Ads by Google X

رواية دموع السيف الفصل العشرون 20 - بقلم هايدي الصعيدي

الصفحة الرئيسية
الحجم

 رواية دموع السيف الفصل  العشرون 20 - بقلم هايدي الصعيدي

سيف طلع لها بالمسكن دموع خدته وبصت ليه بحقد : انت السبب انت السبب انا مش مسمحاك ...

: مااالك يا مرا في ايه ..قالها سيف بخشونه لم شاف نظراتها الي كلها قرف وفي سره ..جوزها بيخونها وانا
السبب احا ..دي اتجننت شكلها

دموع : وربنا انت السبب في الي بيحصل معايه من ساعتك ما شوفتك اول مره وانا حياتي باظت
قال سيلفر قال ..سيلفر ببيقول مراه ويشتم
ويضرب ويطلع اصوات غريبه ..

سيف بسخرية : اه شوفتي وبيطير في الجو كمان يختي يلا يا بت امشيي من هنا بدل ما ازعلك ولعلمك اول مره شوفتك فيها مكنتش ساعت الكيك لا قبلها بيوم وكنتي بتعيطي ومضروبة وطالع عين اهلك وبصيتي نحيت الشباك ... وهوووووب الحمرة وقعت تصبحي علي خير يا قطتي ..ودخل وهو بيضحك بسخرية

دموع بخفوت : الحمرة وقعت وبصيت نحيت الشباك وكنت مضروبة قبل ما اشوفه بيوم .ولطمت علي وشها
ينهاار اسووود الحمرة وقعت دي الفوطه الفوووطه يا مصبتييي شفني كان واقف كان واقف ي نهار اسود ومنيل شفني الحيوان السافل ..ودخلت شقتها

سيف دخل وكان سامع كلامها مع نفسها : حقك عليا كان لازم الهيكي وشغلك بحاجه تانيه غير الي شوفتيه
بس ده مينكرش اني فرحان فيكي ..

ودخل اوضته وهو سرحان فيها ..هممم وايه الجديد🤗

ملك طلعت علي فوق وهي خايفه حسين كل ما يشوفها يتجرا عليها اكتر واول ما دخلت من الباب لقت القلم نازل على وشها وصباح جرتها من شعرها ودخلت بيها الاوضه

ملك صوتت بخوف : والله يا خالتي انا تاخرت غصب عني طب اسمعيني طيب

صباح بغضب : انت تخرسي خالص يا مقصوفه الرقبه احنا مش خاينين ولا قولالات اصلا عشان تخوني الست اللي دخلتك بيتها وانت عينك على جوزها يا وسخه

: انت بتقولي ايه يا خالتي

: انا خليت ندى قبل ما تدخل اوضتها ترن عليكي وبدل ما تقفلي في وشي زي كل مره فتحتي بالغلط وسمعت كل حاجه يا كلبه مش معنى انك اتظلمتي يبقى تظلمي غيرك ودموع امنتك وفتحت لك قلبها قبل بيتها وانت تردي المعروف كده يا سافله انا جبتك عندي عشان شفتك مظلومه مع امك الخايبه وابوك الكلب الراجل العره بس شكلي هرجعك ليهم تاني.

ملك قعدت تلطم على وشها وهي بتعيط واول ما صباح قالت هتروحها جريت عليها وقعدت تبوس ايدها وهي بتعيط بحرقه : والنبي يا خالتي بلاش ابوس ايدك ابوس ايدك والنبي استري عليا الله يستر عليك والله غصب عني والله ما كنت عايزة ده كلو يحصل ونبي يا خالتي سامحيني عشان خاطري

صباح بصت لها بحزن : الي اسمه حسين الكلب ده لو عرفت انه كلمك تاني هقطع خبرك يا ملك مش هرحمك
انتي سمعاااه..

: سمعه والله سمعه والله انا اصلا مكنتش هكلمه تاني عشان خاطر دموع والله صدقيني ..

حسين روح وهو سرحان في ملك وكلامها وشاف دموع قعده في الصاله وهي بتكلم نفسها واول ما شفته وقفت

: كنت فين ده كلو يا حسين

: ابدا العربية عطلت مني ..

: اممم قولتلي طييب

: دموع انتي لسه بتحبيني

دموع بحزن : السؤال هنا هو انت لسه بتحبني اصلا ولا عمرك حبتني اصلا يا حسين ..

حسين فضل ساكت ومردتش ودموع ابتسمت بخيبة ودخلت اوضت الاطفال ..هو ده الي ضحت عشانه بشغلها عشان متحسش في يوم انها خانته حتي
في افكارها هو ده الي كان عامل اراجوز عشان
يرجعها لما طلبت الطلاق ..يارتها كانت اطلقت في
يومها مكنش ده كلو حصل ...هي زعلانه من ملك
بس العتب كله علي جوزها الكبير العاقل واي
وحده في مكانه اتعملت بالطريقة دي من بعد
الي شفته اكيد هتقع وممكن تسلم ..وفضلت
طول الليل تتقلب ومش جاي لها نوم

تني يوم في الشركة ندي كانت وقفه مع عاصم وبيوزعه شكولاته بمناسبة خطوبتهم ووقفين يضحكوا مع باقي الموظفين ..دخل فارس وهو لابس كاچول وحاطت الايربودز ومصاصه في بوقه وماشي يغني ويتحرك
مع الاغنيه ..: طب هق دي حببتك مش بتقول لا

ودخل وسط اللمه : ايه ده انتو بتوزعه لحمه في شركت بابا ولا ايه هههههههه..وشاف عاصم واقف وحاطت ايده علي وسط ندي وضحكته اختفت ..

عاصم بشماته : ايه ده فارس فينك مختفي مجتش الخطوبة ليه امبارح

فارس بخفوت من بين اسنانه : انا لو جيت كنت ولعت فيك انت شخصيآ..: تتعوض يا باشا في الليلة الكبيرة هقعدك عليه وزفك

عاصم ببرود : هو ايه ده

: المتوسيكل بتاعي يا غالي هو كده كده العروسة قعدت عليه قبليك

غاصم بص لندي برفعة حاجب ورجع بص لفارس : المتوسيكل ..

: ايوة طبعا اومال انت فهمت غير كده حتي شوف ..

ندي بلعة ريقها وبطنها مغصت مكنتش متخيله ان فارس هيفضحها ..

بس فارس طبعا محدش يتوقعه وفرج عاصم صورها يوم الحفله لما كانت ركبة علي المكنة بتاعته

عاصم ببرود : اه لذيذة اوي في كل حالاتك يا عيوني
وباس ندي من خدها وهو بيضمها ليه اكتر ..

فارس عض علي شفته وهو عيونه في عيون ندي ورفع كف ايده بغل ..

: خلصت الحفلة يلا كلو علي شغله انتي وانت وراية علي المكتب عايزكم ..

قالها سيف وشاور علي ندي وفارس ودخل مكتبة

عاصم دخل مكتب ادهم بعصبيه : انا العر* يقولي هقعدك عليه ويقولي العروسة قعدت قبليك الخو* ابو شفايف حمرة ..

ادهم ببرود : انا مش عارف ايه القرف الي دخلتنا فيه ده مش هنخلص من لعب العيال ده بقا ..

: لا مش هنخلص ويا انا يا هو مهي بتقعد اهي عمله عليا طهره ليه

: عاصم ركز في شغلنا عايزين نستفاد بكبر قدر من وراه شركات الالفي فكك من المهزله دي وياريت تنهيه في اقرب وقت احنا مش فاضين ..

في مكتب سيف دخل فارس قعد بكل برود وندي دخلت ووشها احمر من العصبية

: المشاكل الي بينكم يا ريت تخلوها برا الشركه

: والله اخوك هو الي بيخلط بين حياته والشغل مش قادر يتقبل يا عيني الرفض واني مستحيل ارتبط بعيل زيه
اتجرحت كرامته ومن امبارح يهدد وجاي يقول لعاصم
كلام وسخ زيه ..

سيف بص لندي بقوة : لسانك ..بيهدد فيكي ازاي يعني

: الباشا كان بيصور الي حصل فوق السطح يوم ما شربنا الزفت وكنا في وضع مش تمام وعلي فكرة انت ودموع ظهرتو في الفيديو ده ..

فارس ضحك بسخرية : بتسخنيه عليا يعني اخاف انا بقا

سيف وقف وضرب المكتب بغضب : الكلام ده صح هي دي الامانه هنلعب باعراض الناس انت هتخيييب ولا ايه

ندي بشماته : ومش كده بس المحترم بعتلي صورته امبارح وهو عريان بكل بجاحه

سيف بص لفارس بقرف : مبسووط

فارس بص لندي بقهر ومقدرش يرد علي سيف

سيف خد نفس : خلاص يا ندي روحي شوفي شغلك وانا هتفاهم معاه ..

ندي بعصبيه : انا مش خارجه غير لما يمسح الفيديو ده قدامي

فارس وقف : ده عندها مش ماسح فيديوهات والي عندك اعمليه ..

سيف لف عليه بغضب وضربه بالقلم ندي صوتت وحطت ايدها علي وشها وفارس بص لسيف بسخرية وساب المكتب ومشي من الشركه كلها

سيف مسح وشه بقهر وبص لندي بعتاب ندي مقدرتش تقول حاجه وطلعت من المكتب بهدوء وقلبها وجعها ..

فارس وهو خارج قابل بيري : ايه ده بهيرة هانم صدقي ليكي وحشه

بهيرة بصت حوليها لقت الموظفين بيبصوا عليهم بسبب صوت فارس العالي وبغيظ: فارس متهزرش

: اهزر ليه يا قلبي هو مش انت اسمك بهيرة برضو يلا يا جماعه عيد ميلاد بيري الاسبوع الجاي كلينا مع بعضينا هابي برز داي بهيرة

سيف سمع صوت دوشه وضحك عالي طلع براه واول ما خرج بهيرة جريت عليه بعصبيه : سيف خلي فارس يحترم نفسه ..

: عمل ايه

: هكون عملت ايه يا بهيرة يعني اله مش بحتفل بعيد ميلادك ..وسابهم ومشي

سيف حاول يكتم ضحكته بجد بقا مش فاهم البني ادم ده بجد كارثة متنقلة لسه مضروب جواه وطالع يفش غله في بهيرة برا ..

: معلشي يا بهيرة متزعليش ..الموظفين انفرجو من الضحك

بهيرة بصت لسيف بغضب ونار بتخرج من عنيها وهي بتستحلف لهم ..

فارس خرج وفضل يلف بالمكنه وهو مش عارف يروح فين ولا يعمل ايه عشان ينسى اللي حاسس بيه منظرها وهي جنبه... سيف واللي عمله كان مضغوط وروح شقته وقرر يحتفل على مزاجه وينسى سكر وشرب وبنات وفضل على الحال ده اسبوع

دموع كانت مختصره حسين بشكل مريب بعد ما لاول مره من ساعه جوازهم قلبت في تليفونه وهو نايم وقرأت من اول ما كلم ملك لحد ما بعت لها رسايل وكانت ما بتردش عليه وفهمت هو كلمها ليه من الاساس وعرفت هو عرف ميعاد ومكان الحفله من فين وازاي الاستغلال اتحول معاه لحب على ما تظن ...

ندى طول الاسبوع بتتهرب من عاصم وكل شويه تلاقي نفسها فاتحها الفيديو بتاعها هي وفارس وبعدين تأنب نفسها وتنام

ملك طول الاسبوع ده بتعاني من اشتياقها لحسين بس بتحاول وبتمنع نفسها على قد ما تقدر حتى البلكونه مش بتطلعها ودروسها مش بتروحهم ...

يوم الجمعه الساعه 8:00 الصبح كانت دموع لسه صاحيه ما نامتش وهي طول الليل بتفكر واتعدلت مره واحده من على السرير ومسكت تليفونها وهي واخده القرار اتصلت بملك اللي كانت سهرانه لحد الفجر بتقلب في الشات بتاعها هي وحسين وبتعيط ونامت بسبب الصداع وصحيت على صوت التليفون بيرن وبعيون وارمه مش قادره تفتحها وصوت مجروح باين عليه اثر الحزن من الكلام اللي بتقطمها بيه صباح
ومن الفراق : الو

دموع بلعة ريقها : معلشي يا ملك صحيتك بس كنت عايزاكي في موضوع مهم ..

ملك اتعدلت بسرعه بخوف : دموووع خير

: بصي يا ملك انا هسألك سؤال واحد وردي عليا بصراحه وانا ورحمة ماما القرار الي هاخده ملوش اي علاقة بالي عرفته او ممكن يكون بسبب جزء منه عشان انتو كمان متعنوووش بسبب الفقد والفراق

ملك كانت مرعووبة وجسمها بيترعش : في ايه يا دموع

: ملك وعد تردي بصراحه

: اوعدك

: بتحبي حسين ولا لا ..

ملك دموعها نزلت ومردتش

: ملك حببتي ردي عليا انا عرفت كل حاجه وصدقيني مش بلومك ان الحب مش بإيدينا وانا متاكده انك مش خاينه الظروف جت معاكي بطريقة عكسيه من اول جوزك لحد ما كلمتي حسين وانتي لسه صغيرة مشوفتيش حاجه من الدنيا المهم ..مش عايزة اطول عليكي بتحبية ومستعده تتحملية وتتحملي مزاجة وعصبيته وايده الي سبقه لسانه واخواته وامه
وعميلهم ولا لا ..

ملك خدت نفسها وبقلب عاشق : بحبه

دموع قفلت مع ملك وخدت قرارها ودخلت عليه الاوضة وهي كلها اصرار فتحت النور بس كان السرير فاضبدي دخلت الحمام وبرضو فاضي خدت تليفونها ورنت عليه كان انتظار ..

حسين كان بيتكلم مع ملك الي قفلت مع دموع ورنت عليه في نفس الوقت

: اخيرا افتكرتي ترني عليا

: حسين مش وقته دموع كلمتني

حسين اتعدل بتأهب دموع كانت سكته طول الاسبوع بشكل غريب وديما سرحانه وفجأة تكلم ملك مطمنش : في ايه انطقي ..

ملك بلعة ريقها : قعدت تقول كلام غريب وسألتني سؤال ..وحكت لحسين كلام دموع ..

حسين بصعوبة : وانتي قولتلها ايه

: قولت اني بحبك

حسين بغضب : الله يلعن ميتين اهلك يا غبيه دموع لو طلبت الطلاق انا هبيدك ..غوري من وشي ..وقفل السكه في وشها ملك كانت مبهوته ودموعها نزله بصمت وهي حسه بخزلان وقهر وحب من طرف واحد وهي حسه بالنقص والخسه لم حبت جوز صاحبتها ...

حسين خد نفس ورجع رن علي دموع : صباح الجمال علي الي نسيني وساب الشغل وقال ايه عشاني وفي الاخر ينام لوحده من غير حضن حبيبه ..

دموع ضحكت بحزن ودموعها نزلت لو كان كل يوم بيصبح عليها بالطريقه دي والضحكه والكلام الحلوين
ويحسسها انه مهتم بيها وبيحبها مكنش ظه كلو حصل .في حياتهم ...

: صباح الخير فينك كده نازل من بدري

: اجيلك يا قلبي انت شوري بس

: تمام تعاله عشان عايزاك في موضوع مهم

حسين جز علي سنانه : تمام هخلص الي في ايدي وجاي ماشي مش هتأخر سلام ..

حسين قفل مع دموع ومش عارف يعمل ايه في المصيبه الي وقعت علي دماغه ..

دموع فضلت رايحه جايه في الشقه بتوتر وتليفونها رن فتحت بسرعه : فارس انت فينك يا زفت رنيت عليك كتير صوتك كان عالي انت وسيف امبارح الفجر ليه
اايه الي حصل قلقتني عليك وايه الي انا سمعته ده

: بس بس بااااس اهدي بكبورت اتفتح ..مش مهم دلوقتي الي حصل المهم ان في مصيبه ممكن تحصل تاني انتي لازم تدخلي شقت سيف دلوقتي ضروري

: نعمممم يا روح امك

: يا بت اهدي وسمعي

: خي يا رب ..

: امبارح انا لما جيت لسيف كان بسبب ....

فلاش بااك يوم الخميس الساعه 12 بليل ...

فارس كان قاعد في شقته كالمعتاد ومستني البنت اللي هتيجي تسهر معاه ورن الجرس وفتح الباب

: اتاخرت ليه يلا تعالي

: لا تعالى انت يا روحي في حفله معموله في فيلا البرازيلي هتروح علينا لو ما رحناش والشله كلها هناك

: لا لا فكك مش حابب اسهر بره

: ايه يا كينج هي راحت عليك زي ما بيقولوا ولا ايه وبقى مالكش في السهر والشرب

: ومين بقى اللي بيقول

: نادر وشلته

: طب يلا يلا يا روح امك نعلم عليهم زي كل مره .

فارس دخل خد الجاكيت بتاعه والفون ومفاتيحه وبص على الخاتم اللي على الترابيزه وزفر بحنق ولبسه في صباعه ونزل ....البنت بعتت رساله :فارس معايا الدور عليكم

البرازيلي : جبت لك فارس اهو زي ما انت عايزه المقابل عليك... بس فكك من انك تحطي له بودره في جيبه وتبلغي عنه سالم الالفي مش هيسيبه يتحبس ساعه ده غير الشوشره اللي هتحصل لي في الفيلا

بيري ببرود : افهم من كده انك خايف ايه مش قد انك تقضي ليلة مع بيري زيدان ولا ايه .

البرازيلي : عيب عليكي انا قدها بس خليها على قدها

:ازاي

: احنا نحط له حاجه في المشروب بتاعه تضعف عنده النشاط الجنسي يوم ولا يومين ونطلعه مع واحده وتكون الاوضه فيها حد بيصورهم ونسجل لهم ونفضحه ده كفيل يخليه يسيب اللعبه كلها ويقعد جنب امه وهو لابس طرحه

بيري بضحكه : لا حلوه عجبتني منك يا نادر

: عيب عليك نادر البرازيلي يعجبك يا حته

نادر البرازيلي خصم فارس في الجو بتاعهم جو السهرات والشرب والسباقات بالمكن وياه يخطف من فارس الاضواء هو وشلته يا فارس يخطفها منه ودايره ما بينهم بس نادر مش بيلعب في الظهر واتفق مع بيري عشان يشقطها بس هو عارف ان فارس مش بيعملها في اي حته وصاحب مزاج ومزاجه رايق قوي وبيحب الهدوء...

وصل فارس الحفله وبيري شورت لكوكي اللي معاها برضو عايزه تنفذ اللي في دماغها كوكي بصت لوحده بتحدي يلا وريني شطرتك ..

راحت البنت ناحيه فارس : اه فارس انت واحشني قوي فينك غايب قالتها بمحن وهي بتحسس على رجولته

فارس ضحك : اهمدي الله يحرقك مش هنا هههههه

البنت عضت شفتها : اومال فين ..بقولك ايه عندي ليك اصطفه بوووم ...

: وريني يا مزة

البنت طلعت الكيس من جيبها

: ايه ده بودرة لا ماليش في الشم يا قطة

: لية بس دي هتخليك فووق اووي هتنسيك العالم

: تؤ تؤ متحوليش

: طب خدها علشاني ده تحدي بيني وبين كوكي انتيمت نادر عشان خطري حتة لو مش هتشدها خليها معاك دلوقتي وبعدين ارميها

: تمام يا ستي مش هكسفك اما اشوف اخرتها ..بس متاكده انها بتنسي

: اوووف مووت ..وخدت حته علي طرف صباعه وحتطها علي لسانها ودخلته في بوق فارس بعد ما قربت منه وباسته بعمق ..

فارس ضحك وخد منها الكيس حطه في جيبه ..البنت اتنطتط بفرحة : يس يسسس بعشقكك

: اومال لو مدياني كاس الامم الافريقيه كنتي عملتي ايه بروح امك

: ده هدهولك بعد المتش الي هنلعبو ..

: تديه لمين ده انا اديهولك انت وامك وحريم عيلتك كلها يا بنت المرا هههههههه

: ايه ده فارس الالفي منور ده انا سمعت انها راحت عليك يسطا ..

: الي بيقولي اني انتهيت في وشي هوقفلو صبااعي يااض ..يا ناااااادر ....فارس نده علي نادر بصوت عالي

واول ما نادر بص عليه فارس رفع صباعه الي في النص : your mather صحبتييييي هههههههه

الحفله كلها انفجرت ضحك والإضاءة خفت والدي جي اشتغل البارستا الي واقف علي البار ..طلع عشر كاسات
صغيرين في كل جهة وصب الفوديكا نادر بص لفارس بتحدي وفارس راح نحيت البار وكل واحد وقف وقدامه
عشر كاسات

وبقا يشرب كاس وراه التاني بسرعه نادر جيه عند التامن وبقا بيلف حولين نفسه بدوخه وصل

 • تابع الفصل التالي "رواية دموع السيف" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent