رواية نبض قلبي الفصل الثاني و العشرون 22 - بقلم هيام ختعن
وفعلا جابت نور الميه وبدأت تدلك لنوسه رجليها واول ما نوسه سمعت صوت سالم قامت بسرعه وقعدت نور ع الكرسي وخلتها تحط رجليها في الميه وعز كان واقف متنح
سالم. : اي اللي بيحصل هنا
نوسه. : أوامر نور هانم ي سالم بيه
سالم. : عيب كده ي نور مايصحش
نور. : متنحه انا والله….
نوسه. : يلا بقي اكل العيش ي سالم بيه
سالم. : قومي ي نور عيب كده واعتزري لنوسه
نور. : قامت وبتجز ع سنانه انا اسفه
نوسه. : بتبص لها لا مش عاجبني طريجه الاسف دي جولي تاني
نور. : انا اصلا ماعملتش حاجه عشان اعتزر
نوسه : يوه يوه اومال تدليك رجلك دا كان اي تمسيل يعني وبصت لعز ماتجول حاجه يوعز بيه
عز. : بص لنور اعتزري ربنا يهديك واخلصي من تحت ايديها
نور. : انا اسفه
نوسه. : تقبلت اسفك
وفي الوقت دا رن هاتف نوسه
نوسه. : ايوه ي بت ي سوسن جبتي لي الببتاع
سوسن. : ايوه ي نوسه جيبته
نوسه. : طيب بجي اجفلي قبل ما رصيدي يخلص
وقفلت نوسه مع سوسن
عز. : هي اللي متصله رصيدك يخلص ازاي
نوسه. : لا هو لما هي اللي بتتصل مش بياخدوا من رصيدي
عز. : بنفي. لا
نوسه. : طيب الهي يسترك ي عز بيه زي ما قولت لي ماكنتش اعرف
عز. : طيب بقولك اي ي نوسه احنا ناوين نسهر انا وسليم ونور ويوسف ماتعملنا كده ام علي
نوسه. : طيب وعلي
عز. : ماله
نوسه. : انتوا هتاكلول أمه وهو ي حبه عيني هيعيش ازاي وبعدين ي عز بيه مش اكل البني ادمين حرام
عز. : فهم أنها مش عارفه اي ام علي قالها لا دي اكله ي نوسه حاجه حلوه
نوسه. : ايوه ايوه شوفت الشيف ملفوف بعملها هجيب الطريقه منه
عز. : لا مانجبيش الطريقه من ملفوف انا هعملها بنفسي
نوسه. : عيب عليك ي عز بيه ثق فيا
عز. : لا بعد ثق فيا دي انا خوفت احنا هنسهر نهز ونضحك مش عايزين نبات في المستشفي
نوسه. : طيب هسهر معاكم
عز. : ماشي
نوسه. : ونعمل مفشر
عز. : مين دا
نوسه. : يالهويةع الجهل المفشر اللي بيجعد يعين أمه يطنطط في الحله كده
عز. : فشار
نوسه. : ايوه دا
عز. : ماشي
وبدأ عز يعمل ام علي ونوسه عملت الفشار وطلعوا ليهم
نوسه. : بتبص ليوسف اتفضل ي اوز الاوزز ام علوي بتاعتك حطالك فيها مسكرات
يوسف. : بترد لا مش بحبها
عز. : انا اللي عاملها دوق
يوسف. : طيب
نوسه. : بصت لنور اتخري شويه كده وبتبص ليوسف عشان نجعد جنب اوز الاوزز
نور. : لا
نوسه. : برقت لنور اتخري ي بت
وفعلا نور خافت منها وقامت وكانوا مشغلين فيلم امير البحار
نوسه. : ماسكه طبق الفيشار وبتاكل كذا واحده ويوسف بيبص لها وقرفان
نوسه. : سامحني ي اوز الاوزز الفيلم خلاني اسرح واكل المفشر
وبتدي ليوسف الفيشار
يوسف. : لا الف هنا
نوسه. : هي البت سوسن جالتلي الواد تقيل بس بيحبك ي بت يا نوسه ي اخواتي عليك وع حلاوتك
يوسف. : بيبص لعز بنظرات بيقول فيها ابوس ايدك انقذني منها
نوسه. : عارف ي اوز الاوزز انا نفسي في أي
يوسف : لا
نوسه. : اروح المراجيح واتمرجح وانت تزوقني وانا افضل اصجف واقول هوبا علم علامه جوه قلبي هوبا
عز. : بصوت واطي جنب ودن سليم الواد يوسف صعبان عليا نوسه مفكراه مصباح علاء الدين
يوسف. : مش بحب الملاهي
نوسه. : بلاشها اي رايك نروح نجعد ع الكورنيش ونجيب دره ونركب الحنطور ونجول ودينا ياسطا ه الكورنيش ناكل دره ونشرب مانجو
عز. : مانجو حلاوتك ي جوه وانت بتشرب مانجو ع الكورنيش
يوسف. : بيبص لنوسه لا
نوسه قامت مره واحده ووقفت
عز. : هوبا كنت وافق انت هتتعلق من رجلك دلوقت
نوسه. : جاتك اي ي عز بيه لا انا البت سوسن جالتلي اعمل اي لو رفض ثواني وراجعه
عز. : استخبس بسرعه انا مضمنش هتعمل اي
يوسف. : بيبص لنور ي ريتني ماسمعتش كلامك وكنت قاعده عند مي منك لله
وطلعت نوسه وكانت لابسه لبس صياد وكان كبير عليها وشكلها مضحك جدا
نور. : بتضحك ربنا معاك ي جوه
نوسه. : هناجر مركب في البحر انا وانت ي اوز الاوزز ونستلف فلوس من عز بيه تمن المركب ونجعد كده وندلدل رجلينا في البحر ونصطاد سمك ونشغل اغنيه الست فيروز شايف البحر شو كبير كبر البحر بحبك وأمسك ايديك وابص في عنيك واجولك بحبك ي جون قلبي وبضم بوقها زي بوق البطه وبتغمض عنيها
عز. : بيصقف هائل ي فنانه مشهد جامد ورومانسي مافيش احلي من كده بس سؤال لي بوز البطه
نوسه. : ماتكسفنيش يوعز بيه دا عشان يبوسني
عز. : الله عليك ي جوه
يوسف. : بصي ي نوسه انا مش موافق
نوسه. : لي
يوسف : كده
نوسه. : حطت ايديها في جنبها بتخوني مع مين هي احلي مني واحلي مني يعني دا انا جمر
يوسف. ‘ انا مش بحب الارتباط
نوسه. : اه ي جلبي ي مجروح كل ما تحب حد يجرحك دا انا عشجاك ي جون دا انا حطيط للك المسكرات ع ام علي ودفعت فلوس في لبس الصياد
يوسف. : هدفعلك تمنه
نوسه. : ماانت دفعته
يوسف. : مش فاهم
نوسه : عارف البتاعه اللي بتلبسها في ودنك جولت لنفسي دي مضره ع الودن لانه بيجولو ماتحطوش حاجه في ودنكم فاختها وعطتها للرجل خوف ع ودانك
عز. : كويس أنها جات في الايربودز ي جوه غيرك اتباع فنلاته وبوكسراته
نوسه. : هههه ماانا ماكملتش اخدت فنلاته وبوكسارته بعتها وكملت وجيبت حاجه تاني ثواني وراجعه
ودخلت نوسه لبس بدله راقص وكانت لابسه تحتها كالسون وشغلت اغنيه نانسي عجرم اخصمك اه واسيبك لا وكانت بترقص وماسكه صجات والكل كان متنح وقربت من يوسف وشدته يرقص معاها وكانت بتتمايل عليه
عز. : لسليم ابوك بدل الرقص بتاعت ابوك كانت احلي وشخصيه شاكيرا كانت لايقه عليه
سليم. : بيضحك انت اللي بتعرف تتعامل معاها اتصرف
عز. : نوسه كفايه كده
نوسه. : بتتنطت سيبني بجي ارجص مع جون قلبي وافرفش
نور. : قامت وقفت الاغاني اي القرف والهبل دا ماتفكك من اخويا
نوسه. : بتبص لعز الكلام اللي بيتجال دا ليا ي عز بيه
عز. : بيهز رأسه ايوه
نوسه. : ماشي ي عود الكبريت انا هوريكي
نور. : انا عود كبريت ياللي ماتربتيش
نوسه. : لا ي عنيا انت كده زودتيها وانا هربيكي
سليم. : سلك ي عز
عز. : بس بس انتي وهي احترموا وجودنا
نوسه. : بت ي عود الكبريت روحي لمي المواعين واغسليها يلا
نور. : لا
نوسه. : ماشي انا هوريكي
وسابتهم نوسه ودخلت لمت هدوم نور كلها وخبتها وقررت انها تقيم الحرب تاني ع نور ومر الليل واتى النهار وقامت نور من النوم لاقت صراصير ع السرير
نور. : بصويت الحقوني ي مامي
سليم. : في أي مالك
نور. : صراصير
سليم. : جات منين دي
نور. : بعياط مش عارفه ي سليم
عز. : مالكم وقطع كلامه منظر الصراصير الكتير اللي ه السرير
نوسه. : الفطار جاهز
سليم. : انتي اللي عملتي كده
نوسه. : انا لسه بجول ياهادي
سليم. : نضفى السرير
نوسه. : كل واحد يعتمد ع نفسه ي سليم بيه
عز. : ممكن سؤال
نوسه. : اسال
عز. : جيبتي كل الصراصير دي منين
نوسه. : خليت العيال اللي في شارع البت سوسن جابوهم
عز. : كل دول
نوسه. : ايوه وتحمد ربنا أنهم مجتولين
وسابتهم وطلعت وكانت نور مضايقه وقررت تعمل حاجه فيها
وكلم سليم مى واخدها ونزلوا يختاروا العفش مع بعض وكانوا مبسوطين وعز كلم مريم وقابلها وطلب رقم مامتها عشان يكلمها عشان يخطبها
مي. : انا مبسوطه اووي
سليم. : وانا كمان جدا
مي. : تعالي ناكل جعانه
سليم. : حاضر يلا
مي. : سليم هو انت ممكن تخوني أو تسيبني
سليم. : دا تأثير الجوع ولا اي ماانتي كنتي ماشيه حلو
مي. : جاوب
سليم. : عمري مااعملوكده لاني بحبك
وفي الوقت دا رن هاتف مي وكانت شهد
شهد. : بتعب الحقيني ي مي انا بموت
مي. : في أي مالك
شهد. : انا في الاواتيل اللي كانت في خطوبتك الحقيني
والخط فصل
سليم. : في أي
مي. : ماما بتقول انها تعبانه وقفلت
سليم. : هتروحي
مي. : كانت محتاره بس في الاخر وافقت ايوه
وفعلا اخدها سليم وراح الاوتيل
عز. : بحبك ي مريومه قلبي
مريم. : من قلبك ي فوزي
عز. : من قلبي ي قلب فوزي
مريم. : انت بتبص ع مين ي عز
عز. : كان بيبص ع بنت لا مش ع حد
مريم. : من اولها عنيك زايغه لا فكك مني
عز. : اهدي بس والله بحبك
مريم. : كداب
عز. : والله لا انا لاقيتها بتضحك لي فاستغربت
مريم. : طيب
ومر الوقت سريعا وروح عز البيت وكان سليم ومي في المستشفي مع شهد اللي قررت تنهي حياتها وانتحرت بس لحقوها
دخلت نور المطبخ وكانت نوسه عامله شاي وسايباه ع الرخامه حطت لها شطه فيه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية نبض قلبي ) اسم الرواية