رواية احببت اخي الفصل الخامس 5 - بقلم اروى عادل
إيلا ٠٠ مش ممكن انت.
هنا ركضت إيلا إليه
ثم قامة هو بضرب فارس بالمسدس على رأسه أفقده الوعى و فعل نفس الشئ مع صلاح
ثم أقترب من أيلا و مرر يده على وجهها الذى كان واضح عليها أثار الضرب ثم أشار إلى فارس و صلاح هم على الأرض فقدين الوعى قال
سيف ٠٠ دول إللى عملوا فى وشك كده
إيلا ٠٠ لأ ده عمى جمال
سيف ٠٠ هو فين
إيلا ٠٠ مش مهم هو دلوقتى .. وقولى هنخرج ازاى من هنا
حينها اعطاها سيف حبل و قال
سيف ٠٠ أمسكى أربطى معايا الاتنين دول الاول قبل ما يفوقوا
إيلا و هى بتربط فارس كانت تقول
إيلا ٠٠ مش ناقص غير انت يا حيوان إللى انا اتجوزك
سيف ٠٠ وطى صوتك . و انجزى بسرعة
إيلا ٠٠ أنا خلصت قولى هنخرج من هنا أزاى
سيف ٠٠ من الشباك
إيلا٠٠ شباك ايه هو حد قالك عليا انى سوبر مان
سيف ٠٠ ده المكان الوحيد إللى ممكن نهرب منه
إيلا ٠٠ غلط ممكن نهرب من الباب عادى انت معاك مسدس و عندك عضلات يعنى قويه كمان بتعرف تتضرب
سيف بعصبيه قال
سيف ٠٠ حد قالك عليا انى خارق للعادة. بعدين مسدس ايه إللى بتتكلمى عليه انتى مش شوفتى تحت مهم اسلاحه أد ايه ده سوق السلاح كله تحت
إيلا ٠٠ ما انا كمان مش هنزل من الشباك
سيف ٠٠ يارب أرحمنى ... إيلا أسمعى الكلام قبل ماحد يجى
إيلا ٠٠ ما تهدى على نفسك شويه. بتتعصب عليا ليه دلوقتى
سيف ٠٠ الطم على وشى منك.. انا عارف موتى هيكون على ايدك
إيلا٠٠ بردوا انا مش هنزل من الشباك ده أخر كلام عندى تمام .. بس كده
سيف ٠٠ أقسم بالله لو منزلتيش معايا دلوقتى من الشباك همشى و أسيبك هنا .. يبقى حلال عليكى الجواز من أبن عمك .. بصراحة هو لايق عليكى اصلآ
توجه سيف إلى الشباك وهنا قالت إيلا
إيلا ٠٠ أستنا .. ابقى امسكنى كويس و احنا نازلين ان عندى فوبيا من الأماكن العليا
سيف ٠٠ ما قولتيش كده ليه من الأول
إيلا ٠٠ اه عشان تتريق عليا مش كده
سيف ٠٠ الله يخربيت دماغك
إيلا ٠٠ بطل غلط فيا بقى
وهنا لاحظ سيف ان فارس بدء يفوق
لذلك سحب إيلا من أيدها و خرج من الغرفة ثم اختبئ فى إحدى الغرف المنزل وهنا قالت إيلا
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ أنت مجنون عايزنا نستخبه جوه البيت
سيف ٠٠ فتحى دماغك معايا .. كلها ثوانى و هيكتشفوا هروبك معايا .. سعاتها هيخرجوا الرجاله كلهم يدوروا علينا و ماحدتش هيتوقع اننا لسه جوه البيت وأول يخرجوا . نهرب احنا براحتنا
إيلا ٠٠ واووو برافو عليك .. طيب ما انت عندك مخ بتعرف تفكر أهو
سيف ٠٠ إيلاااا
إيلا ٠٠ سورى
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
حسن ٠٠ كلها دقايق بعد ما بنت يحيى تتجوز فارس يبقى محدتش يقدر يقرب من أرض يحيى الله يرحمة
جمال ٠٠ اخيرآ بعدبعدنين كلاتها الأرض هتبقى بتعتنا
على ٠٠ الله يسمحوا يحيى هو إللى عمل أكده بعد ما كتب كل املاكه باسم إيلا
جمال ٠٠ أنى مش خابر بيعملوا ايه كل ده فوق عاد
الجدة ٠٠ روح يا حاتم شوف أتأخروا ليه
ذهب حاتم ورجع وهو يقول بتوتر وقلق
حاتم ٠٠ الحقونى
جمال ٠٠ خبر أيه
حاتم ٠٠ إيلا هربت مع المأذون ..
جمال ٠٠ واه هتجول ايه يا مخبل انت.
حاتم ٠٠ بجولك هربت ياعمى..
جمال ٠٠ واه آمال فين البهايم إللى طلعوا فوق مع المأذون
حاتم ٠٠ فارس و صلاح مربطين فوق و إيلا و المأذون مش موجودين و الشباك مفتوح أكيد هربوا من الشباك
ركضت العيله كلها على الغرفة و بعد ما فاق صلاح و فارس قال جمال
جمال ٠٠ مين عمل فيكم أكده
صلاح ٠٠ المأذون
حسن ٠٠ واه المأذون ضربكم لحاله أكده كمان رابطكم
صلاح ٠٠ هو ده إللى. حوصل
جمال ٠٠ أنتم رچاله كيف .. بقى راچل واحد يعمل فيكم أكده انتم أتنين
فارس ٠٠ خدنا على خوانا يا بوى
الجدة ٠٠ اخص على الرچاله . بقا راجل واحد يضربكم و ياخد بت عمكم منيكم و جدامكم. لع وكمان يربطكم كيف الخرفان.. وجايين تولولو كيف الولايه
فارس ٠٠ أقسم بالله ما هسيبه لازمآ أقتلو
جمال٠٠ على ياولدى حدت المأذون عبدالتواب و جوله على اللى عيمله ولده. وجوله كمان لو البت مرچعتش دلوك.. يبقى يجول على روحو يارحمن الرحيم
اتصل جمال على المأذون و بعد ما انتهى من المكالمه قال
على٠٠ جمال انى اتصلت بالمأذون عبد التواب قالى انه مابعدتش حد أهنه .. قالى كمان ان فيه راچل جاله و جالوا ان كتب الكتاب التأچل أسبوع
جمال ٠٠ واه مين الراچل اللى جاله أكده و أمال مين إللى كان أهنه..
الجدة ٠٠ أكيد ده حد من عيند أميرة
جمال ٠٠ يعنى يدخل دارى و يخطف بنت أخويا عينى عينك أكده .. وكمان يضرب ولدى .. ده مين إللى اتجرئ
و عيمل أكده عاد
حسن ٠٠ دلوك المهم نلحق قبل ما البت
مانعرفش أرضيها تانى
هنا نادى جمال على جميع الغفر إللى فى البيت وقالهم يدوروا على إيلا و المأذون المزيف ثم قال
جمال ٠٠ أنا رايدكم تقلبوا الكفر كلاته
و مترجعوش أهنه غير و همآ معاكم ولد المحروقه اللى كان عامل المأذون وبت يحيى
على ٠٠ و أنى كمان هروح ادور عليهم
حسن ٠٠ أنا چاى أمعاك يا اخويا
ثم ذهب فارس و صلاح و حاتم أيضآ لكى يبحثوا عنهم
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
فى الغرفة الذى يختبئ فيها سيف و إيلا
كان سيف ينظر من الشباك الغرفة
عندها رأى الجميع يخرجون للبحث عنهم لذلك قال بصوت واطى
سيف ٠٠ كده كلهم خرجوا مافيش فى البيت غير عمك جمال و أتنين من الغفر
إيلا ٠٠ هو انت مستخبى ليه مش انت ظابط أطلع ليهم و أضربهم
سيف ٠٠ هو حد قالك ان الظابط ده مسموح له يعمل إللى هو عايزه
إيلا ٠٠ طبعآ أمال ظابط ازاى
سيف ٠٠ أنا ظابط عشان احافظ على القانون مش العكس. .انتى عارف عشان أجي هنا و أساعدك انا عملت كام جريمة
أول جريمة انتحلت شخصية مأذون شرعى.. تانى جريمة ضربت ولاد عمك دون وجه حق.. تالت جريمة خطف أنثى إللى هو أنتى
إيلا٠٠ يعنى انت هتتسجن و هنزورك بعيش و حلاوة
سيف ٠٠ بتتريقى حضرتك مش كده. بس تصدقى ممكن تحصل . المهم يالا نطلع من هنا
إيلا ٠٠ هو لازم نطلع دلوقتى
قال سيف بسخريه
سيف ٠٠ لأ هنبات هنا . انا مش عايز غباء
إيلا٠٠ فى ايه انت كل شويه عمال تغلط فيا وانا ساكتة و انت تتمادى.. لأ على فكره انا مسمحلكش
سيف ٠٠ أولع فى نفسى دلوقتى .. هو وقت الكلام ده
إيلا ٠٠ أه صح طيب هنعمل أيه
سيف٠٠ أولآ تمشى معايا من غير ولا نفس . يعنى مش عايز أسمع صوتك مفهوم
إيلا ٠٠ أنت بتتنطط عليا ليه انا مش فاهمة
قال سيف بعصبية
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ إيلاااااا
إيلا ٠٠ أوكى خلاص هسكت
مسكها سيف من ذراعها و غادرة الغرفة بعد ذلك بدء يتسللوا لخارج المنزل بخطوات بطيئة حتى لا ينكشف أمرهم
بالفعل خرجوا من المنزل لكن أمام المنزل رأهم الغفير قبل أن يطلق عيار نارى فى الهواء أسرع إليه سيف و ضربو و أفقدو الوعى ثم تركه خلف الشجره حتى لا يريه أحد
بعد ما خرجوا من المنزل ركضوا بأقصى ما عندهم .. هنا قالت
آيلا٠٠ سيف أقف شويه مش قادرة أخد نفسى
سيف ٠٠ معلش هانت
إيلا ٠٠ أنا مش عارف انتى بتجرى ليه مافيش حد ورانا
قال سيف وهو مستمر بالركض
سيف ٠٠ أسمعينا أكيد الغفير فاق دلوقتى وقالهم أننا لسه خارجين من البيت يعنى أحنا قدامنا عشر دقايق بالظبط لازم فيهم نخرج من المنطقه دى.
إيلا ٠٠ طيب أحنا بتجرى كده رايحين على فين
سيف ٠٠ فى عربية مستنيانا
و أول ما وصلوا للسيارة صعدوا إليها و قادها سيف بأقصى سرعه
صرخت إيلا وهى خائفه من سرعة السيارة الفائقة
إيلا ٠٠ براحه يا سيف قلبى هيقف
سيف ٠٠ متخافيش قربنا نوصل على الفندق ..
إيلا .. فى صوت تليفون بيرن
سيف ٠٠ آه تليفونى فى الطبلون هاتى
إيلا ٠٠ هتتكلم و انت سايق بسرعة دى
سيف ٠٠ خلاص شوفى مين
بعد ما شافت مين المتصل فتحت بسرعة
( بداية المكالمة)
يحيى ٠٠ سيف انت فين
إيلا ٠٠ بابا انا إيلا
يحيى ٠٠ أيلا انتى مع سيف .. يعنى انتى كويسه
أول ما سمعت أميرة أسم إيلا أخذت الهاتف من يحيى بسرعة وقالت ببكاء
أميرة ٠٠ حبيبتى انتى كويسه طيب جرالك حاجة عملوا فيكى ايه قوليلى
إيلا ٠٠ ماما . ماما .ماما..
أميرة ٠٠ نعم يا حبيبتى
إيلا ٠٠ أهدى انا كويسه متخافيش
. و سيف معايا أطمنى بقى
هنا أخذ يحيى التليفون وقال
يحيى ٠٠ أدينى سيف يا إيلا
إيلا ٠٠ بابا عايزك يا سيف
هنا فتحت إيلا الاسبيكر
سيف ٠٠ نعم بابا
يحيى ٠٠ المأمور اتصل عليا و قالى و البلد كلها مقلوبه ان فى واحد دخل بيت العمدة و انتحل شخصية المأذون و خطف إيلا . أكيد شكك فيك أنت... عارف انت ورط نفسك فيه
سيف ٠٠ متخافش مش هيقدروا يثبته عليا حاجة
يحيى ٠٠ انت فين دلوقتي
سيف ٠٠ أنا كنت جاى على الفندق بس بعد إللى قولتوا انا هطلع على الأقصر على طول هبعتلك الوكيشن المكان إللى أنا فيه أول ما أوصل
يحيى ٠٠ و انا هحصلك مع أميرة و المحامى
سيف ٠٠ بابا أتصل بالمأمور و قولوا انى راحت الأقصر من أمبارح عشان مايشكش فيا
يحيى ٠٠ تمام
( إنتهت المكالمة)
------------------
بعد مرور ساعة على الطريق لم تنطق إيلا بولا كلمة
سيف ٠٠ غريبه مالك ساكته ليه
إيلا ٠٠ ولا حاجة
سيف ٠٠ بس شكلك مدايقه . انا عارف إللى حصل معاكى مش ساهل بس الحمدالله أهو عدى
إيلا ٠٠ مين قالك انه عدى عمى جمال مش هيسكت بس مش ده إللى مدايقنى
سيف ٠٠ أمال ايه
إيلا ٠٠ أنا. خايفه تدخل السجن و اكون انا السبب
هنا ضحكه سيف و هو يقول
سيف ٠٠ ايه خايفه انك متقدريش تجيبلى عيش و حلاوة
إيلا ٠٠ أنت بتهزر
سيف ٠٠ أعمل ايه فيكى طيب .. يا ستى ماتخفيش مافيش حد هيدخل السجن..
و مافيش حد هيقدر يثبت عليا أى حاجة . لانى معملتش حاجة غلط انا كنت بنقذ اختى
إيلا ٠٠طيب متقولش أختى بس
سيف ٠٠ أنتى تطولى تبقى أختى
إيلا ٠٠ لأ شكرآ انا مش عايزه أطول . مش ناقص غير انت اللى تكون أخويا
سيف ٠٠ إللى يخربيت لسانك .. انتى إللى يعمل معاكى خير زى إللى يعمل معاكى الشر . مافيش فايده فيكى
إيلا ٠٠ أنتى هتذلنى عشان ساعدنى.. على فكره انا كده كده كنت هعرف أهرب لوحدى
سيف ٠٠ لا واللهى
إيلا ٠٠ آه واللهى
سيف ٠٠ أحنا فيها انا ممكن أرجعك ليهم
و نشوف هتهربى لوحدك أزاى
إيلا٠٠ ايه يا سيف بهزر معاك مايبقاش قلبك اسود
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
بعد منتصف الليل
فى إحدى الفنادق الفخمة فى الأقصر
فى. جناح خاص
المحامى ٠٠ العمدة جمال مش ساكت
سيف ٠٠ يعنى هيعمل ايه
المحامى٠٠ ضربك لابنه وابن أخوه بقى عمل عندهم زى التار
يحيى ٠٠ يعنى.ايه
المحامى ٠٠ متخافش .هم لحد دلوقتى مايعرفش مين إللى عمل كدة .. إللى يقلق دلوقتى وضع إيلا
أميرة ٠٠ يعنى ايه مش فاهمه
المحامى ٠٠ قانونآ إيلا من حقهم يعنى لو حد أيجى دلوقتى ياخدها من أهل أبوها محدتش يقدر يمنعوا
إيلا ٠٠ يعنى ايه الكلام ده . دول عايزين يجوزنى. لولا وجود سيف انا كان زمانى متجوزه دلوقتى
أميرة ٠٠ متخافيش يا حبيبتى محدتش يقدر يقربلك
يحيى ٠٠ طيب الحل ايه
المحامى ٠٠ نعمل زى ما كانوا عايزين يعملوا
سيف٠٠ طيب دول كانوا عايزين يجوزها تقصد إللى انا فهمتو
المحامى ٠٠ بالظبط زى ما فهمت.. إيلا تتجوز سعاتها محدتش يقدر يقرب عليها أو يجوزها غصب عنها
أميرة ٠٠ احنا ممكن نستنا الحكم فى القضية إللى انا رفعها بحق الوصايا
محامى ٠٠ تماما .. بس المحكمة هتاخد وقت .. ممكن خلال الوقت ده ياخدوا إيلا مننا و يجبروها على الجوز غصب عنها زى ما كان هيحصل النهاردة
غير كدة احنا مش متأكدين من الحكم الحكمة يكون فى صالحنا ... على فكره هو ده بالظبط إللى فكروا فيه أهل والد إيلا عشان كده أستعجلوا فى الجواز ..
كانت إيلا تسمع المحامى و هى مصدومه من كلامة
سيف ٠٠ أكيد فى حل تانى
المحامى ٠٠ للأسف أحسن حل الجواز . انشالله لحد ما توصل إيلا ل ٢١ سنه ساعتها محدتش هيبقى له حكم عليها
يحيى ٠٠ خلاص مروان كان طلب منى يخطب إيلا.. أنا هطلب منه يكتب الكتاب.. الجواز يبقى بعدين
سيف ٠٠ بابا انت بتقول أيه
أميرة ٠٠ يحيى عنده حق أحنا من الأول ماكنش عندنا أعتراض على مروان يبقى ليه لأ
يحيى ٠٠ صح أكيد مروان مش هيكون عنده مانع يكتب كتابه على إيلا
إيلا٠٠ انتم هتجوزنى وانا واقفه من غير حتى ما تاخدوا رأيه
أميرة ٠٠ عندك حل تانى
إيلا ٠٠ ماعنديش بس ده مش معناه انى أوافق على الجواز من أيه حد
يحيى ٠٠ يعنى مروان ولا أبن عمك
سكتت إيلا هى لا تعرف ماذا تقول
يحيى ٠٠ يبقى خلاص انا هتصل على مروان
سيف ٠٠ استنا يا بابا متتصلش على حد
يحيى ٠٠ يابنى مافيش وقت و كل ما نستعجل يكون أحسن..
سيف ٠٠ طالما أنتم محتاجين حد يكتب كتب كتابه على إيلا لمدة سنه .. يبقى انا
اتصدم الجميع و أولهم إيلا
•تابع الفصل التالي "رواية احببت اخي " اضغط على اسم الرواية