Ads by Google X

رواية حبك حطم اسوار قلبي الفصل الحادي والعشرون 21 - بقلم رودي

الصفحة الرئيسية

 رواية حبك حطم اسوار قلبي الفصل الحادي والعشرون 21 - بقلم رودي

روايه حبك حطم أسوار قلبي 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
الفصل 21
♡♡♡♡♡
الفصل طويل اهو ويارب يعجبكم ورايكم في اسد اتغير والا لسا وتتوقعوا هيحصل ايه!!!

وبعد انتهاء اسد من صلاته قرر استشارة الشيخ في زواجه وما نهايته وكيف يعيش مع من احبها بكل صدق ولكن هي تكرهه
عبدالرحمن تقبل الله ياولدى
اسد منا ومنكم ياشيخ
عبدالرحمن مال عيونك حزينه ليه ياولد عمار
اسد ونزل رأسه واخفي عيونه الحزينه عنه وهنا رفع الشيخ ووجه له ونظر له بحنان
عبدالرحمن من ميتي وانت بتختبي عيونك عني ياولدى
اسد انا مخبهاش عشان مكنش ضعيف ياشيخ انا جويا تعب كبير جوى كل يوم بيزيد لحد ماكرهت روحي ونفسي
عبدالرحمن وليه ياولدى الجسوة لو رايدها جولها
اسد😳😳مين دى
عبدالرحمن مرتك ياولدى
اسد هي مش رايدني ياشيخ
عبدالرحمن جولي ياولدى انت اتجوزتها كيف يمكن افهم منيك واجدر اساعدك
وهنا قص عليه اسد من حدث من اول مرة رآها فيها وحماها من هولاء الاوغاد وكان يظن أن بزوجها منه سوف ياخذ بثار كرامته المممزقه من اول لقاء بينهم ولكن تحول للعكس حاول اقناع نفسه بأنها قد تكون تحديته لهذا يفكر فيها وتعمد دائما الإبتعاد عنها ولكنه فشل مما جعله يركهها ويركهه حاله ولكن كيف يكره من جعل ذالك القلب الامص والذي وقع في غيبوبة القسوة يسترجع شبابه وقوته وحياته من جديد
وهنا نظر له الشيخ بالم على حاله فهو مثل أولاده ويخاف عليه من ظلم نفسه لنفسه
اسد انا حاولت في الاول اعلمها الادب عشان محدش قدر يتحداني انا عارف أو عرفت بعد كده أن دا غلط مني وكان لازم أني أشوف الواقع واعمل الصح ووقتها مش بعمني غرورى وغضبي بس حبيتها والله حبيتها وكل ما اقرب منها تبعدني وكرامتي خلاص فاض بها
وهنا قال مقاطعا بصوت جاد لا يتخلله نبرة عطف
عبدالرحمن طلجها ياولدى
وهنا نظر له اسد بصدمه
عبدالرحمن لو كنت جيتني من الأول كنت جولتلك أنه اللي حوصل دا حرام الجواز بيكون بالرضا مش غصبونيه دا ربنا قال وجعلنا بينهم موده ورحمه وقال ولو كنت فظا غليظ القلب لنفضوا من حولك صدق الله العظيم وايات كتير جوى اذكرولهمولك ولكن أنت محتاج تفكر بجعلك الاعمي مرتك ياولدى لو مش رايداك طلجها وخليها تعيش حياتها وانت عيش حياتك مع اني عارف انك عشجتها ياولدى والبعد ليك مور جوى بس أحسن بكتير من الظلم
وهنا وضع اسد رأسه على قدم الشيخ وبدأ الشيخ يمسح على شعرها ويدعو له في قرير نفسه وهو يعلم أن فراق محبوبته رحله بلا عودة لقلبه وهو يحبها ولكنه عاجز عن النطق لاسباب كتيرة هو يجهلها أو كان كذلك
اسد وانت عرفت اللي هيحصل بكرا مش كده
عبدالرحمن أيوة عرفت وعاوز اعرف ناوى على ايه
اسد هحلف ياشيخ
عبدالرحمن ونيتك ايه
اسد انها شريفه
وقص عليه مأسوف يفعل غدا وبقي معه فترة وفي منتصف الليل صعد اسد لغرفته ليدبل ثيابه وكانت المفاجأة بيوجود ورد بانتظارة
اسد ورد 🤔
ورد طلقني
وهنا للمرة الثانيه ضربته بخنجر مسموم 💔
اسد عايزة تتطلقي مني ليه
ورد عشان انت واحد عديم الرحمه والمغفره والروح عديم النخوه جاحد على اهلك وقاتل وكمان ظالم ولاعمرى هنسا اللي عملته ليا ومعايا وفكره انك تذليني ولولا انك خايف لو قربت مني افضحك وسط عيلتك واقولهم اني مش عايزك مش طايقاك وتبقي حقير زى ماانت في نظرى عشان انت شايف يمين ربنا حاجه سهله ورخيصة وانت اللي رخيص وسهل عشان حاجات كتيرة أولهم انك شخص عديم الرجوله ولو عندك ذرة كرامه ابعد عني وعن حياتي
وكان صوت ورد عاليا مما جعل النائم يبحث عن مصدر هذا الصوت العالي
وهنا نظر لها اسد بدهشه هل هي تتحدث عنه
اسد انا مش فاهم انتي بتتكلمي عن ايه يابت الناس
ورد عنك عنك ياكبير ناسك واهلك عنك يااسد بيه احب افكرك عشان باين انك ناسي وعلى راي اهل بلادوكم إن كنت ناسي اللي جري هاتوا الدفاتر تنقرا يابيه
اسد جلس ووضع ساق على ساق واشعل سيجارته
اسد لا فكرني عشان ناسي
ورد 😏 😏 ماهو انت أكيد ظلمك للناس كتير بس انت جيت على اهلك وناسك وقتلت عمك عشان الورث ولا ناسي وعروستك اللي ملحقتش تذلها وقتلتها ليله فرحها وقهرت اهلها عليه وظلمك لعباس ابو سليمان وموته محروق وكمان ظلمك لاختك فتون مع انك عالم بيمرضها بس مكنش عندك رحمه بيها وهتجوزها غصب عنها وكل دا مش ظلم ياتري الناس بتخاف منك ليه عملت فيهم ايه زى ما عملت فيا جيتني هنا واخدت مني كرامتي وحياتي واهلي وكل حاجه حلوة يوم ما اطلع من سجنك هكون اسعد انسانه خلقها ربنا سواء طلقتني أو مت بس المهم بعيد عنك انا بقرف من نفسي لما حسيت في يوم انك جوزى وحسدت لو مرة اختي على خطيبها على الأقل راجل ومحترم ومش وس* وبتاع نسوا* زيك
وهنا القيت ورد بهاتفها الي اسد وامسك وراي فيهم صوره هو ورجاله وهم في ملاهي ليلي بالصعيد ولكنها لا تعرف أنه ذهب بمقابله سليمان ليحذرة لآخر مرة
اسد انهي سيجارته بهدوء وفي داخله عاصفه قويه تكاد تحطم الأخضر واليابس
اسد خلصتي كدا قولتلي إللي في قلبك
اشاحت ورد بنظرها عنه وابتعد عده خطوات
وهنا امسكها من مرافقها بقوه ونظر لها بغضب
ورد سبي أيدى سبني
اسد بصوت عالي أشبه بالصراخ انتي متعرفيش حاجه عني لا متعرفيش حاجه لا مستحيل انا كنت اعمي أيوة اعمي اعمي العقل والقلب والروح
ورد 😏وانت عندك قلب انت شيطان شيطان
اسد شيطان انتي شايفه كده
ورد وانا معنديش كلام غير دا
وهنا ألفت اسد يد ورد وامسك باصبعين يدها وازال خاتم زواجهما والقي به في الزجاج حتي أصبح في منتصفه شرخ وشبه محطم
اسد عارفه دا اللي جوايا وكمان دا حياتي معاكي وكل ده مش مهم ابدا بصي بعد فرح اختي انتي حرة عايزة بعدها تقعدى هنا لحد ما الطلاق يبقي رسمي مفيش مشكله ضيفه ومكانك محفوظ ولو عايزه تمشي بخطرك برودا بس انا بوعدك ليله فرح فتون ورقه طلاقك هتكون عندك وانا مش عايزك خلاص ومش هدخل الاوضه غير عشان اغير هدومي وابقي البسي عدل بعد كدا عشان انا بقيت غريب عنك
ونظر لها نظره عتاب وحزن شديد ارتشع جسد ورد لها ونزل لمكتبه وهنا كان الكل علم بمصدر الصوت وأنه من غرفه اسد
فضيله جرى ايه يابت اللي حوصل دلوجتي
نبيه سي اسد بيه اتخانق مع ست ورد خناقه كبيرة جوى جوى وسمعت كلمه طلاق ومخبرش ايه ياستي كان صوتهم عالي جوى أو صوت الست ورد اسد بيه مسمعناش حسه واصل غير في الاخر بس كومان محلقناش نفهم كلام الست ورد بس ربنا يهدى الحاله
فضيله خرييتك مطنك عمرك ماجبتلي خبر فيه الرمق فوتني لحالي يامخبله
نبيه امرك ياستي
وأخذت فضيله تدعو بهدوء الحال بين ورد وابنها وخاصه بعد اخر ماحدث وبعد اعتراف اسد لامه صريحه وقت المشكله برغبته بها لاقصي درجه فهو يحبها لدرجه الموت
فلاش باك
اسد يعني ايه اللي عملته دا ياما
فضيله بتعلي صوتك علي عشانها ياولدى وبعدين أن بادبها بعد اللي عملته في خيتك
اسد لو كنت اعرف اكديه مكنتش اديتك ازني واصل
فضيله خبر ايه ياولدى مالك متشقلب حالك مرتك غلطت ايش حال ماكنت هتقتلها من يومين ياولد بطني
اسد اقتلتها اضربها هي مرتي وكرامتها من كرامتي ومن بكرا تعاود تأني أوضتها وتجبيلها دكتوره صفيه عشان تاخد بالها منيها كنت مفكرك هتجوليها كلمتين اخرك بالكتيرا تتعافي عليها وتضربيها بالجلم لكن تقلي منيها اكديه لا والف لا ياما
فضيله واشتعلت نار الغيرة كيف يطالب بحقها بعد اذياء اخته كان يجب أن لا يتدخل ولكنها سرعان ما اكتشفت سر والدها الدفين من تلك العيون الحزينه
فضيله بتحبها ياولدى ومتخبيش عليا الجواب باين من عيونك
اسد واه ياما ساولاتك بقيوا كتير جوى عليا
فضيله هو سوال واحد بتحبها ورايدها
اسد لو جولتلك لع يبقي بيكدب يام اسد وانا مكدبش واصل مع اني بيكدب على روحي كتير ورايدها كلمه بسيطه في بحر شوقي لنظرة منها تشفي قلب اسد مجروح من غدر زمانه
فضيله واه ياولدى داءك واعر جوى وهي ياولدى رايداك
اسد بنظره اسي 😔😏
اسد معرفش ياما بس اللي أعرفه بعد اللي حوصل دا هتكون كارهني جوى جوى كومان لو هي رايدها الطلاج هطلجها وكان اول واحد يوقف جنبها لو احتاجت حد وكل دا عشان ابويا الله يرحمه علمني كتير ودا اللي مصبرني على الكتير
فضيله ربنا يجدم مافيه الخير ياولدى بس هي تعرف باللي جواتك دا ولا لع
اسد لع متعرفش ولا لازمن تعرف طلما مش رايدني مش هقبل من حد نظرة شفقه بيا يام اسد فاهمني واوعي لحديتي زين والكلام اللي دار بينتا دا اعتبريه ولد عم حديث وكأنه موحصولش فاهمني يام اسد ولا جنس مخلوق يعرف واحلفلي برحمه الغالي ابوى عمار الصافي
فضيله ورحمه ابوك ياولدى مهنطج بكلمه واحده من حديتنا دا مهما حوصل الا بامرك
اسد مقبل يد والدته تصبحي على خير ياامي
وغادر المكان
فضيله ياعيني عليك ياجلب امك محروم من الفرحه يارب عوضه عن كل دا يارب بحج جاه حبيبك المصطفى يارب🤲🤲🙌
وتذكرت قبل السفر عندما ذهبت لورد تتحدث معاها
فضيله كيفك يابتي
ورد الحمدلله ياست فضيله
فضيله اتوحش منك كلمه ياما كيف زمان
وهنا انزلت ورد رأسها بحزن
فضيله قبلت رأس ورد
فضيله حجك (حقك) عليا يابتي ساعه وشيطان والله العظيم بس ربنا خابير انا بحبك جد ايه (قد ايه) وارتحالتك من يوم ما دخلتي بيتي وكونتي مرت ولدى بس العيار كان حامد جامد جوى ودى بتي بردك ياورد يعني روحي واللي طلع بيهم بالدنيا بعد المرحوم انتي لو حد ازى خيتك كنتي هتعملي بيه ايه
ورد أكيد كان حسابه هيبقي اسود بس مش كدا يا..😢
فضيله حجك عليا يابتي زعلي فوق رأسي بس انا مجدراش (مش قادرة) اسيبك زعلانه وأنا بيشوف فيكي بتي
وهنا ارتمت ورد باحضان فضيله فالنسبة لورد اسد فقط المذنب وهو من أمر وعليهم التنفيذ
ونرجع للواقع في الصباح وكان هناك حديثين زيارة سليم الأولي لفتون قبل الخطبه وقاعده الصلح بين العائلتين وبعد الإنتهاء من صلاه الظهر جلسوا رجال العائلتين في ردهه القصر في مقابل بعضهم ينظروا لاسد ويجلس على يمينه عمه ويسارة سليم وعوض وباقي أبناء عمه
اسد نهايته ياعليله بدر انت والتعانمين
كبير عائله التهماميه ناصر
ناصر احنا معوزنيش بنتا تعيش في عائله سيرتها على كل لسان ومتخوذنيش ياكبير اللي حوصل ليلتها محدش يعرفه غيرك واحنا وجدام كبيرات البلد عايزين نسمعه منك وعليه يمين ربنا
وكانت ورد تراقب المجلس من أعلي وتنتظر ماذا سوف يحدث
اسد احلف محلفش ليه
وهنا نظرت اليه ورد بشخط كبير وغضب عارم وتركت المكان لشعورها بالكره الشديد له
اسد بصيوا ليكم عندى كلمتين أولهم اللي حوصل ليله الدخل** عشان ترتاحو أن اختفيت من عندى مخطوفه واسال الغفر هيجولك على كل حاجه وانا مش هخلف على حديث فاضي لأنه ميشغلنيش لأنه لو كانت بتهم خاطئ** ولا بت عوجه كنت جتلها جدامكم كلكم انهيه وادفنت وغسلت عارى بيدى ولكن أنا هحلف على شرفه**لأنه ماتت شريف** وابتلع ريقه بصعوبه ليكمل حديثه وحافظه على شرف اهلها لآخر لحظه من عمرها وامسك المصحف وأقسم به انها لما تموت الا وهي شريفه فهو لم يكذب فإن سعاد كانت متزوجة وهو لم يلمسها ولا راي ووجهها سوء يوم الدفنه وحتي ملامحه لا يذكرها ابدا فاذن وبحكم الشرع هي بريئه من جرم الزنا ولكن ليست بريئه من حكم العرف وايضا حق الاشهار بالزواج ومعرفه اهلها وهذا يعد ركن أساسيا في الزواج حتي لوكتب على يد ماذون شرعي في السر ولهذا حرم الجواز العرفي تحريما واضحا لأنه من شروط الزواج موافقه الأهل والعروسين والاشهار به وايضا الوثوق بالزوج وامانه الزوجه واخلاقها 😌
وهنا اعتذر ناصر وانهوا الخلاف وبعد تناولهم الغذاء رحلوا لقضي مصالحهم وجلس سيلم ينتظر فتون وبجوارة عمه واسد
اسد مال ياولد عمي
سليم مال جلبي والله هي هتتاخر كتير اكديه
اسد براحه ياخوى لسا بدرى امال هتعمل ايه ليله الفرح
سيلم 😂داحنا هنسوى الهوايل ونعمل عمايل متفكرنيش بقي
سلامه😂 خرييتك مطنك ياولدى دماغك سم
وهنا نزلت ورد برفقتها فتون
وفور لمحها اسد لم ينظر لها وأخذ اخته بجوارة
اسد روحي شوفي حالك يابت الناس لما نعوذك هنادم (هنادى)عليكي
ورد عن ازنكم وصعدت لغرفتها
اسد بصي يافتون هنسيبك تجعدى شويه مع ولد عمك ويتحدث معاكي شوى ويمشي
واومات فتون رأسها بخجل منفذه أمر أخيها الاكبر وابتسم سيلم وأخيراً وصل إلى محبوبته
سلامه يالا ياولدى ورانا مصالح
وغادورا المكان وتركوهم وكانت فتون خايفه تريد اخبارة بالحقيقة في البداية حتي لا تخدعه هكذا نصحتها ورد عندما رأت بريق الحب والشوق في عين سليم فهي لا تريد لفتون أن تكسر قلب وروح سيلم مثل أخيها اسد
سليم ..

 •تابع الفصل التالي "رواية حبك حطم اسوار قلبي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent