رواية اوقعتني في عشقها الفصل السادس 6 - بقلم فاتن جمال
مازن بصدمه: اكيد في حاجه غلط
يوسف : مازن لو سمحت ابعد عن العمليه دي
دخل اللواء هاشم فجاء
الكل قام قد التحيه
هاشم : مازن كويس انك هنا انا كنت عايزك
مازن : نعم يا فندم
هاشم : كنت عايزك تطلع ماموريه في شرم الشيخ في هناك شباب بيتاجرو في الاثار
مازن بإصرار : انا اسف يا فندم
هاشم : لي يا مازن
مازن : انا مش اهبل علشان حضرتك تضحك عليا بشغل العيال دا
هاشم : مازن انا خايف عليك
مازن : وانا العقيد مازن السويسري والعمليه بتاعت الصعيد محدش هيمسكها غيري
هاشم : متنساش يا مازن أن دول اهلك
مازن : اسف يا فندم بس دا شغلي يوسف اعمل حسابك قدام تالت ساعات تكون حجزت لينا في مكان قريب من الجبل وكما كلامه
مازن : اسف يا فندم بس معتش عندي وقت غير اربع ايام بس
ساهر : الشحنه هتتسلم يوم الخميس ساعة الفجر
مازن : كويس جدا
هاشم : عارف انك عنيد بس خد بالك من نفسك متنساش انك في مقام ابني قبل اي حاجه
مازن : حاضر يا فندم وكمل يوسف جهز الفريق انا عايز اجتماع بعد ربع ساعه
زمرد : ماما وحشتيني اوي
ساميه : وانتي كمان يا حببتي
زمرد : فين بابا
ساميه : في الشغل ليس مجاش
زمرد : طب كويس علشان نجهز كل حاجه
ساميه باستغراب : نجهز اي
زمرد بابتسامه: النهارده عيد ميلاد بابا يا ست ماما انتي نسيتي
ساميه : والله يا بتي راح عن بالي
زمرد : يا ماما ما كنا كويسين لي بق نقلب صعيدي
ساميه بضحك : خلاص يا بنتي كدا كويس
زمرد : ايو كدا
وبدأت زمرد ومامتها تجهز الشقه من زينه والبلالين
بعد وقت كانت الساعه داخله علي عشره بالليل
نورا : كدا خلاص كل حاجه تمام
زمرد بجوع : ماما انا جعانه
ساميه : بجهز العشا علشان جوزك كمان
زمرد : يا نهار ابيض دانا نسيت اني متجوزه
ساميه ونورا فضلو يضحكوا عليها
زمرد بزعل مصطنع : والله بق كدا يا ماما
ساميه بحب : لا يا حبيبتي متزعليش وانتي يا نورا اسكتي
نورا بحماس: بابا طالع علي السلم
زمرد كانت لابسه ترنج وفرده شعرها وحطه توكه علي شكل فراشه
زمرد: طب أطفئ النور
نورا طفت النور وزمرد أوقفت قدام الباب واول ما انفتح الباب حضنت الا فتحه وقالت : بابا حبيبي كل سنه وانت بالف خير يارب يا حبيبي
مازن : كان نفسي اقولك وانتي طيبه بس النهارده مش عيد ميلادي
زمرد بصدمه وفجاء بعدت عنه وقالت بكسوف : انا اسفه بس كنت فكرا بابا إلا فتح الباب لأن نورا شافته طالع
مازن بهدوء : ولا يهمك
ساميه شغلت النور وقالت : اتفضل يا حبيبي دا بيتك وبعدين دي مراتك
مازن : ازيك يا طنط
ساميه قربت من مازن و مسكته من ودنه وقالت : اسمي ماما ساميه الخاله والده يا بابن اختي
مازن : حاضر يا ماما
ساميه : ايو كدا انا رايحه احط العشا وكملت وقالت فين عمك صحيح
مازن : عمي كان طالع معايا بس نسي يجيب طلب من تحت فداني المفتاح وقالي افتح
زمرد مكنتش واخده بالها أنها بشعرها كانت ليس هتجري علي الاوضه لكن وقفه مازن وهو بيقرب من ودنها وقال : شكلك من غير الطرحه يجنن خليك كدا
زمرد بصت عليه بكسوف ومازن كمل برجاء : ممكن
زمرد ابتسمت وهزت رأسها بمعني ماشي
فضلو يضحكوا ويتكلمه وزمرد فضلت قاعده في حضن باباها
مازن بحمحمه : بعد اذنك يا ماما كنت عايزك في موضوع
ساميه : خير يا ابني
مازن : مفيش حاجه بس كنت عايز اسالك علي حاجه ممكن
زمرد بفضول : حاجه اي
مازن : خليك في حالك
زمرد : سامع يا بابا بيقول اي
كمال ضحك : بس يا مازن متقولش كدا
زمرد بزعل مصطنع: والله بق كدا يا بابا
مازن : خلاص اسكتي هي مش امي زي ماهي امك انا عايز امي في موضوع
زمرد : ايو بق اي الموضوع
مازن : عايز اشوف عروسه حلوه
نورا : عندي صحبتي
زمرد بعدم فهم : عروسه لمين
مازن : ليا
ساميه بضحك : الله يهديكم تعال يا مازن
ساميه : خير يا ابني
مازن : ماما انا كنت عايز اعرف لي بابا وعمي رفضين اني اعرف عائلة امي
ساميه بقلق : بتسال لي
مازن : بصي يا امي انا هقولك حاجه تبع شغلي مينفعش اصلا اقولها لحد بس انا مش عارف اعمل اي
ساميه : خير يا ابني
مازن بدأ يقص عليها كل حاجه
ساميه : انا هقولك يا ابني كل حاجه كنا مخبينها عليك وبدأت ساميه تفتح في جراح الماضي بعد وقت خرج مازن وهو ماسك دموعه بالعافيه
مازن : بعد اذنك يا عمي انا لازم امشي
كمال بقلق : في اي يا ابني
مازن : مفيش بس انا لازم أمشي
زمرد : انا عايزه افضل هنا النهارده
مازن : برحتك بعد اذنك يا عمي
كمال : مع السلامه يا ابني
مازن نزل من الشقه وهو مش طايق نفسه
زمرد : بابا انا هقوم اعمل شاي
كمال : ماشي يا حببتي
نورا : بابا ماما في الاوضه بتعيط
كمال بقلق : طب روحي انتي اوضتك
نورا دخلت لزمرد المطبخ وقالت : زمرد ماما بتعيط
زمرد بخوف وقلق: لي
نورا : مش عارفه
•تابع الفصل التالي "رواية اوقعتني في عشقها" اضغط على اسم الرواية