Ads by Google X

رواية انتقام من غدر الزمن الفصل الثاني عشر 12 - بقلم يارا محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية انتقام من غدر الزمن الفصل الثاني عشر 12 - بقلم يارا محمد 

اقبل يا ادمن 

12

عند شاديه كانت بتخيط وبتعمل اي حاجه المهم تنسي أنها وحيدة بنتها اه بتسئل عنها بس لسه حاسه بالخوف لا كل حاجه عملتها تروح ع الفاضي وتبقي ف خطر

افتكرت اللي حصل زمان و اللي لسه عالق ف دماغها الليله اللي مش قدرت تنساها

Flash back 

شاديه 

أنا حامل يا طوفان هنتصرف ف المصي*به دي ازاي .

طوفان بغضب 

أنا ميهمنيش انتي مش عملتي حسابك ف حاجه زي دي ليه لو حد عرف هتبقي مصيبه وسمعتي هتبقي ف الأرض قدام شركائي .

شاديه 

يعني ده كل اللي همك سمعتك انت مفكرتش فيا انت خدعتني ولازم تتجوزني رسمي أنا مش هسيب حقي و لا حق اللي ف بطني لازم تعترف بيه وتتجوزني .

طوفان مسكها من شعرها وهي اتال*مت

اسمعي أنتي تغ*وري ف داهي*ه من هنا وتروحي اي شقه تاني  وانا اسبوع و هحصلك نشوف حل .

شاديه 

لا مش ماشيه أنا عايزة حقي منك انت خدعت*ني وغشت*ني ودلوقتي ف روح جوايا و لازم تعترف بيها و الا هفض*حك قدام مراتك فاهم .

طوفان هاودها وسابها وهي قعدت تهدي وتصبر نفسها .

 فاقت من تفكيرها ع خبط الباب قامت تفتح لقت بحر وتاليا بصتلهم شويه ودخلتهم.

بحر : ايه يا دادة عامله ايه وبعدين مش عايزة تغيري رايك و تيجي معانا .

تاليا : بابتسامه ايوة انتي وحشانا تعالي معانا ارجوكي عايزين نشبع منك شويه ع الأقل لما ترجع زمن تلاقيكي ف امان .

شاديه كانت ساكته ومش بتتكلم وبتبصلهم جامد.

بحر : مالك يا دادة انتي تعبانه و لا حاجه.

شادية 

و ياتري بقي انتوا خايفين عليا و لا جايين لمصلحتكم.

تاليا

مصلحتنا انتي بتقولي ايه يا دادة احنا بنحبك ع فكرة وخايفين عليكي .

شادية 

خايفين اه بامارة الكلام ده واللي قولتوه .

شادية سمعتهم الكلام اللي زمن سمعته ليها وهما اتصدم*وا من الكلام وبصولها بصدق .

بحر 

احنا مش قولنا الكلام ده صدقينا احنا مش عايزينك علشان تخدمينا أو نخليكي خدامة لبنتنا احنا عايزينك مرتاحه احنا بنحبك.

شادية بغضب 

بتحبوني انتوا تعرفه الحب عيله العسكري مش بتعرف تحب طوفان و اخوه الصغير ذلون*ي و معاه ابهاتكم فاكرين أنهم ساعدوني لا دول وروني انواع ال*ذل و الاهان*ه ع أيديهم وحركه أنه كان بينهم مشاكل دي حجه اخترعوها علشان يداره الجري*مه اللي عملوها ف حقي و انتوا كنتو صغيرين  وكنت فاكرة انكم غير بس أنتو زيهم العرق دساس  كلكم بتكرهوني اطلعوا برة مش عايزة حد منكم هنا انا ما صدقت خلصت منكم اطلعوا برة وخد الفلوس بتاعتك يا بحر مش عايزة منكم حاجه.

الاتنين مشيوا ومش مصدقين اللي حصل و اللي قالته .

تاليا

اكيد زمن اللي عملت كده صح فبركت التسجيل وسمعته ليها زمن بتغل*ط غل*ط كبير ف بعدها عننا أو أن نساعدها لازم نلحقها قبل ما تعك الدنيا و اكيد ابهاتنا مش عملوا كده هما كانوا بيحبوها .

بحر الست اللي مخليها ف بيت طوفان كلمته وهو فتح الاسبيكر واتكلمت وحكت كل حاجه حصلت ف الايام اللي فاتت .

تاليا

بحر لازم نروح هناك نلحقها هي اتمادت ف انتقامها .

عند زمن اتفاجئت باللي وراها واللي قال الجمله دي وكان رواد .

زمن 

انت بتقول ايه هكون مين يعني انت واعي للي بتقوله ده عن اذنك ورايا مشوار.

رواد 

استني عندك مش هتهرب*ي المرة دي و لو فاكرة انك هتنفدي باللي عملتيه يبقي بتحلمي أنا خليت حد هنا يدور ف اوضتك وعرفت انتي مين اسمك زمن عبيد محمود و ده نفس والد شادية الخدامه اللي كانت بتشتغل هنا زمان اه وقتها مش كنت كبير اوي بس حضرت كل حاجه جوازها من عمي وأنه كان راميها نورا عرفت بعدها واجبرته يطلقها وذلتها قدامنا كلنا وفاجئتنا بأنها حامل فيكي وهو أداها علقه م*وت علشان يسقط*ها  بس للاسف كنتي مبتبته ف الدنيا وحبسها ف مخزن الفيلا لغايه ما ولدت وطردها بعدها اتذلل*ت ليه سنين علشان يعترف بيكي بس هو ابدا كان مبسوط بذلها* قدامه اللي غايظني اني حبيتك انتي ليه تعملي فيا كده وعملتي فيهم كده ليه  بس بعد كل ده مش هسيبك عايشه عمي كان بيدور عليكي علشان يقتلك وامك اوهمته انك مش هنا تعالي أنا هسلمك ليه .

زمن

باخد حقي اللي سلبه مني عمك زمان هما ذله امي واعترفش بيا كنت خليك انت الكويس فيهم و قلهم لا هو بيسمع كلامك ومش هتقدر تعملي حاجه فاهم.

رواد

العرق دساس يا زمن احنا مش بيهمنا حد قوليلي مش كنتي خايفه تحبيني زي ما حبيتك .

زمن 

احبك انت ليه انت زيهم من نفس طينة الغ*در و الخي*انه انت سبت رايا علشان كانت بتسهر يعني لو كانت اتجوزتك كنت هتسيبها عند أول مشكله انت بنسبالي جسر اوصل بيه لهدفي وبعدين ارميه انت ولا حاجه بالنسبه ليا أنا مهمتي ف البيت ده هتنتهي قريب خليك حلو وخليني اخلصها.

رواد

و انتي فاكرة اني هسيبك أنا هاخدك لعمي و أقدمك ليه و أقوله بنتك الغير شرعيه اهي وهي السبب ف مشاكلك و موت مراتك تعالي معايا .

زمن فكت نفسها منه  وضربته بالفاظة وهو توازنه اختل  وكانت هتهرب بس مسكها ووقعها ع الأرض وضرب*ها جامد بس عرفت تفلت منه  وضربته برجلها واخدت المسدس اللي كان معاها وضرب*ته بيه وقع قت*يل ف لحظه وراحت المخزن وشافت رايا قاعدة مش حاسه بحاجه انتبهت ليها وجريت عليها.

رايا

زمن كويس انك جيتي خرجيني من هنا عايزة افهم ابويا حصل ايه ارجوكي ساعديني هخليه يجيب الشاب ويحل الموضوع معاه طلعيني .

زمن

اذلال*ك قدامي مخليني مبسوطه تعرفي أنهم عمله ف امي كده .

رايا

قصدك ايه انا مش فاهمه حاجه بتتكلمي عن ايه 

زمن

حكت ليها كل حاجه وفاجئتها بأنها اختها وهي مش مصدقه.

رايا

ايه التخريف ده انتي مش اختنا و ده كدب قولي انك عايزة قرشين وغوري من هنا انا هطلع لابويا أقوله .

زمن مسكتها من شعرها وهي اتالمت جامد 

زمن 

أنا عملت فيكي كل ده الشاب بتاع البار واللي عمله فيكي وكمان أنا نشرت  الفيديو للصحافه وخليت سيرتك ع كل لسان أنا السبب ف قتل امك ودلوقتي هبلغ عن ابوكي .

رايا مسكتها وكانت هتضرب*ها بس زمن مسكتها ورمت*ها بعن*ف ع الأرض وهي اتالم*ت وفضلت تبكي كم*مت بقها وزمن اتصلت بالبوليس وبلغت عن طوفان وقفلت المكالمه وبصت ليها أداها حقنه س*م سريعه المفعول .

زمن 

دي حقنه س*م  دقائق وهتكوني مي*ته يا اختي العزيزة .

رايا

لا ارجوكي بلاش تعملي كده انا هخلي ابويا يعترف بيكي ونعيش سعداء مع بعض وهخليه يعتذر ليكي .

زمن

و انتي ابوكي عمل اكتر من كده ذ*ل امي و اهان*ها و عيشني ف جحي*م طول عمري وهو فرحان بيكم وبشغله بس كل ده انا هديته وبالنسبه لانقاذك 
للاسف فات الوقت مبقاش ينفع كل حاجه انتهت خلاص بالنسبه ليا هتبقي معاكي هنا لغايه ما تموت*ي بعد تلات دقائق.

رايا حست بتعب شديد وفضلت تستنجد بيها تديها المضاد وف ثانيه واحدة كانت ميته بصتلها من غير شف*قه ولا حس*رة و لان*دم ع اللي عملته خرجت من المخزن وسمعت صوت طوفان وهو بدأ يفوق وبعتت ليه صورة ابنه و صورة بنته وخرجت من الفيلا هو شافهم وفضل يصرخ بهست*يريه ووقفت ف مكان محدش يقدر يشوفها فيه وشافت البوليس لما وصل ولما قبض عليه وهو بيصرخ باسم ابنه وابنته وبعتت لوكيشن مكان مؤمن الظابط وراحه اخدوه وهي رجعت البيت لامها بعد ما لمت حاجتها ومخلتش اثر ليها و لأنها كانت ف بيت طوفان قبل كده و البوليس دور ف البيت ولقي الجثث التانيه .

زمن رجعت ع بيتها وهي عارفه تتنفس قابلت ف الطريق بحر و تاليا .

تاليا

انتي كويسه عملوه فيكي حاجه طمنينا عليكي.

زمن 

اعتقد انكم مش اهلي علشان تطمنوا عليا روحوا اطمئنوا علي عمكم هو دلوقتي ف النيابه ليتحقق معاه وأولاده ومراته ماتو خلاص.

بحر

عملتي ايه يا زمن بالظبط.

زمن

اخدت حقي اللي الزمن سرقه مني حق اني اعيش طبيعيه وابقي بنت رافعه راسي وعندي اب بس لا عمك قضي عليا سلب مني كل حاجه وعشت ف فقر وذل وامي اللي عاشت طول عمرها متخسرة اخدت حقي تالت ومتلت ورواد اللي مثلت عليه الحب راح هو كمان متبقاش غيركم انتوا اكيد رحته لامي تاني وهي سمعتكم التسجيل صح.

تاليا

اه روحنا وسمعنا بس احنا مش قلنا كلام فاضي زي كده احنا بنحبها.

زمن 

أنا عارفه انكم مش قولته كده انا عملت كده مش عايزكم تاخدوها وتخلوها دادة لبنتكم وانسوا انكم عرفتوها و الا هقتلكم انتو الاتنين فاهمين .

زمن سابتهم ومشيت وراحت لامها اتركت ف حضنها وحكت ليها ع كل حاجه وأنها لو مش قدرت تاخد نسبها ع الأقل انتقمت ودمرت حياتهم وخصوصا طوفان .

أما طوفان اتحكم عليه بالسجن المؤبد وشركاته خسرت بس قبل ما تخسر وتوقع زمن سحب اللي محتاجه منها و وقعت كل شركاتها ساوتها بالأرض وبقي طوفان مش يساوي شئف عالم الأعمال ومسجون و ف يوم راحت زارته و هو استغرب أنه شافها.

وووو يتبع 

بكرة الأخيرة .

انتقام من غدر الزمن.

 •تابع الفصل التالي "رواية انتقام من غدر الزمن" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent