رواية احببت اخي الفصل الثاني عشر 12 - بقلم اروى عادل

 رواية احببت اخي الفصل الثاني عشر 12 - بقلم اروى عادل 

هنا مسكها شريف من ذراعها مما جعل إيلا تدفعوا بعيد عنها. و عندها كاد يسقط لكنه امسك فى أحدى. المقاعد التى كانت بجواره

هنا جاء صوت من خلف إيلا يقول

چودى ٠٠ إيلا مش ممكن ٠٠دى أول مره أشوفك هنا
آيلا ٠٠ و ان شاء الله هتكون أخر مره

قالت عبارتها ثم خرجت من المكان بسرعة . و شريف خلفها ينادى عليها
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
أمام الكازينو

لحق شريف بآيلا بصعوبة .و يصيح بها

شريف ٠٠ أنتى أتجنتى ايه إللى عملتى جوه ده.انتى نسيتى انا مين ممكن أعمل فيكى ايه

إيلا ٠٠ لأ مش ناسيه . بس مش فارقة معايا. و اللى حصل جوه هيحصل اكتر منه لو فكرت تلمسنى تانى

شريف ٠٠ أنتى فاكره نفسك مين . انا ممكن دلوقتى لو عايز أمحيكى من على وش الدنيا.. هعملها

إيلا٠٠ ياريت تعملها عشان اخلص أرتاح من وش الأشكال إللى زيك

شريف ٠٠ عايزه تخلصي من الاشكال إللى زيى يبقى وافقى على طلبى عشان تخلصى منى بسرعة

إيلا ٠٠ و أيه هو طلبك
شريف ٠٠ حلوه يبقى ندخل جوه
و اقولك على طلبى

أيلا ٠٠ ياريت تقول كل إللى انت عايزه هنا
شريف ٠٠ على الوقف كده .. طيب ينفع

قالت أيلا بصرامه و غضب

إيلا ٠٠ طلباتك
شريف ٠٠ أنتى
إيلا ٠٠ مش فاهمه
شريف ٠٠ لأ أنتى فاهمه .... إيلا انا عايزك
آيلا٠٠ ده فى أحلامك
شريف ٠٠ انا كل أحلامى بحققها
إيلا ٠٠ إلا انا .. انا كابوس مش حلم أتمنا من ربنا انه مايتحققش
شريف٠٠أه لو تعرفى ان كلامك ده بيزيد رغبتى فيكى أد ايه
إيلا ٠٠ و انت لو تعرف انا قرفان من الكلام معاك أد ايه.. و حط فى دماغك إللى بتفكر فيه ده مش هيحصل حتى لو فيها موتى

شريف ٠٠ لأ هيحصل الا هبعت التليفون للنيابة..و ساعتها هيلاقوا بصماتك من على التليفون معاذ .. و هتلبسى انتى جريمة قتل معاذ

إيلا ٠٠ أنت عارف انى مش انا إللى قتلتوا
شريف ٠ عارف بس أعمل ايه انتى إللى أجبرتينى أعمل معاكى كده.. قدامك خيارين أما توافقى على طلبى..
أما حبل المشنقة هيتلف حوالين رقبتك الجميلة دى
إيلا ٠٠ انت مش مكسوف من نفسك واقف و بمنتهى البرود و خسه النداله تساوم بنت على شرفها
ش

ريف٠٠ بقولك أيه متوجعيش دماغى . متعمليش نفسك خضرة الشريفه كلكم زى بعض

إيلا ٠٠ اخرس . اوعى تجيب سيرة شرفى على لسانك النجس ده ...انا أشرف من ان واحد سافل زيك يتكلم عنى فاهم

شريف ٠٠ أنتى لسانك طويل و قليلة الأدب .. و هى كبرت فى دماغى انتى بتاعتى برضاكى أو غصب عنك

إيلا ٠٠ ده على جثتى التليفون معاكى روح قدمه للنيابة.ولا قدمه للجن الأزرق براحتك انا عندى أموت ولا واحد زيك يلمسنى

شريف ٠٠ لدرجدى مش خايفه على نفسك
إيلا ٠٠ لأ مش خايفه

عندما كانت تغادر أوقفها عبارة شريف عندما قال

شريف ٠٠ ولا خايفه على صحابك

صمتت ثوانى ثم قالت

إيلا ٠٠ طلع صحابى من الحوار ده
شريف ٠٠ تحبى أتسلى بيهم عقبال ما تفكرى تاخدى قرارك

ردت إيلا بعصبيه وقال

إيلا ٠٠ إبعد عن صحابى أحسنلك..

قال شريف بسخريه
بقلم٠أروى٠عادل

شريف ٠٠ أنتى ظالمه و لا بترحمى ولا عايزه رحمة ربنا تنزل

إيلا ٠٠ أخر الكلام لو قربت على صحابى انا هبعتك فى زياره لمعاذ

شريف ٠٠ أنتى بتهددينى

إيلا ٠٠ للأسف انا بمعرفش اهدد. بس بعرف أنفذ كويس أوى .. و بدل ما انت عايز تشيلنى جريمة معملتهاش. أخلص منك و أشيل جريمة عملتها. و أظن مافيش حد بيتشنق مرتين

أتصدمة شريف من كلام إيلا و خصوصآ كان واضح عليها الجديا و القوة فى حديثها..لذا فكر شريف كثير فى كلام آيلا و أخيرآ قرر ماذا سيفعل بها .. هذا ما سنعلموا بعدين

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى سيارة ملك

عندها كانت ملك قريبه منهم لذلك قالت بعد ماصعدت إيلا السياره

ملك ٠٠ أنا سمعت كل حاجة .. قوليلى هنعمل أيه

إيلا ٠٠ مش عارف.. بس بعد إللى قولتوا لشريف أكيد مش هيسكوت . بس مش ده إللى قلقنى دلوقتى

ملك٠٠ فى ايه تانى
إيلا ٠٠ چودى شافتنى جوه .. كمان مايا كانت موجوده و شافتنى وانا طالعة

ملك٠٠ ده أيه الحظ ده أكيد چودى
ما هتصدق و تقول لسيف
آيلا ٠٠ و مايا أكيد هتقول لبابا. شوفتى حد حظه أوحش من حظى

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

فى نفس الوقت
جنينة الفيلا
-------------'

يجلس سيف مع جاسر فى الجنينه
يتحدثان عن ما حدث فى النادى

جاسر ٠٠ ممكن أعرف ايه إللى. حصل النهاردة
سيف ٠٠ بالله عليك بلاش نتكلم فى الموضوع ده
جاسر ٠٠ لأ يا سيف لازم نتكلم
سيف ٠٠ أنا أتكلمت مع مروان هو مش زعلان منى
جاسر ٠٠ أنا مش بتكلم على مروان دلوقتى ..انا بتكلم على مشاعرك أتجاه إيلا

سيف ٠٠ نفس الحوار تانى
جاسر ٠٠ وانت هتهرب منه كالعادة
سيف ٠٠ قولتلك دى أختى و طبيعى أغير عليها
جاسر ٠٠ لو كلامك ده صحيح خلاص وافق على أرتباط مروان بأيلا

سيف ٠٠ هو فيه أيه بابا يكلمنى فى الموضوع ده النهاردة . و دلوقتى انت

جاسر ٠٠ بصراحة الموضوع ده بقى بايخ أوى مروان بقالو سنه هو بيتكلم فى الموضوع ده

سيف ٠٠ أنت عايز أيه دلوقتى يا جاسر

جاسر٠٠ عايزاك تعرف انت عايز ايه .
و إيلا بالنسبالك ايه و أوعى تقول انها أختى. لان مافيش أخ بيتجوز أخته

سيف ٠٠ طيب كويس انك فاكر ان إيلا على ذمتى
جاسر ٠٠فاكر .. و فاكر كمان ان جوازك من إيلا لفترة مؤقتا ..جواز سورى يعنى

سيف ٠٠ خلاص لما تخلص الفترة دى يبقى نتكلم
جاسر٠٠ افرض خلال الفترة دى إيلا أرتبطت بحد
سيف ٠٠ أنا كنت اخنقها بأيدى
جاسر ٠٠ ليه مش حقها ترتبط زى أى بنت
سيف ٠٠ طول ماهى على ذمتى يبقى مش حقها
جاسر ٠٠ تمام أفهم من كلامك انك معندكش مشكلة انها ترتبط بعد ما تعدى فترة جوازكم

سيف٠٠ هو فى ايه.. هى آيلا اشتكتلك

هنا رن تليفون سيف لذلك أستأذن من جاسر لكى يرد على المكالمه
(بداية المكالمة )
بقلم٠أروى٠عادل

سيف ٠٠ ألووو
چودى٠٠ هاى حبيبى عامل ايه
سيف ٠٠ تمام .. روحتى ولا لسه
جودى ٠٠ لسه .. تعرف السهر النهاردة تحفه ياريت كنتى جيت معايا

سيف ٠٠ ماكنش ليه مزاج المهم اتبسطى انتى
جودى ٠٠ أوكى . على فكرة انا شوفت إيلا هنا
سيف ٠٠ هنا فين مش فاهم
جودى ٠٠ هنا فى كازينو
سيف ٠٠ أنتى بتخرفى بتقولى أيه
جودى ٠٠ سيف انت بتقولى انا كده
سيف ٠٠ و لما تكدبى و تقولى انك شوفتى إيلا فى الكازينو يبقى لازم أتكلم معاكى كده

جودى ٠٠ أنا مش كدابه . انا بجد شوفتها هنا كمان كانت مع شريف الجبرى و أول ما شافتنى اتلخبطت
و مشيت على طول

سيف ٠٠ أيلا مستحيل تروح مكان زى ده
چودى ٠٠ تقصد ايه . و مال المكان هنا
ما انا بروح فيها ايه دى
سيف ٠٠ أنتى حره تروحى ماتروحيش براحتك انما أيلا لأ

جودى ٠٠ سيف انت واعى للكلام إللى بتقولوا . على العموم لو مش مصدقنى ممكن تسأل مايا هى شافتها بردوا

حينها صاح بها سيف بغضب وقال

سيف ٠٠ أقفلى دلوقتى

ثم أغلق الخط دون انتظار ردها
( إنتهت المكالمة )

--------------------

جاسر ٠٠ فى إيه
سيف ٠٠ چودى بتقول أن إيلا موجودة دلوقتى فى الكازينو

جاسر ٠٠ معقولة
سيف٠٠ انا عارف.. أكيد چودى كدابه .
و دلوقتى هتأكد بنفسى

دخل سيف الفيلا و سأل عن آيلا كانت المفاجأة أن إيلا غير موجودة فى الڤيلا هنا ثاره سيف الساعة الآن ١١ و نصف و أيلا خارج الڤيلا
لذا رجع لجاسر الذى قال

جاسر ٠٠ لقيتها
سيف ٠٠ لأ

ثم ركب سيف السيارة عندما كان على وشك المغادرة
أماما الفيلا . رأى إيلا تنزل من سيارة ملك.. لذا نزل سيف من السيارته مندفع اتجه ايلا و أمسكها من معصمها بقوة. هو بصراخ بها ويقول

سيف ٠٠ كنتى فين
إيلا ٠٠ أه ايدى يا سيف
سيف ٠٠ انطقى كنتى فين
ملك ٠٠ سيف لو سمحت سيبها هى كانت معايا
سيف ٠٠ ملك ياريت تروحى مالكيش دعوه....و انتى هتقولى كنت فين ولا لأ

نظرت ملك إلى إيلا ثم غادرت وهى تشعر بضيق

إيلا ٠٠ سيف أيدى هتتكسر
جاسر ٠٠ سيف مش كده . سيبها
سيف ٠٠ مش قبل ما أعرف كانت فين

حينها اتأكدت إيلا ان چودى قالت لسيف انها رأتها لذا قالت
بقلم٠أروى٠عادل

إيلا ٠٠ انت عارف انا كنت فين بتسأل ليه بقى
سيف ٠٠ يعنى چودى عندها حق و أنتى كنتى فى الكازينو

إيلا ٠٠ آه كنت هناك زى جودى و مايا
ما كانوا هناك ولا هو حلال ليهم و حرام ليا

حينها الغضب تمكن منسيف حتى فقد السيطرة على نفسه و أصبحت عينه مثل كتله من جمر
هنا صرخت أيلا عندما جذبها من شعرها و شعرت انه سوف يقتلع شعرها من جذووا عندها قالت

إيلا ٠٠ أه ه ه ه ابعد عنى بقى

سيف ٠٠ كنتى هناك و مع شريف الجبرى صح

جاسر ٠٠ سيف ايه إللى بتعملوا ده . انت أتجننت سيبها
سيف ٠٠ إبعد عنى يا جاسر .دلوقتى

هنا سحب جاسر أيلا من قبضت يد سيف وقال

جاسر ٠٠ إيلا روحى انتى من هنا بسرعة

ثم منع جاسر سيف من الذهب خلف إيلا

سيف ٠٠ سيبنى يا جاسر بقولك .
جاسر ٠٠ حرام إللى بتعملوا فى البنت ده
سيف ٠٠ دى كانت مع شريف الجبرى فى الكازينو .. انت عارف كويس مين شريف الجبرى

جاسر ٠٠ ايوه بس دى كانت معاه فى مكان عام بعدين انا مش داخل دماغى ان أيلا ممكن تعرف واحد زى شريف . أكيد فى حاجة غلط

سيف ٠٠ أقسم بالله لو فى حاجة بينها وبين أبن الجبرى هقتلها و هقتلوا

جاسر ٠٠ ايه إللى انت بتقولو ده .. سيف انت بتشك فى أخلاق إيلا

سيف ٠٠ لأ طبعآ . آيلا دى تربية أيدى . وانا واثق فى أخلاقها

جاسر٠٠ طيب طالما هو كده ليه كل إللى عملتوا ده

سيف ٠٠ لأنى مش واثق فى شريف . ده واحد نسوانجي. ما انت عارف قضية معاذ و البواب قال أيه. عايزنى أعرف أن إيلا تعرف الأشكال دى و أسكت . ده انا كان لازم أكسر دماغها كمان

جاسر ٠٠ انت ليه ما أديقتش لما عرفت انا چودى و مايا فى الكازينو. و القيامة قامت لما إيلا راحت هناك

سيف ٠٠ أنا عارف انا چودى و مايا هناك بيحضروا عيد ميلاد شيرى صاحبتهم..

جاسر ٠٠ يعنى المشكله هنا انا كنت عارف انهم هناك أنما إيلا راحت من غير ما تعرف

سيف ٠٠ يعنى مش بالظبط .. بصراحة انا مش حابب إيلا تروح أماكن زى دى

جاسر ٠٠ ده بردوا عشان انتو أخوات

سكت سيف ثوانى ثم قال

سيف ٠٠ أنت عايز ايه يا جاسر من دلوقتي
جاسر ٠٠ عايزك تعترف
سيف ٠٠ بأيه
جاسر ٠٠ بأنك بتحب إيلا
سيف ٠٠ لأ طبعآ مافيش الكلام ده
جاسر٠٠ طيب عينى فى عينك كده
سيف ٠٠ ايه شغل العيال ده
جاسر ٠٠ روح صالحها. و اتكلم معاها بهدوء. لأنك مش هتقدر تنام و هى زعلانه منك.. سلام انا ماشى

غادر جاسر و ذهب سيف إلى غرفته
و بالفعل لم يستطيع سيف النوم من التفكير بإيلا و ما حدث .الساعة كانت ٢ بعد منتصف الليل عندما ذهب سيف إلى غرفة إيلا.. عندما رأى نور الغرفة مضيئ علما انها مازالت مستيقظه. لذلك طرق الباب لكنها لم تجيب هنا قال سيف
بقلم٠أروى٠عادل

سيف ٠٠ أنا عارف انك لسه صاحيه ممكن نتكلم

عندما فتحت إيلا الباب كانت عينيها حمراء و أنفها أيضآ من شدة البكاء .

إيلا ٠٠ عايز أيه تانى يا سيف

عندما رأها سيف بهذه الهيئة من غير أيه مقدمات لم يشعر بنفسه 'الا وهو ضممها إليه بقوة و هنا تأكد سيف ان ما يشعر به اتجاه إيلا هو حب
أما إيلا لقد أستسلمت لحضن سيف كأنها كانت محتاجه هذا الحضن لكى تشعر بأمان..بكت أيلا فى حضن سيف
فجأه ابتعدت عنه هى تقول

إيلا ٠٠ والله ما عملت حاجة غلط
سيف ٠٠ أنا عارف أهدى . و بطلى عياط .بعدين شكلك وحش وانتى بتعيطى

أقترب منها سيف هو يمسح دموعها

إيلا ٠٠ بتخلينى أعيط و بعدين تيجى تمسح دموعى

سيف ٠٠ حقك عليا بصراحة انا لما عرفت انك روحتى الكازينو اتجننت.. فقدة أعصابى

إيلا ٠٠ ليه مع أن چودى و أختك كانوا هناك. أيشمعنا أنا إللى بهدلتها ده انت كنت هتضربنى لولا جاسر بعدك عنى

سيف ٠٠ عشان انتى مختلفه عنهم

إيلا ٠٠ مختلفه فى ايه .سيف انت على طول الوقت بتقولى اننا أخوات لكن انت عمرك ما عملتينى زى ما بتعامل مايا أختك. مع أنى انا كمان المفروض أكون اختك

كان رد سيف على أيلا عبارة عن صدمة قويه عندما قال

سيف ٠٠ بس انتى مش أختى

إيلا ٠٠ كنت بتزعل لما أقولك انك مش أخويا بس المردى انت إللى قا.....

قطع سيف عبارتها و قال

سيف ٠٠ لأنك مراتى يا إيلا

اتسعت عينيها بدهشة هى لم تستوعب ما قالو سيف لذلك قالت وهى تأتأة فى الكلام

إيلا ٠٠ أنت.. بتقول.. أيه
سيف ٠٠ هى مش دى الحقيقة انتى مراتى عشان كده بقولك انك مختلفه عن أي حد

إيلا ٠٠ يعنى ايه انا مش فاهمه
سيف ٠٠ أفهمى بقى انا بغير عليكى

•تابع الفصل التالي "رواية احببت اخي " اضغط على اسم الرواية

تعليقات