رواية راقصه و اربع ظباط الفصل السادس 6 - بقلم نوران احمد
راقصه وأربع ظباط 6 والاخيره
#بقلمي_نوران_احمد_مليجي
اول ما دخل عثمان لقي دخان ورجاله كتير بتشرب
عثمان : احيه احيه وانا اللي كنت رافض سلوي دي طلعت أرقي بكتير من المستنقع الخرا ده خليني وراك أما نشوف هتوصلنا لفين
ماهر : متقلقش متقلقش انا معاك وهتصرف مع شويه الاشكال الوسخه دي وبعدين البت بجد كويسه جدا وانا هخليها ان شاء الله تقطع علاقتها بالعيله الزفت دي بس اول مره اشوفك بتقول ألفاظ سوقيه يا عثمان بيه
بقولك اي يا حج عوض انا جاي اطلب ايد نسمه اي الكلام
عوض : هتدفع كام فيها هتخلص فيها بكام يعني يا حلو وقولي هترجعها بعد قد اي
ماهر : لا انا اللي احيه بجد اي يا راجل الرخص اللي انت فيه ده طب ما تناديها طيب اسالها رأيها
عوض : مفيش بت هنا بتقول رأيها بس قول بقا انك عايز تعاين البضاعه
ماهر بصوت واطي وعصبيه : اقسم بالله صابر بالعافيه نفسي اخلص علي الراجل ده بس الصبر
ودخلت نسمه بدموع اول ما شافها ماهر اتجنن
ماهر بعصبية : اي اللي عمل فيها كدا ليه شكلها كدا انت عملت فيها اي يا متخلف انت بقولك اي انت هتكتب كتابي عليها دلوقتي والفلوس اللي عايزها هديهالك واخلص
كتبوا الكتاب وطلب ماهر الشرطه تيجي تاخدهم كلهم بالعيل المربوط تحت وخد نسمه ومشي
ماهر : اي اللي عمل فيكي كدا انا عايز اعرف وبتعيطي ليه ما تنطقي انتي مكنتيش عايزه تتجوزيني علي فكرة أنا ممكن اطلقك لو انتي عايزه ده
نسمه : انا كنت خايفه اوي بس مش عارفه ليه اول ما شوفتك حاسيت بالامان بس خايفه تعمل فيا زي ما ابويا بيعمل وتضربني أو تزعق ليا
حضنها ماهر : عمري ما همد ايدي عليكي ابدا وبعدين لو عملتها هتلاقي تلت وحوش نفخيني اخواتي هيكونو اخواتك وخصوصا الواد مازن هتجبيه اوي واكيد مراتات اخواتي هيكونو صحابك وأخواتك مش هتكوني وحيده ابدا وعمري ما هزعلك
وصلو القصر
مازن : يا بنتي في اي كنت في الحمام حصل اي لكل ده 28 مكالمه ليه و 65 رساله عندك وقت تكتبي كل ده في اي الدنيا حصل فيها اي دخلت الحمام ربع ساعه بس بس
قمر : اصل اصل قلقت عليك يعني يا مازن وخوفت تكون زعلان مني أو لو مشغول بتكلم حد المفروض تعرفني
مازن : لا بقولك اي انا مش ناقص عته في حياتي انصرفي دلوقتي سلام
ماهر : مالك اول مره اشوفك كدا بس مش مهم فين مراد
مازن : راح يجيب سلوي حبيبه قلبي وحشتني اوي
ماهر : اه لو سمعك يا مازن هتروح للي خلقك في ثانيه احب اعرفك ب نسمه مراتي
مازن : لا ما شاء الله زي القمر وقعت واقف ياض يا ماهر الرقه دي وافقت بيك ازاي انت اللي الكل قال عليك اخر واحد هتتجوز لانك الصغير وانت اول واحد اتجوزت شوفت الدنيا والزمن
مسكه ماهر من قفاه : اقسم بالله يا مازن لانفخم لو اتكلمت عليها تاني انت فاهم اخرس وخدها ومشي
في حي شعبي
سلوي : ايوه مين دقيقه واحده جايه ياللي علي الباب اي يا عم اهدي شويه الباب هيتكسر في ايدك هو في اي اول ما فتحت اتصدمت
مراد : اي ليه الصدمه دي كلها شكلك حلو اوي النهار ده حتي وانتي ملغبطه كدا
قفلت الباب في وشه ودخلت تلبس حاجه حلوه وهو فضل يخبط
سلوي : نعم حضرتك عايزني في حاجه انا مهمتي خلصت زي ما الباشا قال جاي ليه
غمز ليها مراد وهو بيقول : الشوق اللي جابني ووداني اعمل اي بقا وحشتيني قولت لازم اشوفك
سلوي بارتباك : هو انت كويس عينك تعبتك ولا حاجه في اي حركاتك مش مريحاني بص يا باشا انا اه اشتغلت رقاصه بس محدش لمس مني شعره واحده وانسي اللي بتفكر فيه ده يا اخويا خيبت ظني وانا اللي بحسبك مؤدب طلعت قليل الادب
مراد : بعيدا انك اصلا دخلتيني في حوار مش في دماغي اصلا انا جاي اقولك أن عثمان باشا عايزك معانا في البيت يعني كملي شغل موافقه ولا اي وبعدين هو في احلي من قله الادب
اتكسفت سلوي : انا انا مش عارفه يعني هشوف كدا اصل اصل اشتغلت في شغل تاني مش هعرف ارجع اصلا معنديش وقت خالص حضرتك
جرثومه : طب ما انتي حلوه اهو ولا ليكي في الشباب بتاعه العضلات اللي معبيه هوا دول لو نفخت فيهم يا بت يقعو ويعيطو ما تيجي معايا سكه وهبسطك اوي سيبك من الشغل العالي ده هديكي فلوس كتيره اوووي
بصت سلوي بخوف لمراد اللي عيونه اسودت ونزل في جرثومه ضرب ومسكها من أيدها وسحبها وراه
سلوي : اه ايدي يا مراد انت ساحب جاموسه في اي مبحبش الطريقه دي سيبني الناس بتتفرج علينا هيقولو عليا اي دلوقتي
ركبها العربيه وركب وطلع بسرعه
مراد : مين الحيوان اللي كان فوق ده كان بيتعرضلك قبل كدا ما تنطقي في اي
سلوي : لا بقولك اي يا باشا انا مش عيله صغيره زي بتوع اليومين دول لا انا ب 100 راجل والجو بتاعك ده ميشغلنيش خليك سكه ودوغري كدا وقولي عايز مني اي من الاخر
مراد : بحبك وهتجوزك يا سلوي ومش راجعه الحاره تاني وهتفضلي في البيت عندي لحد ما يتم الفرح امين
بصت له باعجاب وسكتت
وصلو القصر اول ما دخلت قرب منها مازن بسرعه
مازن : عارفه لو كان ينفعك ومش الوحش ده جنبك كنت حضنتك دلوقتي وحشتيني يا سوسو
سحبه مراد من قفاه ومشي بيه نزلت نسمه
سلوي : انتي مين يا قمر شكلك حلو اوي بجد حبيبه حد من الشباب ها
نسمه بهدوء : مرات ماهر انتي سلوي الكل هنا بيحبك وبيقولو عليكي كلام حلو خالص
دخلت سما : انتي بقا سلوي ده زهقني بيكي يا ستي كل شويه كلام عنك اول مره اشوفك يا نسمه بس انتي جميله اوي ليه حق ماهر يقع علي بوزه
قمر : بقولك اي يا عسليه ما تساعديني أوقع الواد مازن ليا ده تقيل اوي
سما وسلوي :عليكي وعلي الغيره خليه يغير
بصو لبعض وفضلو يضحكوا دخلو الشباب
ماهر : بقولكم اي انا هعمل فرح ليا انا ونسمه الخميس الجاي مناسب معاكم
مراد : حلو اوي معاد مناسب وبالمره اعمل فرحي معاكم انا وسلوي
اتصدمت سلوي والكل فرح ليها وبارك ليها
ماجد : لا بقولكم اي احنا اخوات وعلي الحلوه والمره معاكم فرحي انا وسما
سما : نعم يا خويا لا مش اتفقنا بابا مش هيوافق وانا مش موافقه انت بتقرر علي اي اساس المفروض الكبار هما اللي يقررون
ماجد : مالكيش دعوه انا هقنع الكل وهنتفق والفرح الخميس الجاي يا سما ومسمعش كلمه
قمر بتوتر : ممكن اكون معاكم بردو فرحي بس هشوف امجد هيقول اي أصله متقدم ومستعجل علي الجواز متهيقلي هيوافق
مازن : نعم يا روح امك وده من أمتي ده ومتكلمتيش ولا حكيتي عنه ليه انتي بتستهبلي
قمر : انت مالك انت يا بارد وليه اقولك علي خصوصياتي ملكش دعوه
مازن : لا ليا دعوه غصب عن عينك انتي وابوكي واللي يتشددلك كمان قرفاني مكالمات ورسائل وبعد ده كله هتتجوزي غيري بعينك يا اختي
ضحكو الكل عليه
وليد : افهم من كدا انك بتتقدم لبنتي دلوقتي ولا اي يا استاذ مازن
مازن بتوتر : حضرتك مين هو الكل مجمع هنا ليه محدش قالي ليه أن في عزومه في البيت
وليد : انا اللي كنت لسه بتتكلم عنه وبتقول غصب عن عين ابوكي انا ابوها بقا
مازن : انا بعتذر جدا يا عمي والله بنتك اللي بنت كلب مستفزه اعمل اي سامحني
ماجد : يخربيتك يا غبي جيت تكحلها عمتها اللي يخربيت غباء اهلك ده
وليد : انا مش موافق علي الواد ده وابقي تفي علي وشي لو اتجوزتيه علي اخر الزمن بقيت كلب كمان
ويوم الخميس
كانو قاعدين في الكوشه وحلوين
عثمان بضحك : تفت علي وشك ولا لسه يا وليد
وليد : احم لولا أنه عيط مكنتش وافقت ابدا علي فكرة
سيد : الولاد زي القمر ما شاء الله ربنا يحميهم الناس كلها مبسوطه
وفجاه النور قطع واختفو العريس والعرائس
عثمان بضحك : عملتوها يا ولاد عثمان خطفو مراتاتهم ومشيو متقلقش علي عيالكم
وفي الفندق كل واحد دخل عروسته وغمزو لبعض ودخلو وعاشوا حياه سعيده وكدا تكون خلصت قصتنا
استنونا في روايه جديده مع السلامه #بقلمي_نوران_احمد_مليجي
النهايه
تمت
•تابع الفصل التالي "رواية راقصه و اربع ظباط" اضغط على اسم الرواية