رواية احببت اخي الفصل العاشر 10 - بقلم اروى عادل
ملك ٠٠ قاعدة انتى هنا ولا على بالك حاجه . حتى تليفونك مقفول
آيلا ٠٠ فى ايه .ايه إللى حصل لده كله
ملك٠٠فى كارثة و كلنا هنروح فيها. أحنا خلاص ضعنا
إيلا٠٠ أبوس ايدك اتكلمى على طول . انا أعصابى خلاص معدتش مستحمله
ملك ٠٠ من غير ما أتكلم خدى شوفى بنفسك
حينها اعطتها ملك هاتفها لذا قالت إيلا
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ ايه ده
ملك ٠٠ فيديو اتبعت لينا كلنا انا و رقية ميرنا وأكيد كمان ليكى بس انتى قفله تليفونك
أخذت إيلا هاتف ملك كانت الصدمة التى هزت لها كيان إيلا عندما رأت فيديو ليها هى و أصدقائها فى العوام
و هم بجوار جثة معاذ
كانت إيلا تنظر إلى الفيديو برعب و كأنها لأول مره بتشوف هذا المشهد
هنا بدأت الدنيا تسود أمامها شئ فشئ حتى أصبح الظلام هو سيد المكان
هنا سقطت إيلا مغشى عليها
بينما صرخت ملك هى تنادى على صديقتها المغشى عليها
وعندما سمعت باقى الأسرة صراخ ملك ركضوا مسرعين ليعلموا ما يحدث
صرخت أميرة عندما رأت إيلا ملقيه على الأرض فاقدة الوعى
بينما أسرع إليها سيف و حملها من على الأرض و وضعها على الفراش و سأل ملك
سيف ٠٠ ايه إللى حصل
ملك ٠٠ معرفش هى وقعت فجأه
أميرة ٠٠ إيلا ردى عليا . إيلا . إيلا
حينها اتصل يحيى بالطبيب ثم قال
يحيى ٠٠ أنا اتصلت بالدكتور .و هو جاى حالآ
سيف ٠٠ ملك طيب انتى قولتلها ايه خلها يغمى عليها
سكتت ملك لذلك قال سيف
سيف ٠٠ ملك ردى ايه إللى حصل .. انتى كنتى جاى و شكلك متوتره . اكيد فى حاجة حصلت او قولتها حاجة زعلتها
لما ترد ملك على سيف بل جلست فى الأرض تبكى بهستريا
أميرة ٠٠ فى أيه فهمينا يا بنتى
يحيى ٠٠ سيبوها انتم مش شايفين حالتها
هنا جاء الطبيب الذى كان يقتن بجوارهم وبعد ما قامه بفحص آيلا خرج من الغرفه حينها سأله سيف ا
سيف ٠٠ خير يا دكتور إيلا مالها
الدكتور ٠٠ دى حالة هبوط حاد فى الدورة الدموية
يحيى ٠٠ ده من أيه يا دكتور
الدكتور ٠٠ ده بيكون نتيجة كذا حاجة من الوضح ان آيلا بقالها فترة مابتكلش كويس.. ده غير ضغطها المنخفض ممكن كمان الحالة النفسيه مش فى احسن حالتها.. على العموم انا علقت ليها محلول . بس لازم نتابع الضغط بتاعها لحد ما يتظبط
سيف ٠٠ هى هتكون كويسة يا دكتور
الدكتور ٠٠ اه ان شاء الله بعد المحلول هتبقى كويسه بس هتكون دايخه شويه و عندها شعور بالغثيان بس لازم يومين راحه تامة .. انا هاجى أشوفها بكرة
يحيى ٠٠ متشكر يا دكتور
الدكتور ٠٠ على ايه يا يحيى بيه ده واجبنا
بعد ما غادر الدكتور
قال سيف بعصبية
بقلم٠أروى٠عادل
سيف ٠٠ سعاد .سعاد
سعاد٠٠ نعم يا سيف بيه
سيف ٠٠ أنتى بقالك يومين بتقولى انها بتاكل فى أوضتها
سعاد٠٠ انا بجيبلها الاكل بس هى بترجع الاكل زى ماهو بتقول. ماليش نفس
سيف ٠٠ ماقولتيش ليه
سعاد ٠٠ هى قالتى انها هتنزل تأكل لما تجوع. انا افتكرت انها بتنزل تاكل عادى زى ما بتعمل على طول
يحيى ٠٠ طيب خلاص روحى انتى..
دخل سيف و يحيى الغرفة وقال يحيى
يحيى ٠٠ الف سلامة عليكى يا حبيبتى .
بصوت ضعيف يكاد يكون مسموع
إيلا ٠٠ الله يسلمك يا بابا
أميرة ٠٠ كده يا إيلا تخضينا عليكى
سيف٠٠ أكيد كانت عايزه تشوف هى غاليه علينا أد أيه
إيلا ٠٠ والله أبدآ .. انا اسفه انى قلقتكم
سيف ٠٠ طيب هو ايه إللى حصل
تطلعت ايلا بملك ثم قالت بأرتباك
إيلا ٠٠ مافيش حاجة انا الحمد الله كويسه
ملك ٠٠ أنا أسفه يا إيلا انا السبب
سيف ٠٠ السبب ازاى يعنى
قبل أن تجيب ملك ردت آيلا كاذبه
إيلا ٠٠ قصدها أنى اتخضيت لما ملك دخلت عليا بسرعة هى فاكره ان ده هو إللى خلينى افقد الوعى
أميرة ٠٠ يا حرام ده ملك كانت خايفه عليكى خالص
ملك ٠٠ طبعآ يا طنط إيلا دى اكتر من أختى
مايا ٠٠ أنا بقى عندى فضول أعرف انتى كنتى متوتره و شكلك كأنك خايفه من حاجة وانتى بتسألى عن إيلا
ردت ملك بأرتباك وقالت كاذبه ايضآ
بقلم٠أروى٠عادل
ملك ٠٠ آه . ده تليفونى
سيف ٠٠ مالو
ملك ٠٠ هو مين إللى مالو
سيف ٠٠ تليفونك
ملك ٠٠ آه صح . لقيت حد حاول يهكر تليفونى... عشان كده جيت أجرى على إيلا.. انتم عارفين انها هى الوحيده إللى بتعرف فى الحاجات دى
أميرة ٠٠ ربنا يخليكم لبعض
يحيى ٠٠ طيب انا رايح على الشركة . إيلا خلى بالك على نفسك يا حبيبتى
سيف ٠٠ وانا كمان رايح الشغل عندى قضية مهمه
مايا ٠٠ صح يا سيف هو انت. إللى ماسك قضية المرحوم معاذ
بسرعة قالت ملك بدون تفكير
ملك ٠٠ ايه ده هو مات
سيف ٠٠ أنتى كنتى تعرفيه
مايا ٠٠ أكيد كنتى بتشوفيه فى النادى
حينها قالت ملك بأرتباك
ملك٠٠ آه . طبعآ .كنت بشوفه فى النادى آمال هشوفو فين يعنى
مايا ٠٠ تصدقى انه اتقتل
آيلا ٠٠ عرفتوا مين إللى قتلوا
سيف ٠٠ لسه
إيلا ٠٠ طيب انتم شكين في حد
سيف ٠٠ أنا كنت شكك فى صحابه بس بعد التحقيق معاهم لأ مش همآ إللى قتلوا
ملك ٠٠ مش في بصمات بتعرفوا منها مين القاتل
سيف ٠٠ صح بس السكين اللى اتقتل بيها معاذ اختفت كمان تليفونه اختفى
إيلا ٠٠ ( بدهشه) ازاى اختفوا
سيف ٠٠ عادى أختفوا .. بعدين من أمتى انتى بتهتمى بالحاجات دى
تطلعت به بتوتر ثم قالت
إيلا ٠٠ لأ بس ده أول حد أعرفوا يتقتل
سيف ٠٠ أنتى كمان كنتى تعرفيه
إيلا٠٠ مش بالظبط بس كنت بشوفوا فى النادى .
أميرة ٠٠ كفاية بقى كلام عن الموضوع ده انا جسمى قشعر
سيف ٠٠ صح و انا كمان اتأخرت .. ماما خدى بالك على إيلا و خليها تأكل كويس . يلا سلام
غادر سيف و مايا ثم قالت أميرة
أميرة ٠٠ لحد لما المحلول يخلص أقوم أنا احضر ليكى أكل . ملك خلى بالك منها
ملك ٠٠ حاضر يا طنط
بعد ما غادرة أميرة قالت إيلا
إيلا ٠٠ أقفلى الباب
بعد ما قفلت الباب قالت
ملك ٠٠ ده مات يا آيلا. هنعمل ايه
إيلا ٠٠ هنعمل ايه يعنى..احنا مالنا..
هو أحنا إللى كنا قتلنا
ملك ٠٠ أنتى مش شوفتى الفيديو
هنا طرق أحد على الباب عندما فتحت ملك
سعاد ٠٠ أنسه ميرنا و الانسه رقية مستنين تحت
ملك ٠٠ خليهم يطلعوا
عندما رأت ميرنا و رقية إيلا بوجها الشاحب المحلول المعلق فى ذراعها قالوا
ميرنا ٠٠ مالك يا إيلا
رقية ٠٠ ايه إللى حصل
إيلا ٠٠ الحمدالله انا كويسه يا بنات .. هو ضغطى واطى شويه.. المهم ملك هاتى تليفونى من على التسريحه
أخذت إيلا هاتفها و قامت بفتحوا لقد تم أرسال إليها نفس الفيديو وهنا قالت
بقلم٠أروى٠عادل
إيلا ٠٠ ده معناه أيه
ميرنا ٠٠ معناه اننا أحنا أنتهينا يا بنات
ملك ٠٠ بس ده لو حد شافنا جوه العوامة وقت الحادثه ليه بعت الفيديو
و مابلغش البوليس
إيلا ٠٠ أكيد حد مش عايز يبلغ
و هيستغل الموقف لصالحه..
رقية ٠٠ تقصدى يطلب فلوس يعنى تمن سكوته
ملك ٠٠ ياريت يكون الموضوع على أد الفلوس و بس
ميرنا ٠٠ آمال هيكون أيه تانى
إيلا ٠٠ بس إللى مش قادرة أفهموا طالما كان فيه كاميرا يبقى أكيد صور كل حاجة حصلت. فى اليوم الشئوم..اكيد عرف كمان اننا أحنا مالناش دعوة ليه بجريمة القتل ليه بعت الفيديو لينا
ملك ٠٠ واضحه أكيد قال يستفيد من الحوار يطلع بقرشين محترمين.. وخصوصآ.. اننا من عيلة معروفة
رقية ٠٠ مين إللى هيعمل كدة
إيلا ٠٠ شريف . أكيد هو.. أحنا كلنا شوفنا و هو داخل العوامة قبل البوليس يوم الحادثة
ميرنا ٠٠ بس شريف مش محتاج فلوس عشان يعمل كده
رقيه ٠٠ يبقى عايز حاجة غير الفلوس
إيلا ٠٠ ده إللى انا خايفه منه
ميرنا ٠٠ يعنى هيكون عايز أيه
ملك ٠٠ إللى بيخدوا من كل بنت.. بعد ما يبتزها ويستغلها
رقية ٠٠ لأ مش ممكن يعنى أحنا عملنا كل ده عشان مايستغلش بنت تانى. نقوم نقع احنا فى نفس الفخ
إيلا ٠٠ أكيد احنا مش هنسمحلوا يلعب بينا.. وفى الاخر كل ده مجرد افتراضات مننا
ملك ٠٠ لأ وايه سيف بيقول ان السكينة إللى اتقتل بيها معاذ و كمان التليفون أختفوا
رقية ٠٠ لأ كانوا موجودين لما خرجنا من العوامة
ملك ٠٠ بس اختفوا لما البوليس وصل
ميرنا ٠٠ مافيش حد دخل غير شريف
آيلا ٠٠ يعنى شريف و رامى الاتنين كانوا موجودين مع جثة معاذ .. بس ليه خبوا السكينة و التليفون أكيد فى حاجة أحنا مش فهمنها
ملك ٠٠ المهم دلوقتى هنرد على بعت الفيديو ولا لأ
إيلا ٠٠ لأ مش هنرد عليه ولا حتى نفتح الرسايل إللى يبعتها..
رقيه ٠٠ ليه
إيلا٠٠ هو بعت الفيديو ده عشان يلعب بأعصابنا و يخلينا نوافق على أى طلب يطلبوا مننا عشان كده لازم نكون هاديين و مافيش واحده فين تعمل حاجة من غير ما نكون كلنا عارفين بيها ..
ميرنا ٠٠ أنا إللى فهمتوا اننا مش هنرد عليه صح
ملك ٠٠ صح
رقيه ٠٠ كده ممكن يتعصب. ويعمل أي حاجة
آيلا ٠٠ هو فعلآ هيتعصب ده هيخلي يظهر و نعرف مين ده .. اذا كان توقعنا صح وهو شريفه يبقى ساعتها على اقل هنعرف أخنا بنتعامل مع مين
ملك ٠٠ ساعتها نتأكد أذا كان شريف ولا لأ
هنا جاء أشعار لإيلا
إيلا ٠٠ أيه ده ده بعتلى رساله تانى
ملك ٠٠ أكيد هيبعت لينا كلنا دلوقتى
لكن مره ربع ساعة لما يبعث أى رساله لصدقائها آيلا لذا قالت رقيه
رقية ٠٠ معناه ايه انه بعت رساله لإيلا بس
ملك ٠٠ افتحى الرسالة يا إيلا و نعرف عايز ايه
إيلا ٠٠ أحنا مش قولنا مش هنفتح أى رسالة هو بعتها
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
بعد مرور اسبوع
و خلال ذلك الفتره..أتت إليهم رسايل عديده لكن الاصدقاء على اتفقهم لم تفتح واحده منهم أى من هذه الرسايل
بينما إيلا رجعت تواصل حياتها بشكل طبيعى...
إيلا ٠٠ ماما البنات جايين و هروح معاهم النادى
سيف ٠٠ أنتى لسه تعبانه
إيلا ٠٠ لأ خلاص انا بقيت كويسه .. بعدين زهقت من القاعدة الدكتور قال يومين و انا بقالى اسبوع فى السرير
أميرة ٠٠ خلاص روحى ياحبيبتى بس خلى بالك على نفسك
سيف ٠٠ استنى انا هوصلك
إيلا ٠٠ لأ ملك جايه تخدنى
سيف ٠٠ أنا كده كده رايح النادى هروح اغير و نمشى على طول
يحيى ٠٠ سيف أنا كنت عايزك فى موضوع. بس خلاص لما تجى من النادى
نبقى نتكلم
سيف ٠٠ أوكى تمام
أتصلت إيلا بملك و قالت لها انها سوف تذهب للنادى برفقة سيف
بقلم٠أروى٠عادل
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى سيارة سيف
سيف ٠٠ ممكن أعرف مالك
إيلا ٠٠ مالى. ما انا كويسه
سيف ٠٠ لأ في حاجة بقالها كام يوم مدايقكى مخليكى مش طبيعيه
إيلا٠٠ لا انت أكيد متهيألك
سيف ٠٠ إيلا انا بعرفك أكتر من نفسك .. فى حاجة وانا متأكد
إيلا ٠٠ لأ مافيش . بعدين بلاش تعمل عليا ظابط
سيف ٠٠ هههه ماشى على العموم انا هعرف انتى مخبيه عليا ايه
هنا رن هاتف سيف عندما نظرت إيلا للمتصل قالت
إيلا ٠٠ اتفضل رد چودى هانم بتتصل
سيف ٠٠ سيبها أبقى اتصل عليها بعدين
إيلا ٠٠ ليه كده بس يمكن الهانم تزعل منك
سيف٠٠ إيلا اهدى انا مش عايز اتخانق معاكى.. بعدين انا عايز أعرف انتى مابتحبيش چودى ليه
إيلا ٠٠ كفاية عليها انك انت تحبها . لو انى مش عارفه انت بتحبها على أيه. على العموم دى أذوق.. وطول عمرك ذوقك معدوم
سيف ٠٠ أنا حاسس انك بتغيرى منها
إيلا ٠٠ نعم مين إللى أغير منها دى كمان .لا تكون أحلى منى مثلآ
سيف ٠٠ لأ طبعآ أنتى أساسآ مافيش بنت أحلى منك
رغم أن سيف كان جاد فى حديثه إللى ان إيلا أفتكرتو يسخر منها لذلك قالت
إيلا ٠٠ أنت بتتريق عليا مش كده طيب يكون فى علمك انا ..
قطع سيف عبارتها و قال
سيف ٠٠ ششش انا مش بتريق انا بتكلم بجد أنتى أجمل بنت شافتها عينيا مافيش واحده على وجه الأرض تتقارن بيكى
أحمر وجهها خجل من كلام سيف ثم قالت
إيلا ٠٠ ولا حتى چودى
سيف ٠٠ ولا حتى چودى .. يا عبيطه انتى أختى
لا تعرف لماذا اتعصبت إيلا عندما ذكر أنهم أخوات
إيلا ٠٠ آه أختك .. طيب أحنا وصلنا
يا أخويا على النادى عن أذنك يا أخويا
سيف ٠٠ رايحه فين أستنى أركن العربية و ندخل سوا
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
داخل النادى على إحدى الطاولات
كانت تجلس ملك و رقية و ميرنا و جاسر شقيق ميرنا و صديق سيف و أيضآ يجلس مروان و حازم
عندما وصل سيف و إيلا قال سيف بصوت واطى لا يسمعوا غير أيلا
سيف ٠٠ هى دى الخروجه مع صحابك كل واحده جايبه أخوها معاها
إيلا ٠٠ طيب ما انا كمان جايبه أخويا معايا ..هو مش انت أخويا بردوا و جاى معايا .. بعدين تعالى مافيش حد غريب دول كلهم صحابك ٠٠٠٠٠
حينها رفعت يدها وقالت
بقلم٠أروى٠عادل
آيلا ٠٠ هاى
ملك ٠٠ اتأخرتى لية
إيلا ٠٠ أبدآ ده مسافة السكه .. خلاص روح انت يا سيف أنا هقعد مع الجماعة
كانت تقصد تدايق سيف هى تعرف جيدآ انه لا يحبها أن تختلط بالشباب حتى لو كانوا أصدقائه
جاسر ٠٠ ما تقعد يا سيف رايح فين
سيف ٠٠ تمام أقعد شوية مافيهاش حاجة
مروان ٠٠ عامله ايه دلوقتي يا إيلا
إيلا ٠٠ انا تمام الحمدالله
مروان ٠٠ انا زعلت أوى لما عرفت انك تعبانه كنت بسأل عليكى دايمآ ملك
و سيف
نظرت إيلا إلى سيف وقالت
إيلا ٠٠ ملك قالتى و ميرسى على سؤالك
هنا وقف سيف وقال مش يالا يا شباب نسيب البنات لوحدهم و نروح نتدرب فى الجيم
جاسر ٠٠ فى ايه يا سيف انت مبتزهقش من التمرينات
سيف ٠٠ عيب على ظابط شرطة يقول الكلام ده
مروان ٠٠ خلاص هنتغدا كلنا سوا هنا النهاردة بعد التمرين
بعد ما غادروا الشباب قالت
ملك ٠٠ حد فيكم فتحت الرسايل
ميرنا ٠٠ لأ
إيلا ٠٠ بالله عليكم بلاش نتكلم فى الموضوع ده خالص
هنا جاءه صوت من خلفهم و قال
شريف ٠٠ أربع جميلات على نفس التربيزه .. قلبى الضعيف لا يحتمل ..
ثم سحب كرسى و جلس على نفس الطاولة وقال
شريف ٠٠ أنا سمحت لنفسى أقعد معاكم من غير مستأذن زى كده لما انتو دخلتوا العوامة بتعتى من غير أستأذان يعنى واحد بواحده
كانت الصدمة واضحه على القتيات لم تنطق ولا واحده منهم بحرف كأنهم فقدوا النطق تمامآ.. لكنهم حينها أتأكدوا انهم هو من يرسل لهم فيديو الحادثه
•تابع الفصل التالي "رواية احببت اخي " اضغط على اسم الرواية