سحب سيف يده من إيلا وقال بغضب
سيف ٠٠ وقفتنى ليه انا كان لازم أقتلو
آيلا ٠٠ و تضيع كل إللى بنعملوا
سيف ٠٠ مش فارق معايا حاجة .يحصل إللى يحصل و اسمعى أوعى تيجى ورايا الكازينو انتى فاهمه
ثم تركها ليدخل الكازينو لشريف
لكن هنا وقفت أمامه إيلا للمرة الثانيه و قالت
إيلا٠٠ طيب فكر فيا شويه انا هيحصلى ايه لو جرالك حاجة.. سيف انا هموت لو حصلك حاجة
هنا صرخ سيف وقال
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ حرام عليكى انتى بتعجزينى بكلامك ده..
هنا بدأت إيلا فى البكاء وهى تقول
إيلا٠٠ انا أسفه .بس معلش .عشان خاطرى أستحمل
كانت دموع أيلا مثل المياه البارده التى أطفأت النار غضب سيف لذلك قال
سيف ٠٠ خلاص بطلى عياط . ويالا نمشى من هنا
------------------
فى نفس الوقت عند شريف
بعد ما غسل عينه ظل يبحث عن إيلا فى جميع اركان المكان
و هو يصرخ و يتوعد لها بالانتقام لكنه لم يجدها
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى سيارة سيف
ظل سيف صامت بوجه عبث طول الطريق شارد لم يتوقف رنين هاتف سيف لكنه كان فى حالة لا تسمح له بأن يتحدث مع أحد أو يرد على الهاتفه
هنا قالت إيلا
إيلا٠٠ انت مش هترد على التليفون
سيف ٠٠ أنا مش عايز اتكلم مع حد دلوقتى
إيلا ٠٠ طيب على أقل شوف مين يمكن يكون مكالمة مهمه
نظرة سيف فى الهاتف و علم هوية المتصل كانت چودى هنا تذكر ميعاده مع
چودى . وإيضآ أيلا رأت اسم چودى على الهاتف لذلك قالت
إيلا ٠٠ هى عايزه أيه
سيف ٠٠ الله أعلم
إيلا ٠٠ طيب رد عليها
سيف ٠٠ مش هرد
إيلا ٠٠ فى ايه يا سيف انت بتتكلم معايا كده ليه
سيف ٠٠ إيلا انا قولتلك مش عايز اتكلم مع أى حد دلوقتى فاهمه
إيلا ٠٠ حتى انا
سيف ٠٠ طيب بلاش نتكلم دلوقتى عشان خاطرى
إيلا ٠٠ هو حصل ايه لى ده كله
هنا فقدة سيف أعصابه وهو يصرخ
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ حصل انى رجولتى اتهانت..
و انا بسمع واحد واطى بيعرض على مراتى انه يعمل معاها علاقة
و انا مقدرتش اعمله حاجة .
ثم بدء بضرب يده على عجلة قيادة السيارة (الدركسيون) . كان يشعر بقهر وضيق بالصدر.. وما أصعب انا يشعر الرجل بالقهر و العجز خصوصآ ان كان رجل بمثل شخصية سيف الذى كان يختنق من الداخل
بدأت دموع إيلا تنهمر على خديها بصمت على حالة سيف هى تشعر بيه و بألمه
بل تشعر بنفس حدة الألم هذا هو الحب
ثم رجع الصمت بينهم من جديد إلى أن وصلوا للفيلا
هنا قال سيف
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى جنينة الفيلا
سيف ٠٠ اطلعى انتى على أوضتك
إيلا ٠٠ وانت
سيف ٠٠ عايز أقعد لوحدى شويه فى الهوا
إيلا٠٠ تمام . تصبح على خير
جلس سيف يلوم نفسه انه ترك شريف عايش بعد ماقاله لإيلا
بينما أيلا ظلت تنظر إلى سيف من شرفة غرفتها وهى تختبئ حتى لا يراها سيف من الجنينه
هنا دخلت عليها أميرة بعد ما طرقت الباب عددة مرات ولم تسمعها إيلا .لانها كانت شارده و هى تنظر لسيف من شرفة غرفتها
ه
وقفت أميرة بجوار أبنتها و قالت
أميرة ٠٠ بتحبيه
اتنفضت إيلا و هى تحط ايدها على صدرها من صوت أميرة قالت
إيلا ٠٠ ماما خضتينى
أميرة٠٠ انا خبط على الباب بس شكلك كنتى سرحانه ماسمعتنيش
إيلا ٠٠ صح انا كنت سرحانه شويه
نظرت أميرة من الشرفة وقالت
أميرة ٠٠ سرحانه فيه
ردت إيلا بأرتباك
إيلا٠٠ تقصدى مين
أميرة ٠٠ هو فى غيرو سيف
إيلا٠٠ مش فاهمة تقصدى ايه
أميرة٠٠ انا عارفه بنتى حبيبتى ذكيه
و فاهمه انا أقصد ايه كويس أوى ...... سكتى يعنى
إيلا ٠٠ هقول آيه . حضرتك أكتر حد عارفنى .. وانا ماينفعش أكدب عليكى
أميرة٠٠ طيب فهمينى ايه إللى بيحصل بينكم ... و كنتوا فين دلوقتى .و ليه راجعين كل واحد فى مكان شكلكم زعلانين من حاجة.. بعدين انا عايزه افهم انتى بتحبى سيف ازاى ..و وافقتى على شريف
إيلا ٠٠ ماما لو سمحتى بلاش نتكلم دلوقتى انا مش عايزه اتكلم بعد أذنك
أميرة ٠٠ خلاص يا حبيبتى وقت
ما تكونى مستعدة للكلام انا موجوده
هنا اترمت إيلا فى حضن أميرة
ياااه أد ايه كانت إيلا تحتاج لهذا الحضن لتشعر بأطمئنان .
هنا قالت أميرة
بقلم٠أروى٠عادل
أميرة ٠٠ تحبى أفضل معاكى النهاردة فى أوضتك
إيلا ٠٠ لأ شكرآ يا ماما و بعدين بابا يزعل منى
أميرة٠٠ ههه ماشى يا لميضه ..على فكرة أحنا سهرنين تحت لو تحبى تنزلى تسهرى معانا تحت
إيلا ٠٠ لأ انا عايزه انام
أميرة ٠٠ تمام تصبحى على خير
ثم طبعت أميرة قبله على خدها و غادرة الغرفة
رجعت إيلا تنظر من شرفة الغرفة لسيف لكنه اختفى من الجنينة لذلك قالت إيلا لنفسها أكيد ذهب لغرفته .لذلك قامت بالاتصال بسيف لكنه لم يرد
حاولت أيلا انا تاخد قسط من النوم لكنها لم تستطيع كانت تريد أن تطمئن على سيف لذلك قررت تذهب لغرفته لكنها لم تستطيع . خوفآ انا يراها أحد لذلك قررت أن تذهب إليه من شرفة غرفتها
لذلك قفزت إيلا من شرفة غرفتها إلى شرفة غرفة سيف .الذين كانوا بجوار بعض ثم قامت بالطرق على باب الزجاجى للشرفة بسرعة فتح سيف باب الشرفة وقال بأستغراب
سيف ٠٠ أنتى دخلتى البلكونه بتاعتى أوضتى ازاى
دخلت إيلا الغرفة بسرعة وقالت
إيلا ٠٠ نطيت من البلكونة أوضتى لأوضتك
سيف ٠٠ ليه كل ده أفرض جرالك حاجة دلوقتى . وبعدين انتى بتخافى من الأماكن العليا ..
إيلا ٠٠ كنت عايز أطمن عليك. و رنيت عليك وانت ماردتش
سيف ٠٠تقومى تنطى من البلكونه آمال عملوا الأبواب ليه
إيلا ٠٠ ما انا خوفت اجى من الباب حد يشوفنى
سيف ٠٠ وايه يعنى لو حد شافك هو احنا بنسرق
إيلا ٠٠ يا سلام ساعتها بقى أقولهم جايه أوضتك الساعة ١ بعد نص الليل أعمل ايه
سيف ٠٠ طالما انتى خايفه كده جيتى ليه
إيلا ٠٠ عشان أطمن عليكى . ايه زعلت انى جيت أوضتك
سيف ٠٠ طبعآ لأ .. و متخافيش أنا كويس
إيلا ٠٠ بس شكلك لسه زعلان
سيف ٠٠ طبيعى انى أكون لسه زعلان
إيلا ٠٠ طيب انا عندى علاج لزعلك
سيف ٠٠ أيه هو العلاج ده
إيلا ٠٠ حضن
ثم أترمت أيلا فى أحضان سيف
نعم كانت إيلا عندها حق . فحضن إيلا كان فعلا هو العلاج الوحيد لجروح سيف
لم تعرف إيلا كام من الوقت مر و هى فى حضن سيف الذى قال
سيف ٠٠ أنا فعلآ كنت محتاج للحضن ده .
ابتعدت أيلا قليلآ وقالت مازحه
إيلا ٠٠ بس متخدش على كده
سيف٠٠يا ساتر عليكى انتى مبتعرفيش تكملى اللحظه للأخر
إيلا ٠٠ اه..و كفايه عليك لحد هنا . أرجع بقى لأوضتى
هنا مسكها سيف من خصرها عندما كانت على وشك المغادرة وقال
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ أنتى مجنونه رايحه فين .. انا مستحيل أسيبك ترجعى من البلكونه تانى
إيلا ٠٠ سيف ماما وبابا سهرنين تحت مش هينفع اخرج من الأوضة ممكن يشوفونى
سيف ٠٠ طيب خلاص خليكى هنا
إيلا ٠٠ يعنى انت عايزنى أفضل معاكى فى أوضتك لوحدنا
سيف ٠٠ ومالك مستغربه اوى كده ليه ايش حال انك جايه برجلك على أوضتى
إيلا ٠٠ ماشى يا سيف انا غلطانه انى جيت اطمن عليك ٠٠ انا ماشيه
سيف ٠٠ تعالى هنا رايحه فين هو انا هسيبك
إيلا ٠٠ سيف انت هتخوفنى منك كده
و أخيرآ ابتسم سيف وقال
سيف ٠٠ متخافيش انا بس عايز انام فى حضنك بس
ثم سحبها برفق من يدها و أجلسها على الفراش ثم استلقى بجوارها و حط رأسها على قدميها وقال
سيف ٠٠ أنا مش عايز غير كده
ثم بدأت إيلا تداعب خصلات شعر سيف هم يتحدثون إلى ان اغمض عينه و ذهب سيف فى النوم عميق . و براحه وضعت إيلا رأسه على الوسادة و قبلت رأسه ثم ذهبت إلى غرفتها
▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى صباح اليوم التالى
أستيقظ سيف لكنه لم يجد إيلا بجواره
لذلك قامة بالاتصال به
(بداية المكالمة )
سيف ٠٠ الو
إيلا ٠٠ صباح الخير
سيف ٠٠ صباح الورد على عيونك . انتى قومتى امتى من جانبى
إيلا ٠٠ تقريبآ الفجر
سيف ٠٠ طلعتى بردوا من البلكونه
إيلا ٠٠ لأ بصراحة ماقدرتش.. وخرجت من الباب
سيف٠٠ بقولك أيه نتغدا النهاردة مع بعض ايه رأيك
إيلا ٠٠ يا سلام طبعآ موافقه ..
سيف ٠٠ يبقى خلاص أخلص شغل و اتصل عليكى و نتقابل فى نفس المطعم بتاع امبارح
إيلا ٠٠ اوكى تمام
سيف٠٠ يلا بقى أشوفك تحت على الفطار
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى المباحث مكتب الخاص بالتحقيق
جاسر ٠٠ الكل حاضروا بره تحب نبدء بمين
سيف ٠٠ هاتلى البنات الأول
بدء التحقيق من بنت لبنت إلى أن جاء دور عزة
سيف ٠٠ قوليلى ايه علاقتك بالقتيل
عزة٠٠ والله انا ماليش علاقه بيه انا بس كنت بشوفوا مع رامى و شريف
سيف ٠٠ طيب ايه نوع علاقتك برامى و شريف
عزة٠٠ معارف يا باشا
جاسر ٠٠ يعنى ايه معارف
عزة ٠٠ صحاب
سيف ٠٠ صحاب ٠ بردوا يعنى صحاب
عزة ٠٠ مش فاهمه حضرتك تقصد ايه
سيف ٠٠ أنتى هتستعبطى انتى فاهمه قصدى
عزة٠٠ يا باشا انا توبت والله و بعدت عن السكه دى
سيف ٠٠ خلاص تبقى تقولى أيه حكايتك مع شريف و رامى
عزة ٠٠ يا باشا انا واحده غلبانه حظها الوحش وقعها فى سكة شريف وبعد ما أخد منى إللى هو عايزو رمانى لصاحبه رامى
سيف ٠٠ أنا ممكن أساعدك و أقف جانبك لو حكيتى ليا على كل حاجة
عزة ٠٠ يا باشا انا معرفش حاجة
سيف ٠٠ تمام تقدرى تمشى بعد ما تمضى على أقوالك
بعد ما انصرفت عزة قال جاسر
جاسر ٠٠ سيبتها تمشى ليه ممكن كانت تتكلم وتقول أى حاجه تدين شريف
سيف ٠٠ لأ هى مش هتتكلم و واضح خوفها من شريف يمكن يكون هددها هى كمان..و انا مش عايز اضعط عليها دلوقتي.. لسه وقتها جاى
جاسر٠٠ دلوقتى نبدء بمين شريف ولا رامى ولا ابواب
سيف ٠٠ لا شريف ده خلى للأخر البواب الأول
دخل البواب
جاسر ٠٠ عم حسين أزيك يا راجل عامل ايه
حسين٠٠ الحمد الله يا باشا
جاسر ٠٠ قولى بقى يا راجل يا طيب فاكر يوم إللى اتقتل فيه معاذ
حسين ٠٠ يعنى يا باشا مش قوى
صرخ فيه سيف وهو بيخبط بيدو أمامه على المكتب
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ نعم يعنى ايه مش أوى
حسين ٠٠ لأ يا باشا فاكر .فاكر
جاسر ٠٠ براحة يا سيادة الرائد عم حسين حبيبنا و هيقول على كل حاجة مش كدة ياعم حسين
حسين٠٠ كده يا باشا انا تحت أمركم بس أهم حاجة الباشا مايزعلش
سيف ٠٠ يبقى تقول على كل حاجة من غير لف ولا دوران
حسين ٠٠ حاضر يا باشا
جاسر ٠٠ عايز أعرف منك مين دخل
و مين خرج من العوامة فى يوم الحادثة
حسين٠٠ انا قولتلكم يا باشا.. انا مش أخدت بالى يومها
قطع عبارته سيف بصرامه و هو يقول
سيف ٠٠ انت كداب انت عارف كويس من دخل ومين خرج من العوامة..انت مرزوع قدام العوامات إللى هناك ومافيش حد بيدخل ولا يخرج غير ما يعدى عليك ..
حسين ٠٠ يا باشا انا ساعات بروح أجيب طلبات لسكان العوامات او لامؤخدة ادخل الحمام
سيف ٠٠ أنا لحد دلوقتى مش راضى أضغط عليك بقول انك راجل كبير
و مايستحملش.
جاسر ٠٠ ما تتكلم يا عم حسين ولا انت عايز تعصب الباشا منك
حسين ٠٠ طيب أقول ايه
سيف ٠٠ أسمع طالما ماحدش دخل ولا خرج من العوامة يبقى انتى إللى قتلت معاذ.. قولى بقى قتلتو ليه. و ازاى
أترعب حسين بدء يعرق كثير و بتوتر و يتأتأ فى الكلام
بقلم٠أروى٠عادل
حسين ٠٠ والله العظيم......... ما انا إللى قتلتوا
جاسر ٠٠ أمال مين
حسين ٠٠ معرفش
سيف ٠٠ تانى
حسين٠٠ أنا هقول على إللى شوفتو كله
سيف ٠٠ حمدالله على السلامة يا عم حسين اتفضل قول يا راجل سمعنا
حسين ٠٠ يوم الحادثه دخل رامى بيه و معاه بنت انا كنت بشوفها بتيجى مع شريف بيه قبل كده . البنت دى إللى كانت بتحققوا معاها قبلى..بس انا شوفتها دخل مع رامى بيه بس انا مش شوفتها و هى خرجه
جاسر ٠٠ تمام كمل
حسين ٠٠ بعدها كان في أربع بنات طلبوا منى أجيب ليهم ميه عشان العربية بتاعتهم كانت عطلانه روحت أجيب ميه ولم رجعت لقيتهم مشيوا
سيف ٠٠ تعرفهم البنات دول
حسين٠٠ لأ دى كانت أول مره أشوفهم
جاسر ٠٠ لو شوفتهم دلوقتى تعرفهم
حسين ٠٠ لأ الكدب خيبه معرفهمش
سيف ٠٠ كمل يا عم حسين
حسين ٠٠ بعد كده دخل معاذ بيه الله يرحمه و معاه واحده كانت متعصبه
جاسر ٠٠ عرفت منين انها كانت متعصبة
حسين٠٠ يومها سألنى معاذ بيه ان كان حد فى العوامة قولتوا لأ ..
( فلاش باك )
معاذ ٠٠ حسين فى حد جوه فى العوامة
حسين ٠٠ لأ مافيش
هنا تذكر البواب أن رامى مازال فى العوامة لذلك رجع ليقول لمعاذ
حسين ٠٠ معاذ بيه كنت عايز اقولك
قطعت البنت عبارته بعصبيه
البنت٠٠ عايز أيه يا زفت انت دلوقتي
حسين ٠٠ أنا كنت عايز أقول لمعاذ بيه
وقبل ان يكمل جملته قال معاذ
معاذ٠٠ روح انت يا حسين دلوقتى
حسين ٠٠ بس انا كنت عا
قطعت عبارته
البنت٠٠ ما قالك غور فى داهيه دلوقتى
معاذ ٠٠ أهدى شويه مش كده
البنت ٠٠ ماتقوليش أهدى انت فاهم
عندما كان حسين يغادر سمع البنت
و هى تقول
البيت ٠٠ انت لازم تشوفلى حل أما أقسم بالله انا هوديك فى ستين داهيه مش انا البنت إللى يضحك عليها
بقلم٠أروى٠عادل
( انتهى الفلاش باك )
حسين ٠٠ هو ده كل إللى حصل
سيف ٠٠ البنت دى شوفتها قبل كده
حسين ٠٠أه جات مره قبلها مع معاذ بيه بردوا.. بس يومها معاذ بيه أدانى ٥٠٠ جنيه و طلب منى مقولش لشريف بيه انه جه العوامة و كان معاه حد
سيف ٠٠ أنت مقولتش ليه الكلام ده قبل كده
حسين ٠٠ خوفت كمان شريف بيه قالى لو جبت سيرة اي بنت كانت بتيجى العوامة هيقطع عيشى
سيف٠٠ أوصفلى البنت دى
قال نفس الأوصاف إللى قالتها إيلا ثم قال
حسين ٠٠ بس يا باشا لما جات قبل كده مع معاذ بيه ماكنش شعرها أصفر
سيف ٠٠ وشريف جه أمتى يومها
حسين ٠٠ هو جه قبل الأسعاف و البوليس بحوالي تقريبآ نص ساعة .
جاسر ٠٠ متأكد
حسين ٠٠ طبعآ يا باشا
جاسر ٠٠ طيب أمضى على أقوالك
بعد ما غادر حسين
جاسر ٠٠ ده يأكد كلام إيلا انها كانت صبغه شعرها اصفر
سيف٠٠ صح .. بس مين البنت دى و ايه علاقتها بشريف
جاسر ٠٠ يمكن تكون بنت ماشى معاها
•تابع الفصل التالي "رواية احببت اخي " اضغط على اسم الرواية