رواية احببت اخي الفصل الثامن عشر 18 - بقلم اروى عادل
اتسعت عينه بدهشه لم يصدق ما ترى عينه. كانت صدمه قوية هزت كيان سيف و جعلته يفقد النطق موقتآ . عدد بعد ثوانى حتى أستوعب ما رأت عينه
مرت هذه الثوانى كأنها قرونا على إيلا و هى تنظر له بخوف رهيب من القادم .. ثم قالت
إيلا ٠٠ سيف . الموضوع مش كده . انا هفهمك
بغضب عارم و صوت صارم و قوى صرخ فيها سيف وهو يقول
سيف ٠٠ كل مره بتورطتى نفسك فى مصيبه أكبر من إللى قبلها . لكن المره دى ق*تل انتى فاهمه يعنى ايه ق*تل . انتى ايه
بينما كانت إيلا مرتعبه وهى تتوسل لسيف ان يسمعها.
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ لأ واللهى الموضوع مش زى ما انت فاهم طيب أدينى فرصه أفهمك
سيف ٠٠ تفهمينى ايه ما كل حاجة وضحها و شرحه نفسها .. مش محتاجة فهم.
إيلا ٠٠ و الله العظيم انا معملتش حاجة
سيف ٠٠ وفرى كلامك فى النيابة
إيلا ٠٠ سيف أسمعنى لو كنت ليا خاطر عندك انا مقتلتهوش
سيف ٠٠ و وجودك جانب الج*ثة انتى و صحابك ايه كنتوا بتاخدوا سلفى مع الج*ثة
إيلا ٠٠ انا عارفه ان وجدنا فى المكان إللى فيه الجثة كان غلط مننا .. بس والله مش احنا إللى ق*تلنا معاذ .بالعكس انا حاولت اساعدو و طلبت الإسعاف و اتصلت كمان بالبوليس
سيف ٠٠ انتى تعرفى معاذ منين بقى انطقى
إيلا ٠٠ والله معرفوا.. ولا عمرى شوفتوا قبل اليوم إللى اتق*تل فيه
سيف ٠٠ و عوامة مشبوها زى دى كنتى بتعملى فيها ايه
سكتت إيلا لا تعرف كيف تقول له ماذا كانت تفعل هناك لأنها تعلم انه سوف يغصب و يثور عليها اكثر
سيف ٠٠ هتنطقى و تخلصينى ولا هتفضلى ساكته كتير
بأرتباك قالت
إيلا ٠٠ طيب انا هحكيلك على كل حاجة .. بس بالله عليك تفهمنى انا عملت كده ليه
سيف ٠٠ من غير زفت مقدمات انطقى على طول
إيلا ٠٠ حاضر .. الحوار كله بدء لما رقية جات و قالتلى ان فى واحد ضحك على ريهام أختها أخد منها صور ليها بعد كده بقى يهددها بصورها أما توافق على طلباته أو يفضحها بصورها
ثم حكت إيلا باقى القصة لسيف بالتفصيل
بعد ما سمع سيف القصة أنفعل عليها وهو يقول بغضب
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ الله يخربيتك. إللى يخربيتك انتى ايه مغناطيس بجذب المصايب له ايه إللى انتى عملتي ده عامله عصابه انتى و أصحاب .تخططوا وتدخلوا العوامة و تخدروا رامى.. بعد كل ده مين هيصدق انكم مالكوش علاقه بقتل معاذ
إيلا ٠٠والله انا كان كل قصدى خير..
انى أساعد أخت رقية و انقذها من الفضيحه
سيف ٠٠ و انتى مالك. انتى مالك
إيلا ٠٠ رقيه جات و اترجتنى اساعد أختها كنت عايزنى أقول لها ايه يعنى
سيف ٠٠ وانتى مالك .هو انتى منظمة حقوق المرأة.
إيلا ٠٠ يعنى كنت عايزنى أسيب شريف يستغل البنت و يبتزها دى لسه عيله مكملتش. ١٨ سنه
رد بسخريه لا تخلو من العصبيه
سيف ٠٠ لأ و تيجى . طبعآ روح الشهامة
و الجدعنا حضرت عليكى .مش كده
إيلا ٠٠ من غير تريقه لو سمحت انا فعلآ ساعدتها .. و ساعدة بنات كتير كان شريف أخد ليهم صور بيبتزهم بيها على لاب توب
سيف ٠٠ بس ساعدتيهم و ورطتى نفسك مش كده. دلوقتى قوليلى من فيهم هيساعدك. و شريف بيبتزك انتى دلوقتى
إيلا ٠٠ يعنى انا كنت أعرف منين أن كل ده هيحصل . هو حظى كده أعمل آيه
سيف ٠٠ الحظ مالهوش دعوة... دماغك و تفكيرك الغبى هو إللى هوديكى فى داهية
إيلا ٠٠ احنا ماكنش عندنا حل تانى غير اننا نمسح الصور من على الاب توب و من على تليفون شريف
سيف ٠٠ لأ كان في كذا حل تانى .. كان ممكن تبلغى مباحث الإنترنت. أو كنتى جيتى و حكتيلى. انا كنت عرفت أتصرف ازاى مع شريف. لكن أنتى و بكل سهوله حطيتى رقبتك تحت سك*ينة شريف ..و خليتى يأمر
و يتحكم فيكى .. خلاص ما انتى بقيتى تحت رحمته دلوقتى
وهنا بدأت فى البكاء من جديد و هى تقول
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ أنت مش هتساعدنى.
سيف ٠٠ لأول مره فى حياتى أحس انى عاجز و متكتف مش عارف أعمل ايه .. اعمل واجبى كظابط شرطة .. ولا اعمل واجبى اتجاهك
إيلا ٠٠ اعمل إللى انت شايفوا صح و اللى يريح ضميرك وانا راضيه بيه
جلس سيف لمدة نص ساعة صامت وهو يفكر فيما سيفعله ثم قال
سيف ٠٠ اتصلى على العصا*بة بتاعتك خليهم يجوا هنا حالآ
إيلا٠٠ تقصد مين
سيف ٠٠ فى غيرهم صحابك
إيلا٠٠ انت عايز منهم ايه
سيف ٠٠ متخافيش مش هاكلهم
إيلا ٠٠ مش قصدى بس
سيف ٠٠ خلاص بقى . انا هتكلم معاها بس
قامت إيلا بأتصال بأصدقائها و طلبت منهم الحضور الفيلا بسرعة
أيضآ سيف اتصل بجاسر و حازم و طلب منهم الحضور فورآ للفيلا
************************************
فى المساء
لقد حله المساء
بدؤوا الاصدقاء فى الوفود
جاسر ٠٠ فى ايه يا سيف انت مجمعنا ليه
سيف ٠٠ أنا جيبك هنا عشان انت أخو ميرنا و عايزك كمان تنسى انك ظابط
جاسر ٠٠ فى ايه هى ميرنا عملت حاجة
سيف ٠٠ مش ميرنا بس
حازم ٠٠ تقصد إيه ملك كمان
سيف ٠٠ الاربعه
جاسر ٠٠ عملوا ايه . اتكلم بسرعة قلقتنى
سيف ٠٠ الاول شوف الرسايل دى . الرسايل دى باعتها شريف لإيلا ..
حازم ٠٠ رسايل ايه دى
سيف ٠٠ بس شوفها الاول
بعد ما شاهدوا الرسايل و الفيديو طبعآ كانت صدمة للجميع جاسر انفعل على ميرنا و كان سوف يصفعها لولا تدخل سيف
أما حازم كان يبدو هادى . كأنه يعرف الموضوع من قبل لذلك قال سيف
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ حازم انا شايفك هادى انت كنت تعرف حاجة عن الموضوع ده
حازم ٠٠ بصراحه أه رقية حكيتلى
سيف قال بأستغراب
سيف ٠٠ رقية هى إللى قالتلك
حازم٠٠ اه . انا كنت عايز اتقدم للرقيه . لم اتكلمت معاها قالتلى انها عندها مشاكل .لم طلبت منها تقولى ايه هى المشاكل دى قالتلى على كل حاجة . كمان ورتنى الفيديو .. بس انا لسه عارف الموضوع ده امبارح بس
جاسر ٠٠ طيب ممكن افهم انا كمان
هنا حكى سيف القصة كاملة الجاسر
هنا قالت إيلا بصوت واطى للرقيه
إيلا ٠٠ يا سوسه ليكى حساب عندى بعدين
رقيه ٠٠ هو ده وقته يا إيلا
ملك ٠٠ يعنى انتى هتبقى مرات أخويا
ميرنا ٠٠ أحنا هنتنفخ هنا و انتم فرحانين
لاحظ سيف حديث فتيات مع بعض لذلك قال
سيف ٠٠ أنتوا بتودودوا على ايه دلوقتى.. انتو مش حاسين بالمصيبة إللى حطيتوا نفسكم فيها
إيلا ٠٠ أحنا مش بنتودود ولا حاجة
جاسر ٠٠ طيب أحنا هنعمل ايه دلوقتى فى المصيبة دى . انا شايف انهم يسلموا نفسهم و يقول كل إللى يعرفوا .
ميرنا ٠٠ لأ بالله عليك يا جاسر انا مش هستحمل ادخل السجن
رقية ٠٠ حازم انت محامى فى أمل لو روحنا و اعترفنا باللى حصل اننا مش ندخل السجن
حازم٠٠ للأسف لا. هتفضلوا محبوسين لحد ما يظهر القا*تل .
سيف ٠٠ أسمع يا جاسر انا فكرت زيك فى الاول بس غيرت رأيي لازم الأول نعرف مين البنت إللى ق*تلت معاذ بعد كده البنات تروح تعترف باللى حصل
جاسر ٠٠ طيب انتوا كلكم شوفتوا البنت إللى ق*تلت معاذ
الفتيات ردوا فى نفس واحد.
الفتيات ٠٠ إيلا بس إللى شافتها
سيف ٠٠ أنا عايزه أعرف مين فيكم صاحبة فكرة دخول العوامة
الفتيات ٠٠ إيلا
حازم ٠٠ وفكرة انكم تخدروا رامى
الفتيات ٠٠ إيلا
هنا نظر سيف لإيلا ثم قال
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ هو كل حاجة إيلا ايه دماغك دى سم . المصايب كلها طالعه منك انتى وبس
قبل ما ترد إيلا قالوا الأصدقاء
ملك ٠٠ أحنا كلنا مع بعض فى الحوار ده
رقية٠٠ صحيح إيلا هى إللى اقترحت ازاى ندخل العوامة. و تخد"ير رامى. بس لولا أن إيلا ساعدتنى عشان اخلص اختى من شريف .. يمكن كنت زمانى دلوقتى قت*لت شريف
ميرنا ٠٠ احنا كلنا كنا مع بعض محدتش عمل حاجة غصب عنه احنا كنا بنساعد صاحبتنا إللى فى محنه
سيف ٠٠ عجبنى ارتبطكم ببعض اوى
و بفكر أسيبكم تشرفوا فى الحبس مع بعض انتم الأربعة عشان أرتبطكم ده يقوى أكتر تبقوا أصحاب تخشيبة واحده
إيلا ٠٠ لأ لأ حبس ايه احنا بنكره بعض اصلآ مش صح يا بنات
ملك ٠٠ آه. ده انا بفكر معرفهمش تانى
رقية ٠٠ وانا زيك بالظبط
ميرنا٠٠ اه صح . بس بلاش الحبس و النبى
برغم الموقف كان جد و خطير و لا يحتمل الهزار والجميع أعصابه مشدودة الا انا سيف أبتسم على طريقة كلام الاصدقاء العفويه المضحكة
هنا قال جاسر
جاسر٠٠ انت بتضحك عل. ايه دلوقتى . دول بيهزروا ولا فى دماغهم حاجة
حازم ٠٠ اهدى يا جاسر ٠٠ و براحه عليهم . أكيد همآ فيهم إللى مكفيهم.
جاسر ٠٠ انا مش شايف غير أربع بنات مستهترين وقعو نفسهم فى مصيبة
يا عالم هيخرجوا منها ولا لأ
إيلا ٠٠ أحنا مش مستهترين على فكرة . أحنا كنا بنساعد بنت تحافظ على. عرضها و شرفها ..ممكن يكون حظنا كان وحش . و ان جر*يمة الق*تل حصلت فى نفس الوقت إللى هنا كنا موجودين فى العوامة بس احنا مش ندمانين على فكره نفسها
ملك٠٠ ومن الاخر كده لو تقدر تساعدنا تمام .احنا هنكون متشكرين ليك .. مش هتقدر بردوا تمام . أتفضل امشى و كأنك مسمعتش حاجة
سيف ٠٠ قولتوا إللى عندكم . ولا لسه فى حاجة تانيه
إيلا ٠٠ مافيش
سيف ٠٠ طيب ممكن ماسمعش نفس واحده فيكم... لحد ما افكر فى حل للمصيبتكم
جاسر ٠٠ إيلا أول حاجة هى البنت إللى شوفتيها جانب ج*ثة شريف
و ماسكه السك*ينة شكلها ايه. او شوفتيها قبل كده ولا لاء
إيلا ٠٠ دى أول مره أشوفها. كانت طول رقية بالظبط
رقيه ٠٠ بس متقوليش انها طولى
إيلا ٠٠ وفى جسمها زى ميرنا
ميرنا ٠٠ وانا مالى انا كمان
إيلا ٠٠ و شعرها
ملك ٠٠ اوعى تقولى زى شعر ملك
كلامهم استفز سيف لذلك قال
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ اقسم بالله لو واحده فيكم اتكلمت تانى لأكون انا إللى هبلغ فيكم بنفسى
إيلا ٠٠ طيب وانا مالى همآ إللى بيتكلموا
حازم ٠٠ اتكلمى يا إيلا من غير ما تشبهى بحد
إيلا ٠٠ حاضر .. كانت بشرتها خمرى شعرها كان أصفر . أو مصبوغ أصفر
سيف ٠٠ انتى عرفتى منين ان شعرها مصبوغ اصفر
إيلا ٠٠ أحنا البنات بنعرف ان كان الشعر طبيعى او مصبوغ
سيف ٠٠ آه تمام ٠٠ طيب انتى قولتى انها رمت السك*ينة من أيدها أول ما شافتك
إيلا ٠٠ آه حصل
جاسر ٠٠ يعنى السكينة كانت موجوده .
إيلا ٠٠ آه كانت موجوده جانب الج*ثة
سيف٠٠ حد فيكم شاف السك*ينة ولا إيلا بس
ملك٠٠ كلنا شوفنها ..
سيف ٠٠ يعنى لما مشيتوا كانت السكينة موجوده
رقيه ٠٠ آه كانت موجودة
جاسر ٠٠ أحنا لما وصلنا لمكان الحا*دث كان لسه معاذ عايش . طيب هو ماقالش ليكم حاجة
ميرنا ٠٠ إيلا الوحيدة فينا إللى قدرة تقرب على الح*ثة ساعتها مسكها معاذ من أيدها .بس معرفش قال ايه
سيف ٠٠ هو ما قالش اي حاجة ساعة ما قربتى له
إيلا ٠٠ وقتها انا خوفت و كلنا صراخنا و مقدرتش اسمع بيقول ايه.. بعد كده إخدت تليفونه واتصلت على الإسعاف و البوليس و خرجنا من العوامة
سيف٠٠ بعد ما خرجتوا من العوامة مشيتوا على طول
ميرنا٠٠ لأ وقفنا بالعربية شويه
جاسر ٠٠ فى حد دخل
إيلا ٠٠ شريف دخل .. عزة إللى كانت معانا هى إللى عرفت العربيه بتاعت شريف
سيف ٠٠ كده بقى مفهوم .. شريف دخل و اتفرج على فيديو كاميرة المرقبه و عرف مين القا*تل . و قص الفيديو .و بعت ليكم الجزء إللى انتم موجودين فيه جانب ج*ثة معاذ .. كمان أخد التليفون معاذ و السك*ين
حازم ٠٠ طيب اخد التليفون ليه
ملك ٠٠ عشان عليه بصمات إيلا لانها اتصلت من تليفون معاذ بالأسعاف
جاسر ٠٠ طيب ليه يعمل كده
ميرنا ٠٠ شريف من فترة و هو معجب بإيلا
قطعت إيلا عبارتها وهى تعرف ان ما ستقوله سوف يضايق سيف
إيلا ٠٠ اسكتى انتى بتقولى إيه
حينها رمق سيف أيلا بنظره حاده ثم قال
سيف ٠٠ ممكن اسكتى و تخليها تتكلم
ميرنا ٠٠ شريف فى مره و احنا فى النادى كان بيحاول يتكلم مع إيلا. وهى شتمته و بهدلته قدام النادى كله
نظر سيف لإيلا وقال
بقلم٠أروى٠عادل
سيف٠٠ وانا معرفش حاجة
إيلا ٠٠ الموضوع قديمة و بعدين هو كل واحده عكسنى هجى أقولك عليه
سيف ٠٠لا واللهى. يعنى انتى بتتعكسى ومين بقى إللى بيعكسك
إيلا ٠٠ ناس معرفهاش عادى يا سيف ما كل البنات بتتعكس
سيف ٠٠ وانا مالى بكل البنات انا ليا دعوة بيكى انتى بس
حازم ٠٠ هو فيه بالظبط انتو مجانين سيبتم الموضوع الأساسى بتتكلموا فى إيه
سيف ٠٠ خلاص كملوا .. انتى هنبقى نتكلم بعدين على موضوع المعاكس دى
هنا قالت ميرنا لإيلا بصوت واطى
ميرنا ٠٠ هو فى ايه أخوكى بيغير عليكى ولا ايه
إيلا ٠٠ اخرسى دلوقتى
جاسر ٠٠ أحنا وصلنا لحاد فين
ملك٠٠ ان شريف كان معجب بإيلا من الأول
جاسر٠٠ أه .. يعنى معناه كده ان شريف أخد التليفون بعد ما شاف الفيديو عشان يبتز إيلا
سيف ٠٠ أيوه جاتله على طبق من دهب طبعآ..
جاسر٠٠ بس إللى مش مفهوم ليه اخد السك*ينة .. وليه نكر ان في كاميرة مراقبه
سيف ٠٠ هو مش عايز نعرف مين القا*تل لحاجة من أتنين أما مش عايز القا*تل يتعرف عشان يقدر يستغل البنات براحته ..أما بيحمى شخصية القاتل
ده معناه ان القا*تل قريب منه.او حتى يعرفه
إيلا ٠٠ يعنى شريف عارف مين إللى ق*تلت معاذ و بيحميها .كمان.. طيب مين دى
الكاتبة الروايه/ أروى عادل
رأيكم.
من هى البنت التى يحميها شريف
ما الخطة التى سيقوم بها سيف لأقاع بشريف
هل سيكتشف سيف الحقيقة قبل إتمام خطوبة شريف على إيلا أم لا
•تابع الفصل التالي "رواية احببت اخي " اضغط على اسم الرواية