Ads by Google X

رواية لعنة الحب الفصل السادس 6 - بقلم دينا عبد الله

الصفحة الرئيسية

 رواية لعنة الحب الفصل السادس 6 - بقلم دينا عبد الله 



تغريد بعياط وحزن: وانت يهمك ايه اللي حصل... انتو اصلا كنتو بتسألو عني جوزتوني من واحد معرفهوش وانا عندي 15 سنه سافرت معاه وعشت معاه لوحدي وانا في عذاب كل يوم من قرفه وإهانته ليا طول الوقت...... كانت علي طول عصبي وبيضربني من اقل حاجه..... كنت زي العبده عنده واللي يعمل فيها زي ما هوا عايز....... كنت اتصل بيكم عشان احكيلكم علي اللي بيعملو معايا وتساعدوني بس انتو دايما مشغولين ومحدش فيكم فاضيلي كنت حاسه نفسي زي اليتيمه اللي ملهاش حد في الدنيا دي.... وهوا لانه ملقيش حد جنبي ويقف له ويحميني منه كان بيذيد فيها...... انتو دمرتو حياتي ومحدش كان سائل عني 

بصلها وجدي بشده وصدمه من اللي سمعه.... كملت بوجع شديد: اتحرمت من طفولتي اتحرمت من حياتي فرحتي ابتسامتي اتحرمت من اهلي واهتمامهم بيا... اتحرمت من كل حاجه حلوه في حياتي ومحدش فيكم كان حاسس بيا..... دا حتي لما رجعت مصر محدش فيكم استقبلني وكنتو برضو مشغولين كأن مفيش حاجه في حايتكم غير الشغل..... عمري ما هسامحكم علي اللي عملتوه فياااا عمري ما هسامحكم 

بعدين سابته وطلعت جري علي اوضتها وهيا منهاره من العياط بوجع شديد.... بص لطيفها وهوا لسه في حالة صدمه من كل اللي مرت بيه بنته بسببهم..... ضم قبضة ايده بغضب شديد دا لو كان جاسم لسه عايش لكان مات مقتول علي اديه 

*

ساهر: يماما افهمي وجودك هنا هيتعبك اكتر ومش هيفيد بحاجه ارجعي البيت وانا هفضل هنا مع بابا 

داليدا بحزن: مش هقدر ارجع البيت قلبي يوجعني من قلقي علي ابوك 

حور: بصراحه يا طنط ساهر معاه حق انتي شكلك تعبانه ولازم ترتاحي 

اتنهد داليدا وقالت: مش هعرف اقعد في البيت لوحدي 

حور: انا هاجي معاكي مش هسيبك لوحدك 

ساهر: كدا بقا مفيش حجه ومتخفيش بابا ان شاء الله هيكون كويس 

هزت داليدا راسها... خدتها حور ومشيو بصلها ساهر بحزن علي حالتها والحزن اللي فيها..... اتنهد بتعب وقعد قدام الاوضه علي الكرسي 

بص علي نهاية الممر شاف ممرض معاه طفل عنده 8 سنين تقريباً كان واخده معاه وهوا بيديه شوكلاته لحد ما اختفي من قدامه 

تجاهل الموضوع....... بعد شويه جات ست وكانت بتبص حوليها وسألته: معلش يا بني مشفتش طفل صغير عدي من هنا 

بصلها وافتكر الممرض والطفل اللي معاه وقال: عمره قد ايه 

: 8 سنين 

قام ساهر وقال: شفته مع الممرض خده ومشي من شويه 

: مشي... مشي راح فين.... ابنيييي 

وجربت بسرعه عشان تلحقه..... بصلها ساهر شويه وافتكر موضوع الخطف ومجرمين تجار الاعضـ اء.... مترددش لحظه وجري بسرعه يلحق الطفل 

*

بص مروان من مراية العربيه علي جني لقاها قاعده زعلانه فقال: زعلانه ليه 

بصتله شويه بعدين بصت من الشباك من غير ما ترد.... فقال بحزن مصتنع: من حقك مترديش.... هتردي علي حتة سواق زي ليه وانتي بنت البشوات 

بصتله وقالت: علي فكره انا موضوع الطبقات والمستوايات الماديه دي متفرقش معايا... بس كل الموضوع مخنوقه شويه ومش عايزه اتكلم 

مروان: طيب لو فعلا مش فارق معاكي احكيلي مخنوقه و زعلانه من اي 

جني بزعل طفولي: محدش من اهلي عايز يسافر معايا كلهم مشغولين وقالولي اطلعي مع صحابك 

مروان: خلاص خدي صحابك وروحي المكان اللي انتي عايزاه 

جني بزهق وملل: صحابي دايما معايا في المدرسه والسنتر وبنخرج مع بعض.... مش هاخدهم كمان معايا في السفر زهقت منهم عايزه حاجه جديده كان نفسي ماما او بابا يسافرو معايا وحشوني اوي.... هما اه عايشين معايا بس مش حاسه بوجودهم جنبي كأني لوحدي 

مروان: طيب انتي عايزه تسافري فين 

جني: اي حته المهم اغير جو شويه بدل الزهق والملل اللي انا عايشه فيه 

وقف العربيه وبصلها وقال: بتحبي الايس كريم 

جني بسرعه طفوليه: اه بحبه جدا 

ضحك عليها حست بإحراج ورجعت خصله من شعرها ورا ودنها بصلها وقال: فانيلا ولا شكولاته 

جني بهدوء عكس سرعتها من شويه: شوكلاته 

ابتسم ابتسامه ذادت وسامته بصتله جني بتوهان في وسامته الجذابه وقال: طيب دقيقه وراجع 

ونزل من العربيه..... فتحت باب العربيه ونزلت بص عليه لقيته دخل محل الايس كريم و الحلويات شويه وطلع ومعاه الايس كريم واحده فانيلا والتانيه شوكلاته 

خدت اللي بطعم الشوكلاته منه بسعاده وبدأت تاكلها بطريقه طفوليه.... بصلها وهوا تايه في ملامحها البريئه و الجميله 

قرب منها وعمل حاجه صدامتها.... لقيته خطف بوسه سريعه من علي خدها........ 

*

خرج راجي من الاوضه وهوا بيتكلم في التليفون وطلع من البيت..... نزل سمير وهوا بيقفل ازرار كم القميص.... عنيه لمحت شروق وهيا في الاوضه كانت لابسه بيجامة نوم ستان... كان بابا الاوضه موارب مقفلوش راجي كويس 

نزل ووقف علي الباب وبصلها وهيا بتسرح شعرها الناعم... بص علي ملامح جسدها الفاتنه بلع لعابه وهوا ينظر لها برغـ به وو....... 


 •تابع الفصل التالي "رواية لعنة الحب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent