رواية احببت اخي الفصل السابع 7 - بقلم اروى عادل

 رواية احببت اخي الفصل السابع 7 - بقلم اروى عادل 

رفع جمال كف يده ليصفعها وهنا أمسك سيف يده 
وهو يشتد قبضت يده على معصم جمال ويقول
بقلم٠أروى٠عادل 
سيف٠٠ ده أكبر غلط ممكن تكون عملتو فى حياتك انك ترفع أيدك على مرات سيف أبو اليزيد.. انا فوتها لما ضربتها أول مره بس دلوقتى لأ
حاول جمال أن يسحب يده من قبضت يد سيف لكن دون جدوى .. وعندما حاول يتدخل أحد الغفر ضربه سيف بيده الاخره
ثم أخرج المسدس و صوبة على رأس جمال و هو مازال ماسك معصمه 
جمال ٠٠ أنت بترفع المسدس عليا انت..
قطع سيف عبارته بحده وقال بعصبيه
سيف ٠٠ ولا نفس انت فاهم . انت راجل طماع انانى كل همك تنهب بنت اخوك..اللى زيك خساره فيك الحياة إللى انت عيشها.... و انا هريحك منها 
يحيى ٠٠ نزل المسدس يا سيف ماينفعش كده.. احنا مش فى غابه
سيف ٠٠ لأ يا بابا ده مايستحقش يعيش
إيلا٠٠ سيف هو مايستهلش تضيع نفسك عشانه . سيف بالله عليك تسيبو..سيف سيبو بقى عشان خاطرى .
سيف ٠٠ تمام هسيبو.. عشان خاطرك انتى و بس.. وانت خليك فاكر ان  إللى انقذتك من أيدى واحده ست.. كفايه العار ده عليك قدام البلد كلهة
وهنا جاءت الشرطة
الظابط ٠٠ فى ايه إللى بيحصل هنا 
وبعد ماعرف سيف عن نفسه قال
سيف ٠٠ دى إيلا مراتى و ده عمها حاول الاعتداء بضرب و خطف مراتى قدام  الناس كلها.. وممكن تسألهم
جمال ٠٠ كداب دى مش مراته . دى بنت أخويا
سيف ٠٠ اتفضل دى نسخه من  قسيمة الزواج تقدر تتأكد منها. بنفسك.. 
بعد ما تطلع جمال والظابط لقسيمه 
بقلم٠أروى٠عادل 
الظابط ٠٠ القسمة مظبوطة
جمال ٠٠ مستحيل اتجوزها كيف و ميتا
الظابط ٠٠ عمدة اتفضل معايا على قسم الشرطة وانت كمان يا سيادة الرأئد  سيف  عشان نعمل محضر بالواقعه 
هنا قال سيف بسخريه
سيف٠٠ لا انا مش عايز اقدم شكوى عليه .. هو بردوا ابو نسب.. 
جمال ٠٠ يا جناب الظابط انت متأكد أن القسيمة دى سليمه
الظابط ٠٠ ايه يا عمدة هو انا هكدب عليك
سيف ٠٠ تحب تخلى القسيمة معاك لو عايز تتأكد أكتر.. 
جمال ٠٠ لع خليها أمعاك أنى أعرف أتأكد كيف
سيف ٠٠ تمام طيب عن أذنكم احنا أتأخرنا على الطيارة
إيلا ٠٠ أستنا يا سيف عايزه أقول للعمدة حاجة 
سيف ٠٠ اتفضلى براحتك
إيلا ٠٠ حضرة العمدة تعرف أنا عمرى فى حياتى كلها مافكرت انا ولا أمى أننا ناخد ميراث بابا منكم.. ولا حتى خطر على بالى انى اطلب حقى منكم....بس بعد إللى حصل واللى عملتو معايا و البهدله و الضرب إللى انا شوفتها على ايدك.. انا هاخد منك ميراث بابا كامل .. كل مليم بابا سابوا انا خدوا منكم.. مش هسيب حقى لو فيها موتى 
ثم تطبعت بالمحامى و قالت
إيلا ٠٠٠ حضرة المحامى انا عايزك ترفعلى قضيه النهاردة على اعمامى..انهم  سرقوا ميراثى انا و ماما
ثم تطلعت مره اخرى بجمال وقالت
إيلا٠٠٠ هنتقابل فى المحاكم كتير بعد كده... سلام
قالت عبارتها ثم غادرة تاركه جمال يستشيط غضبآ.. يلعن اخيه المتوفى الذى كتب ميراثه لابنته
ثم غادروا جميعآ بالسيارة إللى المطار أمام أعين جمال الذى واقف مثل العاجز لما يستطيع أن يفعل لهم أى شئ 
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى فيلا ابو اليزيد 
عندما وصلوا للفيلا كانوا أصدقاء إيلا فى أستقبلهم 
أيضآ عائلة ملك 
بعد الترحيب قالت نوال أم ملك
بقلم٠أروى٠عادل 
نوال ٠٠ الحمد لله انها رجعت بالسلامة متعرفيش أحنا كنا قلقنين ازاى لما عرفنا إللى حصل من ملك
أميرة ٠٠ الحمدالله يا نوال انا كنت ممكن أموت لو إيلا جرالها حاجة
نوال ٠٠ بعد الشر عليك و الحمدالله أنها جات سليمه.. 
ملك ٠٠ أنا أسفه يا إيلا انا مقدرتش أعمل حاجة لما عمك أخدك
إيلا ٠٠ يعنى كنتى هتقدرى تعملى ايه اكتر من إللى انتى عملتى
ميرنا ٠٠ خلاص بقى أنسوا .. المهم دلوقتى انك معانا و بخير
رقية٠٠ و الله أول مره أسمع ميرنا تقول حاجة صح
ميرنا ٠٠قصدك أيه بقى .. على فكرة انا طول عمرى صح
إيلا ٠٠ فى دى يا ميرنا عندك حق
ميرنا٠٠ ماشى يا إيلا بتتريقى عليا مش كده . تصدقى انا غلطانه انى جيت أشوفك انا ماشيه
أميرة ٠٠ أستنى يا ميرنا رايحه فين.. 
رقيه ٠٠ عن أذنكم بقى ألحق ميرنا عشان توصلنى معاها
أميرة ٠٠ ليه كده يا إيلا زعلتيها
آيلا ٠٠ مين ميرنا .. لأ تلاقيها عندها مشوار و عملت الحوار ده عشان تلحق مشوارها
أميرة ٠٠ بس دى شكلها زعلانه بجد
ملك ٠٠ لأ يا طنط هى ولا زعلانه ولا حاجة . دى طريقتها لما تحب تخلع من المكان
نوال٠٠ طيب نستأذن أحنا عشان ترتاحوا من السفر و الحمدالله اننا أطمنا عليكى يا إيلا
إيلا ٠٠ ميرسى يا طنط
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎ 
فى نفس الوقت فى جنينة الفيلا
مروان ٠٠ كان المفروض تقولنا عشان نكون معاك فى الظروف إللى زى دى
حازم ٠٠ مروان عنده حق يا سيف . احنا صحاب و لازم نقف جانب بعض 
سيف ٠٠ يا جماعة الموضوع حصل بسرعة ملحقتش أقول لأى حد
مروان ٠٠ طيب إيلا عامله ايه دلوقتي 
سيف ٠٠ هى كويسه أوى
حازم ٠٠ طيب حلتوا الموضوع ازاى
سيف ٠٠ ده موضوع طويل بس المهم فى الاخر انه اتحل 
مروان ٠٠تمام المهم ان إيلا تمام 
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
بعد مرور أسبوعين فى إحدى الكافيهات
منذ رجعت إيلا من الصعيد و هى متغيرة بتحاول تتجنب الكلام مع سيف 
هنا حكت إيلا لملك كل ما حدث
بقلم٠أروى٠عادل 
ملك ٠٠ بتقولى إيه جواز 
إيلا ٠٠ واطى صوتك هتفضحينى .. انا غلطانه انى حكيتلك
ملك ٠٠ يعنى انتى و سيف متجوزين.. طيب ازاى
إيلا٠٠ قولتلك ده جواز سورى على الورق بس
ملك ٠٠ بس ازاى يعنى انتى كنتوا أخوات دلوقتى متحوزين طيب  هتتعاملوا مع بعض ازاى
إيلا ٠٠ هو ده إللى مدايقنى .. انا مش عارفه اتعامل معاه . بحاول اتجنب وجودى معاه فى مكان 
ملك ٠٠ طيب و سيف 
إيلا ٠٠ بيتعامل عادى .. بس أكيد ملاحظ حالتى
ملك ٠٠ بصراحة انا مش عارفه أقولك ايه .لانه لسه مش مستوعبه انك انتى
و سيف متجوزين
إيلا ٠٠ قولتلك ده مش جواز حقيقة 
ده مجرد جواز على الورق و بس
ملك ٠٠ طيب لما هو كده انتى قلقانه ليه . ولا خايفه انك تحبى سيف 
إيلا ٠٠ أنتى مجنونه لا طبعآ انا عمرى
ما فكرت فى سيف كده.. ده أخويا
ملك ٠٠ هو فى أخوات بيتجوزوا
إيلا ٠٠ تصدقى انا غلطانه انى حكيتلك انتى لخبطينى اكتر
ملك٠٠ آيلا لازم تتعاملى طبيعى مع سيف لان توترك ده هيخلى يحس ان في حاجة 
إيلا ٠٠ عندك حق
ملك ٠٠ إيلا انتى ليه رافضتى تتجوزى مروان
إيلا ٠٠ أنا مش رافضت انا بس ماكنتش عايزه أخد قرر جوازى من مروان تحت ضغط 
ملك ٠٠ بس مروان بيحبك 
إيلا ٠٠ عارفه بس انا مش عايزه أتجوز دلوقتى 
ملك ٠٠ بس انتى اتجوزتى
إيلا ٠٠ قولتلك انه جواز مش حقيقى
ملك ٠٠ طيب اسكتى ميرنا و رقيه جايين علينا 
ميرنا٠٠ مساء الخير يا بنات
ملك ٠٠ اتأخرتوا ليه
كان الحزن واضح على رقية
رقية ٠٠ معلش انا ماكنتش جايه
إيلا ٠٠ مالك فى إيه
هنا بكت رقية
ملك ٠٠ اهدى فى ايه مالك مامتك و ريهام اختك كويسين
ميرنا ٠٠ فى مصيبه حصلت مع ريهام أخت رقيه
إيلا٠٠ لا إله إلا الله. ماتقولوا فى أيه قلقتونا
رقية ٠٠ ريهام اتعرفت على شاب من فترة كده .. رسم عليها الحب و عشمها بالجواز بعد كده طلب منها تبعت ليه صور ليها فى الأول كانت صور عادى و بعد كده بعتت له صور بالبس البيت 
ملك٠٠ يعنى عبارة عن ايه لبس البيت ده
رقيه ٠٠ أنتى عارفه بابا مسافر على طول و احنا مش عندنا أخوات ولاد عشان كده بنقعد فى البيت براحتنا 
ملك ٠٠ يعنى كانت لبسه حاجات عريانه 
رقيه ٠٠ يعنى بس مش أوى
إيلا ٠٠ كملى . أكيد الموضوع مخلصش هنا
رقيه ٠٠ لأ . فجأة ابتدا يطلب منها تجاوزات أكيد فاهمين قصدى
ملك ٠٠ آه فاهمين وبعدين 
رقيه ٠٠ هى رافضت . بس هو هددها بالصور أما توافق على إللى هو عايزه.. او يفضحها.. و ينشر صورها على النت.. ده غير كده مركب ليها صور أباحية 
ملك ٠٠ دى فعلآ مصيبه.. هتعملى ايه
رقيه ٠٠ أنا مش عارفه أعمل ايه.. اقول لماما بس دى كانت تموت فيها .. طيب أقول لبابا ده ممكن يقتل ريهام فيها
ملك ٠٠ وانتى عرفتى ازاى
رقية ٠٠ صاحبتها عزه جات قالتى بعد ما الكلب ده أبتزها و ضحك عليها هى الأول. و دلوقتى بيبتز ريهام لا أيه طلب منها تروح له العوامة بتاعته
ميرنا ٠٠  طيب ماتبلغ عنه مباحث الانترنت
رقية ٠٠ ميرنا احنا عايشين فى مكان شعبى لو حاجة زى دى اتعرفت هتبقى فضيحه
ملك ٠٠ و أيه علاقة المكان بالفضيحة
إيلا ٠٠ له علاقه  . افهمك يعنى البس إللى ممكن يكون بالنسبالك عادى عندهم بيكون لبس فاضح 
رقية٠٠ ده صح يعنى البس اللى ريهام كانت لابسه فى البيت ..ممكن ميرنا تكون بتخرج بنفس البس عادى.. بس احنا عندنا البس ده عريان
ملك٠٠ على فكرة الموضوع ده عندك أنتى يا إيلا
ميرنا ٠٠ آه صح احنا ازاى مافكرناش فيها. يا رقية إيلا ممكن تحل الموضوع ده بسهوله
إيلا ٠٠ فهمت عايزنى أخترق تليفونه الواد ده 
رقية ٠٠ ايوه طبعآ
إيلا ٠٠ طيب هاتى ليا بياناته و اشوف 
هنا اخرجت  ورقه و قلم شنطتها ثم قالت وهى تكتب
بقلم٠أروى٠عادل 
رقية ٠٠ أسمه شريف يوسف الجبرى .. ده حسابه على الفيس و أنستا ده رقم الواتس
بعد ما اخذت إيلا بياناته قالت ملك
ملك ٠٠ ايه ده .. مش هو ده شريف بتاعى النادى 
ميرنا ٠٠ أه هو 
رقية ٠٠ انتم تعرفوا
ملك ٠٠ أه هو عضو فى نفس النادى اللى احنا فيه 
ميرنا ٠٠ و كان هيموت و يصاحب إيلا .. بس إيلا بهدلته قدام النادى كله
حينها تذكرته إيلا وقالت
إيلا ٠٠ آه انا افتكرته .. بس ايه إللى وقع أختك فى واحد زى ده 
رقية ٠٠ عرفته عن طريق صاحبتها عزه. وهو كمان عمل مع عزه نفس الحوار.. قبل ريهام
إيلا ٠٠ ده أخدها تجاره بقى
ملك ٠٠ أكيد شاب و سيم و غنى يعنى عنده كل المقومات اللى يقدر يضحك بيها على البنات الصغيرة و يستغلهم
رقية٠٠ إيلا هتقدرى تدخلى على تليفونه 
و تمسحى صور ريهام
إيلا ٠٠ طبعآ اقدر و بسهوله كمان . بس المشكلة انه ممكن يكون محتفظ بنسخه أحتياطية من الصور فى مكان تانى ساعتها هيعرف ان فى حد مسح الصور 
و ياخد أحتياطه
ملك ٠٠ طيب الحل ايه
إيلا ٠٠ نحاول نعرف اذا كان عنده نسخه تانى ولا لأ 
ميرنا ٠٠ طيب دى هنعرفها ازاى 
إيلا ٠٠ عن طريق عزه هنتكلم معاه يمكن تكون عارفه حاجة .. معاكى رقمها 
رقية ٠٠ لأ مع ريهام 
إيلا ٠٠ خلاص لما تروحى اتكلمى معاها .. و نتقابل كلنا هنا بكرة تمام 
رقية ٠٠ تمام طيب انا هروح دلوقتى عشان اتأخرت
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى فيلا ابو اليزيد
لأن أم سيف سافرت يومين جاءت مايا لتبقى عند باباها لحين رجوع والدتها
لذا قالت أمير بوجهها البشوش كالمعتاد
أميرة ٠٠ و اللهى وحشانى يا مايا كده بردوا متسأليش عليا طول الفتره دى
ردت مايا ببرود و وقاحه
بقلم٠أروى٠عادل 
مايا٠٠ من أمتى انا بسأل عنك اصلآ
أميرة ٠٠ ليه كدة ياحبيبتى
مايا ٠٠ بقولك أيه ما بلاش تقوليلى كل شويه حبيبتى حبيبتى لان انا عارفه كويس أوى انك مش بتحبينى زى ما انا مابحبكيش 
أميرة ٠٠ ليه بس بتقولى كده 
مايا ٠٠ يوووو بقى انا طالع انام عشان اخلص منك
انصرفت مايا على غرفتها
هنا دخل يحيى و سيف
يحيى ٠٠ آمال فين مايا 
أميرة ٠٠ طلعت تنام
سيف ٠٠ بدرى كده ليه
أميرة٠٠ يمكن تعبانه شويه 
كان واضح على أميرة انها مضايقه من كلام مايا 
يحيى ٠٠ أميرة مالك. مايا قالتلك حاجة دايقتك مش كده
أميرة ٠٠ لأ ابدآ . انا مدايقه عشان إيلا اتأخرت شوية
سيف ٠٠ هى آيلا لسه بره لحد دلوقتى 
يحيى ٠٠ الساعة لسه ٩ 
سيف ٠٠ من أمتى هى بتتأخر بره لحد 
الساعة ٩
يحيى ٠٠ فى ايه يا سيف لسه بدرى
هنا جاءت إيلا قالت
إيلا ٠٠ مساء الخير 
قال سيف بسخريه
سيف ٠٠ ما لسه بدرى ..كنت اتأخرى كمان شويه
إيلا ٠٠ يعنى أرجع تانى طالما لسه بدرى ولا ايه
سيف٠٠ لأ كمان بتهزرى 
يحيى ٠٠ فى ايه يا سيف براحه عليها.. إيلا اطلعى غيرى هدومك و انزلى عشان نتعشا سوى
قالت إيلا وهى بتسخر من سيف
إيلا ٠٠ أنا مش عارفه انت ليه مطلعتش زى باباك أمور كده و كيوت و لطيف و ذوق . لكن انت اعوذه بالله شيطان رجيم ماشى على الأرض
بعصبيه قال سيف 
سيف٠٠ إيلاااا لمى لسانك احسن 
و اللهى٠٠٠
قطعت أيلا عبارته و قالت 
إيلا ٠٠ أستنا من غير تهديد . انا طالعه أوضتى لأنى ماليش نفس اتخانق معاك النهاردة
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى صباح اليوم التالى
تحرس أميرة يوم الجمعة أن تقوم بأعداد وجبة الغداء بنفسها
أميرة و إيلا فى المطبخ لأعداد الطعام الغداء 
إيلا ٠٠ هى هتقعد هنا كام يوم
أميرة ٠٠ لحد لما مامتها ترجع من السفر
إيلا ٠٠يارب ترجع بسرعة .. عشان تغور من هنا بسرعة
أميرة ٠٠ إيلا عيب كده اوعى تنسى ان ده بيت أبوها
إيلا ٠٠ أنتى عارفه انها بتعمل حاجات بتنرفزنى و تعصبنى 
أميرة ٠٠ آيلا انا مش عايزه مشاكل معاها استحمليها عشان خاطرى 
إيلا ٠٠ حاضر يا ماما
انتهت أميرة و إيلا من إعداد الطعام
التف الكل حول المائدة لتناول وجبة الغداء 
يحيى ٠٠ تسلم أيدك يا أميرة المكرونه بالبشامل تحفه
أميرة٠٠ دى عمايل أيد إيلا 
يحيى ٠٠ آه انا شايف اننا اتحسنا فى الأكل كتير تسلم ايدك يا إيلا
إيلا ٠٠ ميرسى يا بابا
سيف ٠٠ كويس انها طلعت بتعرف تعمل حاجة
إيلا ٠٠ هو انت متقدرش تقول كلمة كويسه
سيف٠٠ كلمة كويسه عشان عرفتى تعملى صينية مكرونه بالبشامل
مايا ٠٠ بابا هو انت مش عندك طباخ ولا ايه
يحيى ٠٠ لأ موجود ياحبيبتى
مايا ٠٠ طيب ياريت تطلب منه. انه هو إللى يعمل الأكل طول ما انا هنا لأن معدتى مش أخده على العك ده
كانت إيلا على وشك الانفجار فى وجه مايا لكن أميرة أمسكت يد إيلا و منعتها من التحدث
أميرة ٠٠ ليه يا حبيبتى الاكل مش عجبك
مايا ٠٠ انا مابكلش الاكل ده
أميرة ٠٠ طيب قوليلى تحبى تكلى ايه وانا هعملو ليكى
مايا ٠٠ لأ متشكره انا بفضل أكل الطباخ
على أقل بيكون أكل نضيف
قال يحيى بعصبية
يحيى ٠٠ مايا ياريت تخلى عندك
وهنا
□□□□□□□□●●●●●□□□□□□□الكاتبة/ أروى عادل
انتهى البارت السابع 
إلى القاء فى البارت الثامن
رأيكم 
هل ستظل إيلا صامتا على أهانات مايا
هل سيتوقف موضوع شقيقة رقية عن مسح الصور 
ما هى قصة شريف يوسف

•تابع الفصل التالي "رواية احببت اخي " اضغط على اسم الرواية

تعليقات