رواية دموع السيف الفصل الثاني و العشرون 22 - بقلم هايدي الصعيدي

 رواية دموع السيف الفصل  الثاني و العشرون 22 - بقلم هايدي الصعيدي

دموع بدأت تفوق وكشرت بوجع وهي بتئن : اممم سيف الحقني ونبي هيقتلني لا لا انا معملتش حاجه ابعد عني انت السبب انت السبب ...وكأنت بتتحرك بشكل يوجع القلب سيف خرج بسرعة وطلع لندي وفارس الي قعدين
قصاد بعض وكل واحد في دنيا تانية وشاور علي اوضة دموع وهو بيحاول يتمالك نفسه : دموع بدأت تفوق حولي تهديها عشان ميحصلهاش انهيار تاني ...

ندي جريت علي جواه وفارس وقف مع سيف الي كان بيمسح وشه بقهر

: هو حصل ايه يا سيف

: معرفش معرفش انا صحيت من النوم علي صوت جرس الباب فتحت لقتها بيري وكانت عايزة تتدق
قولت هنتقم منها علي الي عملته فيك بس جت
صورتها قدامي ومقدرتش المسها طردتها ودخلت
الحمام اغسل جسمي من قرفها وانا خارج لمحت
دموع طلعه من باب شقتي وقدمها الحيوان بتاعها
وعنيه بطق شرار فهم غلط وسحبها علي الشقه
وحصل الي حصل ...

سيف حكي لفارس وهو رايح جاي بعصبيه واعصابه مشدوده وجسمه بيتنفض من صوت عياطها وانهيارها
ومقدرش يستحمل يسمعها ولا يشوفها وهي كده

: انا ماشي سلاام ..وهرب من الشقه وكأن ملك الموت بيطرده ..فارس جري وراه

: استني بس يا سيف هتروح فين انت مينفعش ترجع الحارة بسبب الحوار الي داير ..

: هو انا عامل عمله ولا ايه يا فارس متفوق مش انا الي بهرب والكلب ده لو عنده حاجه انا هحطها ليه في مكان دافي عشان القرف ده كله محصلش انا مش ناقص جنان
وبعدين يعمل حاجه وانا وديني لكون قتلو ..ونزل علي تحت ..

فارس اتصل علي تميم بسرعة : ايوة يا تميم معلشي رنيت عليك دلوقت بس سيف انا مقدرتش عليه وعايز يرجع الحارة وممكن يمسك هو والزفت في بعض تاني
كلمه يا تميم ولا حصله مش هقدر اروح وراه وسيب البنات لوحدهم ....تمام سلام

ندي كانت وراه : وبعدين في القلق ده بقا ربنا يستر

: دموع عامله ايه دلوقتي

: خدت مهدء تاني مقدرتش اهديها كانت عمله زي المجانين منك لله يا حسين الكلب ...سيف مقلكش
حصل ايه ..

: سيف ميعرفش حاجه وقالي انه كان خارج من الحمام لقاها طلعه من شقته وحسين شفها ..

ندي بتفكير : بس كده شفها طلعه من عنده وعمل ده كلو اكيد في حاجه غلط دخلت ازاي وايه الي دخلها ده هنفهمو لما دموع تهدي وتتكلم وتعرفنا الي حصل
بالظبط ...

ندي استوعبت انها وقفه بتتكلم مع فارس عادي راحت بصت له بقرف ودخلت اوضة دموع ..

فارس رفع حاجبه بنرفزة لما شاف بصتها ولم مشيت قدامه نزل عنيه : اهدي ي عم شوشو انا محترم دلوقتي
بس غصب عني التوته بتاعتها احله من حياتي ..

سيف نزل وهو بيتوعد لحسين وعايز يرجع الحاره ونفسه يلاقيه تليفونه رن وكان تميم ..

: ايوة يا تميم

: فينك يا سيف عايزك في موضوع مهم

سيف بخنقة : معلشي يا تميم خليها وقت تاني

: تعاله بس نشرب كبايتين شاي مع بعض الموضوع يخص ادهم وعاصم ..

سيف غمض عنيه وخد نفس : تمام اجيلك فين

: شقتي انت عارفها ولا تيجي الملحق بتاعي الي في فيلا سالم بيه ..

: تمام هجيلك الفيلا وكمان اشوف امي وعرفها الي حصل عشان متقلقش علي فارس وياسمين وكملن
تبقي تزور دموع ..

: خلاص ماشي اديني مستنيك ..

دموع خدت اسبوع كل يوم تفوق وتنهار بشكل هستيري
وتاخد المهدء وتنام ومها بقت تروح لها كل يوم بعد ما سيف منع صباح تروح لها احسن يكون حسين مراقبها
والخبر بعد ما اتنشر في بلد دموع ان جوزها مسكها مع عشقها وهربت معاه اخواتها المتجوزين اجوزهم رجعوهم بيت ابوهم غضبانين بسبب الفضيحه
ابو دموع واخوه وابن اخوه نزلو القاهرة يدورو
عليها ...

سيف كل يوم يوصل امه الفيلا ويروح لدموع من بعد 12 بليل يفضل قاعد قدمها ويتكلم معاها بهمس
لحد ما بدأت تفوق كالعادة وهي بتخرف بسبب
الكوابيس الي بتشوفها لكن سيف منع الممرضة
تديها مهدء وكان قبليها متخانق مع ندي وياسمين
الي قعدين معاها ومش عرفين يهدوها ولا يخرجوها
من الي هي فيه ....

: دمووع انتي سمعاني

دموع فتحت عنيها وشافت سيف قاعد قدمها وشهقت بخوف : انت بتعمل ايه هنا امشي امشي حسين عايز يقتلني قوله الحقيقه ونبي قوله الي في دماغك غلط
اااه انا مش قدرة اتحرك ليه بطني وجعاني اوي ..وقعدت تعيط بحرقه سيف كان واقف مبهوت من انهيارها وحس انها فقدت عقلها وكان مش عارف يتصرف ..

ندي قربت منها : بس كفاية عياط بقا انتي متعبتيش

دموع بحدة : وانتي شايفه الي حصلي ده سهل لما اكون عايشة مع واحد 8 سنين وفجأة بقا عامل زي الجدمجانين وعايز يقتلني مرتين وراه بعض انا
خايفه لا انا مرعوبة ..

فارس قرب منها : متخفيش يا دموع محدش هيقدر يقرب منك انتي في امان دلوقتي اهدي يا حببتي

دموع بصت ليه : فارس فارس قوله ونبي انا دخلت عنده ليه مش مصدقني والله وبيقول ابن الحرام مات
الدور عليكي يا فارس انا فكرته قتل اخوك يومها
انا مش فاهمه حاجه ...

سيف بص ليهم بستغراب فارس قرب منه وبهمس : دموع كانت حامل ونزلت الجنين بسبب ضربو ليها
هو مفكرو منك واحنا مش حبين نعرفها ..

سيف جز علي اسنانه ومسح وشه بقهر ...

دموع بصت ليه : امشي من هنا قوليله يمشي يا ندي يا اما انا الي همشي انا مش نقصه كفاية الي حصل..

وفي بالها ..لسه فاكر تيجي تشوفني لا وليك عين بعد الي عملتو

سيف بعصبيه : قولي لصحبتك اني هغور في داهية بس تهدي كده وتمسك العقل شوية وتعرفنا ايه الي حصل مانا مش هبقا نايم في امان الله ولاقي واحد عايز يقتل مراته بسبب انها بتخونه معايه وكانت نايمه في حضني

دموع بكاها زاد لما افتكرت الي حصل : انت السبب انت الي بعتله الفيديو

سيف بعدم فهم : فيديو ايه يا بت انتي عبيطه ولا ايه

: فيديو لما كنا فوق السطح

ندي وفارس وسيف بصو لبعض بصدمه ندي قعدت جمبها ومسحت علي شعرها بهدوء : لا انتي تهدي كده وتعرفينا الي حصل وحده وحده ...

دموع بتعب : عايزة اشرب زوري وجعني

سيف طلع جاب لها ميه ومد الكباية لندي الي شربتها براحه ودموع ئنت بوجع بسبب رقبتها ..

ندي : يلا بقا احكي

دموع مسحت وشها بإرهاق : انا كنت صاحبة مطبقه في اليوم ده بسبب حاجه عرفتها المهم اتصلت عليه وقلتله اني عايزاه في موضوع مهم قالي هيخلص الي في ايده وجاي وبعديها حصلت حاجه خلتني دخلت شقته من البلكونه

سيف بهدوء : حاجة ايه

دموع بصت لفارس الي كان الندم باين في عنيه : مشاكس دخل عندك

سيف نزل دماغه لتحت وهو بيبصلها برفعة حاجب الي هو انت مصدقة نفسك اصلا ...

ندي بصدمه : نعم يختي قط ايه ده الي يخليكي تدخلي شقت واحد من البلكونه انتي اتجننتي

دموع بخفوت : الي حصل بقا ..

وبصت لسيف بقرف : بعد كده بيري جت عنده وانا كنت محبوسة جواه بسببها بعد ما صوت الجرس صحاه من النوم ..

فارس عرف ان بيري سبب الي حصل بس استني لحد ما دموع تخلص عشان يتأكد ..

: وانا طردتها بعد ما هزقتها ..

: اه بإمارة ما كنت سيبها تبوس فيك ما علينا بلا قرف
بيري خرجت وسابت الباب وراها مفتوح وهو دخل الحمام وانا خدتها فرصه وجريت علي براه وقبلته في وشي وهو طلع ورايه و كان مستحمي وفي علامات
علي رقبته وصدره وفهم ان احنا كنا مع بعض ولي
اكد ليه القيديو الي حد بعتهوله وهو شايلني فوق
سطحكم وكاتب مرااك مغفلاك ومقضيها يا خروف

سحبني علي الشقه وكان زي المجانين كلامه ونظراته
بهدلني وانا والله ما خنته وحياتك ي ندي ما عملت
اي حاجه من الي قالها

سيف بتهكم حزين : وتفتكري اني ممكن ائذيكي وبعت لجوزك حاجه زي كده يا دموع

: اومال مين هيستفاد لما يبوظ حياتي

فارس بخفوت : يا بهيرة يا بنت الكلب

سيف بنرفزة : وانتي مين قلك اني عايز ابوظ حياااتك اصلا

دموع بغضب : انت كده كده بوظتها اصلا

فارس بحزن : انا السبب

دموع بصت ليه بتحذير فارس طلب منها تدخل بس فضولها هو الي وصلها لكده : لا انت ملكش دعوة بس

فارس عرف انها فهمت لم طلب منها تدخل الشقه : لا ي دموع انا السبب بيري سرق عرض أقل

• تابع الفصل التالي "رواية دموع السيف" اضغط على اسم الرواية

تعليقات