رواية عشق سام الفصل الثالث 3 - بقلم سوليية نصار
الجزء الثالث♥️شكرا على تفاعلكم السكر♥️بقلم سولييه نصار♥️
رفعت وسام حاجبها وهي بتبصلي من فوق لتحت .....كان باين عليها انها بتستهين بيا ....قرب احمد منها وقال :
-يا حبيبتي والله دي المجنو.نة اللي بقولك عليها ...هي دي اللي بقالها كذا يوم بتجري ورايا....
ضحكت وسام بمرح وقال :
-والله شكلها دمها خفيف...
عضـ.يت شفايفي بغيظ وانا حاسة بالغضب ...مكنتش مصدقة ازاي هي مستهترة بيا بالشكل ده .......
قربت وسام مني وحطت ايديها على كتفي وقالت :
-خلاص متزعليش أنا هدورلك على عريس مناسب ليكي يكون في سنك بدلما انتي ماشية شغالة تعرضي نفسك على الرجالة....نورتينا يا بسوم ...اسمك حلو اوووي بالمناسبة ....
.......
كنت ماشية في الشارع وانا بعيط ....كنت مقهو.رة اووي....قدرت فعلا تقهـ.رني....هو ازاي بيحبها ازاي ...دي واحدة مش محترمة ولسانها طويل ...أنا بجد بكر.هها ...بكر.هها اووي ....
قعدت على الرصيف وانا بمسح دموعي بعـ.نف ....كنت حاسة ان قلبي بيتحـ.رق ...ازاي تقـ.هرني بالشكل ده ...بس أنا هاخد جوزها منها. .أنا هقـ.هرها ....
قومت من مكاني وانا برجع شعري لورا ومبتسمة...كان املي كبير اني أخده من مراته !!....
......
روحت البيت وانا على شفايفي ابتسامة واسعة بس فجأة امي فتحتلي الباب وهي بتجيبني من شعري ودخلتني الشقة ...
-ماما فيه ايه ؟!
قولتها وانا مصدومة اووي ..ز.قتني امي لحد ما و.قعت على الأرض بقوة ....كان ابويا واقف قدامي وهو بيبصلي بغيظ ...ابتسمت بسخرية :
-ايه أخيرا قررت تسيب السنيورة مراتك وتشوف اللي رميـ.تهم وبتسألش عنهم...
طـ.حن سنانه بغـ.يظ ومسكني من شعري وهو بيحسبني ناحية اوضتي وبيقول :
-أنا هربيكي من أول وجديد!!!
صرخت وانا بحاول افلت منه بس كان أقوى مني ...قربت امي منه وهي بتحاول تبعده عني بس مقدرتش ...كان فعلا غضبان مني ....
-ابعدي مادام مش عارفة تربيها أنا هربيها كويس ....
بدأت اصر.خ واعيـ.ط ...دخلني الاوضة وقفل الباب علينا بعدين قلع حزامه الجلد وبدأ يضر.ب فيا بعنـ.ف وهو بيصر.خ فيا:
-رايحة تعرضي نفسك على الرجالة....عايزة تفضـ.حيني !!!
....فضلت اعيط واصرخ ......أخيرا بعد دقايق بعد عني وانا مرمية على الأرض زي الجـ.ثة ودموعي بتنزل ...حتى مش قادرة اصرخ ...
طلع برا وقعد يز.عق مع أمي واخر كلمة سمعتها بيقول لأمي:
-البت دي متطلعش من البيت خالص ....احبسيها انتي فاهمة ولا لا !!
......
مرت الايام وانا محبو.سة في البيت ...كنت حاسة بقلبي وا.جعني ...مكنتش قادرة اصدق ان احمد يرضى فيها الا.ذى....
....
امي كانت بتدخلي الاكل وبتأكلني بالعافية ....
..
مرة قررت تكلمني وهي بتاكلني...
دخلت الاكل وقعدت كعادتها وبدأت تأكلني في بوقي وهي بتقول :
-حقك عليا يا بنتي ...بس لما الدكتور احمد اتصل بيا ومراته وسام كلمتني بنفسها وقالت لمي بنتك اللي بتعرض نفسها على الرجالة أنا اتجنـ.نت ....خوفت اووي من الفضـ.يحة عشان كده دخلت أبوكي...ابوس ايديكي يا بسمة اعقلي وبلاش تفضـ..حينا ...قلبي مش محتمل يا بنتي ...أنا ممكن امو.ت ...
مسكت ايديها وبوستها وانا بقول وانا بعيط :
-انا اسفة ..سامحيني يا ماما ..مش هعمل كده تاني ...بس اسمحيلي اطلع واروح شغلي أنا هنا بمو.ت...ابوس ايديكي !!
....
سمحتلي امي اطلع وكنت بروح شغلي واجي من غير أي مشاكل ...فضلت اسبوعين ماشية كويس عشان ادي لأمي الآمان ...في اول يوم في الأسبوع التالت ...صحيت بدري ولميت كل هدومي وسيبت البيت .....وروحت بيته...بيت حبيبي ..
....
وقفت قدام بيت احمد وخبطت عليه فجأة فتحتلي وسام...عينيها اتوسعت بصدمة وقالت بإنفعال ؛
-هو انتي محرمتيش ...
-جوزيني جوزك ابوس ايديكي ...أنا لو رجعت لأهلي هيقتلو.ني !!!
-انتي بجد مخـ.تلة عقلياً...
ولسه كانت هتقفل الباب بس أنا مسكت الباب وقولت :
-انا عارفة أنك.مبتخلفيش وهتمو.تي على طفل ....لو جوزتيني أحمد أنا هديكي أول طفل لينا تكوني انتي أمه !!!
•تابع الفصل التالي "رواية عشق سام" اضغط على اسم الرواية