رواية اشتغاله الفصل الحادي عشر 11 - بقلم ليل أدم

 رواية اشتغاله الفصل الحادي عشر 11 - بقلم ليل أدم 

مساء الخير للجميع 💐💐 

الجزء ١١ من روايه  ❤️❤️ 

               
                (❤️أشتغاله❤️) 

وبعد مرور أسبوع من طرح أسهم الشركة كان موقع الساحل الشمالي الخاص ب زين تم بيع جميع الوحدات بالكامل  

في جانب آخر 

كامل : مستر طارق جبت لك البيانات اللي طلبتها 

طارق : كويس جدا وريني كده الورق ده 

كامل : اتفضل 

بعد ساعه من متابعه الاوراق الخاصه عن زين 

طارق: يعني اي مفيش دخله ندخل عليه بيها معندوش صغره نمسكها عليه 

كامل: ماشي دوغري لدرجه ان مفيش عليه جنيه واحد ضرائب اسعار الطرح والبيع والشراء اللي في العقود نفسها عند الضرائب يعني مش سايب غلطه تحس أنه كان عارف أنه طالع للعالميه من أول ما بدأ مفيش غلطه واحده 

طارق : كان نفسي موضوع طرح اسهم شركه جوده يفوت عليها يوم واحد من غير ما يكون اعلان الشركه بتبيع اي كنت خربت بيته 

كامل : مش واحد زاي زين اللي يغلط الغلطه دي يا مستر طارق 

طارق : غلطه الشاطر ب الف والشركه دي أنا مش هسيبها لو حصل اي والله ل يبيع هدومه 

كامل : للعلم يا مستر طارق بعد متابعه احول زين الماليه اكتشفت أنه بيلعب معانا ب ٢٠٠ مليون جنيه أما عن المستقبل ف زين معاه ٤٠٠ مليون جنيه في البنوك محدش يعرف عنهم حاجه 

طارق: ٢٠٠ مليون ابن الجاحد بيلعب وسطنا ب ميزانية مش مع اقوي راجل اعمال فينا 

كامل : وهو ده سبب تميز زين أنه بيلعب حرفياً في البورصه بيرمي فلوس تبان للكل أنه لو خسر وقع إنما هو حرفياً بيلعب وسطنا مش اكتر تسالي يعني 

طارق: طب والدوله تعرف أن عندها واحد معاه الفلوس دي كلها ولا الفلوس بأسم حد تاني 

كامل : مفيش جنيه بأسم حد تاني غيره يعني واضح للجميع دا غير اني عايز اوريك حاجه تربط معاك الدنيا ببعض 

طارق: وريني 

كامل : دي مجله ------- طرحت عدد كان غلافه الصورة اللي تحت دي مستر زين و ريهام وبعد ساعه العدد اتشال من السوق ونزل مكانه الاعتذار ده و ده يعرف حضرتك ليه مستر زين صمم على شركه استاذه ريهام 

طارق: الله كمان حبيب (وبيضحك) 

في جانب آخر في شركه زين 

زين : جوده انت مش ناوي تشوف شغلك ولا هتفضل قاعد كل يوم في خلقتي كده 

جوده : اعمل اي منا مش عارف 

زين : انت مش صاحب شركه ما تروح تشوف شغلك يا بني ادم 

جوده : ياعم اقعد بلا صاحب شركه انت مش بعتها 

زين : يا متخلف أنا بيعت أسهم من الشركه مش ملكيه الشركه و الموضوع انتهى واللي دفع فلوس خد قصاد منها عقارات تاجر فيها والكل طالع مبسوط 

جوده: يعني اي يعني الشركه كامله بتاعتنا 

زين : لا طبعاً 

جوده : أما اي 

زين : بتاعه ريهام أنا بوقف شغل ريهام ع رجله تاني وبعد كده كل حاجه ترجع ملكيتها الي ريهام 

باب المكتب بيخبط 

استاذ خالد: مستر زين العقد الجديد جاهز 

زين : تعالي اتفضل يا استاذ خالد 

استاذ خالد: بطاقه جديده مفيش عليها أي حساب قانوني بإسم الاستاذ محمود سالم (و مد ايده ب البطاقه ل جوده) 

جوده : اي ده دي صورتي هو أنت مزور بطاقتي ليه يا زين 

زين : حط البطاقه في جيبك يا لوح كمل يا استاذ خالد 

خالد : و ده عقد نقل ملكيه من استاذ جوده الي ريهام عبد الحافظ 

زين : تمام كمل 

خالد : و ده عقد مضروب يثبت احقيه استاذ محمود سالم ل شركه ريهام حافظ عقد مضروب بس علشان تثبت محتاج حاجه من الاتنين 

زين : اللي هما 

خالد : تلف لفه حلوه حوالين البلد علشان كل عنوان من بيانات مستر جوده مطرف في اخر البلد 

زين : والحل التاني 

خالد: يكون معاك الورقه اللي مع زين كامل (وطلع ورقه يديها ل زين ) 

زين : برافو عليك يا استاذ خالد 

جوده: انت بتعمل اي هيا وصلت للتزوير هنبيع سلاح امتا 

زين : بس يا لوح 

باب المكتب اتفتح 

ياسمين: نيفين السكرتيرة بتاعت استاذه ريهام فاكرها 

زين : اه مالها 

ياسمين: عايزه حضرتك ضروري 

زين : خليها تدخل 

ياسمين: تمام 

خالد : بعد اذنك يا مستر زين 

زين : اتفضل وتسلم ايدك يا استاذ خالد 

نيفين: أنا جايه اسمع منك حاجه واحده 

زين : اتفضل يا استاذ خالد اقعدي يا نيفين 

نيفين: عايزك لوحدك 

زين : منا لوحدي 

نيفين: و الاستاذ 

زين : انت لسه موجود يا بني ادم هو أنا مش قولتلك اني صفيت كل تعاملاتي معاك ومن النهارده مش عايز اشوف وشك تاني أنت اي مش بتفهم

جوده : (بص حوليه ) أنا يا زين 

زين : لا دا انت معندكش دم بقا من عيني يا ياسمين 

ياسمين: تحت امرك يا زين بيه 

زين : طلعي الأمن ياخد الكلب ده بره 

جوده : على اي ياعم أنا ماشي تمام اوي على كده يا زين 

زين : في داهيه 

جوده : (خرج من المكتب مش فاهم حاجه ومش مصدق اللي حصل) 

زين : خير يا نيفين 

نيفين : انت مش خدت شركه ريهام علشان ترد الشركه ليها تاني 

زين : ايوه يعني اي المطلوب 

نيفين: انت طمعت في الشركه وخدتها ل نفسك 

زين : صاحب الشركه هو الحيوان اللي لسه خارج قصادك الوقتي والمحاكم بيني وبينه علشان ضحك عليا وخد شركتي وجاي يساومني عليها ياخد عشره مليون مقابل الشركه وأنا والله ما هيطول مني جنيه 

نيفين: اه قولتلي تمام ماشي  ظلمتك 

زين : بعد اذنك يا نيفين علشان أنا على اخري مش عايز اقعد مع حد الوقتي 

نيفين: تمام تمام بعد اذنك 

زين : اتفضلي 

بعد خروج نيفين 

زين : الو 

جوده : نعم يا زين عايز اي تاني مني 

زين : انت فين يا لوح 

جوده : في الطريق مروح 

زين : بطل كدب عربيتك وقفه قصادي تحت 

جوده : لا ياعم دي عربيتك أنا مش عايز منك حاجه 

زين : جدع يا حمار امك عملت الشكشوكه ياض 

جوده: ياعم انت مجنون هو انت كل شويه ب حال 

زين : انزل من العربية على اي جمب و استناني في الشارع جاي اخدك نتغدا بره و هفهمك 

جوده: على جمب ياسطا لما نشوف الجنان اللي احنا في ده 

زين. : لسانك يا حيوان و ابعتلي لوكيشن سلام 

جوده : سلام 

في جانب آخر كانت نيفين نزلت من مكتب زين على طارق 

كامل: مستر طارق نيفين عايزه تقابل حضرتك 
 
طارق: خليها تدخل 

نيفين : أنا معايا خبر يساوي ١٢ مليون جنيه عشره ل جوده و اتنين لي حبيبت قلبك 

طارق: مش فاهم 

نيفين: احكيلك 

في جانب آخر 

زين : اركب يا لوح 

جوده : ركبت وبعد اذنك كفايه ضحك أنا مش صغير علشان تبهدلني كده 

زين : في حد يصبغ شعره احمر يا لوح 

جوده: (بيضحك) ياعم اسكت بقا 

زين : نتغدا ومن هنا ورايح كل يوم تروح الشركه تقعد على مكتبك فين البطاقه اللي خدتها من خالد 

جوده : في البيت 

زين : تروح تجيب البطاقه وتمشي بيها وعايز كل الناس تعرف ان أنا و انت وقعنا في بعض وقعه كبيره وانت ناصب عليا في شركتي 

جوده : ليه كل ده 

زين : علشان كمان ساعه هيكون طارق على موجود على مكتبك يتفاوض معاك تسيب الشركه و تاخد العشره مليون اللي طلبتهم من زين 

جوده : أنا طلبت منك عشره مليون 

زين : اه 

جوده : خلاص ماشي ياعم فهمت حوار يعني 

زين : بالظبط كده 

جوده : خلاص هقوله ١١ مليون و اخد المليون جنيه حلالي 

زين : ولو طلبت اكتر هيقولك موفق علشان يعلم على زين كامل في السوق 

جوده: دا انت مش إنسان يا جدع 

زين : ياض أنا ناعم زاي الشامبو بس مع الناس المحترمه إنما عندي حتا شيطاني كده للي يلعب معايا 

جوده: طب سؤال وجودي 

زين : قول 

جوده: هيا نيفين اللي دخلت وعملت قصادها كده كان طارق بعتهالك 

زين : طبعاً 

جوده : وعرفت منين

زين : ياض أنا بشم الناس العره والبت دي من أول ما شوفتها في مكتب ريهام وأنا عارف انها تبيع ابوها لجل الجنيه 

جوده: طب ما كنت طردتها 

زين : علشان عبيط 

جوده : ليه 

زين : علشان دي اللي هتكلبش طارق على خلف خلاف 

جوده : طب انت جبتني هنا ليه مش هنتغدا 

زين : مفيش وقت عايز اروح اجيب ريهام اطلع على مكتبك طارق زمانه جاي 

جوده : طب اكلمك اي وقت عادي 

زين : اهم حاجه محدش يعرف أننا بنتكلم ومفيش بنا مشاكل وصلت 

جوده : وصلت ياعم تمام 

زين : سلام 

جوده : سلام 

بعد وصول زين الي المصحه

زين : ياعم الكسلان قوم الساعه بقت تلاته العصر 

ريهام: صباح الخير يا زين أنا زعلانه اوي 

زين : خير يا قلب زين مالك 

ريهام :  مش لاقيه زين من امبارح وانا زعلانه هو راح فين 

زين : في العربيه عندي 

ريهام: بجد 

زين : اه والله و امسكي التليفون ده عليه رقمي تكلميني منه أي وقت و اكلمك منه 

ريهام: ازاي 

زين : كده اهو تدوسي هنا وبعدين هنا تلاقي زين بيقولك ألو 

ريهام: وريني كده 

زين : اتفضلي 

ريهام: (بتتصل على زين ) 

زين : الو 

ريهام: الو 

زين : انتي فين يا رورو 

ريهام: قدامك اهو 

زين : لا بجد 

ريهام: (بتضحك) 

زين : أنا النهارده فاضي اي رايك نروح الملاهي 

ريهام: موافقه طبعاً 

زين : طب ياله قومي جهزي نفسك بس المرادي بقا مش هنده اسماء أنا عايزك تلبسي لوحدك اتفقنا 

ريهام: اتفقنا 

في جانب آخر 

اسماء: جوده في واحد عايزك بره 

جوده : هو علشان خطيبتي تقوليلي جوده من غير بيه من غير مستر جوده كده حاف

اسماء: بقولك اي انا على اخري أنجز ادخله ولا يمشي 

جوده: دخليه دا انتي بومه 

اسماء: ماشي يا ابراهيم يا سعيد 

جوده: الصبغه الحمراء دي مسمعاني الكلام اوي 

باب المكتب اتفتح 

طارق: مساء الورد يا جوده بيه 

جوده : أنا شوفتك قبل كده 

طارق: حصل في المزاد لما كنت مع زين 

جوده: انت طارق على صح 

طارق: بالظبط ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️الي اللقاء في الجزء القادم ❤️❤️

✍️ليل أدم 💐❤️

 

 •تابع الفصل التالي "رواية اشتغاله" اضغط على اسم الرواية 

تعليقات