رواية اشتغاله الفصل السادس عشر 16 - بقلم ليل أدم
مساء الخير للجميع 💐🤍
الجزء ١٦ من رواية ❤️❤️
(❤️ أشتغاله ❤️)
أشار زين الي ياسمين بترك ريهام حتا ينتهي من الاجتماع
ريهام: ( و كأن ولا حصل ما بنا حاجه عينه لسه بتلمع عليا لسه عينه متابعه كل تصرفاتي زاي ما كان بيعمل لما كنت اشرب كان يقف جمبي معاه منديل لو اكلت حاجه ايده تسبق ايدي وقتها بس عرفت اني كنت غبيه اوي لما صدقت اي كلمه سمعتها عن زين مش معقول لو كدب في كل حاجه يكدب في نظره عينه )
في جانب آخر
جوده :(مال على زين ) بقولك اي يا وجهه لم الاجتماع ده علشان مفيش ب جنيه كاريزما
زين : هو أنا مفضوح اوي كده
جوده : مفضوح اي ياعم دا انت عينك قلبت شبه عيون القطط اقوم اجبلك باقي عليه الصبغه الحمره تشغل الشغل
زين : حد قالك اني عبيط زايك
جوده : طب هتنهي الاجتماع ولا أنهي أنا ب شياكه
زين : منا بعد كلمه شياكه دي خوفت منك اكتر
جوده : أتعلم
زين : ودي
جوده : طب يا جماعه معلش مستر زين عنده مشكله صحيه مش قادر يكمل الاجتماع
زين : نعم
جوده : معلش شده وتزول بعد اذنك
زين : هيا دي الشياكه يا ابن الجزمه
جوده : ياعم ما انت قاعد مش عارف تتكلم عمال تتلفت عليها قوم روح شوف في اي الله معك اقوم الحق اسماء أنا
زين : روح (وخرج زين من غرفه الاجتماعات الي مكتبه الفاصل ما بينهم حائط زجاج فقط )
ريهام: شكلي كده أجلت الاجتماع
زين : تقريبا
ريهام: مش مهم (وقامت تدور في المكتب)
زين : بتدوري على اي
ريهام: عايزه زين
زين : في العربيه
ريهام: طب بعد اذنك هاته
زين : ريهام عايزه اي
ريهام: انا اسفه أنا مش هقدر اعيش من غيرك
زين : وانا اسف محتاج وقت علشان اقدر اصفا من ناحيتك
ريهام: موفقه خد وقتك بس وانت جمبي
زين : لا يا ريهام محتاج اكون لوحدي
ريهام: منا وانت واحد يعني اعتبر نفسك لوحدك
زين : (أشار إلى ريهام بأصباعين)
ريهام: يعني اي
زين : يعني اتنين
ريهام: دا اخر كلام عندك يا زين
زين : بالظبط
ريهام: تمام يا زين أنا مش هضغط عليك بس من فضلك انزل معايا العربية حالا عايزه زين
زين : والله
ريهام: اه والله
زين : تمام أتفضلي
ريهام: ماشي اتفضل امشي قصادي
زين : تمام (وخرج قصاد ريهام)
ريهام: يخربيت شياكته
زين : دمك يلطش
ريهام: هو أنا كلمتك انت بتفتح كلام وخلاص
زين : لا عندك حق انا هسكت (بعد النزول إلى العربية لفت ريهام ركبت عربيه زين )
زين : اتفضلي عروستك اهي
ريهام: وحشتني اوي يا بابتي (وضمت العروسه في حضنها)
زين : انزلي بقا علشان اقفل العربية
ريهام: اركب بدال ما اصوت في الشارع و اقول خطفني
زين : ( بيضحك) الشارع كله بتاعي صوتي
ريهام: يعني كده
زين : خلي العربية معاكي
ريهام: خلاص بقا يا زين رايح فين أنا جايه مواصلات روحني طيب
زين : عربيتك هناك اهي والسوق بتاعك وقف مستنيكي
ريهام: بعتها خلاص مش عربيتي
زين : عايزه اي من الآخر يا ريهام
ريهام: عايزه اروح الملاهي
زين : اه لا انسي أنا هرجعك البيت وهو دا أخري
ريهام: موفقه اركب
زين : حاضر بس بشرط
ريهام: موفقه
زين : مش تعرفي اي هو الأول
ريهام: ياعم مهما كان شرطك مش هيكون أسود من بعدك عني اركب اركب
زين : (بيضحك وركب العربية) بوقك ميتفتحش لحد ما نوصل
ريهام: موفقه
زين : ما انتي بتتكلمي اهو مش رايح
ريهام: (قفشت ايد زين ) ياعم خلاص مش هتكلم
زين : أما نشوف
في جانب آخر
جوده : يابت فكي وشك بقا وربنا ما كان قصدي
اسماء: لا يا جوده انت كل شويه تقعد تهزر مع ياسمين وأنا مش بحب كده
جوده : يابت والله ابدا دا انا الفتره دي بمر ب أيام اوحش من صورتي في البطاقه
اسماء: (بتضحك)
جوده : ايوه بقا فكي الجبس اللي لفه وشك بي ده
اسماء: الوقتي بقا وشي جبس إنما ست ياسمين وشها اللي عليه مكياج الدنيا ده مش جبس
جوده : ياعم ورب الكعبه بحبك فك بقا وتعالي نشرب قصب بره
اسماء: قصب
جوده : خلاص بلاش تعالي نشرب كوكو نط
اسماء: اي كوكو نط دا كمان
جوده : تعالي نعرف مع بعض
اسماء: لسه معايا شغل
جوده : وعهد الله زين نفسه ما مهتم ادك حماسك دا قلقني أنا وزين
اسماء: يا جوده يا جوده افهم ربنا بعتلنا كلنا فرصه حتا لو زين مش مهتم لازم احنا نهتم لازم نحافظ على كل جنيه اديك شايف زين عامل معانا اي فاتح حنفيه فلوس مش بتتقفل مفيش حد مننا ناقصه حاجه بعد ما كنا بنام شايلين هم بكره الحمد لله ربنا كرمنا بقينا ننام و الحمد لله ضمنين الوسيله
جوده : هيا مش الفلوس وسيله
اسماء: اه
جوده : بس مش اصيله أنا كلامك ده غيرني مليون درجه علشان كده أنا مش هخدك معايا تجربي الكوكو نط شوفي شغلك أما أنا هروح اجرب الكوكو نط
في جانب آخر
طارق : الو
مشيره : انت عارف بسبب حتت تصرف غبي منك ريهام فين الوقتي
طارق: فين
مشيره : مع زين لا ومش كده وبس زين طلع ضاحك عليك وعقد الشركه اللي معاك مضروب يعني انت خسرتني تلاتين مليون جنيه والآخر زين رجع ل ريهام وانت طلعت حتت حمار أنا هخرب بيتك
طارق: استاذه مشيره أنا معملتش حاجه أنا عملت كل اللي اتفقنا عليه
مشيره : عملت اي روحت ضحكت على نيفين في تلاته مليون جنيه راحت قالت كل حاجه ل ريهام هو ده اللي عملته يا نبيه
طارق : أنا عملت كده علشان متأكد أن ريهام عمرها ما هتقدر تجمع ٦٠ مليون جنيه حق الشركه ف قولت نيفين بقيت كارت محروق
مشيره : انت عارف لو زين كمل مع ريهام أنا اللي هخليك كرت محروق انت فاهم يا طارق
طارق : يا استاذه مشيره المصلحه واحده أنا عايز ريهام وانتي عايزه زين
مشيره: لا المصلحة مش واحد أنا فتحت ليك شلال فلوس لجل ما تبعد زين عن طريق ريهام خالص وخلي بالك يا طارق اخر فرصه ليك تتصرف وتبعدهم بأي شكل غير كده وديني و أيماني ل اخليك تفتح محل سجاير وانت عارف مشيره عزيز تقدر تعمل فيك اي (وقفلت السكه في وش طارق)
في جانب آخر
زين : اتفضلي انزلي
ريهام: صافي يا لبن
زين : حليب يا قشطه شاربه قشطه انتي (وبيضحك)
ريهام: بحبك
زين : منا أتحب
ريهام: طبعاً تتحب
زين : ريهام عايز اقولك حاجه
ريهام: قول
زين : مشيره ظهرت مره واحده وانا اصلا مش بثق في مشيره عزيز وعلى طول كنت بحس انها عايزه تكون على علاقه بيا احذري منها كل الحذر شغل المصلحه الاجتماعية مش واكل معايا
ريهام: حرام عليك يا زين دي حنينه معايا اوي
زين : كانت فين وانتي في المستشفى وتعبانه
ريهام: بتقولي كانت مسافره
زين : مشيره عزيز مخرجتش من مصر من ايام الحرب العالمية الثانية خلي بالك منها يا ريهام
ريهام: نفسي بس انت دماغك دي تقف عن التفكير شويه مفيش حاجه اعملها وتعجبك أنا نازله
زين : ماشي ياله سلام
ريهام: هات العروسه بتاعتي ورن عليا لما توصل البيت ولا اقولك أنا جايه اروحك البيت
زين : (قفل السنتر من جوه علشان ريهام م تعرفش تركب ) سلام
في جانب آخر
جوده: بعد اذنك واحد كوكو نط ساقع
العامل. : مفيش كوكو نط ساقع للأسف يا فندم ومفيش كوكو نط اصلا
جوده : يعني اي مفيش كوكو نط ساقع يعني اي مفيش كوكو نط خالص يعني اي كوكو نط أصلا ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️الي اللقاء في الجزء القادم ❤️
❤️
✍️ليل أدم ❤️💐
•تابع الفصل التالي "رواية اشتغاله" اضغط على اسم الرواية