Ads by Google X

رواية نبض قلبي الفصل السابع 7 - بقلم هيام ختعن

الصفحة الرئيسية

 

رواية نبض قلبي الفصل السابع 7 -  بقلم هيام ختعن

سليم بعصبيه بص لامه البت دي اقوم الصبح الاقيها مشت
نهال. اهدي ي سليم مش كده
سليم. استني اي اكتر من كده فهميني
نهال. نوسه مش هتمشي
سليم. خلاص خليها وانا اللي همشي


نهال شوف اخوك ي عز
عز ماشي
وطلعت نوسه من اوضتها معاها شنطه هدومها
نهال. استني ي نوسه رايحه فين
نوسه. الدنيا واسعه ي ست نهال كله الا كرامتي انا فاكه ناس كتير وربنا مش هيسيبني
نهال. ونعم بالله روحي اوضتك ي نوسه واستهدي بالله
نوسه. بصوت عالي عشان تسمع سليم انا مش هجعد غير لما اللي غلطوا فيا يعتذروا ويجولولي احنا اسفين ي نوسه وخدي راحتك دا بيتك
في الاوضه عند سليم
سليم بعصبيه دي باين عليها اتجننت دي عايزاني اعتزر وهي الغلطانه
عز. اهدي ي سليم دي بنت غلبانه وملهاش حد غيرنا هتروح فين روح قولها كلمتين وخلاص
وطلع سليم بعد محيلات من عز
سليم. بصي ي بت انتي اتعدلي وبطلي اللي بتعمليه دا
نوسه. هيجولي بت غلطان وبجح كمان
سليم. بيحاول يمسك اعصابه انا مش هتعصب خليكي ي نوسه ماتمشيش
نوسه. فين الاعتزار ي سليم بيه دا كله الا الكرامه كرمتك ثم كرامتك
عز. خلاص ي نوسه لمي الدور
نوسه. عا عا عا اه ي كرامتي ي مجروحه ياللي طلعوكي مفضوحه كرشوكي قدام سيد وزمان الشارع كله عرف ورافض يعتزر مني اومال لو جولتله اعتزر من سيد هيعمل اي
سليم بصي انا جيبت اخري انا مش عايزك تتعاملي معايا من النهارده واوضتي انا هتعامل وانضفها
نوسه. بانشكاح حلو استفدت مني انك تعتمد ع نفسك الله عليكي ي نونسه ي نانوسه
عند مي
مي هعمل اي خالو هيسالني ع سليم تاني
مريم ماتقوليلوا انكم بتحبوا بعض وانا شايفه ان سليم مقتدر انه يتقدم للك
مي. بحيره مش عارفه
وفي الوقت دا رن هاتف مي برقم غريب
مريم مين
مي مش عارفه رقم ما اعرفهوش هرد واسكت
الرقم. مي حبيبتي ماتقفليش انا بابا انا عارف انك زعلانه مني اووي بس انا عايزك تسامحيني وعايز اشوفك ي حبيبتي لو لاخر مره انا في المستشفي
وكانت مي فاتحه الاسبيكر وكانت مريم سامعه المكالمه ووانهت مي المكالمه من غير ما تقول اي حاجه
مريم. بطبطت عليها ماتزعليش
مي. ودموعها نازله لسه فاكر انه عنده بنت
وفي الوقت دا دخل عمر
عمر. مي في حاجه عايز اقولهالك
مي. رفعت راسها ليه عرفت ي خالو كلمني وقالي عايز يشوفني
عمر. طيب هتعملي اي
مي. ودموعها نازله تفتكر ينفع اسامحهم بعد اللي عملوا فياا
عمر. قرب منها واخدها في حضنه طيب اهدي
مريم. تعالي روحي له وكوني انتي الاحسن
وكانت مي جواها اشتياق انها تشوف ابوها اللي رابطها بيه اسمه وبس وبعد تفكير طويل قامت لابست وراحت المستشفي مع عمر ومريم
في المستشفي
سالم عامل اي ي عمر
عمر. الحمد لله ي سالم
وكان سالم محتار انهي واحده في البينتين بنت اخوه وعمر كان مراقب نظراته
عمر حاوط مي بدراعه مي بنت اخوك
سالم. مشاء الله عليكي كبيرتي
مي كانت ساكته مابتعملش حاجه غير انها بتابع بعنيها
سالم. دي نهال مراتي
نهال. عامله اي
مي بصت لها الحمد لله تمام
سالم. دي نور ويوسف اخواتك
كانت مي بتسمع وهي تايه ومحتاره تفرح انها ليها اخوات ولا تزعل عشان ابوها حرمها منه
نور. قربت من مي وحضنتها كان نفسي يبقي ليا اخت بس بابي عمره ما حكالي عنك بس انا مبسوطه اووي
يوسف انتي ليه مش عايشه معانا
مي كانت واقفه مش عارفه ترد عليهم
سليم. انا دفعت جزء من حساب المستشفي
اول ما سمعت مي صوت سليم كان قلبها بيدق وكانت بتفكر فيه وبتتمني انه يكون معاه انها تهرب من اللي هي فيه واول ما التفتت ليه اتفجات ان هو وهو كمان اتفجا بوجوده وفاقوا الاتنين ع صوت سالم
سالم. دا سليم ابني ي مي وبص لسليم دي مي بنت عمك
الاتنين كانوا واقفين في حاله زهول ومش عارفين يردوا ولا يستوعبوا اللي بيحصل وفاقوا ع صوت الممرضه
الممرضه.المريض بيسال عن مي
مي. بصت لها انا مي
الممرضه طيب اتفضلي ادخلي لي ومش تطولي عشان مايتعبش اكتر
مي. حاضر
ودخلت مي وكان قلبها هيقف من كتر دقاته هتشوف باباها اللي عمرها ما شافته غير في الصور بس
سمير. بتعب ياه انا غبي اووي سايب بنت حلوه وحرمها من حناني
مي. بصت ليه وكان لسانها رافض الكلام
سمير. انا اسف ي بنتي اني سيبتك سامحيني ي مي انا خلاص في اخر ايامي وحبيت اشوفك قبل ما اموت واوصيكي ع نور ويوسف اخواتك خلي بالك منهم هما مالهومش حد وماتعمليش زي وتسيبيهم
وفي الوقت دا كانت مي دموعها نازله زي الشلال وفي نفسها حتي دلوقتي اناني جايبني عشان توصيني ع ولادك مش عشان تشوفني
وخرجت مي وكانت تايه لا سامعه ولا شايفه حد
عمر. مي مي
سليم. بعد اذنك انا هروح لها
مريم. بصت لعمر سيبه ي عمو
وجري سليم ورا مي ولاحقها واخدها في حضنه وهي كانت منهاره وماكنتش حاسه باي حاجه حواليه واغمي عليها بين ايديه وشالها سليم وكان زي المجنون بيدور ع دكتور
سليم. بخضه عايز دكتور بسرعه
وبالفعل جاه دكتور وفحص مي واخبره انها اتعرضت لصدمه نفسيه وعطاه الدكتور مهدا
خرج سليم من الاوضه وتوجه عند سالم وعمر
سليم. بحزن مي عندها صدمه نفسيه والدكتور عطاه مهدا
عمر. انا اللي غلطان اني جبتها هنا انا السبب
سالم. اهدي ي عمر هتبقي كويسه
عمر. انت كمان اللي ضغط عليا عشان اجيبها كنتم فين السنين اللي فاتت لما اخوك رماها
سالم. مااختك هي كمان رامتها ولا نسيت هما الاتنين واحد
عمر. انت صح المفروض ماكنتش جيبتها لي انا هاخدها وهمشي ومش عايز اشةف رقمك تاني عندي فاهم
سليم. اهدي بس الوضع مختلف دلوقت
عمر. لا مش مختلف
سليم. مختلف البنت الوحيده اللي حبيتها كانت مي وماكنتش اعرف انها بنت عمي
عمر. انت اكيد ابوك اللي خلاك تعلقها بيك
سالم احترم نفسك انا عمري ما اعمل كده
عمر ابعد انت وابنك عن مي
سليم. بتحدي مش هبعد لاني بحبها
مريم. اهدي ي عمو تعالي نطمن ع مي
وراحت مريم وعمر عند مي ومر اكتر من اسبوع وخرجت مي من المستشفي وكانت احسن
مريم. يلا بقي عشان نخرج
مي. لا مش عايزه
مريم لا انا مش باخد رايك انا قررت
مي خلاص ماشي انا عارفه اني مش هخلص من زنك
ولبسوا الاتنين وخرجوا
عمر. ع فين كده
مريم. خارجين نغير جو
عمر. ماشي خلي بلك منها
مريم. عنيا ي عسل انت تامر
عمر بيضحك انتي بنت مشكله
واول مانزلوا كان سليم واقف ع اول الشارع
مريم. سامحيني كان قداموا شويه ويقطع شراينه
سليم. بص لمي وحشتيني كنت هتجن عليكي وانا مش عارف اوصللك
مي. وانت كمان وحشتني
مريم. طيب انا هسيبهالك ساعه واجي اخدها البت امانه بين ايدك
سليم. ماشي ماتخافيش
وركبت مي معاه العربيه وراحوا قعدوا ع البحر
سليم. عامله اي
مي. الحمد لله
سليم. انا عارف انه كان صعب عليكي انا عارف ان ليه بنت عم بس مش فاكر تفاصيل كنت صغير وقتها
مي. انا ابويا وامي سابوني عشان كل واحد فيهم يعيش حياته ماكنش عندي مانع والله بس كانوا ع الاقل يسالوا عليا مش يخلوني يتيمه وهما عايشين وبكل انانيه طلب يشوفني عشان يوصيني ع ولاده وبدات دموعها تنزل
سليم. مسح دموعها باديه مايستهلوش دمعه منك بس ع فكره ربنا عاقبه مراته ماتت وهي بتولد نور ويوسف وهو عنده كانسر في الدم ومرحله متاخره واهل مراته رفضوا ياخدوا نور ويوسف عشان كده كلمك ماتتخليش عنهم ي مي انتي اكتر واحده ممكن تحس بيهم
مي. انا محتاره اووي ي سليم وخالو مش هيوافق وانا عمري ماهخسره هو اللي رباني ورفض يتجوز عشاني استحاله اتخلي عنه
سليم. احنا لازم نقنعه بجوازنا
مي. هتكلم معاه واشوف رده
وفي الوقت دا رن هاتف سليم باسم سالم
سليم. الوو
سالم كان بيعيط عمك مات ي سليم
سليم طيب اهدي انت فين
سالم رايح المستشفي
سليم طيب انا جاي
وانهي سليم المكالمه وبص لمي وكان حزين عليها اووي
مي. في اي
سليم. عمي سمير مات
مي بدات دموعها تنزل وكانت موجوعه اووي
سليم. هتيجي معايا ولا اروحك
مي. هاجي معاك
وطلعت مي هاتفها ورنت ع خالها وبلغته وكان رافض انها تروح بس هي صممت
يتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent