رواية اشتغاله الفصل السابع عشر 17 - بقلم ليل أدم

 رواية اشتغاله الفصل السابع عشر 17 - بقلم ليل أدم 

مساء الخير للجميع 💐💐 

الجزء ١٧ من رواية ❤️❤️ 

                 (❤️أشتغاله ❤️) 

جوده : مالك يا زين شايفك مشغول اوي 

زين : عارف ياض يا جوده احساس أن دراعك ملوي مش لطيف خالص

جوده : وليه دراعك ملوي دا انا جايلك في خبر من اللي هما 

زين : أشجيني 

جوده : الكافيه اللي جمب الشركه عنده كوكو نط ساقع بيموت 

زين : قوم ياض امشي 

جوده : ياعم بهزر والله عندي خبر حلو فعلاً 

زين : قول 

جوده : المزاد بتاع أرض الساحل اللي طارق خده 

زين : اه ماله 

جوده : في مشكله في ورق طارق و المزاد فركش ونقطه من اول السطر 

زين : انت عرفت منين 

جوده : لا مش أنا اللي عرفت دا اسماء 

زين : أنا قولت كده برضه هو حضرتك فاضي غير للصبغه 

جوده : رايح فين 

زين : أنا هعمل معاك صفقه تركب بعدها السياحي 

جوده : قول 

زين : عايز ابيع الموقع كله 

جوده : حتا بعد ما قولتلك أن المزاد هيتعاد 

زين : اسمع بقا من اخوك وروح شوف شغلك 

جوده : انت رايح فين 

زين : هتعرف بعدين سلام 

جوده : سلام 

في جانب آخر 

مشيره : طارق المزاد ده لو وقع من ايد ريهام هترجع في حجات كتير اوي ورجوعها هيعمل خلل في علاقاتها مع زين فرصتك ل تاني مره اهو 

طارق: أنا مش هفوت المزاد ده متقلقيش أنا عارف اهميه المزاد بالنسبة ل ريهام 

مشيره : بعد المزاد اسمع منك مبروك انت فاهم 

طارق: تمام سلام بقا علشان داخل المزاد  

مشيره : سلام 

بعد بدأ المزاد كان في توتر أجواء شديد جدا بالنسبة ل ريهام طارق و سعد توفيق كانوا منافسين تقال جدا في المزاد 

سعد: ٣٠ مليون 

طارق : ٣٣ مليون 

سعد : و٥٠٠ ألف 

ريهام: ٣٥ 

طارق: (بص ل ريهام ب ابتسامه كلها استفزاز ) ٤٠ مليون 

وفجأة عم السكوت في المكان في الوقت ده كان زين وصل 

المتحدث: طارق بين ٤٠ مليون حد قال كلمه تاني ألاا أونا ٤٠ مليون طارق بيه

زين : ٤١ مليون 

طارق : (أول ما شاف زين أترعب ) ٤٢ مليون 

زين : ٤٣ ٤٤ ٤٥ ٤٦ ٤٧ ٤٨ ٤٩ ٥٠ مليون خليها تخرب 

طارق : ٥٢ 

زين : ٥٣ ٥٤ ٥٥ مليون 

طارق: ٥٦ مليون 

زين : ٦٠ مليون 

طارق : ٦١ مليون 

زين : ٧٠ مليون 

طارق: (بيبص ل زين بكل غل راح زين قعد جمب طارق) 

زين : فكك من اللعب مع الحريم خليك مع راجل تبقا راجل 

طارق : سيب المزاد ده يا زين أنا محتاجه 

زين : وأنا مش محتاجه بس هاخده 

طارق: متضطرنيش 

زين : اعتبرني أطريتك 

المتحدث : زين بيه ٧٠ مليون حد قال كلمه تاني 

زين.: طارق انت واللي زقك عليا و سوحك مع زين كامل هات اخرك و أتك عليه مره واتنين ومليون علشان اللي هلمحه منكم في اي سبوبه هحط عليها ومش هتطلع من تحت ايدي وعافيه ومن غير سلام كمان ياعم 

طارق : عداك العيب 

زين : ياله يا بنتي ناخد العيب اللي بعده 

ريهام: (بعد ما خرجت مع زين وركبت معاه العربيه ) انت اي اللي عملته ده يا زين بس

زين: عملت اي يا بنتي كده كده المزاد كان طالع من تحت ايدك يبقا اخده أنا ولا طارق 

ريهام: انت 

زين : بس كده 

ريهام: مبروك عليك 

زين : مبروك عليكي انتي أنا مالي 

ريهام: يعني اي 

زين : يعني أنا بس محتاج من المزاد ده حاجه واحده أعملها ترجعلي ٥٠ مليون وأنا دافع كام في المزاد 

ريهام. : ٧٠ مليون 

زين : يبقا أنا ليا كام 

ريهام : عشرين مليون 

زين : هاتي عشره ياستي و حلال عليكي يبقا ربحانه مع الجميع ولا لا 

ريهام: نفسي اخد دماغك دي سنه واحده مش اكتر منها 

زين : والله لو تسمعي كلامي عيني ليكي 

ريهام: اعمل اي بقا 

زين : تطلعي من تحت جناح مشيره وتيجي تلعبي مع زين كامل 

ريهام: طب اقعد ساكت والنبي لحسن أنا مرعوبة من حوار أرض الساحل بتاعتك انت هتعمل اي مع الكارثه دي 

زين : والنبي انت غلبانه 

ريهام: ليه 

زين : هو انتي فاكره اني لسه هستنا المزاد اللي جاي حاتط ايدي على قلبي وخايف حد يديني على عيني في المزاد 

ريهام: أما هتعمل ايه 

زين : تيجي نروح نتغدا 

ريهام: ماشي 

زين : استني لحظه يا ريهام الو 

ياسمين: تحت امرك يا مستر زين 

زين : أنا تمام انتي تمام 

ياسمين: خدت المزاد 

زين : عيب 

ياسمين: ساعه ويكون عندك استاذ محمد سمير مدير الشركة قبل التصفيه 

زين : تمام اكون اتغديت و جيت 

ياسمين: تمام 

في جانب آخر 

مشيره : الو 

طارق : الو 

مشيره : طالما الو من غير فتحه صدر يبقا المزاد طار 

طارق: كل حاجه كانت تمام لحد ما ظهر زين والحكايه خربت خالص 

مشيره : طارق من النهارده اعمل حسابك انت بره حساباتي 

طارق: هو أنا قصرت في اي طيب 

مشيره : خلاص يا طارق (وقفلت المكالمه مع طارق كلمت ريهام) 

ريهام: اي ده مشيره بترن 

زين : زمان الخبر وصلها 

ريهام: خبر اي 

زين : ردي انتي بس 

ريهام: الو 

مشيره : اي يا حبيبتي عملتي اي 

ريهام: ولا اي حاجه زين اللي اخد المزاد 

مشيره : زين ازاي أنا اتفقت معاه ميدخلش المزاد ازاي يعمل كده اقفلي يا ريهام أنا ليا كلام مع زين 

ريهام: لا لا عادي ما كده كده 

زين : (لحق ريهام قبل ما تقول ل مشيره أن زين هيقدم المزاد ليها من تاني) 

مشيره: الو ريهام روحتي فين 

ريهام: معلش الشبكه بس 

مشيره : خلاص لما ترجعي البيت نتكلم 

ريهام: خلاص ماشي سلام 

مشيره : سلام 

ريهام: انت ليه عملت كده انت شايف مشيره غلط خالص على فكره 

زين : بكره تعرفي أنها مش دوغري 

ريهام: هيا فعلاً جت طلبت منك تطلع من المزاد ده 

زين : حصل 

ريهام: طب يعني خايفه عليا اهو 

زين : كنت ممكن اصدق لو كانت خرجت من عندي كلمت التقال اتفقت معاهم إنما أنا بالذات لأ يبقا في حاجه (تليفون زين رن)

زين : استني (وفتح المكالمه و الميكرفون) الو 

مشيره : زين هو أنا مش جيت مكتبك وقولت بلاش المزاد ده 

زين : هو دخلت المزاد بفلوسك ولا حاجه 

مشيره : انت بتكلمني كده ليه يا زين 

زين : علشان كلامك في صيغه أمر و زين كامل محدش يتشرط عليه يا مشيره 

مشيره : مشيره حاف كده 

زين : لا مشيره بالجبنه بالشطه في اي مالك يا مشيره هو أنا علشان بعمل ليكي خاطر تفتكري انك تقيله عليا ولا اي 

مشيره : تمام يا زين بس خلي بالك أرض الساحل أنا كنت حطا ايدي معاك عليها بدال ما حد يضرك في فلوسك بس من غير زعل المزاد الجاي على أرض الساحل وأنا بنفسي نازله يا زين 

زين : حلو اوي وانا معاكي لحد ما تزهقي 

مشيره : هتشوف يا زين 

زين : تعالي اتغدي معايا 

مشيره : شكرا سلام يا زين 

زين : اقفلي من عندك ايدي مش فاضيه ( وبيضحك وكاتم صوته) 

ريهام: يابني بتعمل اي انت كده خسرت كل حاجه انت خليت مشيره عزيز تنزل قصادك المزاد يعني خلصت 

زين : يقطعني هيا كده اتعكت خالص 

ريهام: انت بتهزر يا زين 

زين : اسمعي يا ريهام لو معاكي جبال فلوس ودماغك فاضيه هتخسري كل حاجه إنما لو معاكي دماغ تقيله اي فلوس في ايدك هتكون كتيره وصلت 

ريهام: مشيره برضوه مش سهله يا زين 

زين : ربنا معاها والله عايز اجيب عربيه إسعاف مجهزة قصاد المزاد علشان تلحق وقتها قبل ما تنجلط جوه ياله بينا 

ريهام: ياله ياما نفسي اعرف دماغك فيها اي

زين : ولا اي حاجه ياله بينا 

بعد رجوع زين الي مكتبه 

زين : استاذ محمد اتفضل منور الدنيا 

محمد : النور نورك يا مستر زين 

زين : مالك كده شكلك زعلان 

محمد : مبروك أنا سمعت أن حضرتك خدت الشركه بعد اللي حصل 

زين : بص أنا بحب الواضح علشان كده هتكلم معاك بكل صدق 

محمد: اتفضل 

زين : أنا جايب حضرتك لأن عندك شركه تسويق عقاري على أعلا مستوي وأنا عايز انفع و استنفع 

محمد: تحت امرك يا مستر زين 

زين : قصادك اربع ايام مفيش غيرهم تكون خلصتني من موقع الساحل 

محمد : قصاد اي 

زين : أنا عايز في الوحده ٢٥ مليون والله بقا انت خلصت مع العميل ع ١٠٠ مليون ده بتاعك بس معاك واحد اسمه جوده اتفقنا 

محمد : دا انا هخلص معاك فيها النهارده موفق طبعاً  

زين : اتفقنا بس الموضوع ده مش عايز حد ع الكوكب يسمع عنه تمام 

محمد : تمام مفيش مانع 

زين : تمام اتفضل يا استاذ محمد 

في جانب آخر كانت ريهام رجعت الشركه تفاجات أن كل الموظفين غادروا الشركة بعد توقف المستحقات من استاذ طارق و تسريح الموظفين خارج  الشركه ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️الي اللقاء في الجزء القادم ❤️❤️

✍️ليل أدم ❤️💐


 •تابع الفصل التالي "رواية اشتغاله" اضغط على اسم الرواية 



تعليقات