رواية رحيل الهورى الفصل الثامن 8 - بقلم هايدي الصعيدي
" مشي حسن واهله بعد ما ودعوا اهل رحيل وغمزه خفيه من حسن لرحيل ووعد باللقاء غدا ..
محمد : ايه ي رحيل مبسوطه ي بنتي
ومرتاحه ولا ف حاجه مش عجباكي
رحيل بفرحه : لا بدا ي بابا انا مرتاحه واهله
ناس كويسين وانا فرحانه بيهم اووي
زينب : انت مشفتش الحجه فرحانه بيها
ازاي ولا اخته ربنا يتمم ليهم ع خير ي رب ...يلا
ي رحيل ادخلي نامي وريحي نفسك
عشان بكره حسن جاي يخدك انتي
ورقيه تختاري شبكتك
رحيل : حاضر ياماما تصبحو ع خير
"ذهبت رحيل لغرفتها وهي فرحانه وسرحانه
ف كلام حسن وغزله ليها والحب الي باين
في عنيه ونامت وهيا بتفكر ف حياتهم
الجايه مع بعض وازاي بعد اسبوع
هتكون ملك حسن وهتتكتب
ع اسمه "
الصبح قامت رحيل بنشاط خدت حمام واهتمت
ببشرتها وشعرها مع كام مسك للوجه وكانت
زي القمر المنور وبعد العصر لقت الفون
بيرن وكان حسن لما سجل رقمه
ع تلفونها امبارح ب حبيبي...
حسن : عامله ايه ي جمري
رحيل بضحكه : جمري اكتر حاجه بحبها
فيك لهجتك ي حسن
حسن بحب : ع كده انتي بتحبي فيه
حچات كتير بجا
رحيل بخجل : بس ي حسن
حسن بضحكه : طب ماشي كلها اسبوع
ومش هسمع بس دي خالص ...
ع العموم چهزي حالك نص ساعه
وانا عندك ومعايه شهد وندي
رحيل : تمام ماشي
حسن : مع سلامه ي جلبي هچيلك طيارة
رحيل : لا ي حسن خالي بالك من نفسك
وسوق ع مهلك
حسن : ي بووووي ي ولاد هتخفي ع ي رحيل
رحيل بحب : لازم اخاف عليك ي حسن
انت هتكون جوزي يلا بقا بااي ..
"وقفلت مع حسن وقامت جهزت نفسها ولبست
فستان رقيق مع كعب سمبل وحجاب زدها فتنه
ورشة عطرها بريحة الفراولة ومسكارا وملمع بس
وجه حسن وراحوا لمحل الصياغه "
حسن بحب : بصي ي رحيل كل الي يعچبك
اختريه ومتشغليش بالك باي حاچه تاني
رحيل بكسوف : حاضر ي حسن
"واختارت رحيل شبكه رقيقه من سلسله نعمه
وخاتم وانسيال "
شهد : ايه ي رحيل الشبكه الهادية دي الدهب ده
...وقربت وبهمس .. تلبسيه لچوزك
ع جميص نوم ف شجتكم .. احمرت رحيل بخجل وبعدت بتوتر ..اما حدنا نلبسو دهب تجيل يمله
عين العدو
حسن : هيا متعرفش ي شهد عويدنا اختاري ليها انتي
واختارت لها شهد وندي شبكه تقيله
صعيدي ع اصلو ست غوايش عريضه
وتلت خواتم كبار ومشربيه تقيله
وحلق كبير
ونقت هيا وحسن الدبل وختار لها خلخال تاني
وغمز لها بضحكه ..
واخدو الطقمين وعشاهم حسن ف مطعم فخم وبعد كده روحهم ...
وخلال الاسبوع ده كانت رحيل مشغوله جدا
هيا وامها ورقيه ومعاهم شهد وندي ف
تجهيز رحيل وشراء الكمليات وفرش شقتها في القاهرة..
وطبعا شهد كانت بتركز ع قمصان النوم شكل
حسن موصيها..
حسن ورحيل اتفقو انهم يكتبو الكتاب ويعملو
احتفال بسيط بين اهلهم وطبعا حسن شرط
تلبس الفستان الابيض ..
يوم الزفاف ....
راحت رحيل الصباح بدري للبيوتي سنتر
ومعاها ندي وشهد ورقيه وعملت حمام مغربي
ومسكات ع الوجه والبشرة والشعر وهتموا
بيها اهتمام كامل وهيا كانت قلقانه
جدا وكانت الي تختارو ليها
شهد تعملو من سكات ..
قبل المغرب خلصت رحيل وكانت مشالله تبارك
الرحمن بدر من نور و شافتها شهد بالفستان
وعنيها دمعت من الفرحه وقعدت تزغرط
هيا وندي ورقيه والدموع ف عنيهم
راحت شهد قرأت عليها المعوذات ونزلت الطرحه ع وشها ودخل عليهم حسن بالبدله وكان زي القمر
اخدهم وطلع وكانت عربيات الزفه منتظرهم
برا .....
وكان رامي اخو رحيل جايب صحابو وعملو لرحيل
زفه ملهاش حل وحسن كان جايب طبل بلدي
ومزمار وفضلو وراهم بالعربيات
والمتوسكلات لحد باب بيت رحيل
طلعت رحيل مع حسن وكان في جيران جت للمباركه وكتبو الكتاب وسلمها محمد ل حسن
حسن رفع طرحت رحيل عن وشها : بسم الله مشاء
الله ربنا يباركلي فيكي... وبسها ع جبهتها
الحجه راضيه وهيا بترش ملح : الله اكبر اللهم صلي ع محمد وال محمد ..تعالي ي مرات
ولدي وخدتها ف حضنها وقعدت
تدعي ليهم والدموع ف عنيها ..
خود ي حسن لبس مراتك الشبكه ودخلت رقيه
وندي وشهد بصواني الدهب ولبسها
حسن وسط فرحته و فرحت الموجودين
وخجل رحيل وكسوفها والجيران منهم الفرحان ومن الحاسد ومنهم الي بيتمني يكون مكان رحيل
ولبسوا بعض الدبل وحسن وهو بيلبسها الدهب كان
بيهمس لها ويلمسها في الخفا وكسوف رحيل كان
باين علي وشها
وجيه دور الخلخال حسن حطته ف جيب البدله
وقال لرحيل : ده البسو ليكي ف شجتنا ع رحتنا ..
ورحيل بعد شوية هتدوب من خجلها
وبعد وقت من المباركات والفرح وسط الاهل
اخدها حسن ونزل وعملوا ليهم زفه تاني
لحد بيت حسن ورحيل
اخد حسن رحيل ودخلو بيتهم وهو كان عباره
عن دورين مفتوحين ع بعض الدور الاول
غرفة السفرة والمعيشه والصالون
والمطبخ وحمام للضيوف وفوق
جناح حسن ورحيل عبارة
اوضة نوم اوضة ملابس
حمام كبير و ليفنج بالبرانده
وغرفتين اطفال بالحمام ..
حسن : تعالي ي رحيل اتفرچي ع بيتنا ..واخد رحيل فرجها ع البيت واخر حاجه اوضة النوم
دخلت رحيل مع حسن وهيا بتترعش من التوتر
حسن بحب : تعالي ي جمري متخفيش تعالي ي جلب حسن ..
ودخلت لقت الغرفه هاديه مع اضاءة
خفيفه وريحتها تخطف العقل ومريحه للاعصاب
ولقت بجامه لحسن وقميص ستان ع السرير
وده زود قلقها وكسوفها
حسن : ادخلي الاوضه دي وغيري هدومك واهو
الحمام وانا هغير ف الاوضة التاني وهجيبلك
العشا من تحت وچاي واخد البجامه وخرج
رحيل فضلت راحيه جايه ف الاوضه بتوتر
وهيا بتكلم نفسها : اهدي ي رحيل اهدي
ده حسن جوزك خلاص مش حد غريب
يلا استهدي بالله وروحي غيري هدومك
وبعدين مش هتلاقي ارق واحن من
حسن عليكي يلا ي رحيل متنكديش
ع حسن ف يوم زي ده يلا ..
وبكده قامت خلعت الفستان والطرحه واخدت القميص بالروب ودخلت الحمام
"اخدت شور بارد هدي اعصبها ومسحت الميكب الهادي الي كانت عملاه وطلعت مشطت شعرها
وسبته مفرود ع ضهرها ورشة عطرها المفضل
وحطت ملمع شفايف بطعم الفراوله وبس كده "
"عند حسن كان فرحان اووي وفرحته مش سيعاه
بس هدي نفسه : اهدي ي حسن عشان رحيل متخفش منك بقالك سنه صابر اهدي وكلها
دقايق وهتكون ف حضنك وملكك وخد
شور دافي ولبس البجامه ورش عطره
واخد صنية العشا وطلع "..
دخل حسن ع رحيل لقاها قعده ع السرير وبتفرك ف صوبعها من القلق حسن بهت من جملها ورقتها
والقميص الابيض هياخد منها حته وصدرها
ورجليها الي بينين من الروب الشفاف ..
رحيل شافت حسن دخل وواقف بيبص عليها وهو
مبهور من شكلها وقفت بسرعه بعد كده قعدت تاني بتوتر وهي مش عارفه تروح فين ولا تعمل ايه ..
حسن حط صنية العشا ع جمب وراح لرحيل مسك ايدها وباسهم وبسها من خدها ومن جيبنها
ونزل مسك رجليها وطلع الخلخال قفلو علي رجلها
وباس صوابع رجلها الصغيره كل ده ورحيل
خايفه وجسمها بيترعش ..انا عايزك متجلعيش الخلخال
ده من رجليكي ابدا ي جلبي ..
حسن مسك ايدها وقومها : احم انا بقول تعالي نتعشوا بدل ما اتعشا بيكي
رحيل بصت ليه بخضه
ضحك حسن عليها : متقلقيش ي قلبي انا بضحك معاكي تعالي ..وخدها وقعد يتكلم معاها وحاول
يخرجها برا مود التوتر الي هيا فيه وتعشو
مع بعض و رحيل يعتبر مكلتش حاجه
من كسوفها ..
حسن : يلا ي رحيل قومي اتوضي وتعالي نصلي
ركعتين مع بعض عشان ربنا يبارك لينا
قامت رحيل اتوضت ومعاها حسن ولبست اسدلها
وصلو ركعتين مع بعض وحسن حط ايدو ع جبنها
ودعا دعاء المتزوجين وشال رحيل وحطها ع السرير وخلعها الاسدال ....
يلا ي اطفال ي حلوين من هنا +18
انا قولت اهو😂
************
حسن قرب من رحيل وخدها ف حضنه
وقعد يبوسها بوس رقيق وهادي ع شفيفها
وخدودها وعنيها وع رقبتها كل ده
ورحيل بتترعش ف حضنه
حسن: بس ي جلبي اهدي متخفيش
بتترعشي ليه كده اوعي تخافي
مني ف يوم ي رحيل انا
امانك وسندك وچوزك
وكل حاچه ليكي ف الدنيا..
رحيل بدموع خجل : اااانا مش خايفه منك ي حسن .اانا انا بسس خايفه من الي هيحصل
حسن بحنان : لاه ي جلب حسن متخفيش
انا عمري مجدر اوچعك ي رحيل ده انا
مصدجت بجيتي بين اديا وع اسمي
اوچع روحي ولا اني اوچعك
رحيل بحب : بعد الشر عليك ي حسن
ربنا يخليك ليا ي ح ححبيبي
حسن سمع رحيل ونزل ع شفيفها بسهم برقه
وحضنها وكانه عايز يدخلها جوه صدره ويقفل
عليها ونزل ع رقبتها وصدرها يعضه عضات
رقيقه
خلعها القميص وخلع هدومه خدها ف حضنه وايديه
ف شعرها وطلع كل الحب والحنان الي جواه
ع شكل بوسات واحضان وكلام غزل رقيق
حسن برغبه : ايه ي حبيبي چاهزة انا عايز
اجولك من الحظه دي انتي هتكوني
كل حاچه ف حياتي حبيبتي وامي
واختي وبنتي ومرتي وام عيال
رحيل هزت راسها بايوة وتمسكت بذراعيه
حسن دفع نفسو براحه جواها لحد
ما شعر بدماء برائتها النقيه
رحيل صرخت بوجع
حسن بخوف : بس ي حبيبي اهدي خلاص
خلصنا ي نور عيني اهدي مبروك ي جلب
حسن مبروك ي اطهر ملاك ع الارض
وفضل حسن مستني رحيل تاخد عليه داخلها وبدأ يتحرك براحه وهو بيبوس فيها ويحسس ع خدها وشعرها ويصبر فيها بكلماته الرقيقه حتي تحول
الوجع لمتعه ..
حسن بشهوه : ايه ي حبيبي حلو كده مرتاحه
ولا اجوم
رحيل وهيا شيفه لهفت حسن عليها اتمسكت
بحسن وهزة رسها بلا ودفنت وجهه ف صدر
حسن..
حسن اول مشاف حركت رحيل وازاي اتمسكت بيه
بدأ يدفع داخلها ببعض القوه وايده بتمشي ع كل جسمه برغبه شديده وتمسك بها بقوة حتي اخرج صوت تنهيده قوية وافرغ بداخلها شهوته
************************End
قام حسن عن رحيل براحه وباس دمغها ولف منشفه ع خصره وراح ملء حوض الاستحمام بماء دافي ورجع شال رحيل ودخلها ف المايه براحه
كان عايز يساعدها علي الاغتسال بس رحيل رفضت بخجل سبها وخرج خد شور في الحمام التاني و لبس هدومه وغير مفرش السرير وطلع لرحيل قميص قطني مريح
ونزل تحت يجبلها كوب عصير واتصل ب محمد
والد رحيل واتصل ب امه الحجه راضيه وطمنهم
حسن : ايوة ي عمي مبروك بنتك اطهر ما خلج ربي
محمد بدموع فرحه : ربنا يبارك ليكم ي بني ويجعل خلافكم صالح
..............
حسن : ايوة يامه كلو تمام رحيل زي الفل وصاغ سليم
الحجه راضيه بفرحه : مبروك ي ولدي
مبروك زغرطي ي بت منك ليها ..
وقامت الحجه راضيه بالاتصال ع مراد
ايوة : ي مراد ي ولدي فرح لاخوك عنديك
مرته طاهره مطاهره
قام مراد هو وابناء عمومته بضرب الاعيرة الناريه
والتفريح لاخوه بعد دخلته ع زوجته ..
.مراد برغم خلافه مع حسن الا انه اقام ليله
كبيره وذبح الدبائح واعد العشاء لاهل البلد كلها
كي لا يشمت بهم الاعداء ....
" وكمان سال ع رحيل واهلها وعرف انهم ناس
كويسين بس مش عجبه ان ابو رحيل نجار
وبرضو مقتنع انهم طمعانين ف حسن
ورحيل عصت اخوه عليه وطلعته
عن شوره " صعيدي قفل😂..
"عند حسن طلع لرحيل لقاها لبست هدومها
وقعده علي السرير منتظراه ..
حسن : خدي ي نور عيني اشربي العصير ده
عشان يعوض معاكي
خدت منه رحيل الكوب بهدوء و شربت العصير
حسن خد الكوب ووضعه ع الطاولة
ورجع لرحيل خدها ف حضنه وبسها
ع رأسها ..
حسن : نامي ي جلبي انا عرفك اتعبتي
انهارده ربنا يخليكي ليا ي حببتي
ويبارك لي فيكي
رحيل حطت راسها ع صدره : ويخليك
ليا ي حسن ...وباسته ع وجنته
"وغرقت ف النوم بسرعه وهي حسه براحه داخل حضن زوجها الامن و الحنون اول رجل بحياتها وحبيب
شبابها ...😇😇
**********************
مسالخير ع عيونكم
• تالع الفصل التالي "رواية رحيل الهورى" اضغط على اسم الرواية