رواية دموع السيف الفصل الحادي و الثلاثون 31 - بقلم هايدي الصعيدي
: طب ااايه يا وزتييي يلا عايز امشي تعالي خدي الحضن
فارس لما دخل دور علي ندي وسأل ياسمين هي فين
ودخل الاوضه الي كانت مستخبيه فيها ومسكها من شعرها بعد ما صوتت وكانت هتجري منه ولسه هتتكلم كان هجم علي شفايفها في بوسه عميقه دوبتها وقطعت نفسها وتعبت اعصابها
فارس فصل البوسه ومسك وشها بين ايديه : هششش اهدي ..علي ركبك يلا ..وقرص علي شعرها ونزلها علي ركبها في الارض
: فاارس انت بتعمل ايه ..
فارس قرب منها باسها تاني بعنف اكبر وشهوة اعله : خخخخ اعتذري
ندي بصت له بضعف : انا اسفه بس انا كنت بهزر علي فكره
فارس شد شعرها اكتر ومسك فكها بين صوابعه وشد شفتها السفليه بين اسنانه بشراسه : مييين راجلك يا بت
ندي بخفوت : انت انت يا فارس
فارس غمز لها وربت علي شعرها : ابقي فكري قبل ما تنطقي يا روح امك ..
وخرج وسابها وهو بيعدل بنطلونه عشان انتصب رجولته الي كان واضح ...
ياسمين بقلق : قتلتها ولا ايه
فارس ضحك : لا عبطها بس
: وربنا انت حيوان عملتلها ايه
: متخفيش كشفتلها بس
ياسمين هزت دماغها بيأس : انا هروح اشوفها
فارس: مين مدلعكم كده انا شوفت عربية سيف تحت هو هنا
: اه في الاوضة التانيه هو ودموع
فارس ضحك بفرحه : اخخخ قلبي يا بركة دعاكي يا مهاميهو كتري بقا كتري
سيف بص لدموع بحده : وربي ههينك لو حضنتيه ..رايح ياااض يا عل* بدل ما جيلك
فارس ضحك : بقت اخلاقك زباله اوي يا برووو بتعمل ايه عندك يا قليل الادب هروح اجيبلك صباح
: تجبني ليه يا موكوس وبعدين انت جيت امته
دموع اتعدلت بسرعه : يلا مع نفسك بقا انا رايحه اشرب ماايه
وجريت بعد ما عدلت شعرها ومسحت شفايفها فتحت الباب
فارس اول ما شاف الباب اتفتح : نااس متجيش غير بصبوحه انا لسه جاي يا حبيبت قلبي كنت بجيب لندي
حاجه ومااشي تاني ..
: حاجة ايه يا ولاه
: قميص نوم
صباح بصت له برفعة حاجب ولسه هتفتح بوقها
فارس ضحك : وربنا بهزر ..اااخ ..وحط ايده علي قفاه لما سيف لطشه بالقلم ..
: متهزرش تاني يا روح امك ومتشغلش دماغك وهمد هاا
دموع بخضه : اسمله يا قلبي ..وبصت لسيف بعتاب.. ليه كده سيف ايدك تقيله
فارس بمسكنه : اااه رقبتي شوفتي يا وزتي عمل ايه عشان عايز اسلم عليكي
: ضربه واحد تاني ونبي عشان خطري
قالتها ندي الي ياسمين دخلت عليها لقته لسه قعده علي الارض وحطه ايدها علي وشها بصدمه وهي مش مصدقه نفسها ولا الي قلته ولا الي عمله فيها ياسمين فوقتها من شرودها وطلعت معاها وهي مقهورة شافت القفه الي خده من سيف وضحكت بشماته
فارس بص لها من تحت لفوق وابتسم بهياج وهو بيعض
شفته ندي اتوترت ودموع حط ايدها علي وشها بصدمه
وصباح كانت قعده بتاكل ومش معاهم
سيف شده من قميصه : البت حملت من نظراتك يا بن الكلب تعااله ..وانتي بتبصي علي ايه امشي كلي يلاا
دموع نفخت : انت كل ما تتخنق تقولي كلي كلي وفي الاخر تقعد تسد نفسي
سيف رفع حاجبه ولسه هيرد عليها الفون رن : ايوة يا تميم انت جيت ..خلصانه ثواني ونزلك يا غالي ..
فارس : رايحين فين دلوقتي ده الساعه دخله علي 12
سيف : مشوار صد رد مسافر الصعيد هخلص مصلحه وهرجع الصبح
فارس بصدمه : انت بتهزر انا بكرة حنتي
سيف حط ايده علي كتفه : عيييب يا صاحبي انا هكون اول الحاضرين وهحنيك بايدي يا بيضه
: مش بهزر والله وبعدين حبكت يعني تسافر دلوقتي
: معلشي والله غصب كنت متفق مع الراجل من قبليها
: انا جاي معاك
: لا خليك هنا ورتب الدنيا لحد ما اجي
: لا يسطا برضو جاي معاك مش هتم غير بيك انت هنا هتم انت مش هنا مش هتم فانا هروح معاك عشان اضمن مش هسمحلك تقطع عليا في حنتي يا برو
سيف ضحك : خلاص لو هيطمنك تعاله بس انا كده كده كنت هرجع قبل العصر ..
: خلصانه يلاا انا كده كده مش هحلق غير يوم الفرح الصبح وبعدين كل حاجه متجهزه مش واقفه غير علي التنفيذ الفرحه المنتظره يا بروو نص بنات مصر هتنتحر بكره
سيف بخفووت : انت لو فضلت واقف مكانك هتسيح اهرب نظراتها تخوف
فارس لف ببطء وشاف نظرات ندي الحده الي بتبص له وكأنها عايزة تقوم تقفش في رقبته وضحك بهبل : قمر مشالله يلا انا هستناك تحت يا بروو
ونزل يجري بعد ما باس دماغ صباح ودموع وهو بينكش شعرها بحب ودموع بتضحك له وعنيها بطلع قلوب
سيف بخشونه : دمووووع... تعالي عاايزك
ودخل البلكونه دموع بلعت ريقها ودخلت وراها : نعم
سيف بهدوء : خلي بالك من نفسك ومتخرجيش لحد ما ارجع ولو في اي حاجه عرفيني تمام وانا هتابعك علي الفون
دموع اومأت بهدوء وشفتها اترعشت وبلعت غصتها : وانت برضو خالي بالك من نفسك وطمني عليك ورجعليى بسرعه
سيف باس دماغها وهو بيمسح علي شعرها : مش عايز حد غيري يلمسك انا عارف انتي بتحبيه قد ايه وهو كمان بس بلاش علي قد ما تقدري عشان خطري
بتخنق ..
دموع حضنته بقوة : حاضر يا حبيبي حاضر سلامتك من الخنقه عشانك اعملي اي حاجه يا سيف
سيف حضنها اكتر وهو بيعصرها بين ايديه وبعد عنها بصعوبه : في رعاية الله يا حبيبي
وسابها وخرج من غير ما يبص عليها سلم عليهم ونزل علي ولقاه تميم وفارس بيضحكوا مع بعض : يلاا
: يلاا يا برو
: ايه ده انت چاي معانه
فارس قرب منه وحط ايده علي صدره : مقدرش اعيش من غيرك يا تميمي
سيف ضحك وتميم شال ايده : استغفر الله العظيم بعد عني يااض ونشف اشوية احنا رايحين لراچل ملتزم
حدالله يجيم عليك الحد لو عملت حركاتك دي هناك
متكسفنيييش
فارس ضحك : عيب عليك يسطا ده انا بنكشك وبعدين انا ماليش في الخشن يا تميم
وركبوا مع سيف الي ساق العربية وهو خارج شاف حسين قاعد قدام بيتهم وبيدخن وهو بيشد في شعره زي المجانين وبيهز رجليه بعصبيه نزل القزاز وغمز له بعد ما بعتله بوسه في الهوي وهو بيضحك بصوت عالي ..
فارس ضحك : معرفش انك كياد اوي كده يا برو
سيف ولع سجاره وسحب نفس طويل ونفخه بغل : اسكت ده انا لو اطول اقطع ايديه وخلع عنيه وحرق روحه هعملها
: ايه يسطا الرعب ده
سيف مردش عليه وطلع علي الطريق الصحراوي وداس بنزين وهو بيدخن سجاره وراه التانيه والساعه خمسه الفجر وصل بنزينة قبل بوابة اسيوط نزل يفول ويشرب فنجان قهوة هو وتميم وفارس الي الارهاق كان باين عليه
تميم بضحكه : مال وشك اصفر ليه كده يا فارس
: اسكت بالله عليك ده طريق ابن مراه الطيارة سبت لكم الدين وقالت علي الطلاق مانتوا ركبني ايه يا جدع المخمضه دي
تميم ضحك وولع سجارة : عيل نايتي
فارس حط دماغه علي التربيزة وسيف بيقلب في الرسايل الي بعتتهالوا دموع من بعد ما نزل بساعه
واخرها كان من خمس دقايق وعرف انها لسه مانمتش
رن عليها وردت من اول رنه
: لسه فاكر ترد عليا فينك ده كلو انا مش جاي لي نوم مش قولتلك طمني عليك
: اهدي يا بابا انا كويس الرسايل لسه وصله وبعدين كنت سايق منمتيش ليه احد دلوقتي
: مش عارفه انام وانت مش جمبي يا سيف
: ااخخ علي سيف منك.... نامي يا بابا انا بخير متقلقيش واول ما اوصل هطمنك اوكي
تميم كان بيدخن بشرود وفارس حاطت ايده علي خده : هممم وايه كمان يا محنيييي
سيف بحده : علي الحلال من ديني اقوم اكمل بيك انت الطريق علي الاقل هتكون نعمه وطريه بدل كرسي العربيه
دموع كانت مبرقة من تغيره المفاجئ وحطت ايدها علي بوقها لما فهمت قصدوا الوقح
: سييييف
سيف بضحكه : قلبووو بقا يا مامي ما هو الي عيل ع..عرره ولا تزعلي خلاااص
: مرات اخويه المسيطاااااارة ايوة بقا ويلا بقا اديلو
دموع ضحكت : سيبه ونبي عشان خطري خليك معايه انا
سيف وقف : انا في العربية لحد ما تخلصوا وخد ..
كباية القهوة وخرج ..
: معاكي يا حبيبي
: وحشتني اوي علي فكره مش عارفه اقعد من غيرك انت عملت فيا ايه خلتني كده مش عارفه انام بجد سحرتني ولا سحرتلي
سيف ابتسم بحب : انتي شايفه ايه
: شيفه انك سحرتني بعيونك ونظراتك واهتمامك وحنيتك وخلتني مش عارفه انام من غيرك عودتني
انام جمبك وفي حضنك وعلي صدرك السرير مفهوش
ريحتك ولا نبض قلبك وانفاسك يا سيف
: دموووعي
: قلب دموعك وحياتها وعنيها
سيف عض شفته من حلاوة الاحساس وقلبه نبض بعنف وبخفوت: هلف ورجعلك وحياتك خفي عليا انا سيبك
وماشي بالعافيه انفاسي اشتاقت لريحتك وعنيا
مش محتاجه غير جمالك وشفايفي عايزه
شفايفك تدوب ما بينهم عايز حضنك
ولمست ايديكي... عاايزك يا دموع
دموع جسمها اترعش وانفاسها زادت من همسه وصوته العميق الي طالع من روحه نفض قلبها : اممم سيف
سيف بهمس : قلبوو
: واحشني
: عايزة ايه يا دموعي محتاجه ايه قوليلي يا حبيبي
: عايزة شفايفك عشان خطري محتاجه لحضنك ورجولتك وايديك الخشنه وهي بتعصرني جواه
صدرك
سيف غمض عنيه وهو بيجز علي اسنانه وكلامها جننه : اووف لا ده كده انتي الي طلعتي سكسي من غير اي تأثير امممم وايه تاني يا ...
: برووووووووووو ...قالها فارس وهو لازق دماغه في الشباك المفتوح نص فاتحه
سيف فتح عنيه مره وحده والفون وقع مين ايده : خخخخخخ ده انا هطلع ميييتينك
ونزل يرجري وفارس الي جري وهو بيضحك ويصووت : اللهم لا شماته بس انا شمتااان دووووووق حدالله لو هتقتلني و اموت شهيد وبقا عريس الجنه هموت وانا مرتاح
: شهيد وعربس الجنه ليه موت في سينا دي اسيوط يا روح امك بيقولوا عليها بلد اليهوود يعني هتموت مع اشكالك يا عر*
فارس وهو بيلف حوالين العربيه : خلصنا بقا يا برو شكلي بقا بيبي اووي مش هعملها تاني خلاص حرمت
سيف اومأ وهو بيعض شفته : اعملها تاني وهمرجحك الي فاضل من عمرك ببلاش
: مرجح دموع الاول بس بعد كده ابقا مرجحني انت شكلك ناوي تدخل وانت علي المعاش انا سمعت انك
بتجدد لحظات المراهقه ههههههههههه
سيف رفع حاجبه : انت ميين قالك دمووووع ...
: لا بعيد عن ان مراتك لتاته ومش بتخبي حاجه عن الي مش بيتبل في بوقها فوله كان هيبان عليك يسطا
واخوك شويف وبيفهم
: طب اقفل علي الي عندك بقا وملكش دعوة بالحوار ده وبطل قعده مع الحريم
: طب ايه فقرت الجط والفار دي هتخلص امته خلينا نفضوا
سيف هز دماغه : تمام يلااا
فارس قرب عشان يركب وسيف غفله وراح ضربه مقص رزعه في الارض فارس مسك ضهروا : ينلع غبااائك يا جدع عايز تشلني حدالله هدخل قبلك برضو ههههههه ااااخ ضهري يا جوز اختي تعاله شيلني
تميم ضحك وشدوا من الارض : لاجل جوز اختي دي بس غير كده انت لسانك طويل وتستاهل حااشر نفسك
ليه في الي ميخصكش يا باارد
: سمعت العيله يا جدع
: فاااااارس اقفل بووقك بقا خلصنا
فارس قرب باس كتفه : حقك عليا انا بنكشك
: لا متنكشنيش في حاجه تخصنا انا ومراتي ادخل في اي شئ غير الحوار ده
: خلصه يا برو متزعلش نفسك دلوقتي بقيت كخه ده انا الي مجوزهالك موضوع ابن عمها ده كان حوار مني عشان تتحرك
: وهي جريتك في الحوار ده وانا كنت المغفل المدلوق مابينكم صح
: انت حسبتها ليه كده يعني
: امال عايزني احسبها ازاي غفلتني انت كده ولا لا
: يا سيف انا كنت بحاول اساعد
: متحولش تاني الله يحرقك حرقت دمي
: ماشي يا سيف ..وبصوت عالي نده علي تميم الي ساب لهم مساحه .. يلااا يا تميم خلينا نخلص من المشوار ابن العر* ده
: كان ايه الي جبرك
: ولا حاجه يا سيف فكك بقا
: اتكلم عدل ياض عشان مزعلكش انا غلطان اديتك مساحه وحجم اكبر من حجمك وعملتك صاحبي
بس انت بتسوء فيها وبتدخل في حاجات متخصكش
امسك نفسك شوية وسترجل مش كل حاجه هزار وضحك ...
فارس بص له بصدمه ومقدرش يرد وسيف عض شفته وحط ايده علي خصره وبص فوق وهو بيغمض عنيه
وبيتنفس بغضب وهو بيحاول يسيطر علي اعصابه
وقت غضبه بيقول كلام بيرجع يندم عليه بيجرح الي قدامه ومش بيتحكم في لسانه ودي حاجه مكنش بيستحملها غير يوسف الي كان بيعرف يتعامل معاه وفاهموا ..
تميم قرب منهم وشاف منظرهم وعرف انها مخلصتش علي خير : احمم ريح انت يا سيف وانا هكمل
سيف اومأ بهدوء وخد الفون الي وقع في ارضية العربية وشاف دموع لسه معاه علي السكه قفل في وشها وقعد في الكرسي الي وراه وفارس قرب قعد بهدوء جمب تميم وفكه متصلب وعنيه حمرا دم ..
سيف شاف منظره وضغط علي الفون بين صوابعه دموع رنت تاني الي كانت سمعه اغلب الحوار وتعدلت بصدمه
وخوف من سيف وخوف علي فارس وفضلت تسمع بهدوء ولما المكالمه فصلت رجعت رنت تاني وسيف
كنسل ..ولقته باعت رساله ..نااامي ..ولا زيادة ولا اقل
ورنت تاني لقت الفون مقفول دموعها نزلت وقامت صحت ندي
: قوومي عايزاككي
: في ايه يا بنتي دلوقتي احنا الفجر الصبح الصبح
: انت حكيتي لفارس علي الي بيني انا وسيف وبحكيهولك
ندي اتعدلت لما سمعتها بتتكلم ومحموقه : في ايه يا دموع
: اخلصي ردي علي سؤالي
: لا مش كل حاجه انا بس كنت بهزر معاه وبقوله شوف سيف بيعمل ايه مش زيك وبتاع وكده حصل ايه
: محصلش حاجه وانا لو بحكيلك عشان تسمعيني ولو غلطت تنصحيني بس مش بحكيلك بتفاصيل عشان مكنش حسه اني بخرج سري انا جوزي وهو بقت حياتنا هزار وضحك معاكم ..
: حصل ايه بس فهميني والله مكنتش اقصود حاجه فارس عمل ايه
: مفيش حاجه يا ندي نامي ربنا يرجعهم بسلامه بس الاول وبعد كده كل شئ سهل تصبحي علي خير
وخرجت البلكونه وهي حسه بخنقه وبتحاول ترن علي سيف وتبعت له رسايل ...
دموع بلعت غصتها وبصوابع بتترعش ضغطة علي تسجيل الصوت : سيف عشان خطري رد عليا يا
حبيبي وانا قولتلك مش هعرف انام وانت بعيد
صدقني مش هعرف انام من غير حضنك الدافي
سيف هييئ سيف انت قفلت ليه طمني عليك طيب
ومسحت عنيها وبعتت الريكورد وقفلت الفون وبصت في الشارع لقت عيون حسين الي متابعها بتلمع اشد من لهب السجارة الي في ايديه شهقت بخوف ودخلت تجري علي جواه ...هي كانت نقصه
حسين الي كان قاعد تحت بيت صباح من ساعت ما سيف ميشي وسمع دموع وضعفها وحبها الواضح وطريقتها في الكلام ولما دخلت فرك السجاره بين صوابعه ورمها في الارض وهو بيشد في شعره وحس
انه هيشت ..دموع راحت منه خلاص ..
دموع دخلت نامت علي السرير وهي بتقلب في الشات بتاعها هي وسبف وفي صورهم وصوره الي كان بيبعتها ليها وندي جت من وراها حضنتها وخدت الفون من ايدها : نامي وهو هيكلمك اكيد مفيش شبكه علي الطريق وحقك عليا انا مكنتش اقصد اطلع سرك
دي اول مره تحصل متفكريش كتير دلوقتي ونامي
يا حببتي والصبح نتكلم
دموع لفت ونامت علي دراعها وهي بتحاول متعيطش
ندي ربتت علي شعرها بحنان ساعت كتير بتحس دموع بنتها مش صاحبتها علي طيبتها وسذاجتها وقلبها النقي
سيف رجع راسه لوراه وغمض عنيه وهو بيحاول يتجاهل نظرات فارس ومنظروا الحزين وتميم سايق بهدوء وبعد الفجر فونه رن : وعليكم السلام يا ود خالتي تقبل الله منا ومنكم كيفك يا غالي ..اديني جربت علي سوهاچ يا غالي ..يعز مجدارك يا نوارت العزايزه علي رأي چدتي هههههههه ..خلاصك ماشي اول ما دخل البلد هرن عليك ربنا يخليك ليا زي ما رفعت راسي جدام الناس دي ...مع السلامه سلام
وفضل تميم سايق وفارس لاول مره حرق سجاير ودخن بعد ما ساب الڤيب وهو حاسس انه مقهور وفي نفس الوقت غلطان وقلبه وجعه من كلام سيف ..
وعلي الساعه سبعه الصبح كان خرج من سوهاج وداخل علي قنا تميم شاف حركه غريبه في الجبل وكان بيحاول يفهم الي بيحصل
: حااااااااسب يا تميييييم حااااااسب
• تابع الفصل التالي "رواية دموع السيف" اضغط على اسم الرواية