رواية احببت اخي الفصل التاسع 9 - بقلم اروى عادل

رواية احببت اخي الفصل التاسع 9 - بقلم اروى عادل 

عزة ٠٠ الحقوا فى حد جه بره
رقية ٠٠ شريف 
عزة ٠٠ مش عارفه
إيلا ٠٠ استخبوا بسرعة
أستخبوا الاصدقاء وهنا سمعوا صوت زعيق و خناق بين بنت و شاب خارج الغرفة  .. ثم سمعوا صارخه قويه ثم عما الصمت فى المكان لذا قالت
ملك ٠٠ الصوت سكت اكيد مشيوا 
إيلا ٠٠ أنا طلع اتسحب براحة أشوف لسه فى حد بره ولا لاء
أول ما خرجت اتسعت عينيها من هول ما رأت و صرخت بفزع  وهى تشاهد
فتاة تحمل سكيناً بيدها ملطخه بالدماء 
هناك أيضاً جثه رجل ملقى على الأرض
وعندما سمعت الفتاة ايلا تصرخ تطلعت بإيلا بذعر. والقت السكين من يدها وركضت مسرعةً خارج العوامة.
وعندما سمعوا الأصدقاء أيلا تصرخ خرجوا من الغرفة يركضون ليعلموا ما يحدث
وعندما شاهدوا جثة شخص ملقى على الأرض ملطخة بالدماء، صرخوا هم أيضاً.
كانت صدمة قوية للفتيات لرؤية هذا المشهد القبيح
هنا حاولت آيلا السيطرة على أنفعالها  عندما قالت
بقلم٠أروى٠عادل 
إيلا ٠٠ اسكتوا بطلوا صويت أهدوا  هنروح فى داهية
ملك ٠٠ نهدى ازاى ده قتيل  
إيلا ٠٠ عارفه انه فتيل بس لو حد جه دلوقتى  على صراخنا و شافنا جانب الجثه هيقول ايه
رقيه ٠٠ هيقول اننا أحنا إللى قتلنا صح..
يا نهار اسود و مهبب..يا نهار اسود و مهبب
قالت عزة بصراخ و رعب
عزة ٠٠ انتم عملتوا ايه ..أنا ماليش دعوة  بيكم . 
ملك ٠٠ أنتى هتستعبطى انتى كنتى معانا من الاول احنا مالناش دعوة بالجثه دى
عزة ٠٠ بردوا انا ماليش دعوة .انا لازم أمشى من هنا
إيلا ٠٠ اخرسى بقى وطى صوتك  هتودينا فى داهيه 
ميرنا ٠٠مين إللى عمل كدا
إيلا٠٠ كان فيه بنت ماسكه السكينة أول
ما شافتنى طلعت تجرى
ملك٠٠ و سبتيها  تهرب ليه
إيلا ٠٠  أنا أتصدمت من المنظر 
و مقدرتش اتحرك .حسيت انى مشلوله
ملك ٠٠ عزة انتى عارفه مين ده
عزة ٠٠ ده معاذ صاحب شريف و رامى
ميرنا ٠٠  هنعمل ايه فى المصيبة دى
رقيه ٠٠ نبلغ البوليس
ملك ٠٠ هنقول ايه البوليس . هنقول كمان أحنا دخلنا العوامة ازاى  و كنا بنعمل ايه هنا . ماحدتش هيصدقنا اننا مالناش دعوة  بالجثه دى 
ميرنا ٠٠ يعنى أحنا هنلبس الجريمة دى
إيلا ٠٠ اسمعوا احنا أول حاجة لازم حد فينا يشوف نبضه يعرف هو مات ولا لسه فيه الروح   
ملك ٠٠ أنا مقدرش اقرب له
ميرنا ٠٠ ولا انا
رقيه ٠٠ وانا كمان
إيلا ٠٠ خلاص هشوف نبضه أنا 
اقتربت إيلا للجثة عندما كادت تلمسه فتح عينيه و هنا صرخت إيلا و أبتعدت  هى تقول 
بقلم٠أروى٠عادل 
إيلا ٠٠ ده لسه عايش  .
ميرنا ٠٠ أتصلوا بالاسعاف بسرعة
إيلا ٠٠ أستنى  . أحنا هنتصل من  تليفونه هو
ملك ٠٠ ليه
إيلا ٠٠ عشان نتصل على الإسعاف من تليفونه ولا انتى عايزه نتصل من تليفون واحده فينا
ميرنا ٠٠ صح عندك حق
أخذت إيلا تليفون معاذ و أتصالت على الإسعاف من هاتف معاذ بعد ما فتحتوا ملك بالبصمة أصبعوا
ثم قامت بالاتصال والإسعاف ثم البوليس بعد ذلك تركت التليفون مكانه
ملك ٠٠ هنعمل ايه تانى
إيلا ٠٠ هنمشى من هنا حالآ  .. اسمعوا مش لازم حد يشوفنا و أحنا خارجين
بالفعل خرجوا جميعآ من العوامة دون أن يراهم أحد
ركبوا الاصدقاء السيارة عندما كانوا على وشك المغادرة المكان
هنا  صرخت عزة بعد ما رأت شريف ينزل من سيارتة ويدخل العوامة 
هنا قالت
عزة٠٠ شريف . شريف
ملك ٠٠ فى ايه تانى. بتصرخى ليه
عزة ٠٠ ده شريف  إللى لسه نازل من العربية
ميرنا ٠٠ حرام عليكى انا دمى نشف 
عزة ٠٠ دلوقتى اكيد أول لما رامى يفوق هيقول انى انا  كنت معاه فى العوامة
إيلا ٠٠ عزة أهدى بقى انتى كده هتودينا فى داهيه بصوتك ده
ملك ٠٠ ممكن نمشى من هنا وبعد كدا نتخانق براحتنا 
غادروا الاصدقاء المكان
بعد ما دخل شريف العوامة شاف معاذ وهو ملقى على الأرض و ملطخ بالدماء  
بعد ما استوعب شريف الموقف... وبعد دقائق سمع صوت فى أحدى الغرفة عندما دخل الغرفة  
كان رامى ملقى على السرير و هو بيحاول يقف على قدميه..هنا  اسرعة إليه شريف و هو يقول 
شريف ٠٠ رامى انت كويس
رامى٠٠ أه بس رأسى تقيله
شريف ٠٠ ايه إللى حصل 
رامى ٠٠  معرفش ان كنت مع عزة بعد كدة حسيت انى عايز انام وبس
شريف ٠٠ و معاذ كان معاك
رامى ٠٠ لأ  بتسأل ليه
شريف ٠٠ معاذ اتقتل 
رامى ٠٠ أنتى بتقول أيه .اتقتل ازاى يعنى
شريف ٠٠ تعالى شوف
أخذ شريف رامى ليرى جثة معاذ
أهتز رامى من الصدمة هو يرجع للخلف
رامى ٠٠ مين عمل فيه كده. اوعى تكون انت
شريف ٠٠ انت بتخرف تقول ايه.. وانا هقتله ليه
رامى ٠٠ امال مين 
شريف ٠٠ هنعرف دلوقتى 
رامى ٠٠ ازاى 
شريف ٠٠ أنا حطت كاميرا فى العوامه كلها
عندما شاهد شريف تسجيل الكاميرا كانت الصدمة
قبل أن يكمل مشاهدة التسجيل الفيديو سمعوا صوت سيارة الاسعاف و بعدها صوت سيارة الشرطة
قامة شريف بأخفاء تسجيل الفيديو .كما قامة أيضآ بأخفاء أداة الجريمة السكين و ايضآ هاتف معاذ 
بقلم٠أروى٠عادل 
لان معاذ كان مازال على قيد الحياه لديه نبض  لذلك نقلتوا سيارة الاسعاف بسرعة 
هنا سأل  الظابط جاسر .شريف و رامى
الظابط جاسر٠٠ ممكن أعرف ايه إللى حصل
شريف٠٠ احنا لسه وصلين منعرفش حاجة
الظابط جاسر ٠٠ يعنى انتو  إللى بلغتوا
هنا قال شريف و رامى فى نفس الوقت
رامى ٠٠  اه احنا
شريف٠٠ لاء مش أحنا
كان واقف ظابط أخر و عندما سمع ردهم قال
سيف ٠٠ أنتو ولا مش انتو.. ممكن تتفقوا على رد واحد
شريف ٠٠ لأ مش احنا
وجه سيف كلامه لرامى و قال 
سيف ٠٠ أمال ليه انت قولت انكم انتو إللى أتصلتوا
شريف٠٠ معلش رامى متوتر عشان...
قطع سيف عبارته وقال بطريقه ساخره
سيف ٠٠ ممكن تسيبوا هو يرد .. ده بعد أذنك يعنى
رامى ٠٠ هو صح انا متوتر مش عارف أركز . ده صاحب عمرى إللى اتقتل
سيف ٠٠  ده يخليك مش عارف ان كنتوا   اتصلتوا بالبوليس ولا لأ
شريف ٠٠ لأ طبعآ عارفين
سيف ٠٠ هو حضرتك المحامى بتاعه
شريف ٠٠ لأ  بس ...
قطع عبارته سيف مره أخرى
سيف ٠٠ طيب ده أخر انذار ليك ..ممكن بقى تسيبو هو يرد 
رامى ٠٠ أحنا منعرفش مين إللى اتصل .  بس انا اتلخبط عشان  متوتر شويه
سيف ٠٠ تمام .  أنتم  وصلتوا العوامة من أمتى بالظبط
شريف و رامى فى نفس الوقت
شريف ٠٠ لسه وصلين
رامى ٠٠ من ساعة
سيف ٠٠ ليه هو أنتو مش جايين مع بعض
فى نفس الوقت قال 
بقلم٠أروى٠عادل 
شريف ٠٠ أه 
رامى ٠٠ لأ
هنا ضحكه سيف بسخرية وقال
سيف ٠٠ ماتتفقوا على رأى بقى.. حيرتونى
شريف٠٠ هو أحنا بيتحقق معانا ليه . 
سيف ٠٠ لو كنت مش أخد بالك فى جريمة قتل حصلت و طبيعى اننا نحقق مع  كل شخص موجود فى مكان الحادث ولا ايه
رامى ٠٠ يعنى أحنا متهمين 
سيف ٠٠ لحد دلوقتي مافيش حاجة أكيده
شريف ٠٠ سيف تقصد ايه
سيف ٠٠ سيف ده لما نكون مع بعض فى  النادى أنما  أنا هنا الرائد سيف تمام
هنا نعرف ان شريف و سيف يعرفوا بعض من قبل فى النادى
شريف ٠٠ تمام فهمت
سيف ٠٠ كويس.  قولولى بقى انتو جيتوا مع بعض ولا لأ
رامى ٠٠ أنا جيت الأول و شريف أيجى بعدى 
سيف ٠٠ يعنى انتى جيت الأول..  طيب ليه ماطلبتش البوليس و الإسعاف 
رامى ٠٠ كنت خايف و متوتر  و فجأة لقيت شريف جه 
سيف ٠٠ بردوا نفس السؤال ليه بعد ما شريف وصل مابلغتوش
شريف ٠٠ ملحقناش انتو وصلتوا حتى قبل ما نفكر نعمل حاجة
سيف٠٠ تمام ٠ قولى هو الضحية ليه علاقات نسائية
شريف ٠٠ عادى زى أى شاب
سيف ٠٠ يعنى مكانش بيجيب بنات العوامة
شريف ٠٠ لأ طبعآ
هنا قال سيف لأحدى العساكر 
سيف ٠٠ نادى على البواب
جاءه البواب 
البواب ٠٠ نعم يا باشا 
جاسر ٠٠ و قولى يا عم ...
البواب٠٠ خدامك  حسين يا باشا
جاسر ٠٠ براحه كده قولى من دخل العوامة النهاردة. و مين خرج منها
البواب ٠٠ يا باشا  انا بواب على المكان كله
و فى هنا أكتر من ١٠ عوامات  و فى ناس كتير داخله و ناس خارجه وانا مابخدتش بالى مين دخل و مين خرج 
جاسر٠٠ ياعم حسين ازاى بواب و متخدش بالك من إللى داخل و مين إللى خارج ده أساس شغلك
البواب ٠٠ يا باشا انا راجل كبير و النظر بقى على أد
سيف ٠٠ طيب مافيش كاميرات على المكان ده
البواب ٠٠ معظم أصحاب العوامات هنا مش بيحبوا يركبوا كاميرات 
سيف ٠٠ واضح عشان يكونوا براحتهم  
جاسر ٠٠ طيب قولى يا عم حسين  فى بنات بتجى فى العوامه هنا العوامة هنا 
حينها تطلع حسين بشريف ثم قال
البواب ٠٠ معرفش أسألوا شريف بيه
سيف ٠٠ ليه كده يا حسين ده انا لحد دلوقتى بقول راجل كبير ومحترم.. هتزعلنى منك ليه بس .. بص يا حسين  انا زعلى وحش أوى . تحب أزعل  منك 
أترعب البواب من طريقة سيف لذلك قال
البواب ٠٠  يا باشا انا عبد المأمور .. بنفذ أوامر شريف بيه 
سيف ٠٠  تمام .. و أيه هى أوامر شريف بيه
قال البواب بخوف
البواب ٠٠ أنى أسمح لأى بنت تدخل العوامة  من غير ما أسألها داخله ليه أو عايزه مين
سيف ٠٠ و البنات دول  يتطلعوا كام بنت كدا
البواب ٠٠ والله يا باشا ما أعرف  بس دول يطلعوا كتير
جاسر٠٠ ممكن أعرف أسماء البنات إللى بتيجى هنا
شريف ٠٠ ليه دول بنات عائلات محترمة
سيف ٠٠و بنات العائلات المحترمة هتيجى عوامة ليه
شريف ٠٠ أنت فاهم غلط أحنا بنعمل حفلات فى العوامة و ساعات بنسهر هنا مع صحابنا مش أكتر من كده
جاسر ٠٠ تمام أحنا عايزين نعرف مين هم صحابكم  دول .. 
شريف ٠٠ طيب ليه أيشمعنا عايزين أسماء البنات
سيف ٠٠ لان إللى أتصلت بالاسعاف و البوليس كانت بنت . و كمان اتصلت من تليفون المجنى عليه إللى هو أختفى من مسرح الجريمة مع أداه الجريمة
جاسر ٠٠ يعنى كان موجود مع المجنى عليه واحده  ست
هنا جاء أتصال  لسيف يقول ان الضحية لقى مصرعه لذلك قال سيف
سيف ٠٠ البقاء لله المجنى علية مات. 
جاسر ٠٠ دلوقتى ماينفعش حد يقرب من العوامة لانه دى بقيت مسرح جريمة قتل 
سيف ٠٠ شمعلى المكان يابنى .. هنكمل تحقيق فى قسم الشرطة .. طبعآ أنتو هتشرفوا معانا شويه نستكمل التحقيق فى القسم
بقلم٠أروى٠عادل 
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى أحدى الأماكن  الخاويه تقف ميرنا بسيارتها وهى تتنفض و تبكى برعب
كما حال الفتيات لذا  صرخت إيلا وهى تقول بقوة
إيلا ٠٠ بس أخرسوا شويه كفايه
عزة ٠٠ أنا ماليش دعوة زى ما ورطنى فى حوار ده طلعينى منه
إيلا ٠٠ أطلعك ازاى أحنا كلنا متورطين هنا زى بعض 
عزة ٠٠ لأ معلش ماحدتش فيكم زيه انا إللى دخلت مع رامى.وانا و حطت المنوم لرامى انا المعروفه عندهم  أنما أنتو ماحدتش شافكم و لا يعرفكم    
ملك ٠٠ أحنا مع بعض فى الموضوع ده متخافيش
عزة٠٠ ماخفش ازاى فى واحد اتقتل ولا انتى مش اخده بالك
آيلا ٠٠ لأ هى  أخده بالها  لكن انتى إللى مش أخده بالك باللى انتى بتعملى ده هيضيعنا كلنا
عزة ٠٠ عايزانى أعمل ايه.. و أفرض دلوقتى رامى قال لهم انى كنت معاه
إيلا ٠٠ و حتى لو رامى قال انك كنتى معاه .. ساعتها هتقولى إنك مشيتى أول ما رامى نام و متعرفيش حاجة
عزة ٠٠ طيب ما كدة ممكن ألبس قضية أداب
إيلا ٠٠ متخافيش قضية أداب لازم فيها تلبس
عزة ٠٠ و الفضيحه 
ملك ٠٠ فضيحه و لا قضية قتل
آيلا ٠٠ متخافيش  رامى أو حتى شريف مش هيقولوا إنك كنتى فى العوامة
رقية ٠٠ أنتى جايبه الثقه دى منين
إيلا ٠٠ لأنهم هيخافوا ان عزة تقول على حقيقتهم و انهم أستغلوها و أبتزوها بصورها عشان يعملوا معاها إللى همآ عايزينوا 
ملك ٠٠ صح عندك حق يا إيلا ما أظنش أن شريف ولا رامى أغبياء عشان يقولوا انا عزة كانت موجودة فى العوامة
ميرنا ٠٠ طيب حتى لو ما قالوش بس ممكن رامى يسألها لو كانت شافت حاجة 
إيلا ٠٠ ساعتها هتقول زى ما أتفقنا انها مشيت ما شافتش حاجة 
عزة ٠٠ تفتكروا هيصدقنى 
رقية ٠٠ لازم هيصدقك معندهوش خيار تانى
ملك ٠٠ بس يا أيلا انتى شوفتى البنت  اللى قتلت هتسيبها تفلت بعملتها
إيلا٠٠ تلقيها بنت غلبانه من إللى بيضحكوا عليهم.. حاولت تاخد حقها و تغسل عارها
رقية ٠٠ ده مايمنعش انها قاتله
إيلا ٠٠ البوليس بقى هو إللى. بتصرف معاها 
ميرنا ٠٠ البوليس هيعرفها ازاى    
إيلا ٠٠ أكيد من بصماتها إللى على السكينة 
عزة ٠٠ يارب عدى الموضوع ده على خير يارب
ملك ٠٠ أنا تعبت عايزه أروح
رقية ٠٠  وانا كمان 
إيلا٠٠ يبقى خلاص كل واحده فينا تروح على بيتها و تنسى خالص إللى حصل
بقلم٠أروى٠عادل 
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى فيلا أبو اليزيد 
فى غرفة إيلا
عندما دخلت إيلا الفيلا توجهت إلى غرفتها مباشر دون النظر لأحد 
عندما أغلقت بابا الغرفه خلفها
هنا سقط من عليها قناع القوة التى كانت تطصنع به أمام أصدقاء
ركضت الى الحمام لكى تتقيئ ما بجوفها هى تتذكر كل ما حدث 
ثم جلست على الأرض و هى تضم ساقيها  إلى صدرها و تحيطهما بذراعيها و تستند برأسها  عليهم 
و هى تبكى و دموعها تنهمر بصمت خوفآ انا يسمعها أحد
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى الصباح 
يلتف الجميع حول مائدة الإفطار 
لكن و على الغير العادة لم تنضم أليهم  إيلا
لذلك قال سيف 
سيف٠٠ أمال فين إيلا
أميرة ٠٠ مش عارفه انا بعت سعاد تناديها
جاءت سعاد
سعاد٠٠ أنسة إيلا  بتقول هى عايزه تنام .. لما تصحى تبقى تفطر براحتها
بقلم٠أروى٠عادل 
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى اليوم التالى 
مره يومين و لم تخرج إيلا غرفتها 
على مائدة الطعام العشاء
سعاد ٠٠ أنسه إيلا مش عايزه تتعشا
أميرة ٠٠ لأ كدا كتير 
مايا ٠٠ أحسن نستريح من دوشتها شوية
سيف ٠٠ مايا مش وقتك خالص دلوقتى .. هى مطلعتش من أوضتها بردوا النهاردة
أميرة ٠٠ لأ.. بس هى بتقول انها تعبان شويه
سيف ٠٠ تعبانه عندها أيه
أميرة ٠٠ والله ما انا عارفه
يحيى ٠٠ أنا هطلع أشوفها
سيف ٠٠ لأ  معلش يا بابا انا هطلع أشوفها
هنا جاءت ملك كان واضح عليها الارتباك وهى تقول
ملك ٠٠ فين آيلا 
أميرة ٠٠ بسم الله الرحمن الرحيم . خير مالك يا ملك
ملك ٠٠ مافيش بس عايز إيلا  بسرعة
قالت أميرة  بأستغراب 
أميرة ٠٠ فوق فى أوضتها 
غادرة ملك إلى غرفت إيلا بسرعة هنا قال سيف
سيف ٠٠ هو فى ايه 
مايا ٠٠ أكيد إيلا عاملة مصيبة 
يحيى ٠٠ مايا  ياريت مالكيش دعوه بإيلا 
مايا ٠٠ أه صح دى إيلا حبيبت قلبك. ماينفعش حد يتكلم عليها
أميرة ٠٠ عن أذنكم  . هروح اعمل قهوة
غادرة أميرة للمطبخ وهنا قال
سيف ٠٠ مايا تعرفى لو عرفت انك انتى السبب فى ان إيلا بقالها يومين مش عايزه تنزل من أوضتها .. تعرفى هعمل فيكى أيه
مايا ٠٠ أنت كمان يا سيف حتى بعد ما بهدلتنى انا و چودى قدامك بتقول كدا ..
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى غرفة إيلا
أندفعت ملك داخل الغرفة دون أن تطرق الباب و قالت 
ملك ٠٠ أنتى قاعدة هنا ولا على بالك حاجة.. حتى تليفونك مقفول
قالت إيلا بخوف من طريقة كلام ملك
إيلا ٠٠ فى ايه .. مالك داخله بزعبيبك كده ليه
ملك ٠٠فى كارثة و كلنا هنروح فيها.. احنا خلاص كلنا ضعنا
الكاتبة الروايه/ أروى عادل
رأيكم 
ماهى الكارثه التى تحدتت عنها ملك
ما السر الذى جعل شريف يقوم لأخفاء تليفون معاذ و السكين أداة الجريمة
من هى الفتاه المجهولة التى ق

•تابع الفصل التالي "رواية احببت اخي " اضغط على اسم الرواية

تعليقات