Ads by Google X

رواية قربان ابي الفصل الثاني 2 - بقلم ملكة حسن

الصفحة الرئيسية

 رواية قربان ابي الفصل الثاني 2 - بقلم ملكة حسن

كانت زهره بتجري  في حرم الجامعه منهاره  وشعرها بيتطاير حوليها  كل اللي يشوفها يحس  بالشفقه عليها 
كانت ريم بتجري وراها وبتنده عليها بصوت عالي 
زهره استني يا بنتي رايحه اوعي تعملي في نفسك حاجه استني يا مجنونه زهره يا زهره وهي في عالم تاني كله حذلان وقهر كانت بتجري ومش شايفه قدامها غير عالمها اللي بنته بعيد عن ابوها بينهار 
باك 
ذياد بصوت حنون  استاذه زهره اصحي يا استاذه زهره انتي بتبكي وانتي وناىمه  شكلك شوفتي كابوس 
!قامت زهره مخضوضة ودموعها مغرقه وشها ولقيت زياد قدامها باصص ليها بشفقه انتبهت عليه 
عدلت زهره من قاعدتها وقالت بهمس !في اي يا استاذ ذياد 
رد ذياد بحيره شكله في ماضي مسيطر علي حياتك عاملك ازعاج حتي في منامك ؟لدرجه دي كان مؤلم يا زهره
ردت زهره بسرعه لا مفيش حاجه ولا كابوس  ولا ماضي هاا في اي مصحاني عشانه غير الكابوس ؟
انتبه ذياد لكلامها اللي فيه نوع من السخريه!الاكل جيه من بدري يلا كلي لسه الطريق طويل والرحله لسه في أولها  فوقي وكلي يا مدام 
ردت زهره بنفس السخريه!!تسلم بس انا مليش نفس للاكل 
رد ذياد بسرعه !معلش عشان يبقي عيش وملح زي ما بيقولو!
 زهره كان عجبها اهتمامه أول مره حد يهتم بأكلها من بعد ما امها ماتت ردت عليه بصوت حنون!حاضر يا استاذ ذياد هاكل !!
وشرعت زهره في الاكل اللي كان عباره عن لقمتين 
زهره مسكت منديل ومسحت أيدها ! الحمدلله شبعت 
ذياده !!اي ده انتي مكلتيش حاجه 
زهره بنفس الصوت !!لا شبعت شكرا لا هتمامك هرجع ارتاح تاني عشان مرهقه شويه ممكن ؟
رد ذياد ! ماشي اتفضلي كملي نومك ؟
زهره غمضت عيونها ونامت بغمق كأنها اول مره تنام من وقت  ما امها ماتت شعرت بالامان فى وجود ذياد كانت نظره عيونه دافئه كلها احتواء لزهره علي الرغم أنو اول مره تشوفه وتكلمه !!
غمضت عيونها افتكرت لما رجعت البيت منهاره فضلت تقوي  نفسها عشان تبان  قويه قدام ابوها دخلت من باب الفلا لقيته في انتظارها
زهره بصوت قوي خير يا اشرف بيه وليه طلعت في دماغ احمد الزفت ده انو يطلب ايدي وانت عارف اني بكرهه
قام اشرف من علي الكرسي وصرخ فيها!!اخرسي قطع لسانك احمد ده هيعشك هانم في قصره وهيعمل منك ست يا بنت مني .
زهره بدموع ازي تجوزني  لواحد صايع وبتاع ستات وكل يوم مع وحده شكل وغيرالامكان المشبوهة لا بيروحها ويا عالم يمكن هو اللي فاتحها علي حسابه كمان وتابعه ليه  
رد اشرف بحزم قولتلك اخرسي دي شريكي في الشغل واتفقنا أن يكون بينا نسب وانا استحاله ارجع في قراري ام توافقي أو هدفنك جمب امك يا زهره ومعندكيش اختيار تاني 
زهره بصوت عالي حرام عليك عايز تموتني زي امي انا مش موافقه ولا هكون زيها اتجوز واحد كل يوم داخل عليا بوحده شكل !ضربها بالقلم علي وشها بقوه لدرجه انها وقعت في الأرض وبصوت عالي 
اشرف !جهزي نفسك بكره كتب الكتاب والفرح كمان يا زهره عشان طوله لسانك خليها تنفعك 
ومشي وسأبها منهاره في الأرض بتبكي ومقهوره  
زهره بدموع !حسبي الله ونعمه الوكيل حسبي الله وانهارت 
في الارض!!
قامت تجر في نفسها  وطلعت اوضتها ورمت نشاطها علي الارض واترمت علي السرير على أمل انها تنام ماتصحش تاني وتروح عند امها  
تاني يوم الصبح كانت نائمه في سريرها وعيونها منفوجه من كثره البكاء سمعت صوت جاي من تحت فعرفت أنو دول بتوع ديكور الحفله كانت حابسه نفسها من امبارح بدون اكل وأبوها حط ليها حرس في كل مكان في الفيله عشان متفكرش تهرب وتكون الفكره مستحيله ليها !
دخلت عليها وحده من اللي شغالين في البيت وكانت في أيدها في حاجه كبيره ماسكها  وقالتلها بصوت باين فيه الشفقه
 زهره هانم دي الفستان بتاعك وبتاعت المكيب مستتيكي بره تلبسي عشان اشرف بيه قال قدامك ساعتين بس علي معاد الفرح وكتب الكتاب 
كانت زهره شارده وفي عالم تاني كررت الخادمه كلامها زهره هانم سمعاني !؟
ردت زهره بصوت مكسوردخلها !دخلت و كانت وقتها زهره لبست الفستان اللي  كان بنسبه ليها بدله اعدام وفرشه المكيب كأنها بتحط مائه نار علي وشها خلصت وكانت جميله جدا بس حزينه بصت لنفسها في المرايه كانه ملفوف حبل حوالين رقبتها وحد بيخنقها دخل ابوها عليها وكان ماسك دفتر المأذون في أيده 
اشرف بصوت جاد !!كله يطلع بره !وخرج كل اللي كان معها في الاوضه وطلع سلاحه وحاطه في دماغها 
اشرف بتهديد ام تمضي علي الدفتر أو طلقه تريح الكل منك 
كانت زهره بتبص ليها نظرات جامده كلها كره 
تتوقعو زهره هتقابل انها توقع علي الدفتر ولا هتضرب بالنار شاركو معايا رائيكو في التعليقات ♥️ 🫶عايزه تفاعل قوي عشان ننزل فصل هديه فين التشجيع 💪
ملكه حسن

•تابع الفصل التالي "رواية قربان ابي" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent