Ads by Google X

رواية نبض قلبي الفصل الثاني 2 - بقلم هيام ختعن

الصفحة الرئيسية


رواية نبض قلبي الفصل الثاني 2 -  بقلم هيام ختعن

مايا. هاي ي نسرين
نسرين. اهلا ي انسه مايا
مايا سليم هنا
نسرين. ايوه بس معاه مقابله شغل
مايا اوكي انا هدخل له


بالفعل دخلت مايا لسليم
مايا. هاي بيبي
التفتت مي لمايا وتفحصتها
سليم. هي نسرين مقالتش ان معايا مقابله شغل
مايا. قالت بس انا برن عليك من امبارح وانت مش بترد فقولت اعمل للك مفجاه واجي
سليم. طيب بصي ي انسه مي هتبداي شغل من بكره
مي هزت راسها وقالتلوا تمام
مايا. بما انك هتشتغلي هنا اعرفك بنفسي انا مايا خطيبه سليم
مي. بصت لسليم ووجهت نظرها لمايا وابتسمت اهلا بيكي
مايا. وبيكي يحبيبتي معلش بقي اصل سليم مابيحبش يلبس دبله
مي. بصوت غير مسموع عشان يعرف يشقط البنات براحته
مايا. بتقولي حاجه
مي بابتسامه ربنا يخليكم لبعض
مايا. ي رب وعقبالك
مي شكرا استاذن انا
ومشيت مي وتحول سليم لبركان
سليم. بصوت عالي انا مش قولت لما يبقي معايا شغل ماتدخليش
مايا. قولت بس انا زهقت شويه بتبقي كويس معايا وشويه لا
سليم حاول يسيطر ع اعصابه بصي ي مايا انا شخص بحب يبقي عندي خصوصيه لحياتي وبيبقي في حدود للتعامل مع اي حد ومش يحب ان واحده تقيدني
مايا. بس انا خطيبتك وهبقي مراتك المفروض اعرف عنك كل حاجه
سليم. لا مش المفروض واقفلي ع الموضوع دا كنتي جاي ليه
مايا. جايه اطمن عليك
سليم. واطمنتي يلا روحي بقي
مايا. ماشي ي سليم براحتك
ومشيت مايا وكان سليم متعصب جدا اما مي كانت مضايقه وماكنتش عارفه ليه طلعت مي هاتفها ورنت ع مريم
مي. الوو
مريم اي عملتي اي طمنيني
مي هبدا شغل من بكره
مريم. طيب صوتك مكتاب كده ليه
مي تعالي اقعدي معايا نتكلم شويه
مريم. طيب هتاكليني اي
مي كل اللي همك الاكل
مريم. ايوه طبعا عشان ابقي مركزه معاكي
مي طيب مستنياكي متتاخريش
وانهت مي مع مريم المكالمه وروحت
عز. مالك
سليم اتخنقت مع مايا
عز. ليه كده دي البنت لذوذه حتي تحسها كده ايس كريم سايح ع نفسه
سليم. مش نقاص خفت دمك عايز اي لخص
عز. عملت مقابلات الشغل
سليم. ايوه في واحده هتستلم بكره
عز وهو ساند ضهره ع الكرسي حلوه
سليم. عز روح شوف وراك اي ماتوجعش دماغي
عز مش بطمن ع مستقبل شغلي لازم مساعدتي تكون حلوه تفتح نفسي ع الشغل
سليم امشي من قدامي ي عز
عز حلال فيك اللي نوسه بتعملو فيك
وخرج عز وساب سليم اللي كان مدايق ومتعصب أن حصل الموقف دا قدام مس
مريم قاعده ماسكه طبق بسبوسه مالك في اي
مي. سليم طلع خاطب
مريم. دا المز بتاع امبارح
مي ايوه
مريم. طيب الواد طلع صريح اهو
مي لا مش هو اللي قالي دي خطبته
مريم طيب كويس طلع واطي اهو
مي سحبت منها الطبق اللي في ايديها ماتركزي معايا
مريم اي الرخامه دي مايطلع خاطب ولا حتي متجوز انتي مالك بيه
مي. ماهو طلع صاحب الشركه اللي انتي بعتي لي اعلانها
مريم. شوفي شغل تاني بسيطه ي مي مالك معكننه نفسك ليه
مي. ماانا بفكر اعمل كده
مريم وهي بتاخد طبق البسبوسه مره تانيه هاتي خليني اكل
مي. دا اللي انتي فالحه فيه وي ريت بيبان عليكي
ومر الوقت وقررت مي انها تشوف شغل تاني وحاول سليم انه يكلمها بس هي ماكنتش بترد عليه واستمر. الوضع اكتر من اسبوع لاكن الصدفه جمعتهم تاني في نفس المكان
كانت مي جالسه امام البحر
سليم. مي
التفتت مي للصوت واول ما لاقت سليم قامت عشان تمشي بس سليم وقفها
سليم. مابترديش عليا ليه
مي وارد عليك ليه
سليم. ممم مش اتفقنا اننا نكون صحاب
مي. وانا رجعت في كلامي ومابصحبش واحد مرتبط لاني بحط نفسي مكان اي واحده وانا ماقبلش ان خطيبي يصاحب بنات
سليم. اي التفكير المريض دا
مي. معلش بقي مريضه عن اذنك
وقفها سليم مره تانيه
سليم. استني بس طيب ليه ماجتيش الشغل
مي. مش حابه اشتغل في الشركه عندك شغلك مش مناسب ليه انا حره
سليم. لا حلو اوي الردود دي انا مش بحب مايا ع فكره
مي. ههه وانا مالي تحبها ولا لاء حاجه ماتخصنيش دي حياتك وانت حر فيها وي ريت ي استاذ سليم ماترنش تاني عليا ولا تتعرض لي تاني
سليم ماشي براحتك
ومشي سليم ورجعت مي قعدت مكانها تاني وكانت حاسه بشعور غريب كانت مدايقه من أسلوبها معاه وفي نفس الوقت كانت مبسوطه أنها شافته
طلع سليم هاتفه ورن ع صحبه
سليم. الوو
احمد الوو
سليم. انت فين
احمد. الناس بتقول عامل اي ولا مساء الخير مش انت فين
سليم. انت فين ي احمد
احمد. في البيت مالك
واول ما سمع انه في البيت اغلق الفون دون ان يسمع اي شئ اخر واتجه الي بيت احمد
احمد. مالك
سليم. بتنهد سحرتني ي احمد و كل يوم كنت بروح نفس المكان اللي شوفتها في ولما شوفتها كانت رودودها بارده ورفضت تسمعني ومش عارف اعمل اي
احمد. مين الجامده دي اللي سحرت سليم سللم
سليم. شوفتها ع البحر صدفه ولاقيت نفسي بصورها وحاجه جذبتني ليها كانها مغناطيس لاقيت قلبي بيدق زي عقارب الساعه وتوهت في عنيها اللي بتشبه عتم الليل ورقه صوتها كانها كراوان غير براائتها كفايه ضحكتها اللي بتبين غمازتها لو اتكلمت عنها من هنا لسنين قدام مش هوصف اللي جوايا ليها
احمد. لا الموضوع طلع كبير طيب ومايا
سليم. مايا ماكنتش اختياري
احمد انت كده بتظلمها
سليم انا اخدت قرار اني هبعد عنها
احمد طيب كويس
ورن هاتف احمد باسم سلين
سلين. الوو
احمد. الوو
سلين. عامل اي
احمد. الحمد لله انتي اي الاخبار
سلين. الحمد لله تمام انا بكره عيد ميلادي ماتنساش
احمد. لا اكيد فاكر هو دا يوم يتنسي اصلا وبصوت غير واضح كان يوم ماطلعتش ليه شمس جابوكي ترخمي ع خلق الله
سلين لا الصوت مش واضح
احمد بقولك كل سنه وانتي طيبه
سلين. وانت طيب بقولك برن ع سليم مش بيرد ممكن تقوله انه يجي ويجيب الكاميرا عشان يصورني
احمد ماشي هقوله
سلين اوكي باي
وانهي احمد المكالمه وبيقول لنفسه يخربيت رخامتك
احمد. سلين عزماك ع عيد ميلادها
سليم. والله ما ليا مزاج اروح
احمد. حد لاقي بنات اليومين دول تهتم بيه وتعزموا عارف انت لو كنت رديت عليها ماكانتش عزمتني
سليم. ليه يعني
احمد وهو بيغمز له يعني انت مش عارف انها حاطه عنيها عليك
سليم. انا مش شايف حد غير مي يلا بقي انا ماشي وقتك خلص
احمد. ماشي ي زميلي نتقابل بكره
مريم بقولك البت سلين منزله دعوه عامه عشان عيد ميلادها ماتعالي نروح اهو الواحد يغير جو ويشوف بني ادمين بدال الحيطان الاربعه اللي بنشوفها كل يوم ومنها كمان ناكل جاتو ونشرب بيبسي
مي. انتي ي بنتي لازم كل كلمه تقوليها تحطي فيها الاكل
مريم انتي هوايتك اي
مي. بحب الرياضه
مريم انا جيت في مره وقولتلك انتي ليه بتحبيها
مي الصراحه لا
مريم انا هوايتي الاكل يبقي خليكي في رياضتك وانا اخليني في اكلي هتغديني اي
مي. يالهوي عليكي
مريم. هتروحي معايا بكره
مي لا انا مش بحب للبنت دي مغروره في نفسها ودمها تقيل اووي الصراحه
مريم. عنك ما روحتي انا هروح
سليم. نوسه
نوسه. ايوه ي سليم بيه
سليم. اعمليلي نيسكافيه
نوسه. من عنيا
نهال مالك ي حبيبي اي اللي مضايقك
سليم. بتنهد بصي ي ماما انا وافقت اخطب مايا عشان اراضيكي وقولت مع الوقت والعشره هحبها بس دا ماحصلش انا مش قادر اكمل واظلمها معايا اكتر من كده
نهال. انا نفسي افرح بيك ي حبيبي
وفي الوقت دا جات نوسه
نوسه. اتفضل ي سليم بيه كوبايه اليانسون دي تهدي اعصابك وتخليك لوكس
سليم. بص لنهال عايزه تفرحي بيه بس مع الاسف نوسه هتجيب لي جالته من اللي هي بتعملوا فيا ووجه نظره لنوسه انا طلبت منك اي
نوسه. بكل برلءه نيسكافيه
سليم. حلو ومسك كوبايه اليانسون ودا اي
نوسه. بنفس البراءه يانسون
سليم حلو ليه ماعملتيش اللي انا قولته
نوسه. حسيتك كده مضايق قولت اعملك يانسون يهديك اما النيسكافيه هيسهرك ويخليك تفكر كتير خاف ع صحتك ي سليم بيه الدنيا منفاته
سليم. صح انتي صح غوري من وشي
نوسه اخدت كوبايه اليانسون هاتها انا هشربها تهدي اعصابي انت حر نام خفيف
سليم. بص لنهال وفضلوا يضحكوا
سليم انتي متاكده انها هي اللي شغاله عندنا مش احنا اللي شغالين عندها
نهال المفروض معلش ي حبيبي انا هقوم اخليها تعمل للك النيسكافيه
سليم. لا خلاص هنام خفيف
عمر مساء الخير ي بنات
مي ومريم. مساء النور
مي. هقوم احضر للك العشا
عمر. لا ي حبيبتي انا اكلت خليكي
مريم. ليه كده ي عمو دا انا مستنياك ماكلتش من الصبح
مي. بصت لها مين اللي ما اكلش ي مريم انتي طول ماانتي قاعده عماله تاكلي اي حاجه انا تعبت للك
مريم. شوفت بتعايرني
عمر. لا ي حبيبتي هي بتهزر سيبيها تاكل براحتها
وفي الوقت دا جات رساله لمي خليتها في عالم تاني
سليم .
مايا. هاي ي نسرين
نسرين. اهلا ي انسه مايا
مايا سليم هنا
نسرين. ايوه بس معاه مقابله شغل
مايا اوكي انا هدخل له
بالفعل دخلت مايا لسليم
مايا. هاي بيبي
التفتت مي لمايا وتفحصتها
سليم. هي نسرين مقالتش ان معايا مقابله شغل
مايا. قالت بس انا برن عليك من امبارح وانت مش بترد فثولت اعمل للك مفجاه واجي
سليم. طيب بصي ي انسه مي هتبداي شغل من بكره
مي هزت راسها وقالتلوا تمام
مايا. بما انك هتشتغلي هنا اعرفك بنفسي انا مايا خطيبه سليم
مي. بصت لسليم ووجهت نظرها لمايا وابتسمت اهلا بيكي
مايا. وبيكي يحبيبتي معلش بقي اصل سليم مابيحبش يلبس دبله
مي. بصوت غير مسموع عشان يعرف يشقط البنات براحته
مايا. بتقولي حاجه
مي بابتسامه ربنا يخليكم لبعض
مايا. ي رب وعقبالك
مي شكرا استاذن انا
ومشيت مي وتحول سليم لبركان
سليم. بصوت عالي انا مش قولت لما يبقي معايا شغل ماتدخليش
مايا. قولت بس انا زهقت شويه بتبقي كويس معايا وشويه لا
سليم حاول يسيطر ع اعصابه بصي ي مايا انا شخص بحب احتفظ بخصوصيه حياتي وبيبقي في حدود للتعامل مع اي حد ومش يحب ان واحده تقيدني
مايا. بس انا خطيبتك وهبقي مراتك المفروض اعرف عنك كل حاجه
سليم. لا مش المفروض واقفلي ع الموضوع دا كنتي جاي ليه
مايا. جايه اطمن عليك
سليم. واطمنتي يلا روحي بقي
مايا. ماشي ي سليم براحتك
ومشيت مايا وكان سليم متعصب جدا اما مي كانت مضايقه وماكنتش عارفه ليه طلعت مي هاتفها ورنت ع مريم
مي. الوو
مريم اي عملتي اي طمنيني
مي هبدا شغل من بكره
مريم. طيب صوتك مكتاب كده ليه
مي تعالي اقعدي معايا نتكلم شويه
مريم. طيب هتاكليني اي
مي كل اللي همك الاكل
مريم. ايوه طبعا عشان ابقي مركزه معاكي
مي طيب مستنياكي متتاخريش
وانهت مي مع مريم المكالمه وروحت
عز. مالك
سليم اتخنقت مع مايا
عز. ليه كده دي البنت لذوذه حتي تحسها كده ايس كريم سايح ع نفسه
سليم. مش نقاص خفت دمك عايز اي لخص
عز. عملت مقابلات الشغل
سليم. ايوه في واحده هتستلم بكره
عز وهو ساند ضهره ع الكرسي حلوه
سليم. عز روح شوف وراك اي ماتوجعش دماغي
عز مش بطمن ع مستقبل شغلي لازم مساعدتي تكون حلوه تفتح نفسي ع الشغل
سليم امشي من قدامي ي عز
عز حلال فيك اللي نوسه بتعملو فيك
عند مي
مريم قاعده ماسكه طبق بسبوسه مالك في اي
مي. سليم طلع خاطب
مريم. دا المز بتاع امبارح
مي ايوه
مريم. طيب الواد طلع صريح اهو
مي لا مش هو اللي قالي دي خطبته
مريم طيب كويس طلع واطي اهو
مي سحبت منها الطبق اللي في ايديها ماتركزي معايا
مريم اي الرخامه دي مايطلع خاطب ولا حتي متجوز انتي مالك بيه
مي. ماهو طلع صاحب الشركه اللي انتي بعتي لي اعلانها
مريم. شوفي شغل تاني بسيطه ي مي مالك معكننه نفسك ليه
مي. ماانا بفكر اعمل كده
مريم وهي بتاخد طبق البسبوسه مره تانيه هاتي خليني اكل
مي. دا اللي انتي فالحه فيه وي ريت بيبان عليكي
ومر الوقت وقررت مي انها تشوف شغل تاني وجاول سليم انه يكلمها بس هي ماكنتش بترد عليه واستمر. الوضع اكتر من اسبوع لاكن الصدفه جمعتهم تاني في نفس المكان
كانت مي جالسه امام البحر
سليم. مي
التفتت مي للصوت واول ما لاقت سليم قامت عشان تمشي بس سليم وقفها
سليم. مابترديش عليا ليه
مي وارد عليك ليه
سليم. ممم مش اتفقنا اننا نكون صحاب
مي. وانا رجعت في كلامي ومابصحبش واحد مرتبط لاني بحط نفسي مكان اي واحده وانا ماقبلش ان خطيبي يصاحب بنات
سليم. اي التفكير المريض دا
مي. معلش بقي مريضه عن اذنك
وقفها سليم مره تانيه
سليم. استني بس طيب ليه ماجتيش الشغل
مي. مش حابه اشتغل في الشركه عندك شغلك مش مناسب ليه انا حره
سليم. لا حلو اوي الردود دي انا مش بحب مايا ع فكره
مي. ههه وانا مالي تحبها ولا لاء حاجه ماتخصنيش دي حياتك وانت حر فيها وي ريت ي استاذ سليم ماترنش تاني عليا ولا تتعرض لي تاني
سليم ماشي براحتك
ومشي سليم ورجعت مي قعدت مكانها تاني
عند سليم في العربيه
طلع سليم هاتفه ورن ع صحبه
سليم. الوو
احمد الوو
سليم. انت فين
احمد. الناس بتقول عامل اي ولا مساء الخير مش انت فين
سليم. انت فين ي احمد
احمد. في البيت مالك
واول ما سمع انه في البيت اغلق الهاتف دون ان يسمع اي شئ اخر واتجه الي منزل احمد
عند سليم
احمد. مالك
سليم. بتنهد سحرتني ي احمد و كل يوم كنت بروح نفس المكان اللي شوفتها في ولما شوفتها كانت رودودها بارده ورفضت تسمعني ومش عارف اعمل اي
احمد. مين الجامده دي اللي سحرت سليم سللم
سليم. شوفتها ع البحر صدفه ولاقيت نفسي بصورها وحاجه جذبتني ليها كانها مغناطيس لاقيت قلبي بيدق زي عقارب الساعه وتوهت في عنيها اللي بتشبه عتم الليل ورقه صوتها كانها كراوان غير براائتها كفايه ضحكتها اللي بتبين غمازتها لو اتكلمت عنها من هنا لسنين قدام مش هوصف اللي جوايا ليها
احمد. لا الموضوع طلع كبير طيب ومايا
سليم. مايا ماكنتش اختياري
احمد انت كده بتظلمها
سليم انا اخدت قرار اني هبعد عنها
احمد طيب كويس
ورن هاتف احمد باسم سلين
سلين. الوو
احمد. الوو
سلين. عامل اي
احمد. الحمد لله انتي اي الاخبار
سلين. الحمد لله تمام انا بكره عيد ميلادي ماتنساش
احمد. لا اكيد فاكر هو دا يوم يتنسي اصلا وبصوت غير واضح كان يوم ماطلعتش ليه شمس جابوكي ترخمي ع خلق الله
سلين لا الصوت مش واضح
احمد بقولك كل سنه وانتي طيبه
سلين. وانت طيب بقولك برن ع سليم مش بيرد ممكن تقوله انه يجي ويجيب الكاميرا عشان يصورني
احمد ماشي هقوله
سلين اوكي باي
وانهت سلين المكالمه
احمد. سلين عزماك ع عيد ميلادها
سليم. والله ما ليا مزاج اروح
احمد. حد لاقي بنات اليومين دول تهتم بيه وتعزموا عارف انت لو كنت رديت عليها ماكانتش عزمتني
سليم. ليه ععني
احمد وهو بيغمز له يعني انت مش عارف انها حاطه عنيها عليك
سليم. انا مش شايف حد غير مي يلا بقي انا ماشي وقتك خلص
احمد. ماشي ي زميلي نتقابل بكره
عند مي
مريم بقولك البت سلين منزله دعوه عامه عشان عيد ميلادها ماتعالي نروح اهو الواحد يغير جو ويشوف بني ادمين بدال الحيطان الاربعه اللي بنشوفها كل يوم ومنها كمان ناكل جاتو ونشرب بيبسي
مي. انتي ي بنتي لازم كل كلمه تقوليها تحطي فيها الاكل
مريم انتي هوايتك اي
مي. بحب الرياضه
مريم انا جيت في مره وقولتلك انتي ليه بتحبيها
مي الصراحه لا
مريم انا هوايتي الاكل يبقي خليكي في رياضتك وانا اخليني في اكلي هتغديني اي
مي. يالهوي عليكي
مريم. هتروحي معايا بكره
مي لا انا مش بحب للبنت دي مغروره في نفسها ودمها تقيل اووي الصراحه
مريم. عنك ما روحتي انا هروح
عند سليم في البيت
سليم. نوسه
نوسه. ايوه ي سليم بيه
سليم. اعمليلي نيسكافيه
نوسه. من عنيا
نهال مالك ي حبيبي اي اللي مضايقك
سليم. بتنهد بصي ي ماما انا وافقت اخطب مايا عشان اراضيكي وقولت مع الوقت والعشره هحبها بس دا ماحصلش انا مش قادر اكمل واظلمها معايا اكتر من كده
نهال. انا نفسي افرح بيك ي حبيبي
وفي الوقت دا جات نوسه
نوسه. اتفضل ي سليم بيه كوبايه اليانسون دي تهدي اعصابك وتخليك ريلاكس
سليم. بص لنهال عايزه تفرحي بيه بس مع الاسف نوسه هتجيب لي جالته من اللي هي بتعملوا فيا ووجه نظره لنوسه انا طلبت منك اي
نوسه. بكل برلءه نيسكافيه
سليم. حلو ومسك كوبايه اليانسون ودا اي
نوسه. بنفس البراءه يانسون
سليم حلو ليه ماعملتيش اللي انا قولته
نوسه. حسيتك كده مضايق قولت اعملك يانسون يهديك اما النيسكافيه هيسهرك ويخليك تفكر كتير خاف ع صحتك ي سليم بيه الدنيا منفاته
سليم. صح انتي صح غوري من وشي
نوسه اخدت كوبايه اليانسون هاتها انا هشربها تهدي اعصابي انت حر نام خفيف
سليم. بص لنهال وفضلوا يضحكوا
سليم انتي متاكده انها هي اللي شغاله عندنا مش احنا اللي شغالين عندها
نهال المفروض معلش ي حبيبي انا هقوم اخليها تعمل للك النيسكافيه
سليم. لا خلاص هنام خفيف
عند مي
عمر مساء الخير ي بنات
مي ومريم. مساء النور
مي. هقوم احضر للك العشا
عمر. لا ي حبيبتي انا اكلت خليكي
مريم. ليه كده ي عمو دا انا مستنياك ماكلتش من الصبح
مي. بصت لها مين اللي ما اكلش ي مريم انتي طول ماانتي قاعده عماله تاكل اي حاجه انا تعبت للك
مريم. شوفت بتعايرني
عمر. لا ي حبيبتي هي بتهزر سيبيها تاكل براحتها
وفي الوقت دا جات رساله لمي خليتها في عالم تاني
سليم . سحريتني عيونك عندما التقيت بيها يوما ما وكانت لي احلا صدفه جعلت لي الحياه تبتسم وجعلت قلبي ينبض ♥️
يتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent