رواية اشتغاله الفصل الخامس عشر 15 - بقلم ليل أدم
مساء الخير للجميع 💐💐
الجزء ١٥ من رواية ❤️❤️
(❤️أشتغاله❤️)
ياسمين: مستر زين استاذه مشيره عزيز بره
زين : شكلها بدأت اهي يا جوده
جوده : هيا دي اللي قولت عليها
زين : اه ياعم خليها تدخل يا ياسمين
جوده : اخرج أنا بقا
زين : خلاص ماشي أهلا أهلا استاذه مشيره نورتي الشركه والله
مشيره : عارفه دماغك ناشفه قولت اجي انا
زين : ليه بس عملت اي أنا
مشيره : هو انت ناسي يا زين اني مليون مره اطلب منك تحضر حفله تخصني وترفض
زين : غصب عني والله مشاغل
مشيره : انت الوحيد اللي قالي لأ يا زين
زين : عارف اقعدي
مشيره: تسلم ايدك
زين : طبعاً أن مشيره هانم عزيز تخرج من مكتبها و تقرر تيجي ل زين يبقا في حوار كبير اوي
مشيره : حصل
زين : شوفي انك تيجي لحد مكتبي دي كبيره اوي عندي علشان كده أنا مستعد للي انتي عايزه
مشيره : من يوم ما كنت بتلعب وسطنا كا وسيط وانت عاجبني يا زين
زين : حقك أنا نفسي عاجبني (وبيضحك)
مشيره : حيث كده نتكلم في اللي جايه علشانه
زين : موفق عليه وخلي بالك كده كده مكنتش هدخل المزاد ده بس يارب تعرف تاخد المزاد
مشيره : مش سهل أنت برضوه يا زين
زين : والله ابدا دا انا انعم من الشامبو بس مع الناس السالكه
مشيره : زين المزاد ده مهم جدا ل ريهام مش بس علشان تظهر في السوق من جديد لأ علشان كمان تاخد الثقه في نفسها
زين : سؤال معلش علشان فضولي مموتني
مشيره : عارفه السؤال يا زين وهرد عليك بس في وقته مش دلوقتي خالص
زين : يعني عارفه سؤالي
مشيره : ليه ظهرت الوقتي في حياه ريهام وكنت فين الفتره اللي فاتت صح كده
زين : بالظبط
مشيره : مش انت لوحدك اللي جامد ياعم زين و علي العموم أنا عارفه انك سالك وكل اللي قاله طارق عليك وريهام اقتنعت بي رغم أن ريهام معاها دلائل بس أنا مش مصدقه علشان أنا عارفه زين كامل مش بتاع حورات ولو عايز حاجه بيعملها
زين : سيبك منها بكره الأيام تثبتلها أنا اي
مشيره : اسيبك تكمل شغلك أنا
زين : طب حتا نشرب حاجه يعني ينفع كده
مشيره : بكاش موت سلام
زين : سلام
في جانب آخر
كامل : وبعدين يا مستر طارق هتعمل اي
طارق : ولا اي حاجه هيا كده قصادها حاجه من الاتنين يا تروح تعيط ل مشيره يا تركب دماغها و تطلع سيده الأعمال اللي جوه منها علشان تدفع ٦٠ مليون حق الشركه يعني من الآخر كده حسبه برما
كامل : ولو دخلت المزاد تقدر تسدد المبلغ
طارق : لا طبعا علشان أنا هاخد المزاد ده والجو فاضي أصل زين لا يمكن يدخل المزاد ده علشان الحب كله ف ادخل أنا اخد دوري بقا
كامل : التخطيط مش بيوقف تسلم دماغك يا مستر طارق
السكرتيرة: مستر طارق نيفين عايزه تدخل
طارق : لا اطلبي الأمن يرميها بره
نيفين : ترمي مين بره يا طارق بتضحك عليا مديني شيك ممنوع من الصرف
طارق: اه
نيفين : دا انا اخرب الدنيا واروح ل ريهام و زين و احكي كل حاجه
طارق : وبالمره فوتي على عم عبده السايس احكيله بره يابت
نيفين : ماشي يا طارق و الله ل تدفع التمن
طارق : دي مجنونه يا كامل بتقولي تدفع التمن يعني أنا اكلت عليها فلوسها هدفع ليها تمن كلامي
كامل : سيبك منها يا ريس
في جانب آخر
جوده : فاضي اتكلم معاك شويه
زين : خير يا فقر
جوده : طارق راح فعلاً عرض على ريهام تقف معاه في تمويل المشروع
زين : وبعدين
جوده : ريهام رفضت
زين : وبعدين
جوده : طارق ضغط عليها يا تدفع ٦٠ مليون جنيه حق الشركه يا تسيب الشركه وتخرج
زين : (حط ايده في درج مكتبه طلع ورقه إثبات ملكيه ريهام ل الشركه و تزوير عقد طارق مع محمود سالم اللي هو جوده السيد في الأساس)
جوده : وبعدين
زين : تكون على مكتب ريهام النهارده من غير ما حد يعرف أن انت اللي بعتلها الورقه دي
جوده : اعتبره حصل
في جانب آخر وبعد انتهاء اليوم ورجوع ريهام الي المنزل
ريهام: الو
مشيره : مالك يا بنتي ولا سمعت صوتك النهارده
ريهام : طارق حطني في خانه صفر خالص
مشيره : علشان تصدقي لما قولتلك أن طارق تعبان
ريهام: عارفه يا مشيره بس اعمل اي مش عارفه افتح عيني في بسبب موضوع الشركه اللي زين ورطني في
مشيره : وأنا بقولك زين لا يمكن يكون باعك ل طارق انتي مش عارفه زين يا ريهام زين واضح زاي الشمس زين لما يحتاج منك حاجه يجيلك من الباب مش بتاع لف ودوران أنا بقالي عشرين سنه في مجال البورصه والله ما اتعاملت مع حد اسهل من زين ولا اوضح منه
وفجأة سمعت ريهام صوت دوشه خارج المنزل مع عمال الأمن
ريهام: مشيره معلش هكلمك تاني
مشيره : خلاص ماشي سلام
ريهام: في اي في اي
نيفين: استاذه ريهام من فضلك لازم نتكلم
ريهام: عم حسن خلاص سيبها تدخل تعالي يا نيفين أنا بدور عليكي أصلا
نيفين : أنا جايه لحد عندك اهو بس لازم تسمعيني
ريهام: اهدي طيب علشان افهم
نيفين : حاضر هديت بس لازم تسمعيني
في جانب آخر
جوده : ياله يا ست الكل خلينا نمشي
اسماء: اي ست الكل دي يا جوده هو أنا ستك
جوده : طب ياله يا بركه عايز اروح
اسماء: خلاص اهو دقيقه و اقولك ياله
في اليوم التالي كانت ريهام ع مكتبها شافت ظرف غريب مكتوب عليه قيمه الظرف ٦٠ مليون جنيه
ريهام: مريم يا مريم
مريم : تحت امرك يا استاذه ريهام
ريهام : مين جاب الظرف ده هنا
مريم : مش عارفه خير
ريهام : (فتحت الظرف لقيت في اوراق مهمه تثبت ملكيتها ل الشركه وان اي عقد بعد كده مزور وليس صحيح)
ريهام: الظرف ده مين اللي جابه
مريم : والله ما عارفه
ريهام: انزلي السيستم حالا عايزه اعرف مين اللي جاب الظرف ده
مريم : تحت امر حضرتك
بعد خروج مريم
ريهام: الو
مشيره : اي يا ريهام
ريهام: أنا دخلت المكتب لقيت ظرف غريب فتحته لقيت في ورق الشركه وان الشركه بتاعتي من الأساس وطارق معاه عقد مضروب
مشيره : دا مين اللي بعتلك طوق النجاة ده
ريهام: مش عارفه بس شكه أنه زين
مشيره: ولو طلع هو هتعملي اي
ريهام: مش عارفه يا مشيره بس يارب يطلع زين
مريم : استاذه ريهام دي صوره الشخص اللي جاب الظرف
ريهام: وريني (وشافت الصورة طلع جوده ) مشيره زين اللي بعتلي الظرف
مشيره : عرفتي منين
ريهام: اللي جاب الظرف واحد تبع زين اسمه جوده
مشيره : وناويه تعملي اي
ريهام: سلام يا مشيره الوقتي
في جانب آخر كان زين في اجتماع في مكتبه ومانع ياسمين تدخل اي حد عليهم بس محدش قدر يمنع ريهام من الدخول على مكتب زين ولما شاف زين ياسمين بتحاول تطلع ريهام أشار الي ياسمين بترك ريهام في مكتبه حتا انتهاء الاجتماع ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️الي اللقاء في الجزء القادم ❤️❤️
✍️ليل أدم ❤️💐
•تابع الفصل التالي "رواية اشتغاله" اضغط على اسم الرواية