رواية احببت اخي الفصل الحادي عشر 11 - بقلم اروى عادل

 رواية احببت اخي الفصل الحادي عشر 11 - بقلم اروى عادل 

شريف ٠٠ أنا سمحت لنفسى أقعد معاكم من غير مستأذن زى كده ما انتو دخلتوا العوامة بتعتى من غير أستأذان يعنى واحده بواحده
كانت الصدمة واضحه على القتيات لم تنطق ولا واحده منهم بحرف واحد و كأنهم فقدوا النطق تمامآ..
لكنهم حينها أتأكدوا انهم هو من يرسل لهم فيديو الحادثه
شريف٠٠ ايه هتفضلوا ساكتين كده كتير ولا ايه
هنا نظره شريف إللى رامى الذى كان ينظر له من بعيد ثم أشار له وقال
شريف ٠٠ رامى انا هنا تعالى
وعندما وصل رامى للطاوله قال
رامى ٠٠ أهلآ بالحلوين الطعمين .. بقى كده يا صاحبى تقعد مع القمرات دول لوحدك
شريف ٠٠ عجبينك
رامى ٠٠ طبعآ
شريف ٠٠ طيب يبقى نقسم قسمة العدل . انت أتنين و انا أتنين . بس معلش يا صاحبى أم عيون زرقه من نصيبى
كان يقصد إيلا لذا صرخت بهم إيلا و هى تضرب بيدها على الطاولة بعد ما فقدة السيطرة على انفعالها وقالت بغضب
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ بس كفايه لحد هنا انتو فاكرين نفسكم مين عشان تتكلموا معانا بطريقه دى
شريف ٠٠ أخيرآ فى حد فيكم اتكلم انا كنت قربت احس بملل من القاعدة دى
ملك ٠٠ أنجز و قول عايز أيه
شريف ٠٠ براحه عليا يا حلوه
هنا قالت ميرنا و هى بتتنفض من الخوف
ميرنا ٠٠ على فكره ...أحنا مش ..خايفين منكم
رامى٠٠ هههه لأ ماهو واضح ياحلوه
هنا تحدثت إيلا بصرامة مصتنعة
إيلا ٠٠ ياريت من الاخر تقولوا عايزين أيه و بسرعة
شريف ٠٠ واووو قويه .. تعرفى انا بموت فى البنت القويه . بس بصراحة أول مره أشوف القوه و الجمال فى بنت واحده .. دى حاجة هتجننى
إيلا ٠٠ طيب يالا يا بنات نمشى ..
حينها اتحولت ملامح شريف لجديه هو يقول
شريف ٠٠ أقعدى يابت أنتى وهى أحسنلك
حينها تطلعوا الاصدقاء إلى إيلا.. وهم لايعلمون ماذا يفعلون هل يغادرون مع إيلا أو يظلوا مكانهم استجابه لأوامر شريف
لذلك قالت إيلا بجدية و حازم
إيلا ٠٠ أنتو قعدين ليه يالا قومى انتى
و هى نمشى من هنا
شريف ٠٠ ماحدتش همشى من هنا غير بأمر منى
إيلا ٠٠ أوعى تفتكر انك هتذلنا بالفيديو اللى معاك لأ أنسا. لان زى ما أحنا متورطين انت كمان متورط
شريف ٠٠ أنا متورط طيب ازاى فاهمينى
إيلا ٠٠ للأسف معنديش وقت افهمك .. يالا يا بنات
غادروا الفتيات مع إيلا ثم قال رامى بعد انصرافهم
رامى ٠٠ أيه البت دى .. دى مش همها حاجة
شريف ٠٠ عادى كلو بيجى فى الأخر
رامى ٠٠ بس آيلا دى شكلها صعبه أوى
شريف ٠٠ أنت دخل عليك الكلام إللى قالتوا. ده مش أكتر من صحوة ما قبل الموت ياصاحبى فهمت
رامى ٠٠ فهمت يعنى كل إللى قالتو عبارة عن حلاوة روح
شريف ٠٠ بالظبط كده
رامى٠٠ بس بردوا البت جامده طحن .. انا مش متخيل أمتى توافق بقى على طلبتنا.دى بكل البنات اللى عرفتهم
شريف ٠٠ أسمع يا رامى من غير زعل إيلا ليا لوحدى وانت أختار إللى عايزها من صحابها حتى لو عايزهم التلاته ماعنديش مانع بس إيلا لأ
رامى ٠٠ لدرجدى عجباك
شريف ٠٠ من أول مرة شوفتها من سنه هنا فى النادى وهى معششه فى دماغي. بس هى مالهاش فى الشمال وانا ماليش غير فى الشمال .. يعنى انت عارفنى انا لا بتاع أرتباط و لا جواز همآ يومين حلوين و كل واحد يروح لحالة
رامى ٠٠ تعرف انا لما افكر اتجوز٠٠ أتجوز واحده زى إيلا دى كل حاجة فى جميله و مظبوطه بالمسطرة. يعنى جمال و حسب و نسب و أخلاق .. قولى انت مش نفسك تتجوز واحده زيها
شريف ٠٠ لا طبعآ.. إللى زى إيلا دى
من البنات إللى شخصيتها قويه ليها كيانى الخاص ماتنفعش معايا ..
رامى ٠٠ يعنى افهم انك عمرك ما هتجوز
شريف ٠٠ ممكن عشان خاطر بابا و ماما بس انا يوم ما هتجوز .. هخلى ماما تجيبلى بنت خام من البلد لا راحت ولا جت .و مابتعرفش تقول غير نعم و حاضر. مالهاش دعوة رايح فين ولا جاى منين ولا مع مين
رامى٠٠ يعنى زيها زى قلتها
شريف ٠٠ بالظبط كده
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى نفس الوقت فى جهة اهرى
فى النادى
عند إيلا و أصدقائها
رقية٠٠ فاهمينى انتى إيه إللى عملتي ده
إيلا ٠٠ عملت إيه بس
رقية٠٠ احنا مش من مصلحتنا اننا نعاديهم
إيلا ٠٠ أمال من مصلحتنا اننا نوافق على طلباتهم
رقيه ٠٠ أنا مقولتش كده .. بس كان ممكن نتكلم معاهم نوصل لحل
إيلا ٠٠ أنتى عبيطه ولا بتستعبطى ما الكلام كان واضح قدامك . دول كانوا بقسمونا على بعض زى ما نكون جوارى عندهم
ملك ٠٠ رقية كان لازم إيلا تعمل كده . عشان يعرفوا اننا مش تحت رحمتهم ولا خايفين منهم
رقية ٠٠ وانتى فاكرة الموضوع خلص هنا لأ شريف ده واحد تعبان مش هيسبنا فى حالنا..
آيلا ٠٠ لو وقفنا مع بعض مش هيقدر يعمل حاجة
ملك ٠٠ صح انتى شوفتى لما إيلا قالتلوا انه متورط زينا اتلخبط و أتأثر بالكلام إيلا ازاى
رقية ٠٠ هو أستغرب بس من رد فعل إيلا
إيلا ٠٠ انتى عايزه أيه دلوقتى يا رقية
رقية ٠٠ نرجع نتكلم معاه أكيد هنوصل لحل
إيلا ٠٠ الحل الوحيد عند شريف هو انك تكونى واحده من المترددين على العوامة .يعنى تكونى زيك زى عزة
رقية٠٠ أيلا احترمى نفسك . و حسبى على كلامك
إيلا٠٠ لية .هى مش دى الحقيقة .. و ده إللى عايزوا شريف ولا هى الحقيقة بتوجع
رقية ٠٠ طول عمرك لسانك عامل زى كرباج مابيرحمش
ملك ٠٠ فى آيه .احنا هنسيب المشكلة
و نتخانق مع بعض
رقية ٠٠ أنا رايحه اتكلم مع شريف
شدتها آيلا من ذراعها وقالت
إيلا ٠٠ تعالى هنا. انتى خلاص مبقاش فيكى عقل
رقية ٠٠ أنتم كلكم مش فارق معاكم حاجة . لو شريف قدم الفيديو للبوليس . أهلكم بفلوسهم و نفوذهم و علاقاتهم هيقدروا يخرجوكم من الموضوع بمنتهى السهول لكن أنا بنت راجل الغلبان على أد حاله ..مش بعيد تخلونى انا أشيل الليلة دى كلها
قالت إيلا و ملك بأستغراب من كلام رقية
ملك٠٠ أنتى بتقول آيه .و ازاى تفكرى فينا كده
إيلا ٠٠ ده كل إللى أحنا فيه بسببك انتى عشان ننقذ أختك ولا نسيتى .. بعد كل ده تقولى علينا اننا هنخليكى تشيلى الليلة. أد كده انتى شايفنا واطين
خرجت ميرنا عن صمتها وصرخت و هى تقول بتوتر
ميرنا ٠٠ بس ..بس ..بس أسكتوا خلاص بقى انا تعبت من كلامكم
رقيه ببكاء
رقيه ٠٠ إيلا عندها حق انا السبب عشان كده انا هروح لشريف اتفهم معاه . لازم أوصل لحل للموضوع ده .حتى لو كان التمن انى اوفق على إللى عايزه شريف بس بشرط يبعد عنكم ..
مسكتها إيلا و ملك و ميرنا
ميرنا ٠٠ إيلا لو كان عندها حق فى حاجة بيقى كان عندها حق لما قالت انك مبقاش عندك عقل
ملك ٠٠ أحنا مع بعض فى الحوار ده
و هنحلوا مع بعض ..
إيلا ٠٠ أنا أسف يا رقية انا مكانش قصدى ازعلك بس بصراحة كلامك دايقنى
حضنوا الاصدقاء بعضهم ثم قالت ملك بسخريه
ملك ٠٠بعدين صح يا رقية شريف عايز أم عيون زرقه بذمتك انتى عيونك زرقه
ضحكوا الاصدقاء على كلام ملك
آيلا٠٠ لمى نفسك يا ملك أحسنلك
رقية ٠٠ صحيح هم يضحك و هم يبكى
حينها جاءه أشعار بوصل رساله عند إيلا
إيلا ٠٠ أهو جه ياختى الهم إللى يبكى
ملك ٠٠ خير
إيلا ٠٠ شريف بعت رساله ليا
ميرنا ٠٠ عايز ايه تانى ده كمان ..
إيلا ٠٠ بيقول
(نص الرساله ٠٠ أنا سيبتك تمشى النهاردة بمزاجى بصراحه عجبنى الشويتين إللى انتى عملتيهم بس متهيألى كفايه كده عشان انا بدأت ادايق..أشوفك النهاردة بالليل الساعة ١٠ فى كازينو (العنوان)
ملحوظه لو اتأخرتى لحاد ١٠ و ١٠ هبعت الفيديو لأخوكى سيادة الظابط المحترم
أو ابعتلو تليفون معاذ الله يرحمه إللى عليها بصمات أيدك )
انصدمت أيلا بعد ما قرأت الرسالة و دخلت فى دوامة لا يستطيع الخروج منها انها أمام خيارين كلهما أصعب من الأخر. وهى تعلم جيدآ نوايا شريف السيئ أتجاها. هنا قالت إيلا و هى مرعوبه
إيلا ٠٠ أعمل أيه أنا إللى اتصلت بالأسعاف و البوليس يعنى فعلآ تليفون معاذ عليه بصماتى.. انا ازاى مخدتش بالى من الحكايه دى
ميرنا٠٠ ممكن يكون مجرد تهديد عشان يخوفك بس
رقية٠٠ و ممكن كمان يكون بيتكلم بجد
إيلا ٠٠ رقية انتى بتخوفينى ليه دلوقتى
رقيه ٠٠ أنا بس بفكر بصوت عالى
ملك ٠٠ أبن الكلب طلع ذكى.. عرف يلعبها صح .. عشان كده أخد التليفون معاذ يوم الحادثه عشان يهددك بيه بعدين
التوتر و التعب كان واضح على إيلا و بدأ وجهها يعرق بغزاره وهى تنتفض كما انها كانت تتنفس بصعوبه كأنها أصابتها نوبة هلع
آيلا ٠٠ أنا مش عارفه افكر حاسه أنى مش قادرة أخد نفسى
التف الفتيات حول إيلا ثم قالت ميرنا
ميرنا ٠٠ فى ايه يا إيلا انتى تعبتى تانى
كانت تتحدث آيلا بصعوبه وقال
إيلا٠٠ مش عارفه.
ملك ٠٠ خدى نفس طويل براحه و حاولى تهدى شويه
هنا جاء مروان و حازم و جاسر
عندما شاهدوا إيلا بهذه الحالة ركضوا إليها
مروان ٠٠ مالها إيلا
ملك ٠٠ تعبت فجأه
هنا قالت آيلا بصعوبه
إيلا ٠٠ أنا كويسه
ملك ٠٠ كويسه أزاى انتى مش قادرة تاخدى نفسك
رقيه ٠٠ خدى أشربى ميه
مروان ٠٠إيلا تعالى هوديكى المستشفى
جاسر٠٠ مش أحسن نقول لسيف
مروان ٠٠ يعنى نسيبها تعبانه لحد سيف يجى
حازم ٠٠ أنا هتصل عليه
إيلا ٠٠ و الله انا بقيت كويسه..
مروان ٠٠ تمام بردوا نطمن عليكى
ثم امسك مروان يد إيلا هو بيسندها لتقف و يده الاخره كانت على خصرها
فجأه ظهر أمامهم سيف هو ينظر ليد مروان التى على خصر إيلا
عندما لاحظ مروان نظرات سيف سحب يده من عليها وقال بأرتباك
مروان ٠٠ إيلا تعبانه كنت هوديها المستشفى
رد سيف و كان واضح عليه العصبية
سيف ٠٠ انت أزاى تمسكها بطريقه دى
حازم ٠٠ بس إيلا ماكنتش قادرة تقف فمروان ساعدها عادى
سيف ٠٠ بس انا شايف انها تقدر تقف لوحدها وحتى لو محتاجه حد يسندها .. كان المفروض يكونوا صحابها البنات
مش مروان
مروان ٠٠فى ايه سيف الموضوع مش مستاهل كل ده
سيف ٠٠ يعنى انت لو شوفتنى ماسك ملك بطريقة دى مش هتدايق
مروان ٠٠ لو فى نفس الموقف إللى أحنا فيه دلوقتى. لأ يا سيف مش هدايق لانى بثق فيك يا صاحبى
سيف ٠٠ الموضوع مالهوش علاقة بالثقة
قالت إيلا بتعب
إيلا ٠٠ ملك معاكى عربيتك
ملك .. اه
إيلا ٠٠ تعالى روحينى للبيت.. انتم كملوا كلامكم
سيف ٠٠ أنا هروحك
مروان ٠٠ لازم تروح مستشفى الأول
سيف ٠٠ و بعدين بقى يا مروان
جاسر٠٠ في ايه يا سيف مروان عنده حق كلنا عايزين نطمن على إيلا
سيف ٠٠ حاضر .. يلا يا إيلا
كانت إيلا سوف تقع عندما مسكها سيف و ضمها إليه أمام الجميع فى لحظه أصبح إيلا فى حضن سيف
شعرت أيلا بالأحراج و أبتعدت عنه بسرعة وهنا قال سيف
سيف٠٠ أنتى كويسه
إيلا ٠٠ أه كويسه
سيف ٠٠ يالا بينا
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى سيارة سيف
إيلا ٠٠ سيف روحنى على البيت
سيف ٠٠ لأ هوديكى المستشفى الأول أحسن الأستاذ مروان يزعل
آيلا ٠٠ سيف لو سمحت ياريت بلاش نتخانق معايا دلوقتى
سيف ٠٠ يعنى لازم أحط لسانى جوه بوقى.و أسكت على إللى حصل مش كده
إيلا ٠٠ هو ايه إللى حصل انا مش عارفه
سيف ٠٠ والله يعنى مش حاسه انك غلطانه.. انا مش عارف ازاى سمحتى له يمسكك بطريقة دى
إيلا ٠٠ سيف انا كنت تعبانه و مروان كان بيساعدنى وبس
سيف ٠٠ ايشمعنا هو إللى فكر يساعدك يسندك ما الكل كان موجود
آيلا ٠٠ ياسلام يعنى لو حازم أو حتى جاسر هم إللى ساعدونى كان عادى
سيف ٠٠ أيلا متعصبنيش انتى عارفه انى قصدى على صحابك البنات
إيلا ٠٠ أنا تعبت من تفكيرك .. مش عارفه انت بتعمل معايا كده ليه
سيف ٠٠ أنتى أختى
إيلا ٠٠ انت عارف كويس أوى انى مش أختك تمام
سيف ٠٠ و إذا . بس الناس فاكره اننا أخوات و أي غلط بتعمليه هيبقى فى وشى
إيلا ٠٠ أمال ليه مبتعملش كده مع مايا
صمت سيف فجأة هو يفكر فى سؤال إيلا برغم ان سؤال إيلا ضايق سيف إلا أنه يعرف أنها على حق . و هنا و لأول مره يسأل سيف نفسه لماذا يشعر بالغضب العارم عندما يقترب منها أى أحد
لماذا يريد أن يكون هو فقد بجوارها
لماذا يشعر براحه عندما تكون هى معاه
هل يشعر بالغير على إيلا
لكنه طرد جميع هذه الافكار من دماغه و قال لنفسه
أنه مجرد غيرة أخ على أخته فقد لا غير
هنا وصلوا للفيلا
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى المساء
جاء المساء و إيلا مازالت فى نفس الدوامة هل تذهب لمقابلة شريف أم لا .. هل شريف سوف ينفذ تهديدخ لها أم لا
فى الاخر أخدت القرار أنها ستذهب فى النهاية أنها سوف تقابله فى مكان عام . لكن المشكله هنا كيف تخرج من المنزل بعد الساعة العاشر .ان سيف لن يسمح لها بخروج فى هذا الوقت
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
هنا ذهبت أيلا لأميرة وقالت لها
إيلا ٠٠ ماما انا رايحه أجيب الاب توب بتاعى من عند ملك نسيتو معاها النهاردة
أميرة ٠٠ هتروحى دلوقتى خليكى بكرة
إيلا ٠٠ ماما الساعة لسه تسعه
أميرة ٠٠ خلاص روحى و تعالى بسرعة
إيلا ٠٠ لأ. انا هقعد معاها شوية
أميرة ٠٠ طيب بس ياريت متتأخريش .
خرجت أيلا و هى تحمدالله ان سيف مازال خارج الفيلا
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
امام الكازينو
قامت ملك بتوصيل إيلا الكازينو
إيلا ٠٠ خلاص أمشى انتى يا ملك
ملك٠٠ لا طبعآ انا مش همشى انا هستناكى هنا لو حصل أي حاجة رنى عليا
آيلا ٠٠ متشكره ملك انك معايا
عندما دخلت إيلا الكازينو كان شريف فى أنتظارها وقال عندما رأها
شريف ٠٠ فى ميعادك بالظبط
إيلا ٠٠ أدينى جيت ممكن أعرف عايز ايه
شريف ٠٠ مستعجله ليه لسه الليل طويل
إيلا ٠٠ طويل بالنسبال إللى زيك انما بالنسبالى المفروض فى الوقت لازم اكون فى بيتى
شريف ٠٠ عايزه تقوليلى انك مش بتسهرى بره البيت المفروض اصدقك
إيلا ٠٠ تصدق أو مصدقش دى حاجه متهمنيش ولا تفرق معايا أصلآ
شريف ٠٠ هو انتى مش خايفه منى
إيلا ٠٠ ليه هو انتى شكلك يخوف
شريف ٠٠ أنتى على طول ردك جاهز كده
إيلا ٠٠ اه.. ياريت بقى تنجز و تجيب من الاخر .. تقول إللى عندك... عشان ان اتأخرت
شريف ٠٠ تعالى أرقصى معايا
إيلا٠٠ لا انت بنى أدم معندكش دم انا ماشية
هنا أمسكها شريف من ذراعها مما جعل إيلا تدفعوا بعيد عنها. عندها كاد يسقط لكنه امسك فى أحدى المقاعد التى بجواره
هنا جاء صوت من خلف إيلا يقول إيلا مش ممكن
كاتبة الروايه/ أروى عادل
رأيكم
ماهو صحاب الصوت

•تابع الفصل التالي "رواية احببت اخي " اضغط على اسم الرواية

تعليقات