رواية همسه الفهد الفصل الثالث 3 - بقلم بسملة احمد
باررررت 3 من همسه الفهد 🥹
فلاااااش بااااك ..... لي 10 سنين ورا
فارس السيوفي اخوه فهد الكبير عنده 30 سنه
فارس و فهد كانت علاقتهم حلوه اووي بعض فارس كان اب و اخ و صاحب لي فهد كانو في يوم خارجين مع صحابهم و مبوسطين و عالمين يلعبو بالعربيات و صوت ضحكهم عالي جدااااااا و خارج من القلب لاكن في لمحه بصر فارس و هو بيلف بالعربيه معرفش يتحكم فيها و العربيه انقلبت بيهم هو و فهد فجاء الصمت عم المكان و كلمهم كان حد كب عليهم جردل مياه ساقعه لحقت ما واحد من صاحبهم فاق من الصدمه و قال بصوووووت عااااااااالي اسعااااف بسرعه حد يرن علي الاسعاااف و جري عليهم و قعد يعيط جنبهم و يقول ببكاء هستيري فهد فووق فااارس فووووق فوووووق عشان خاطري فهد بصوت ضعيف قبل ما يفقد الوعي قال : فارس ما تسيبنيش و بعدها استسلم لدوامه سودا بعدها الاسعاف جه و أخدهم علي المستشفي
في المستشفى....
في البيت عند ايمان ام فارس و فهد كانت قاعده هي و اروي اختهم بيتكلمو لحد.ما قطعهم صوت الفون و كان واحد صاحبهم مراد و قال بتوتر و قلق باين في صوته اووي : اذيك يا طنط
ايمان : الله يسلمك يا مراد يا بني اذيك انت اخوتك عاملين اي
مراد بنفس النبره: طنط عاوزه اقولك علي حاجه بس امسكي نفسك و دا قدر الله و اختبار منه
ايمان و بدا الخوف يدخل لي قلبها و قالت بصوت مهزوز : قولي يبني قلقتيني
مراد قال : فهد و فارس علمو حادثه و هما دقولتي في العمليات
ايمان الفون وقع منها و قعدت علي الكنبه كل دا تحت أنظار اروي المستغربه و بدأت تخاف هي كمان
اروي ببعض الخوف : في اي يا مامي أبيه فارس و ابيه فهد مالهم و ايمان ساكته مش بترد
ايمان اخدت الفون الي علي الارض و قالت : اي يا مراد في اي
مراد : اخوتك عاملو حادثه يا اروي و في المستشفي ياريت تيجو بسرعه اروي مش استحملت الصدمه و وقعت اغمي عليها
بعد مده وصل كل من اروي و ايمان المستشفي
ايمان بقلب ام موجوع : عيالي فين يا مراد قولي انك بضحك عليا و اروي : مراد يا مراد قولي اني ابيه فهد و ابيه فارس كويسين
مراد اخدهم في حضنه و قعد يهديهم و قال : اهدي يا امي اهدي يا اروي و ادعي ليهم و أن شاء الله خير
ايمان و اروي ببكاء : يارب احفظهم و خرجهم بالسلامه يارب
و بعد حاولي 5 ساعات و الوقت عاد كانو سنه و كلهم في حاله خوف و توتر و حزن شديده اوووي
خرج الدكتور جريت عليه ايمان و قالت ببكاء و وجع : طميني يا دكتور و النبي و قولي أنهم بخير
الدكتور بأسف و حزن : انا اسف يا مدام الاعمار بايدي الله شدي حيلك فارس باشا تعيشي انتي
و فهد ادعي دخل في غيبوبة و يعالم هيخرج منها أمته شدو حيلكو و سابهم و مشي
الخير وقع عليهم كان حد كب عليهم مياه ساقعه أو كهربهم
ايمان مستحملتش الخبر و ووقت من طولها اغمي عليها
اروي و هي مش مستوعبه حاجه من الي بتحصل فاقت علي رزاعه على الارض و قالت بصريخ و بكاء هسيرتي: مامي يا مامي فوقي يا مامي عشان خاطري هتسبيني لمين و قعدت تعيط مراد راح ليها و أخدها في حضنه فاهي بمثابة أخته الصغيره و زعق بصوووت جوهري دكتوووور بسررررعه دكتوووور
جه الدكتور و كشف عليها و قال : هي اتعرضت لي صدمه عصبيه كبيره و انا اديت ليها مهدا مش هتفوق الا بكره الصبح الف سلامه عليها و خرج
مراد : اخد اروي و قعدو بره و فضل يهدي فيها لحد.ما نامت علي كتفه
تاني يوم الصبح خلصو رسوم الدفن و أدفن فارس تحت صدمه الجميع و حزنهم الشديد عليه فاهو كان محبوب جدا لطيبه قلبه و حسن خلقه
و كل من اروي و ايمان و مراد بعد مع خلصو دفن روحو عند فهد
مراد قال : قومي روحي يا طنط مالوش لزوم قعادك هنا و لما يفوق هرن عليكي
ايمان بجود و صارمه : انا هفضل هنا مع ابني و مش هسبو عاوز تمشي امشي
مراد قدر حالتها و سكت
و راح قعد جنبها و اخدها في حضنه
و بعد مرور شهرين علي الحادثه و فهد لم يفوق بعد
اروي و هي ماسكه ايده و بتعيط : ابيه فهد اصحي بقي وحشتني وحشني صوتك و حضنك كده تسيب بنوتك لوحدها مش انت قولت عمري ما اسيبك يا اروتي انتي و ابيه فارس ابيه فارس سابني و مشي عاوز تسيبني انت كمان و فضلت تعيط
لحد ما حست اني حرك ايده الا كانت علي أيدها بصت ليه و قالت بدموع و هي غير مصدقه : ابيه فهد ابيه فهد انت فوقت فهد بيفتح عينه ببطاء اثر النور قال بصوت كله تعب فارس فين فارس
اروي سكت و ندت علي مراد مراد مراد فهد فاق يا مراد
مراد دخل بسرعه و حضنه وقال ببكاء : فهد حبيبي حمد لله على السلامه وحشني اوي يا صحبي
فهد قال بعتب: لله يسلمك يا مراد فارس فين انا عاوز اشوفو
مراد سكت و مش عارف يقول لي اي في اللحظه دي دخلت ايمان اول ما شافت فهد فاق جرت عليه بسرعه و هي دموعه نازله و حضتنه و قالت فهد.يا حبيبي حمد الله علي سلامك يا قلب امك فهد قال : الله يسلمك يا امي فارس فين يا امي وحشني اوي عاوز اشوفه و اطمن عليه
أمه سكت و مش عارفه ترد
فهد بصوووت جوهري و عالي اي محدش فيكو سمع بقول ليكو فاررررس فيييين انطققو
ايمان بكسره و وجع و خوف لاتقفد ابنها التاني قالت : فارس مات يا فهد مات
فهد ضحك بسخرية و قال هو في صدمته : هو مين الي مات انتو بشتغلوني فارس عايش مامتش مامتش قام من السرير و شال الاجهزه من عليه و قام قعد يكسر كل حاجه في الاوضه مراد جري عليه و مسكو جامد و ايمان طلعت جري تنادي علي الدكتور ايمان بعياط و قلب بيتقطع الحقني يا دكتور فهد هيروح ميني جري الدكتور بسرعه لغرفه فهد و ادي ليه حقنه مهدئه و قال أنا اديت لي حقنه و مش هيفوق الا بكره الصبح و انا شاكك في حاجه و ربنا يستر و مش تحصل لأنها لو حصلت الوضع هيسوء اكتر
ايمان و مراد في نفس واحد مهزوز و الكلام بيطلع بالعافيه : حاجه اي يا دكتور الله يخليك مش تقلقنا
الدكتور قال بكل حزن فاهو بيعتبر فهد و فارس اروي عياله لانه كان صاحب بابهم الله يرحمه قال : خايف من الانهار العصبي يدخل في مرحه اكتئاب شديده عند اذنكم و خرج و هما واقفين مصدومين
طلع انهار و فاق فهد لاكن فهد تاني و شخص تاني جداااا هيبقي ليه حياه تاني غير حياته مع فارس
توقعاتكم يا حبايب قلبي
همسه الفهد
•تابع الفصل التالي "رواية همسة الفهد " اضغط على اسم الرواية