Ads by Google X

رواية قربان ابي الفصل الاول 1 - بقلم ملكة حسن

الصفحة الرئيسية
الحجم

  رواية قربان ابي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ملكة حسن

رواية قربان ابي الفصل الاول 1 - بقلم ملكة حسن

لو سمحتي يا استاذه زهره المقعد دي بتاعي! حضرتك مقعدك جمب شباك الطياره !!
زهره !!نعم !!معلش اسفه ممكن حضرتك تسبني مكانك اصل بخاف من الاقلاع يعني لغيت أم تستقر في الجو وبعدين هرجع مكاني ممكن لو سمحت  ؟
اوك يا استاذه زهره هقعد مكانك معلش ممكن توسعي عشان اعدي 
زهره !!حاضر اتفضل ادخل؟بصت زهره ليه باستغراب وسألته !هو حضرتك عرفت اسمي منين ؟الشاب بابتسامه اتفضلي دي الباسورد بتاع حضرتك كان واقع علي الأرض وانتي مغمضه عيونك وكان مفتوح علي الارض عشان كده عرفت اسمك منه !!
زهره !!اه فعلا وقع مني من غير ما احس !!
جات المضيفه عليهم !!لو سمحتي يا مدام اقعدي مكانك 
زهره برتباك معلش اصلي بخاف شويه 
المضيفه كان باين في كلامها الجديه يا مدام دي قوانين وانا مقدرش اخلفها 
رد الشاب بسرعه خلاص احنا مش هنخالف القوانين  اتفضلي يا استاذه زهره مكانك !!بص شاف نظره حزن في عيونها 
اتكلم بهمس متقلقش انا جمبك !أول ما رجعت مكانه سألها بفضول كان باين عليه 
هو حضرتك كنتي  في رحله سياحيه في فرنسا ولا مقيمه هناك ؟
ردت عليه وكانت مستغربه ليه بيسال كده وهي متعرفهوش
زهره برتباك!لا انا بشتغل هناك من تالت سنين مهندسه ديكور
وحضرتك كنت في رحاله كمان ولا بتشتغل هناك ؟
رد الشاب عليها لا انا عايش هناك من زمان وبشتغل هناك بس نازل مصر عشان ازور اصدقائي واخلص شويه شغل كمان !!
الجود بقي هادي حواليهم والطياره كمان هديت بص ليها وقالها بصوت حنون 
اهو يا ستي الطياره  طلعت واستقرت اهدي ! متخفيش بقي كله هيبقي تمام 
انتبهت زهره فعلا انها خدها الكلام معه ومنتبهتش
زهره انتبهت لكلامه وأنها منتبهتش بصت ليه وقالته  !!شكرا لا حضرتك  لانك شتت انتباهي عن الاقلاع !!
رد الشاب بابتسامه مع شكله الجميل وبدلته الانيقه
لا دي حاجه بسيطه اللي  يشوفك يقول اول مره تركبي الطياره ؟
زهره سكتت وافتكرت اول مره ركبت الطياره كانت متوتره وخايفه ووحيده وكانت هربانه من الدينا كلها  !!
انتبه الشاب لشرودها !مالك يا استاذه زهره انتي زعلتي من كلامي ولا اي 
زهره !!لا لا ممكن ارتاح شويه بعد اذنك ؟
رد الشاب بابتسامه!اه اتفضلي بس نسيت اعرفك علي نفسي قبل ما ترتاحي وعدل لياقيه البدله ورد بنفس الابتسامه!
انا زياد الاسيوطي راجل أعمال ومقيم في فرنسا واصلي صعيدي وبشتغل بين مصر وفرنسا ودول تانيه !!
زهره !!اتشرفت بحضرتك يا استاذ زياد انت عارف اسمي 
ممكن ارتاح بقي !دي بعد اذنك ؟رد عليها بنفس الابتسامه 
ذياد !!اكيد طبعا اتفضلي !!
زهره غمضت عيونها وبدأت تسرح وافتكرت من خمس سنيين لما كانت في الجامعه  قاعده مستنيه المحاضره بتهزر مع صاحبتها ببتسامتها الجميله وشعرها الطويل اللي بيطير حوليها كانت العيون مثبته عليها فجاءه جلها تلفون من أبوها عشان يبالغها باسوء خير سمعته في حياتها ؟ردت علي التلفون وكان لسه اثر الابتسامه علي وشها 
زهره !الو ازيك يا اشرف بيه عامل اي حضرتك ؟
اهلا يا بنتي الحمدلله اسمعني لازم ترجعي عشان جاي يتقدملك عريس كويس جدا وانا موافق عليه !!
زهره بتعثلم عريس !! مين ده يا اشرف بيه ؟
رد ابوها كان باين عليه الاصرار في كلامه !احمد سالم شريكي في الشغل وانتي عارفه كويس يا زهره !
ردت زهره!! احمد اي يا اشرف بيه ده مش بطيقه ازي اتجوزه  !!
ابوها  رد بصوت  جاد  !!انا قولت اللي عندي ويلا ارجعي بسرعه  يا زهره ولا هتشوفي اسلوب مش هيعجبك وانتي كبرتي علي مد الابد يا زهره !
ردت عليه وكان باين في صوتها الترجي علي امل انو قلبه يحن ليها !!يا بابا انا لسه بدري عليا وفاضل سنتين واتخرج 
رد أبوها متقلقيش هو معندهوش مشكله انك تكملي !!بطلي حجج وارجعي يا زهره !!
ردت زهره بصوت مكسرر!!حاضر يا اشرف بيه رجعه  مسافه السكه !!
ريم !صاحبتها شافت دموعها !مالك يا زهره بتبكي ليه كده
زهره !!بابا عايز يجوزني لشريكه في الشغل ودي شخص سئ وسمعته زفت وكل يوم مع وحده في الاخر اتجوزه انا !!دي انا كنت اموت يا ريم !!
انتي متعرفيش بابا ده شخص طبعه سئ بعد ما اخد فلوس ماما كلها زمان وخيارها بيني وبين انها تمشي وتسبني وهي اختارت تقعد معايا وضحت بكل حاجه كان يعملها اسوء معامله وفي النهايه اتجوز عليها وحده قد بنته خلها اتقهرت وماتت من الزعل والمرض وفي الاخر انا الضحيه الجايه !!
ريم !!اهدي يا بنتي أن شاء الله خير وتقدري تطلعي منها
زهره !!يارب يا ريم يارب انا مش ناقصه !!احمد ده شخص حقير سمعته كلها سوده مش عارفه بابا بيشتغل معه ازي
سالت ريم !!ليه يا زهره مش بتقوليله بابا ودائما تقولي اشرف بيه 
زهره !!عشان هو ما يستحقش الكلمه هو شخص قاسي جرحني كتير وبسببه اتحرمت من ماما وانا صغيره 
ربنا ينقذني منه ومن احمد الزفت ده كمان ؟وحضنت ريم وفضلت تبكي في حضنها علي فقدها لامها وعلي ابوها اللي عايز يجوزها غصب عنها !!طلعت من خضن ريم وفضلت تجري لمخرج الجامعه ؟؟

•تابع الفصل التالي "رواية قربان ابي" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent