Ads by Google X

رواية نبض قلبي الفصل الاول 1 - بقلم هيام ختعن

الصفحة الرئيسية

 رواية نبض قلبي كاملة جميع الفصول بقلم هيام ختعن حصريا عبر مدونة دليل الروايات للقراءة و التحميل


رواية نبض قلبي الفصل الاول 1

مع شروق الشمس في السابعه صباحا يدق المنبه وتقوم مي ع صوته وتفصله وتقوم بكل همه ونشاط تلبس ملابس الرياضه وتنزل لممارسة الجري
مي: صباح الخير ي خالو
عمر: صباح النور نازله تجري طبعا
مي: بكل حماس ايوه انت عارف اني بحب اجري الصبح
عمر:: طيب ي حبيبتي خلي بالك من نفسك
مي: حاضر
ونزلت مي ومارسه الرياضه اللي بتحبها وبعد ماانتهت من الجري قعدت ع سخر امام البحر وسرحت في امواجه وفقات ع صوت كاميرا تلتقت لها صوره
التفت مي الي جانبها ورائت شخص يحمل كاميرا ويبتسم لها
مي وهي تنظر اليه وبعصبيه انت مين سمح للك انك تصورني
سليم وهو يبتسم لها محدش بس المنظر عجبني فصورتك لو مش عاجبك عادي امسحهم وكان مافيش حاجه حصلت
مي ايوه ياريت
سليم وهو ينظر للكاميرا وبصوت شبه مسموع يعني ماعندكيش فضول تشوفيهم
مي استني هشوفهم قبل ماتمسحهم
وتوجهت مي اتجاه سليم ونظرت الي الكاميرا واتفرجت ع الصور
مي : خلاص خليهم
سليم هخليهم بس بشرط
مي بصت له باستغراب اي هو
سليم اصورك كام صوره كمان
مي: لا
سليم. : خلاص براحتك همسحهم
مي. : خلاص موافقه
ووقفت مي والتقت لها سليم كام صوره واتجهت مي اتجاه سليم واتفرجت ع الصور
مي وهي تبتسم الصور حلوه جدا
سليم عشان انا اللي مصورهم بس

مي بصوت شبه مسموع مغرور
سليم وهو يبتسم سمعتك ع فكره
مي ماشي انا همشي
سليم استني بس فين حساب الصور
مي بصت له باستغراب انت اللي صورتني انا مطلبتش منك
سليم طيب شكلك مفطرتيش يلا تعالي اعزميني ع الفطار وكده خالصين
مي. : وانا اعرفك منين عشان اقعد وافطر معاك
سليم. : مااحنا نتعرف
مي. : لا برضو
سليم: براحتك
مي سكات وكانت بتقول لنفسها الواد حلو اووي والصور تحفه بجد عيب ي بت ي مي اجمدي كده ماتبقيش خفيفه الصراحه مش قادره
مي بتنهد ماشي هعزمك عشان اخلص من زنك دا
سليم وهو بيضحك ماشي شكرا لزوقك
ومشيت مي مع سليم وقعدوا ع كافيه ع البحر
سليم قولتيلي اسمك اي
مي انا ماقولتش اسمي اصلا
سليم ممم طيب اسمك اي
مي اسمي مي
سليم عندك كام سنه

مي ليه ناوي تطلعي بطاقه
سليم اي ي بنتي كل ما أسألك ع حاجه تردي بردود تانيه
مي انا عندي ٢٢ سنه حلوه كده
سليم حلو اوي خريجه اي بقي
مي تجاره
سليم ياه اول مره تجاوبي من غير لماضه
مي شوفت بقي جاوب انت كمان
سليم اجاوب ع اي
مي لا شغل دماغك معايا كل الاسئله اللي سالتهالي جاوب عليها
سليم وهو بيضحك ليه هطلعيلي بطاقه
مي اي الرخامه دي
سليم خلاص ماتقفشيش كده انا سليم عندي ٣٠ سنه وخريج فنون جميله وبعشق التصوير
مي ايوه ماانت ماشي تصور في الناس
سليم وهو بيضحك لا مش للدرجه دي المناظر اللي بتعجبني بس
مي : انا همشي
سليم بلهفه ليه كده
مي اتاخرت ولازم امشي
سليم طيب هاتي رقمك عشان ابعتلك الصور
مي هات تليفونك

سليم وهو بيديها التليفون بلاش تهور اوعي ترمي في البحر
مي وهي بتبتسم متخافش مش هتهور انا كتبت للك رقمي
سليم بيغمز لها انا تليفوني نور والله
مي بكسوف شكرا ربنا يخليك انا همشي
سليم ماشي اول ما هتخلص الصور هبعتهالك
مي ماشي
ومشيت مي وقعد سليم ينظر للبحر وفاق ع صوت هاتفه
سليم. الوو
عز فينك ي ابني في اجتماع
سليم. اوبس نسيت طيب جاي مش هتاخر
وقفل سليم وراح الشركه
مسكت مي هاتفها ورنت ع صحبتها
مي الو
مريم. عاش من سمع صوتك
مي. دا ع اساس ليكي سنين ماكلمتنيش دول كلهم ع بعض مايجوش ١٢ ساعه
مريم اي الدنيا
مي حصل معايا موقف جامد
مريم. اشجيني
مي بدات تحكي لي مريم ع سليم

مريم. ايوه بقي اوصفي بقي
مي بصي هو طويل اوي وشعره بني وعنيه عسلي وجسمه رياضي من الاخر هو حلو
مريم طيب انا عايزه اتعرف عليه
مي. مريم انتي مجنونه انا مش هشوفه تاني انا هاخد الصور وخلاص ع كده
مريم. ليه بس
مي خلينا في المهم عايزه شغل انا مليت من القاعده في البيت
مريم. انتي مش وش نعمه مالها قاعده البيت وتعملي حاجات حلوه وتتفرجي ع التليفزيون ي سلام تصدقي جوعت
مي. مريم ي حبيبتي انتي ع طول جعانه
مريم. تقصدي اي يعني
مي ولا حاجه ي حبيبتي لو ظهر عندك اي اعلان شغل اعمليلي منشن
مريم. طيب هتعملي اي دلوقت
مي. هقوم اعمل الاكل عشان خالو
مريم. هتعملي اكل اي
مي لسه مش عارفه يلا بطلي رغي
مريم. طيب سلام
وقفلت مي مع مريم وجهزت الاكل عشان خالها
عمر اي الروايح الجميله دي ي ميويا
مي بابتسامه ي رب بقي يعجبك
عمر. طبعا هيعجبني كفايه انتي اللي عاملاه

مي. حبيبي ي خالو
وجهزت مي الاكل وقعدوا ياكلوا
سليم نايم ع سريره وماسك الكاميرا وبيتفرج ع صور مي وبيبتسم ومسك الكاميرا وافتكر وهي بيصورها وكان حاسس بإحساس غريب
سليم ي ساتر ي رب
نوسه وهي بتضحك هيهيهي مالك ي سليم بيه انت شوفت عفريت
سليم العفريت ارحم ي نوسه
نوسه. ليه كده ي سليم بيه دا انا كلي انوسه ونفسي تصورني زي البنات اللي بتصورهم
سليم. انوسه هي فين دي
نوسه وهي حاطه ايديها في جنبها اهي ي سليم بيه
سليم غوري ي نوسه من قدامي
نوسه. طيب مدام نهال بتقولك تعالي عشان تاكل
سليم مش جعان
نوسه طيب براحتك وطلعت وهبدت الباب
وفي الوقت دا دخل عز
عز. في اي مالها دي
سليم. عايزاني اصورها وبتقولي انا كلي انوسه
عز. ههه يالهوي عليكي ي نوسه البنت دي دماغها خربانه
سليم. فكك منها
عز. طيب وريني بتعمل اي

سليم اطلع بره ي عز
عز. مش طالع وسحب منه الكاميرا اوبس مين البت دي
سليم وهو بياخد الكاميرا انت مالك يلا يبني اطلع بره
عز. مش طالع غير لما اعرف مين دي
سليم. واحده ي عز
عز. لا ي شيخ تصدق كنت مفكرها كلبه ماانا عارف انها واحده
سليم. دي بنت كانت قاعده ع البحر سرحانه فصورتها
عز. حلوه ولا اي
سليم. بتنهد حلوه
عز. وهو ساند راسه ع كتف سليم اوصف ي حبيبي
سليم عنيها سوده مكحله وبشرتها قمحويه وشعرها اسود طويل بس عنيها سحريتني
وفاقوا ع صوت هاتف سليم
عز. هههه مايا بترن
سليم. اطلع بره ي عز
وطلع عز وساب سليم وكنسل سليم ع مايا وقفل التليفون وجاب الاب توب وبدا يظبط صور مي وبعد وقت خلص سليم الصور
ماسكه مي هاتفها بتكلم مريم ع الواتساب
مريم. دا اسكرين لاعلان شغل عشان تعرفي ان انتي تاني حاجه بحبها بعد الاكل
مي بتبعت لها 😂😂ماانا متاكده من دا
مريم. هتروحي بكره

مي ايوه
مريم ربنا يوفقك ي حبيبتي
مي. حبيبتي ♥
وانهت مي الشات مع مريم وكانت لسه هتقفل الفون وتنام بس واقفها صوت رساله من سليم
سليم. لسه صاحيه
مي. ايوه
سليم. طيب كزيس انا لسه مخلص الصور حالا فقولت اكلمك وابعتهم
مي يكل حماس ابعت
وبعت سليم الصور
سليم. اي رايك
مي. حلوين اووي شكرا جدا ليك
سليم العفو بقولك
مي.قول
سليم. ممكن نكون صحاب
مي موافقه
سليم. هشوفك تاني امتي
مي ماانت لسه شايفني هي سيره
سليم ي بتي بطلي لماضه
مي. بص سيبها لظروفها

سليم. مايمكن تاني مانشوفهاش مش فاكر بقيتها 😂
مي 😂😂 غني غني
سليم. هتعملي اي دلوقت
مي ولا حاجه هنام
سليم. اصبحي ع خير
مي. وانت من اهلو
وانهت مي الشات مع سليم وقفلت الفون وابتسمت وغرقت في بحر احلامها وبدا نهار جديد وقامت مي ومارسه رياضيتها ورجعت البيت بدلت هدومها ونزلت لمقابله الشغل
وكانت لابسه شميز كاروه وبنطلون جينز وكانت رافعه شعرها بطريقه تظهر جمالها البسيط
مي. السلام عليكم
نسرين. وعليكم السلام
مي. كان في اعلان نازل ان محتاجين خارجين كليه تجاره
نسرين. ايوه ي فندم ثواني وهدخل حضرتك للمدير
وانتظرت مي دقائق بسيطه ونادت عليها نسرين واتجهت مي الي الداخل
مي السلام عليكم
سليم وهو يرفع راسه لها هو انتي ياه ع الصدفه الدنيا دي صغيره اووي
مي انت صاحب الشركه
سليم حاجه زي كده
مي بصوت شبه مسموع اي السؤال الغبي دا ي مي

سليم وهو يبتسم عادي ساعات بيجي علينا وقت وبنبقي اغبياء
مي. تمام اي نظام الشغل
بدا سليم يقول لمي نظام الشغل
مايا. هاي ي نسرين
نسرين. اهلا ي انسه مايا
مايا سليم هنا
نسرين. ايوه بس معاه مقابله شغل
مايا اوكي انا هدخله
وبالفعل دخلت مايا لسليم
ممكن صدفه تغير حياتك للاحسن أو الاسوء انت وحظك بقي

google-playkhamsatmostaqltradent