رواية بيت العائلة الفصل الثامن عشر 18 - بقلم مريم امين

 رواية بيت العائلة الفصل الثامن عشر 18 - بقلم مريم امين

بيت العائله 🏠🎀
                                                      part 18
في الصباح 
قامت ميرال بحماس و فرحه 
ميرال بغنّة: انهارده فرحي يا جدعان عايز كلو يبقا تمام 
يلا غنو معايا 
مسك: طب يلا  يا ختي  مش  وقت  غنيّ عشان كده هنتاخر علي الكوافير 
ريماس بقرف: اسمو Pioti Center يا جاهله 
مسك: خلاص يا ختي مغلطناش في امام البوخاري يعني 
رنيم: طب بطلو انتي و هيا رغي كده هنتاخر 
ميرال بدموع بتحاول تمسكهم: يلا يا بابا احنا نزلين عايز حاجه 
جلال بدموع الفرح: عايزك مبسوطه و سعيده 
ميرال و هي بتجري علي حضنو 
ميرال بدموع: هتوحشني اوى اوى 
جلال بدموع هو كمان: وانتي اكتر يا حبيبت قلبي خلي بالك من نفسك و من جوزك و خليكي مبسوطه دايما انتي دلوقتي داخله البيت جديد يعني هتكوني اميره في بيتك حفظي علي بيتك و علي جوزك و خليكي صبوره و مطيعه و  حفظي علي اسرار بيتك و املي عين جوزك و ارضي حماتك رضه جوزك من رضه حماتك 
ربنا يباركلك في حياتك الجديده و افتكري ان احنا كلنا بنحبك و هنفضل جنبك علي طول و افتكري انو ابوكي حسو في الدنيا متخفيش من حاجه ابدا و راكي ابوكي سندك و ضهرك يعني ميهزكيش حاجه و  بيتك القديم اللي مليان حب و هتفضلي في قلوبنا دايما و خليكي قويه زي الجبل اللي مش بيتهز  و متزعليش من حاجه ابدا و متغيريش من نفسك عشان ترضي حد احنا كلنا بنحبك كده  و بيت ابوكي مفتحلك في اي وقت بس يارب تيجي ضيفه  و مفتحلك انتي و جوزك و عيالك ربنا يسعدك في حياتك الجديده و يحميكي و يحفظك من كل عين شر ربنا يوفقك و يجمعكم علي خير ان شاءلله 
و هنا البنات عياطو و جريو علي جلال و ميرال 
جلال: و هو بيطبطب علي ميرال: انا عارفه ان المفروض اللي يقول الكلام ده امك بس ربنا يرحمها 
ميرال بدموع: انت ابويا وامي واخويا ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا يا سندي في الدنيا دي 
مسك و هي بتمسح دمعها: خلاص يا جماعه بقا انهارده عندنا فرح كفايه عياط بقا 
ريماس بغبه: علي فكره انهارده كمان خطوبتي مش بتقولي انا كمان ليه 
جلال: يعني راجعه البيت تاني اختك لا هتتجوز و تروح بيتها الجديد 
ريماس بتفكير: ايوه صح 
رنيم: ايوه صح و يلا بقا عشان هنتاخر كده 
و بعد ما ودعت ميرال البيت راحو Pioti Center 
                          ~~~~~~~
بعد ما خلصو البنات لبسهم 
رنيم و مسك لبسين فساتين زي بعض عبارة عن فستان سق بس واسع شويه ولي ديل من ورا لونه نبيتي في ابيض و ترحه نص 
و ريماس فستان منفوش شويه لونو سماوي و ترحه نص 
ميرال فستان ابيض منفوش اوى و الديل بتاعو طويل اوى عامله اميرت دزني و طرحه كامله عشان مراد مرضاش بطرحه نص(مسيطر يا مراد والله 😂) 
مسك بفرحه: يا بنات العريس جه 
رنيم بهزار: اني واحد
مسك: يوسف  
ريماس بسرعه: شكلي حلو في حاجه باظت 
رنيم: زي القمر يا حبيبت قلبي 
دخل يوسف بطله البهيه عبارة عن قميص اسود و بنطلون اسود و جاكت علي نفس لون فستان ريماس كان زي القمر 
يوسف بنبهار: اللي انا شايفو ده ايه  ده هو القمر نزل علي الارض ولا ايه 
بصت ريماس في الارض بخجل 
رنيم: طب انا استأذن بقا 
يوسف بهزار: ايه ده هو انتي هنا كل ده 
رنيم بصدمة: ينهار ابيض هو انت مكنتش شايفني 
يوسف بهزار: لا طبعا هو انتي كنتي موجوده اصلا 
رنيم بضحك: طب انا همشي بقا عشان بقيت بتهزق 
و بل فعل خرجت رنيم 
ريماس بخجل: حلو الفستان 
ية
يوسف: مش الفستان بس اللي حلوه ده صحبت الفستان احلي من الفستان نفسو 
ريماس بخجل: شكرا 
يوسف بهزار: شكرا بس مفيش حاجه اضفيه معاها 
ريماس: ليه عاوزني اقولك ايه 
يوسف: مثلا شكرا يا حبيبي او يا قلبي او 
ريماس: نعم ماتلم نفسك 
يوسف: في واحد تقول لي خطبها لم نفسك ليه هو انا قولتلك تعالي تحت السلام 
ريماس بخجل: يوه بطل يا قليل الادب 
يوسف: خلاص يا ستي سكت اهو 
علي الجانب الاخر 
وصل مراد بجمالو المعتاد عبارة عن بدله ابيض في ابيض زي الفارس صدق اللي قال عليه مالك جمال 
اول ما شاف ميرال جري حضنها فضل وقت 
ميرال بخجل: مراد  كفايه كده عيب 
بعد عنها مراد و هو بيعيط 
ميرال بخضه: انت بتعيط يا حبيبي ليه مالك بس 
مراد بفرحه: عشان بقيتي حلالي و في حضني و هتروحي معايا بتنا 
ميرال بدموع الفرح: و انا مبسوطه اوى اوى اوى عشان بقيت جنبك 
مراد و هو بيبص علي الفستان 
مراد بمغازله: طلعه زي القمر  يخربيت ام حلاوتك 
ميرال بخجل: وانت كمان حلو اوى 
مراد: مستحيل اجي ربع حلاوتك يا تاج راسي  وست بيتي  
ميرال: تسلملي عيونك يا سيد قلبي 
مراد بررومانسيه:(يَآ حًبًيَبًتٌ قُلَبًيَ وٌ نِوٌر عٌيَنِيَ فُيَ يَوٌمً زٍفُآفُکْ فُرحًتٌيَ مًآ لَيَهّآ نِهّآيَةّ آنِتٌيَ جّمًيَلَهّ کْلَ قُمًر فُيَ لَيَلَهّ مًعٌآکْيَ کْلَ لَحًظُهّ سِعٌآدٍةّ وٌ حًبً عٌيَنِآکْيَ بًحًر مًنِ آلَجّمًآلَ وٌ آلَحًنِآنِ فُيَ يَوٌمً زٍفُآفُيَ قُلَبًيَ يَغُمًر فُرحً وٌ طِمًنِيَنِﮯ آنِتٌيَ شُريَکْهّ عٌمًريَ وٌحًيَآتٌيَ مًعٌآکْيَ کْلَ يَوٌمً هّيَ بًدٍآيَةّ جّدٍيَدٍهّ سِعٌيَدٍهّ فُيَ عٌيَنِآکْيَ آرهّ آلَمًسِتٌقُبًلَ مًشُرقُآ مًعٌآکْيَ کْلَ لَحًظُهّ هّيَآ آلَسِعٌآدٍةّ آنِتٌيَ شُريَکْهّ حًيَآتٌيَ وٌ رفُيَقُهّ دٍربًيَ 
فُيَ حًبًکْ آجّدٍ آلَآمًآنِ وٌ آلَرآحًهّ آنِتٌيَ آلَنِوٌر آلَذِيَ يَضيَ دٍربًيَ فُيَ يَوٌمً زٍفُآفُيَ قُلَبًيَ يَغُمًر حًبًهّ مًعٌآکْيَ کْلَ لَحًظُهّ هّيَآ عٌيَدٍيَ بًحًبًکْ يَآ مًنِ سِرقُتٌيَ قُلَبًيَ وٌ عٌمًريَ) 
هنا ميرال حضنت مراد جامد 
ميرال بدموع: بحبك يا اعظم انتصاراتي 
مراد و هو بيبوس ايديها و رأسها: 
و انا بعشقك يا كل ما ليا 
و جاي عشان يبوسها 
مسك بصدمة وو يتبع 
✍🏻  بقلم  «Mariam amen» 🥰🎀
بيت العائله 🏠💖

•تابع الفصل التالي "رواية بيت العائلة" اضغط على اسم الرواية

تعليقات