رواية احببت اخي الفصل الرابع عشر 14 - بقلم اروى عادل

 رواية احببت اخي الفصل الرابع عشر 14 - بقلم اروى عادل 

سيف ٠٠ ليه كده يا ربى يعنى انا يوم ما أحب أسيب بنات الدنيا دى كلها أتنيل أحبك انتى
إيلا ٠٠ انت تقصد إيه بكلمك ده
سيف ٠٠ لأ بالله عليكى مش طالبه غباء دلوقتى
إيلا ٠٠ تقصد أنى غبية مش كده
سيف٠٠ لأ انتى كده هتجننى. انا هفهمك بطريقة تانية أحسن
إيلا ٠٠ يعنى أيه....
وقبل انا تكمل حدثها سحبها إليه و التقط شفتيها بقبله طويله و ناعمة ثم ابتعده قليلآ ليجعلها تلتقط أنفاسها و قبل أن تستوعب ما حدث التقط شفتيها مجددآ كما لو انه غير قادر على الابتعاد عنها
هنا رن هاتف سيف . كانت رنت الهاتف مثل المنبه الذى أيقظ إيلا من هذا الحلم
هنا ابتعدت أيلا عن سيف وهى تضع يديها على فمها
كان أصابتها صدمة كهربائية فى جميع جسدها وكانت على وشك أن تصرخ لذلك وضع سيف يده على فمها و قال
سيف ٠٠ أهدى يا مجنونه . هتعملى ايه هتفضحينا
إيلا ٠٠ أنت ايه إللى عملتوا ده . انت قليل الأدب
سيف ٠٠ قليل الأدب عشان بوسه . آمال لو حبيت ا..
وضعت إيلا يديها على أذنيها و هى تصرخ حتى لا تسمع باقى حديث سيف ثم ركضت مسرعة لداخل الحمام الموجود بغرفتها و أغلقت الباب خلفها
لذلك ضحكه سيف على تصرفها الطفوليه و قال
سيف ٠٠ بتهربى يا جبانه . أيلا افتحى الباب
إيلا ٠٠ لأ أطلع بره الأوضة الأول
سيف ٠٠ هطلع يا جبانه بس هستناكى فى الجنينة عايزه اتكلم معاكى
ثم خرج من غرفة إيلا بعدها خرجت أيلا من الحمام.. وهى مازالت تشعر بأنفاسه الدافئه ...كانت إيلا تشعر بالدهشة و الاندهاش و التوتر كما كانت تشعر بأثارة و الحماس ايضآ بسعادة و الحب .كانت إيلا تشعر بخليط و مزيج من المشاعر مختلفه .التى تشعر بها لأول مره
هنا تذكرت أن سيف ينتظرها فى حديقة الفيلا لذلك حاولت السيطرة على مشاعرعا
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى جنينة الفيلا
كان سيف شارد هو يضع يده على فمه وهو مازال يشعر بمذاق شفتيها بفمه لقد كانت لها سحر خاص و جاذبية لم يستطيع مقاومتها
هنا جاءت إيلا و حافضة رأسها خجلآ.
سيف ٠٠ كل ده تأخير .انا قولت انك مش جايه
قالت إيلا بخجل وهى واقفه
إيلا ٠٠ عايز تقول ايه
سيف ٠٠ مش تقعدى الأول
جلست إيلا بعيد عن سيف وقالت
سيف ٠٠ قاعدة بعيدة عنى ليه
إيلا ٠٠ كده أحسن
ابتسم وقال
سيف ٠٠ أنتى خايفه تقعدى جانبى
إيلا ٠٠ بصراحة أه . بعد إللى عملتوا من شويه لازم أخاف منك
سيف ٠٠ طيب كويس .. أخيرآ لقيت حاجة تخافى منى فيها
قالت بأرتباك
إيلا ٠٠ تقصد إيه .. أسمع بقى لو فكرت تعمل كده تانى انا .....
قطع عبارتها وقال
سيف ٠٠ يعنى هتعملى ايه
حينها أرتبعت و احمر وجهها وهى تقول
إيلا ٠٠ هقول لبابا انك ..يعنى انك..
هنا صمتت وهى لا تعرف كيف تقولها لذلك قال
سيف ٠٠ أنى بوستك . أيه مكسوفة تقوليها . وعلى فكرة دى مش هتكون أخر مره
إيلا ٠٠ انت قليل الأدب
سيف ٠٠ كل ده عشان بوستك يا هبله انتى مراته
إيلا ٠٠ بس انت عارف ان جوازنا مجرد جواز على الورق بس
سيف ٠٠ لأ انسى موضوع انه على الورق و بس
إيلا ٠٠ سيف انتى عايز أيه
سيف ٠٠ عايز جوازنا يكون جواز حقيقى
إيلا ٠٠ كده بالساهل
سيف ٠٠ و هنصعبها ليه على نفسنا.
إيلا ٠٠ سيف الكلام إللى قولتوا ليا فوق من شويه انت فعلآ حاسس بيه ولا ..
قطع سيف عبارتها
سيف ٠٠ إيلا انتى عارفنى انا مابقولش أى كلام و خلاص . انا كل كلمة قولتهلك طلع من قلبى حسسها و مقتنع بيها
إيلا ٠٠ أمال ليه قولتى واحنا فى العربية انك عايز تخلص منى
سيف ٠٠ بصراحة كنت متعصب منك .. انا عارف انى زعلتك اليوم ده
إيلا ٠٠ زعلتنى بس أنت قهرتنى
سيف ٠٠ أنا أسف .
دى كان أول مره سيف يعتذر لحد لذلك قالت
إيلا ٠٠ أستنا انت قولت ايه مسمعتش
سيف ٠٠ لأ سمعتى بس معنديش مشكلة أقولها تانى أنا أسف يا إيلا
إيلا ٠٠ أنا مش مصدقه نفسى سيف ابو اليزيد يعتذر منى أكيد انا بحلم
سيف ٠٠ لأ مش حلم و لو مش قبلتى أعتذارى انا هقوم أبوس رأسك دلوقتى
إيلا ٠٠ لأ لأ رأس مين ٠٠قلبك ابيض انا مش زعلانه أصلآ
اقتربه سيف منها وهو يقول
سيف ٠٠ أستنى شكلك لسه زعلانه لازم أبوسك عشان أصالحك
هنا ركضت أيلا بعيد عن سيف لذلك ضحكة سيف عليها وهو يقول
سيف ٠٠ خلاص تعالى .تعالى بهزر معاكى إيلا تعالى
وقفت إيلا بعيد عنه وقالت بخوغ
إيلا ٠٠ أحلف انك مش هتعمل حاجة
سيف ٠٠ والله مش هعمل حاجة دلوقتى على الأقل
إيلا ٠٠ أنت بتوترنى بكلمك ده
سيف ٠٠ ههه خلاص . خلاص
إيلا ٠٠ طيب انا طالعه أوضتى
سيف ٠٠ خليكى معايا شويه
إيلا ٠٠ لحد يشوفنا هيقول إيه
سيف ٠٠ عادى هى دى أول مره نقعد مع بعض
إيلا ٠٠ لأ . بس دى أول مره نقعد مع بعض من غير ما نتخانق
جلسوا يتحدثون حتى اشرقت شمس الصباح
إيلا ٠٠ ايه ده النهار طلع
سيف ٠٠ الوقت سرقنا . مخدناش بالنا
ثم ذهب كل واحد منهم على غرفته
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
حول مائدة الإفطار
أميرة ٠٠ سعاد أطلعى شوفى إيلا و سيف لسه نايمين لحاد دلوقتى ليه
سعاد ٠٠ طلعت يا هانم سيف بيه صحى بالعافية و بيخد دش . إيلا مش راضيه تصحى بتقول هى مش رايحه الجامعة النهاردة
أميرة ٠٠ و أدى إللى بنخدوا من السهر
يحيى ٠٠ خلاص سبيها براحتها
سيف ٠٠ صباح الخير
كان بيحاول بفتح عينيه بصعوبة كما كان واضح عليه قلة النوم
يحيى٠٠ انت مانمتش ولا إيه
سيف ٠٠ لأ كان عندى قضية مغلبانى سهرت معاها قصدى سهرت عليها لحد.الصبح .. سعاد لو سمحتى اعمليلى فنجان قهوة عايزه أفوق
أميرة ٠٠ أفطر الأول . وانا هروح أعملك القهوة بأيدى تظبط دماغك
سيف ٠٠ تسلم أيدك يا ماما .. أمال إيلا فين
يحيى ٠٠ لسه نايمة .
سيف ٠٠ هى مش رايحه الجامعة
يحيى ٠٠ لأ . أه صح أوعى تنسى تيجى بدرى النهاردةوعشان عزومة العشا
سيف ٠٠ كويس انك فكرتنى
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى المساء
قامت أميرة بمساعدة إيلا بتحضير كل ما لذا و طاب من الطعام المقبلات للضيوف على العشاء
والآن هم فى انتظار وصول الضيوف
أميرة ٠٠ روحى صحى سيف عشان يجهز الضيوف على وصول
إيلا ٠٠ حاضر
ذهبت أيلا لغرفة سيف ثم طرقت على الباب
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
غرفة سيف
طرقت الباب عددة مرات لكن سيف لم يجيب.لذلك فتحت الباب بهدوء لكنه لم يكن فى الفراش هنا علمت انه أكيد داخل الحمام
عندما استدارت لتخرج من الغرفة اصطدمت بسيف الذى كان يقف خلفها عارى الصدر
هنا رجعت للخلف بشئ من الارتباك
و الخجل قالت هى تنظر للأرض
إيلا ٠٠ أسفه . انا كنت .. انا كنت أااا
سيف ٠٠ كنتى إيه كملى
كان يتحدث و هو يقترب منها و هى ترجع للخلف
إيلا ٠٠ ماما قالتى .. انى أقولك . انك تلبس قميص لا قصدى مش قميص بس.. يعنى تجهز نفسك عشان الضيوف على وصول .. بس كده
عندما كان يقترب منها وهى ترجع للخلف ما أوقفها إللى الدولاب الذى التصقت به هنا أستنده سيف بيده على الدولاب و قال و هو يهمس بجوار أذنيها
سيف ٠٠ بحبك
نزلت الكلمة على إيلا كأنها صاعق كهربائي بعث القشعريرة فى جميع أنحاء جسدها..
لم تجيب إيلا لقد ضعت منها الكلمات .. أغلقت عينيها و هى بتحاول تسيطر على مشاعرها
بينما سيف لم يضيع هذه اللحظه هباء لقد التقط شفتيها بقبله شغوفة افقدتها عقلها كان الأمر يبدو مثل الحلم بالجنة لكلهما
اخيرآ أستجمعت أيلا ما تبقى من قوتها وقالت بصوت يكاد يكون مسموع ..
و هى تضع يديها على صدره العارى لتمنعوا من تقبلها مره أخرى
إيلا ٠٠ كفاية يا سيف إللى أحنا بنعملوا ده غلط
سيف ٠٠ إيلا انتى مراتى
إيلا ٠٠ مش بطريقة دى يا سيف
سيف ٠٠ أنتى عايزه أيه وانا هعملوا ليكى
إيلا ٠٠ أنا زى إيه بنت عايزه أحب و اتحب . اتخطب و اتجوز و اعمل فرح
سيف ٠٠ حاضر انا هعملك على إللى انتى عايزاه .. النهاردة بعد ما الضيوف تمشى هكلم بابا و هخطبك و هجيبلك أحلى شبكة هعملك فرح متعملش لعروسه قبل كده
ابتسمت بخجل هنا قال سيف
سيف ٠٠ ايه رايك تختاري ليا حاجة البسها
فتحت إيلا الدولاب و أختارت بنطلون
و قميص اسود وقالت
إيلا ٠٠ بحب اللون الأسود عليك
سيف ٠٠ خلاص من هنا ورايح مش هلبس غير أسود
إيلا ٠٠ مش لدرجة انت كل حاجة عليك بتعجبنى
هنا أقتربه عليها و هو يقول
سيف ٠٠ طيب دلوقتي أبوسك و لا أعمل ايه بعد الكلمتين الحلوين دول
إيلا ٠٠ تانى يا سيف
هنا ركضت خارج الغرفة. ضحكة سيف على رد فعلها الطفولي
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
كنت نزله على الدرج تركض عندما أوقفتها سعاد و قالت
سعاد٠٠ إيلا كنتى فين أميرة هانم كانت بتسأل عليكى
إيلا ٠٠ كنت فوق فى أوضتى .. هم الضيوف وصول
سعاد ٠٠ اه جوه فى الريسبشن
هنا نزل سيف وقال
سيف ٠٠ الضيوف وصلوا
سعاد ٠٠ أه
سيف ٠٠ إيلا تعالى تدخلهم سوا
قبل أن تدخل إيلا الريسبشن سمعت صوت أربكها أصابها القشعريرة لذلك توقفت عن السير هنا قال سيف
سيف ٠٠ وقفتى ليه انتى مش جايه
إيلا ٠٠ ها .. لا قصدى اه جايه
دخلت إيلا و الصدمة من كان صاحب الصوت الذى أربكها نعم انه هو شريف و والده يوسف الجبرى و والدته ثريا الجبرى و شقيقته شذى
أستغرب أيضآ سيف من وجود شريف فى منزله لكنه حاول أن لا يظهر أستياءه من وجود شريف
سيف ٠٠ مساء الخير
ردوا التحيه
يحيى ٠٠ سيف أبنى
يوسف ٠٠ طبعآ أعرفوا شوفتوا فى النادى كذا مره
سيف ٠٠ تشرفت بمعرفتك يا فندم
شريف ٠٠ أزيك يا حضرة الظابط .
سيف ٠٠ تمام الحمدالله
أميرة ٠٠ دى إيلا بنتى
ثريا٠٠ بسم الله مشاء الله إيه الجمال ده
إيلا ٠٠ ميرسى يا طنط
شريف ٠٠ أزيك يا إيلا عامله إيه
أميرة ٠٠ أيه ده انتو تعرفوا بعض
شريف ٠٠ طبعآ يا طنط أنا و إيلا صحاب
تطلع سيف لشريف بغضب و هو يكور قبضت يده يقول
سيف ٠٠ صحاب ازاى يعنى
تحدث إيلا قبل شريف وقالت
إيلا ٠٠ مش صحاب بالظبط يعنى معارف قصدى نعرف بعض من النادى
شذى ٠٠ غريبة انا بروح النادى كتير ماشوفتكيش هناك قبل كدة
إيلا ٠٠ ده لأنى مابروحش كتير
شذى ٠٠ إيه ده انتى ما بتلعبيش رياضه
إيلا ٠٠ بلعب بس فى الجيم
شريف ٠٠ عشان كده جسمك مظبوط قصدى رياضى
سيف ٠٠ أيه إللى انت بتقولو ده
ثوانى و سوف ينقض سيف على شريف ليمزقوا أربآ.. كيف يتجرئ هذا الشريف ان يتحدث عن جسد حبيبته
كما ان أميرة أيضآ لما يعجبها حديث شريف
أما إيلا كل ما كانت تريد أن تنشق الارض و تبتلعها فى ذلك الوقت
كان يحيى يعلم جيدآ ان سيف لن يقبل حديث شريف عن إيلا لذلك حاول يغير الموضوع
يحيى ٠٠ شريف قولى هو مجال دراستك كان فى إيه
شريف ٠٠ تجارة
يوسف ٠٠ شريف أبنى نابغه فى التجارة طول عمرو بيشتغل معايا . وهو إللى هيمسك الشركة الجديده إللى بينا ان شاء الله
أميرة ٠٠ ربنا يوفقوا.. طيب اتفضلوا على العشا
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
حول مائدة الطعام
ثريا ٠٠ الاكل تحفه يا مدام أميرة أكيد عندك طباخ ممتاز
يحيى ٠٠ لأ أميرة بتحب تعمل الاكل بأيدها
ثريا٠٠ يعنى أنتى إللى عامله الاكل ده كله برافو عليكى
أميرة ٠٠ بصراحة مش انا لوحدى إيلا كانت معايا
ثريا ٠٠ إيه ده هى بتعرف تطبخ
أميرة ٠٠ طبعآ إيلا بتعرف تطبخ كويس أوى انا عملتها كل اصناف الأكل
ثريا ٠٠ أنا عندى شذى و أختها شهنده عمرهم ما دخلوا المطبخ
أميرة ٠٠ أنتى عندك بنت تانيه غير شذى
ثريا ٠٠ أه عندى شهنده أكبر من شذى هى فى لندن دلوقتى
أميرة ٠٠ ترجع بالسلامة
ثريا ٠٠ ميرسى يا حبيبتى
سيف كان صامت و كل ما يريدو هو أن ينتهى هذا القاء الثقيل بسرعة كما هو حال إيلا
ثريا ٠٠ قوليلى يا أيلا انتى بتدرسى ايه
إيلا ٠٠ هندسة حاسبات و برمجيات
شذى ٠٠ أكيد انتى ذكية عشان قدرتى تتدرسى حاسبات و برمجيات
هنا تحدث شريف و هو ينظر لإيلا
شريف ٠٠ طبعآ إيلا تقدر تدخل أى حساب بسهولة مش صح يا إيلا
استغرب سيف من كلام شريف لان هذه المعلومة لا يعرفها عن إيلا الا المقربون منها فقط
كانت إيلا شاردة لذا لم ترد هنا قالت أميرة
أميرة ٠٠ شريف بكلمك يا إيلا
إيلا ٠٠ نعم . أه بيكلمنى انا
ثريا ٠٠ لا انتى مش معانا خالص يا أيلا
إيلا ٠٠ سورى يا طنط معلش تعبانه شويه
شريف ٠٠ سلامتك يا إيلا
سيف ٠٠ لأ كده كتير
يوسف ٠٠ فى حاجة يا سيف
قال كاذبآ
سيف ٠٠ لأ أبدآ فى واحد تقيل و مستفز كل شويه يتصل عليا كتير
شذى ٠٠ بس أحنا مش سمعنا الموبايل يرن
سيف ٠٠ أه هو صامت .. طيب معلش هطلع أعمل أتصال بره
شريف ٠٠ اتفضل
خرج سيف من غرفة الطعام ثم بعث رساله لإيلا بأنها تخرج حالآ
بالفعل خرجت إيلا عند أستلامها رسالة سيف
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪︎▪︎▪︎▪︎
سيف ٠٠ تعالى هنا فاهمينى إللى بيحصل جوه ده
إيلا ٠٠ قصدك على إيه بالظبط
سيف٠ ٠ الزفت إللى اسمة شريف انتى تعرفيه منين
إيلا ٠٠ قولتلك من النادى
سيف ٠٠ واللهى . و عرف منين موضوع أختراق الحسابات ده
إيلا ٠٠ معرفش
سيف ٠٠ كمان متعرفيش ليه هو بيتكلم معاكى بعشم أوى كده
إيلا ٠٠ معرفش
سيف ٠٠ الواد ده انا عارفوا عيل مش مظبوط. وأمه اللى عماله تستجوبك.. على فكره العشا ده وراه حاجة تانيه غير الشراكة .. على العموم دلوقتى كل حاجة هتبان
الدنيا كلها ضاقت أمام إيلا و هى أيضآ تشعر انا شريف يخطط لشئ ما هى لا تعلموا.. ذلك جعلها مرتعبه من القادم
سيف ٠٠إيلا أطلعى أوضتك وانا هقولهم انك تعبانه طلعتى تستريحى شويه ..
و أوعى تنزل ألا لما الزفت ده يمشى
إيلا ٠٠ حاضر
بعد ما طلعت إيلا على غرفتها وصلت إليها رسالة من شريف يقول فيها
(نص الرساله )
أخوكى بيقول انك تعبانه سلامتك
لو انى عارف انك مش تعبانه ولا حاجة .. أنزلى عشان تسمعى إللى. عايزوا منك قدام الكل .. ولازم توافقى أحسن ما أنفذ تهديدى..و أظن فكره تهديده أيه هو
نزلت أيلا من غرفتها مسرعة هى تفكر ماذا سيفعل شريف أمام الجميع .. ما الذى يريده منها ان توافق عليهبقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى الريسبشن مره أخرى
دخلت إيلا عندما كان شريف يقول
شريف ٠٠ على فكرة يا بابا سيف الظابط إللى ماسك قضية قتل معاذ
يوسف ٠٠ بجد طيب قولى أيه أخبار القضية
سيف ٠٠ قريب أوى ان شاء الله هنعرف القاتل هو مش بيعيد عن الضحية يعنى حد قريب لضحية قوي
هنا أستغرب سيف عندما رأى إيلا أمامه رغم تحذيره لها
ثريا ٠٠ عامله أيه دلوقتى يا حبيبتى لسه أخوكى قايل انك تعبانه مش هتقدرى تقعدى معانا
إيلا ٠٠ آه فعلآ بس انا قولت مايصحش أسيبكم.
ثريا٠٠ رقيقه كلك ذوق .. بجد شريف أبنى عرف يختار صح
الكلمه نزلت على مسامع إيلا كأنها نار تنهش بها كما هو حال سيف الذى قال بغضب
سيف ٠٠ نعم .. تقصدى أيه بكلمك ده
يوسف ٠٠ يحيى بيه بصراحة بقى العشا كان حجه بس الموضوع الأساسى إللى أحنا جايين فيه النهاردة عشان نطلب أيد بنتك إيلا لأبنى شريف
آ

•تابع الفصل التالي "رواية احببت اخي " اضغط على اسم الرواية

تعليقات