رواية رحيل الهوارى الفصل الثالث و العشرون 23 - بقلم هايدي الصعيدي
عند عامر
نزلت رحيل ولف بالعربيه رقيه قربت ومسكت ايده
بحنان : مالك ي عامر ايه الي حصل عمل فيكم كده
عامر بشرود: مفيش حاچه ي حببتي متجرفيش
نفسك
رقيه مسكت ايده اقوي: مقرفش نفسي ازاي انتي مش شايف نفسك احكيلي ي عامر ولا انت لسه شيفني غريبه عنك
عامر ركن العربيه جمب البيت :لاه ي حببتي بس الي حصل فوج طاجتي مش عارف احكيه ولا اوصفه بس كل الي هجدر اجوله مراد چاب حج اختك وحجنا كلنا بس الي حصل كسرنا كلنا
رقيه بتفاهم: بص ي قلبي انا مش هضغط عليك وبعدين ولا عاش ولا كان الي يكسرك ي قلبي انا معاك وجمبك وضهرك الي هيسندك وقت الشده وضربته ع كتفه
حببتك اسد برضو 😉
عامر ضحك وقرب قبلها ع جبهتها وبص ع مراد الصغنن : منور ي بن جلبي بس ايه مش چدعنه الجطعه الي توجف الجلب دي
رقيه ضحكت وحضنت مراد: بس مالكش دعوة بيه ده يعمل الي هو عايزة حبيب خالته
عامر بحسره : ااه مراد يتهنا وانا اشيل اليله
ونظر لها بشتياق عايز اخدك ف حضني طيب ..
رقيه قلبها دق بسرعه وتوترت : طب ا.انا هنيمه ف الكرسي الي وراه ده بس حضن واحد ماشي
عامر اومأ ليه ورقيه حطته ع الكرسي وغطته كويس وباست خده بحنان : معلشي ي روده عمو عامر زعلان
عامر بسخريه : روده ده مراد ود عمي لو سمعك هيجتل نفسه
رقيه قعدت جمبيه وبصت ليه بكل حب وهو تاه ف جمال عنيها مسك ايدها بسها و وبسها من خدودها
عامر بحب : ااه ي روكه وحشاني جووي
رقيه حضنته: ويخليك ليا ي قلب روكه
عامر ضحك : اها عشان تعرفي حضن واحد بس
رقيه ضحكت معاه وخدت مراد الي كان نايم زي الملايكه : الحمدلله نام ومشفش الي حصل
عامر : اصيل زي ابوه وبعدين ي هطله شاف ايه ده عندو شهرين تلاته يعني يرضع ويعملها ويستحمه وينام يدوبك ههههههه عجبالك
ما تيجي نچيب واحد
رقيه : بس ي عامر الله اخجلتني
عامر : لاه وانتي وش خچل ي بت ده احنا كنا هنتمسكو بفعل فاضح ف طريق الترعه
"اتاخرت ده مراد هيمشيها بسرعه اووي😂💔..
مراد التف لرحيل ونظرت التسأل اتحولت
وقرب منها : ايه طلعك دلوجتي وكيف چيتي
وطلعتي كيف من غير ما تشوريني
رحيل اتصدمت مكنتش متوقعه انو ممكن يغضب او يستقبلها بالشكل ده
رحيل بتوتر : انا جيت مع عامر هو جيه خدني بالعربيه م..
مراد قطعها بغضب ومسك درعها بقوة : اايه مع عامر وطلعتي معااه وحديكم وانا مش جيلك متنطجيش اسم راچل غيري ع لساانك ده وقبض شفتها السفليه بعنف
رحيل خافت وعيونها اتملت دموع : مرااد
مراد حس بنفسه وبعد عنها رحيل بكت من استقبال مراد ليها وبدموع : ع فكره انا جيت عشانك لما عرفت انك مش بخير وجت معايه رقيه يعني مركبتش مع ابن عمك لوحدنا وبعدين انا اسفه لو نطقت اسم راجل بس انا نسيت كل حاجه ي مراد
بيه واسفه لو كنت ضيقتك وجيت عشان خطرك
ولفت وكانت هتمشي مراد شدها من درعها
وخدها ف حضنه رحيل قعدت تبكي ف حضنه
مراد اضايق عشان طلع غضبه ع رحيل ومن بنت الكلب الي هزت ثقته ف نفسه وف الي حوليه
مراد بهدوء : خلاص اهدي لاچلي متبكيش حجك علي غصب عني انتي چيتي ف وجت
ربنا وحده يعلم بالي حاصل چوايه
رحيل مسحت دموعها ف صدره : انا عذراك انا شيفه الوجع جواه عنيك احكيلي مالك ايه الي حصل ..امبارح كنت معايه وكويس
مراد سابها وراح جلس ع قعده ع فرشه عملتها شهد لما قالها هينام ف المضيفه وولع سجاره وقعد يدخن بشرود رحيل قربت منه بهدوء
مراد: متشغليش بالك انتي انا زين وغير الكلام وين مراد
رحيل بحب: ماانت قولتها لاجل عين تكرم مدينه سبته مع رقيه ورضعته كويس وجتلك ..
مراد سمع رضعته وبص ع صدر رحيل وعنيه اسودت : احم ادخلي جوه هتلاجي سبرتايه وعدت جهوة اعمليلي فنچان جهوة هشربها
وخدك اوصلك عشان مراد وتاني مره متتحركيش من دماغك
رحيل كتمت عبرتها ودخلت تعمله قهوة وبتكلم نفسها .. هو ليه بيتكلم معايه كده هو مش عايزني جمبه ..طب ده امبارح مكنش عايز يسبني شوفت الحب ف عنيه وشتياقه ليا ..طب هو زهق مني
او يمكن بعد زي ما طلبت منه يديني الوقت ..لا هو اكيد مضايق من الي حصل عشان كده متغير معايه
وبعدين قعده مع جوزك بعبايه وطرحه سوده زي الي دخله عزا وهو اصلا مخنوق لوحديه
وحضرت فنجان القهوة بس قبل ما تطلع خلعت عبايتها وطرحتها وفردت شعرها ع طول ضهرها وخدت القهوة وطلتو
الي متعرفوش رحيل ان مراد عمل كده بيمنع نفسه عنها وهو اصلا محتاج لها اكتر من اي يوم فاات بس هو خايف خايف عليها من نفسه خايف غضبه وقهرته تطلع وهي بين ايديه يئذيها عشان كده عملها ببرود ..
رحيل طلعت ومراد شافها وقلبه اترعش الوحيد بجداره الي قدرت تهز كيانه كا راجل وكا عاشق هيا وبس وهو شايفه ماشيه بترقص ع دقات قلبه
بتقرب وبسمتها ع وشها بخجل جسمها الريان شعرها المفروض جمال جسمها ف القميص الستان
الاسود الي بينافس جسمها ف نعومته بيضها المشرب بحمرة خجل رباني وسواد القميص نور
من جملها
رحيل بخجل من نظرات مراد الي تاه: القهوة
مراد خدها وتعدل يشربها بهدوء رحيل قربت وبقت..
رحيل ضحكت لما شافت ضحكت مراد وفرحت انها عرفت تخرجه من المود الكئيب الي كان فيه
رحيل وهيا بتتحسس كتفه : بحبك ..
مراد حب راسها بقوة : هعشج التراب الي هتخطي عليه
وقام ولع سجارا ورحيل وجهها ع ضهره
مراد : اهو شغل مراهجين من الاخر وجتك خلص ولا لاه انا چاي اخدك بكره ويكش ابوكي يفتح خشمه بكلمه
رحيل ضحكت : وقتي خلص من اول لحظه دخلت فيها حضنك بس انت شكلك اتعودت ع شغل المرهقين
مراد التف ليها ونفخ ف وشها بضحكه : مانا عارف من اول ما فتحتي رچليكي وجلتيلي محتچالك وغمز لها بخبث
رحيل اتوترت وتكسفت اووي : ا.اا.نا ي.يعنيي.ان.نت كو.كنت
مراد ضحك : انأئنتي خلاص انا فهمك وحفظك زين وانا مكتش عايز انام معاكي دلوجتي ولا هو وجته ولا معاده وزي ما جولتلك ليلة دخلتك اليو الي هاچي اخدك فيه ...
رحيل خجلت منه مراد قرب وباس جبهتها : يلا جومي البسي عشان ارچعك جبل ما عفريت العلبه
ياخد بالو والله لو مش ابوكي كنت شندلت امه
رحيل ضحكت ع شكل مراد الي اتنرفز بسبب ابوها
وقامت لبست وخرجت مع مراد الي لبس قفطانه وحط الفرد ف جيبه وخد فونه وعلبة السجاير والولاعه و خدها تحت كتفه و قرب من العربيه
رحيل : مراد ممكن اطلب منك طلب
مراد : عيوني
رحيل ابتسمت : الجو حلو والبيت مش بعد ممكن
نتمشها
مراد بسها بحب وخد ايدها وطلع يتمشي بيها لحد البيت التاني ورحيل مسك كم القفطان وهي هيمه
فيه وف حبه
وقعدو يدردشه ويضحكه ومراد ماسك سجارته بيشرب منها لحد ما وصله قدام البيت
مراد شاف عربيت عامر وخبط ع قزازها المقفول
رقيه عدلت حجبها وعامر مسح فمه ونزلو
مراد بسخريه : ايه ي حنين جاعد هنا ليه لحد دلوجتي هتحرس البيت ولا ايه
عامر : ابدا بس رقيه خايفه تدخل البيت وضحك
رقيه ضربته ع كتفه وقربت من رحيل
رقيه بقلق : بابا صحي ي رحيل وعرف اننا مش موجودين رامي كلمني وقالي انو قالب الدنيا
وقاعد مستنينا نرجع ومستحلف لنا
رحيل اتصلبت تحت ايد مراد الي اتنرفز وخد رحيل
ودخل ووراها رقيه الي حضنه مراد الصغنن
وعامر استنه ف العربيه
رقيه فتحت الباب ورجعت وراه رحيل ورحيل
رجعت وراه مراد 🤣
ولدهم سمع صوت الباب وطلع
محمد : اهلا بالهوانم الي كسرو كلمتي وشاف مراد واقف قدامه ..ولف ليهم بزعيق كنتو فيييين
مراد قرب منه بغضب لحد ما وصل قدامه و
• تالع الفصل التالي "رواية رحيل الهوارى" اضغط على اسم الرواية