رواية رحيل الهوارى الفصل الثامن عشر 18 - بقلم هايدي الصعيدي
مراد دخل شاف رحيل بالشكل ده اتصلب ف مكانه
قرب منها وهو اول مره يدخل غرفته يلاقي زوجته منتظراه بكل حب واهتمام..
مراد وقف مسك ايد رحيل وبسها من ايدها وخدها
مراد : ايه الحلاوة دي
رحيل : كلو عشان خاطرك وليك ..
مراد : تصدجي ي رحيل انا مره ادخل اوضتي الجي مراتي مستنياني ومچهزه نفسيه وعامله عشا و چوي رايج زي كده ..
رحيل بحب : وانا هنا دلوقتي عشان اعملك الي نفسك فيه مراد قرب وبسها بوسه رقيقه ع شفيفها وفصلها وبص ف عنيها بحب..
رحيل : هو انت بجد ي مراد عمرك ما فرحت مع مراتك قبل كده ..
مراد : ي شيخه بلا فرحت ده انا كنت هصحي من النوم مفزوع من صوتها..
رحيل بستغراب : كانت بطلع صووت من منخيرها يعني..
مراد بضحكه : لاه من مكان تاني
رحيل بضحكه : يختيييييييي هموووت😂مش قااادره .. انت عارف انا مره قولت انها حلال فيك
بس صدقني صعبت عليا خلاااص 😂
مراد خدها ف حضنه وباسها من دماغها بحب
مراد : خمسه وچايلك
قام دخل الحمام وخد شور حلو ورش برفانه الرجولي ..عود اماراتي 😉 وطلع بالبكسر بس
رحيل شافت منظر مراد وهو طالع من الحمام وقربت منه وبكل حب خدت المنشفه الي ع كتفه ونشفت شعر مراد الي واطه لاجل عيونها عشان تطول ..
مراد راح لل دولاب وطلع سجاره شكلها غريب
رحيل شفتها : ايه ده ي مراد انت بتشرب مخدرات
مراد : لاه ي جلبي بس كنت شايلها لازوم سهره وهي چت 😉
رحيل اتكسفت : اجبلك العشا دلوقتي
مراد وهو بيولع السجاره : لاه خليه دلوجتي وتعالي انتي
رحيل خدت طبق فاكهه كانت مجهزا وقربت منه
مراد خدها ف حضنه وهو بيشرب السجارا
خد فراوليه وحطها ع شفايف رحيل وراح كلها
مع بوسه هادي
مراد : مبسوطه ي رحيلي
رحيل : مبسووطه اووي ي مراد والفرحه مش سيعاني..
مراد خد نفس ونفخه ف وش رحيل ..قعدت تكح
رحيل : ع فكره ده تدخين سالبي
مراد ضحك ع شكلها : انا مفيش حاچه معايه
سالبي خالص ..جومي
رحيل بستغراب : اقوم اعمل ايه..مراد باسها من شفيفها
مراد : جومي ارجصيلي ..
رحيل بخجل : ا.انا م.مش بعررف
مراد غمزلها : لا هتعرفي يلا ي رحيلي ..وشغل لها نعناع الچنينه ع الفون وسابه ع الترابيزه
رحيل قامت بخجل وغمضت عنيها وبدأت ترقص وتتمايل بخصرها ع كلمات الاغنيه لحد ما وصلت
خضارك زي جنينه وطرحت تينات
عودك في مشيته عامله منحنيات
عضامك لينه لايقين علي التانيات
تانيه واتنين تلات أربع خمس تانيات
يا أم عقدين دهب تلاته وتلاتين تاره
ما عيناً رأت ماوردت علي بكاره
يوم طلت علينا الكل وقعوا سكاره
سقطت في الحليب ما بينت له عكاره
ورحيل نسيت نفسها وجسمها بقا كلو بيتمايل بجرأه وهيا بتقرب من مراد ..مراد بقا بيدخن وينفخ ع وشها وهو ايده ع خصرها الي بيدلع تحت ايديه
الاغنيه خلصت ومراد خلص تدخين وخدها ف حضنه بعنف ..
_____
رحيل رمته نفسها ف حضن مراد ونفسه عالي
مراد ضحك وباسها من دمغها : ايه ي رحيلي تعبتي ي جلبي ده انا كنت حناين معاكي..
رحيل ضحكت ع ضحكته وضربتها ع صدره : واضح اووي انا مش عارفه هنزل الصبح ازاي اصلا
مراد بخوف عليها: تعبتي صح ي جلبي
رحيل بخموول زي القطه الي شربت كيلو لبن دفنت وشها ف رقبت مراد اكتر
رحيل بحب: تعبك راحه ي حبييبي ..
مراد شالها دخلها الحمام وفتح لها مايه دافيه وساعدها تاخد شور وهيا كمان ساعدته
ومراد خدها قعدها ع الكرسي وجاب صنية العشا
مراد بحنان : يلا ي حبيبي كلي بدل ماانت همدتي كده ..
رحيل اخدت ايد مراد وبدأت تاكله زي البيبي الصغير ومراد كان طاير من الفرحه وخد رحيل ف حضنها. وبقا بياكلها زي ما بتاكله وخدها ف جوله تانيه كلها عشق وغرام ...
رحيل صحيت بدري ونزلت تحت لقت الحجه صاحيه
الحجه : صباحك خير ي بتي
رحيل : صباح النور ي ماما وباستها ع راسها
وخدت مراد الي نايم ف حضنها وبدأت ترضعه
بكل حب وحنان جواها وهيا بتبوسه بشتياق..
نيمت مراد وطلعت : عن اذنك ي ماما انا عايزه احضر كل حاجه انهارده لمراد واخبزله عيش
سخن حتي البن احلبه كمان لو هعرف ..
الحجه ضحكت : جتك ايه ي رحيل كل ده هتعمليه عشانك خاطر مراد
رحيل بحب : واكتر كمان ي ماما لو اطول اديلي عمري كمان هعملها ..
الحجه بفرحه : ربنا يفرحكم ي بتي ..ع العموم ورد حلبت بدري والخبيز روحي اوضتي طلعيلك شوجه البسيها عشانك الفرن البلدي وراه السرايه والمكان مفتوح بدل ما مراد يعرف ويشندل الدنيا وروحي مع ورد وهيا هتعرفك تعملي ايه..
رحيل دخلت طلعت توب صعيدي من هدوم الحجه ولبسته ونزلت قالت لورد انها عايزه تخبز
ورد : لاه ي ستي الصغيره متتعبيش نفسك انا هعمل دلوجتي..
رحيل : معلشي ي ورد انا عايزه اعمله وبعدين قوليلي ي رحيل ع طول
ورد: ي بووي ده انا كان مراد بيه شندل حالي يعني
رحيل ابتسمت : خلاص ي ورد قولي الي يريحك
وطلعت معاها عجنت فطير ودخلته الفرن بعد ما ورد ولعت فيها الحطب وغطته وبعد كده عجنت العيش العيش وورد بتسعدها وعلمتها ترح الرغيف ازاي وعملته وقعدت قدام الفرن تخبزه..
مراد صحي من النوم لقاه رحيل مش موجوده
خد شور ونزل تحت وهو يتنحنح
مراد : احم احم صباحك خير يامه
الحجه : صباحك رضي وفرحه تملي جلبك ي ولدي.. الفرحه ماليه عنيك ووشك امنور ربنا يديمها عليك ي جلب امك ..
مراد بحب : عشتي يامه ربنا يبارك ف عمرك... امال وين رحيل ..
الحجه بضحكه : جامت يسيدي من صباح الله خير ونزله عايزه تحلب وتعجن وتحضرلك فطور
مراد ابتسم بحب : وهي فين دلوجتي
الحجه : واره السرايه هتخبزلك العيش ..و
مراد سمع وراه السرايه وهب واقف فكر رحيل
طلعه بجلبية شقه ولا شعرها طالع
طلع بره وهو بيتحلف لها ..شافها قعده قدام الفرن وهيا بترح العيش وع وشها بسمه تفتح النفس وبترميه ف الفرن ..ولبسه شوجه وحجبها ع شعرها وعمله زي البدر المنور من سخونت الفرن وخدودها الي احمرت ..
وفضل يبص عليها بحب وقرب منها كانت ورد بتجيب لها مايه
مراد قرب بهمس : لو اعرف اني تأثير ليله عشيه كان هيعمل فيكي كده كنت عملتها من زمان...
رحيل اتنفضت والرغيف وقع منها ولفت ع مراد
رحيل : برضو كده ي مراد خضتني والعيش وقع اهو ..
مراد ضحك ع عصبيتها وقرب باس خدها الاحمر
وتنفض ع صوت ورد الي وقعت منها الكبايه
ورد : يختيييييي ا.ا انا اسسفه .ي . ي مرااد بيه معرفش انك هنا..رحيل قعدت تضحك ع مرادالي اتصدم
مراد : احم خلاص يلا اتحركي شوف شغلك
وقرب من رحيل وانتي شوفي شغلك عشان انا برضو اعرف اشوف شغلي وغمز لها
وسابها ودخل ورحيل دخلت و رحيل خدت العيش ودخلت حضرت فطار وقعدو يفطرو
مع نكش مراد وايديه الي كانت ع رجل رحيل
وضحكهم وكان صباح زي العسل ..
رحيل بعد العصر عملت الغدا وطلعت تاخد شور وتغير قبل ما مراد يرجع
دخلت غرفتها وتصدمت ..
نسمه بشر : حلوة اوضتي الي انتي خدتيها من بعدي صوح وقربت من رحيل ووو
• تالع الفصل التالي "رواية رحيل الهوارى" اضغط على اسم الرواية