رواية انقذني من هدوئي الفصل التاسع 9 - بقلم رنا

 

 رواية انقذني من هدوئي الفصل التاسع 9 - بقلم رنا

رزان في نفسها مش هعلق نفسي في حد تاني ابدا 
تاني يوم 
عند زياد قابل مع العيله 
محمد عرفت حاجه 
زياد بتعب لا 
مهند طب أنت عارف مكان هي بتحب تروحه أو تملكه 
زياد مفيش غير بيت شيماء و
 المكتبه  ودول دورت فيهم وكمان رزان معندهاش حد تروح عنده 
فهد افتكر كدا ممكن يكون في مكان تاني 
زياد مفي زياد بسرعه بيت نور
زياد أنا ازاي كنت ناسيه 
فارس انت مدورتش هناك 
زياد لا 
ذهبوا كلهم علي البيت
عند رزان بعد ليله مليئه بالبكاء  
رزان صحيت و فطرت 
كانت قاعده بتقرأ كتاب و بعدين الباب خبط 
رزان لبست الاسدال و قالت مين 
زياد بصدمه  أنا زياد  ايه رزان انت اتكلمتي 
رزان عايز ايه يا زياد 
محمد افتحي يا رزان أنا ابوكي 
رزان فتحت بصدمه 
زياد بص عليها وقال بحزن كدا يا رزان 
رزان لمعت في عينها الدموع 
زياد اكتر حد بيفهمها و كمان مش بتقدر تكدب عليه
مهند قطع الجو 
مهند عامله ايه 
رزان الحمدالله 
رزان انفصلوا 
فهد البقاء لله 
رزان ونعمه بالله 
قطع الكلام زياد بسرعه 
زياد ايه الا خلاكي تمشي و بعدين رجعتي تتكلمي ازاي و ازاي مش  تقولي أن طنط شيماء توفت و ليه مش بتردي عليا 
رزان حسن أن هي هتعيط راحت قايله بسرعه بعدين يا زياد و بعدين بصت لمحمد وقالت خير 
محمد احم كنا بندور عليك 
رزان بصت لزياد بحد و بعدين قالت تمام شكرا ولقتوني خلاص مع السلامه 
انس انت بتتكلمي كدا ليه انا قولت ليهم انك مش عايزه حد فينا لا وكمان رجعتي تتكلمي اهو يعني كنت بتمثيلي عشان تلفتي الأنظار و تصعبي علينا ونقول مسكينا يا انت ازاي كدا 
محمد انسسسس 
انس ايه هتزعقلي عشانها 
عشان واحده رخيصه ذي دي مقضيها مع واحد منعرفش يقربلها ايه  رزان انصدمت و دموعها بدأت تنزل بهدوء 
بس زياد قام وهجم عليه بالضرب رزان قامت بسرعه تبعد زياد عن انس 
ومهند بيحوش بينهم 
زياد أنا غلطان أن أنا لجأت لعيله زيكم 
رزان زياد خلاص خلاص 
بوم صوت اصطدام 
زياد رززززان
انس زق رزان ورأسها اتخبطت في الكنبه 
الكل وقف بصدمه و بعدين فارس راح عليها بسرعه 
فارس حاول يوقف النزيف 
قالعها الطرحه اتصدم من جمال شعرها بس بسرعه استغفر وبص علي الجرح لقي أنه محتاج يتخيط ولازم تروح المستشفى 
فارس مهند تعالي شاليها بسرعه هي محتاجه تروح المستشفى 
محمد حس أن رجليه مش شيلاه 
 انس اتصدم 
محمد بحده ليه يا بني ليه 
انس مقدرش يتكلم 
فهد مش وقته ياجماعه يلا نروح المستشفى بسرعه 
راحوا علي المستشفى 
بعد مده 
الدكتوره خرجت خيطنا الجرح بس البنت عندها ضعف في فيتامينات كتير و وعايزه اهتمام بأكلها اكتر
فارس.طب هي هتخرج امتي 
الدكتوره تقدر تمشي بعد لما المحلول يخلص 
فهد تمام 
زياد. باصص للدكتور جامد هو حاسس ان شايفها قبل كدا 
دخلوا كلهم جوا الا زياد 
راح ورا الدكتوره 
زياد بعد اذن حضرتك مش قصدي حاجه بس ممكن اعرف اسمك ايه 
الدكتوره قدر اسمي قدر خالد 
زياد ايه 
عند رزان 
انس أنا آسف أنا مكنتش اقصد أنك تقعي 
رزان بصت ليه و مردتش 
محمد يا بنتي ممكن طلب أنا عايزك تجي تعيشي معانا جربي طب اسبوعين لحد متخفي و بعدين لو عوزتي ارجعي اسكندريه 
مهند و كمان في الاسبوعين دول ممكن تتدربي في الشركه 
فهد اه فعلا احنا كنا هنطلب منك كدا قبل منعرف انك اختنا 
رزان أنا مش موافقه 
ممكن تتطلعوا 
محمد بس 
رزان لو سمحت 
محمد خرج 
مهند رزان فكري تاني و بعدين خرجوا 
بس فارس فضل واقف 
رزان بصت ليه 
فارس  وهو باصص في الارض أنا عارف ان الموضوع صعب و كمان عارف انك حاسه ان اي حاجه بتحبيها بتروح  منك وعارف كمان احساسك بالذنب بس انا عايز اقول حاجه انت ملكيش ذنب في الموت وعارف أن كلام انس قاسي اوي بس بجد هو مر بحجات مش عايز ابرر ليه غلطه بس هو برضه هو تعب في طفولته 
رزان ببكاء ليه بتقول كدا 
فارس لأن كنت مكانك و كنت عايز حد يقولي كدا بس الفرق ان أنا ليا دعوه بموتها  وانت لا 
.......
يتبع 
تعليقات