رواية نغم وجاسر الفصل السادس و العشرون 26 - بقلم يارا أحمد
كيان وهي بتحط المخده في الأرض وتنام عليها:مينفعش لاني ممكن اتحرك في نومي و اوقع
غسان:طب تعالي نامي في السرير..بتبص عليه بحده بكمل بضيق..مش قصدي انا هنام على الأرض
كيان بضيق:مش عايزه شفقتك ممكن تسيبني في حالي
غسان بنزل ويروح الدولاب ويجيب غطا و بغطيها:طب ماشي مش هجبرك بس اتغطي علشان البرد
كيان بتبعد عنها الغطا بضيق:مبحبش اتغطااا ممكن تسيبني في حالي!!انا مش بفهم اهتمامك الغريب دا..بتكمل بهمس وضيق..ودائما بجي في الوقت البضعف فيه
غسان ببص عليها:ماشي على راحتك..برجع السرير وينام
كيان بهمس:كويس انك مش بتحاول اصلا..بتنام الصبح بتصحا على اشعه الشمس بتقوم بس بتوجع اوي لانها مش متعوده تنام على الأرض بس كبريائها مش كان بسمح انو غسان يساعدها شفقه واصلا هو قلبه مع عشق بتقوم بوجع
غسان بطلع من الحمام و بقول بسخريه:دي اخره كل عنيد
كيان بتبص عليه بضيق وتروح الدولاب تطلع فستان وتروح الحمام تخد شاور وتجهز نفسها و تخرج
غسان:يلا ننزل الفطار جاهز
كيان:مش جعانه روح لوحدك
غسان بقرب منها وبقول بضيق:هو انا ميت علشان حضرتك تفطري معايا..غرام مش هتستحمل الخبر واني اتجوزتك وهطلقك يمكن تزعل وانا مبحبش ازعل اخواتي ممكن تنزلي بقى
كيان:ماشي هنزل بس علشان غرام و عمو
غسان:احسن..بنزلو بشوفو الكل على الطاوله الا نغم و رعد ببتسم..صباح الخير
كلهم:صباح النور
غسان بقعد هو وكيان:اومال فين رعد!!
جاسر:راح الشركه
غسان:انا هفطر واللحقه
عشق باستغراب:تلحقه ازي يعني مش انت عريس!!
غرام بتضحك:اه صح ي غسوني ادلع شويا
غسان بغيظ:وانتو مالكم حياتي وانا حر..ببص على عشق..هي نغم فين!!
عشق:جدو اتصل وبعتلها السواق لانو ابوها مريض شويا
غسان:ايهه عمو ادهم ماله!!هو كويس؟؟غرام خالتو كويسه!!
عشق بعدم فهم:هو انت بتسال عنها ليه اقلك هو المريض
غسان:عشقي انتي اسكتي انتي متعرفيش عمو وخالتو بحبو بعض ازي لو واحد منهم اتاذى التاني بتالم ضعف!!
غرام بحب:اه دا عمو و خالتو مثال في الحب!!بتضحك..وبابا وماما ما اقل منهم
غسان بضحك:عقبالي انا وعشقي نكون كدا
كيان بتضايق منه جامد
غرام بتضحك:لا دا انتو توم وجيري
عشق بتبص على كيان المضايقه
كيان بتقوم:عمو انا شبعت هطلع غرفتي عن اذنك
جاسر:بس انتي مكلتيش حاجه
كيان:معليش مليش نفس
جاسر:ماشي اتفضلي ي بنتي..بتروح ببص على غسان..عملت ايه لبنت!!
غسان بضحك لما يتذكر تعابير وشها لما قال كدا لعشق
غسان:مفيش..بقوم..يلا انا هروح
عشق:غسان حبيبي
غسان برفعه حاجب:غسان وحبيبي كمان!!مالك عايزه ايهه!!
عشق:انا مش هسيب الشغل ماشي..فيلا ي عسل هتوصل اختك
غسان:نعم!!وليهه مش هتسيبه!!
عشق بتقوم وتوقف جنبه:كدا انا مش بعرف انام من غير ما اشتغل ممكن توافق
غسان بغيظ:ماشي بس دا لحد ما انهي موضوع الكليه
عشق بدهشه:موضوع الكليه!!انت بتكلم عن ايه ي غسان انت عارف اني..
غسان:عارف كل حاجه..بقرب راسه من راسها وبقول بحب..انتي كنتي لوحدك ساعتها وبتهتمي بنغم بس المرادي مش لوحدك ونغم بتقدر تهتم بنفسها..عشق وافقي على الموضوع انا متاكد انك عايزه تتعلمي زي البنات
عشق:ماشي بس بشرط
غسان:شرط؟؟
عشق:هفضل اشتغل مع قصي..غسان بضايق بتبتسم وتمسك وجهه بين ايدنها..على فكره انا فاهمه وعارفه خوفك علي بس انا مش هقدر اغير شغلي كل اسبوع ممكن تفهمني بجد الموضوع دا صعب
غسان ببتسم:ماشي راحتك عندي اهم انا موافق يلا بينا
غرام بغيره مصطنعه:ما خلاص ي جماعه انا فين من كل دا
غسان بضحك:في قلبي ي حبيبتي
غرام بتضحك:لا ي سيدي انت سيبك مع عروستك انا عايزه عشقي
غسان بغيظ:يلا ي عشقي..بشد ايدها وبروح وسط ضحكاتهم
بعدي اليوم وغسان برجع ويجيب عشق معاه بنزل من العربيه وبيص على فوق وبشوف غرفته مفيهاش نور بستغرب بس بقول اكيد كيان خرجت او نايمه بدخلو وبشوفو الدكتوره نازله و خارجه و رعد نازل يوصلها بخافو
غسان بخوف:رعد في ايهه!!حد منكو مريض!!
غرام بتجري عليه وتحضنه وتقول بدموع:غسان
غسان بشدها عليه بخوف:غرام في ايه انتي كويسه بابا كويس!!
غرام بتهز راسها:نحن كويسين
غسان بعدم فهم:اومال الدكتوره جات ليه!!
رعد بحزن:غرام راحت تقول لكيان العشا بس لما دقت على الباب مجهاش رد فخافت لانها عارفه انو كيان مخرجتش فنادتني اكسر الباب ولما كسرته شفتها مغمي عليها فتصلنا بالدكتور
عشق بخوف:ايهه وهي كويسه!!
غرام بدموع:الدكتوره قالت انها مكنتش بتاكل كويس ودا اثر على مناعتها وهي اخدت برد الدكتوره كتبتلها ادويه
غسان بزعل:هي فين؟؟
غرام:في غرفتي
رعد:هروح اقول لبواب يجيب الادويه
غسان بهدؤ:طب ماشي هروح اشوفها..بروح وبطلع على غرفه غرام بشوفها نائمه على السرير وباين عليها التعب بقرب منها وبحملها وبروح غرفتهم و بحطها على السرير وبغطيها وبتذكر امس وبندم انه سابها لعنادها بروح غير ملابسه والباب بدق بروح يفتح ويشوف عشق وهي ماسكه كيس
عشق بحزن:ربنا يشفيها خد دي الادويه
غسان بهز راسه ويخدهم:عشق قولي لامينه تجبلي اكل هنا ماشي انا مش هقدر انزل..اا وقوليلها تحسب حساب لكيان وتجيب شوربه
عشق بتهز راسها:حاضر..بتروح
غسان بفقل الباب وبروح جنب كيان ويلمس وجهها وبكون حرارتها عاليه اوي
#بقلمي_يارا_احمد
غسان بروح يجيب كمادات بارده ويحطهم على وشها وهو ببص عليها بندم وحزن
كيان بتفوق على اثر الكمادات بتفتح عيناها بتعب وبتشوفه
كيان بتعب:غ..غسان انت بتعمل ايه!!
غسان بقرب منها وبقول بضيق:حسابي معاكي لما تبقي احسن..انتي ازي تكوني بالاهمال دا
كيان بضيق:انت بتزعقلي ليهه!!
غسان بعصبيه:ازعق وبس دا انا عايز اقتلك هنا!!..غبيه دائما بتعصبيني
كيان بضيق:ممكن اعرف في ايهه!!
غسان:في انك واحده هبله..الباب بدق بروح ويجيب صينيه الاكل و بحطها على السرير وبقول بامر..الشوربه كلها تخلص فاهمه!!
كيان بضيق:مش عايزه اكل ولا اشرب حاجه افتكر دي حياتي ونحن متفقين انك ملكش دعوه بيا..بتبعد وجهها الجهه التانيه بس بتحس انه قريب منها بتلتفت علشان تشوف عيونه البطلع شرار..غ..غسان انت بتعمل ايه
غسان بعدل جلستها وبقرب منها صحن الشوربه
غسان ببرود:تخلصيه وانتي ساكته ولا هعمل تصرف مش هيعجبك
كيان:انت بتهزر قولت ل..
غسان بقرب راسه من راسها وبقول بتحذير:تعرفيني مجنون فبلاش تعصبني ي كيان..كيان قلبها بدق جامد من قربه..هاه هتاكلي ولا اكلك انا؟؟
كيان بحرج:ب..بعد عني
غسان بقرب اكثر:هتاكلي ولا اكلك!!
كيان بضيق:هاكل هاكل..ببعد عنها بتبص على الشوربه..بس انا مبحبش الشوربه
غسان بعناد:بس للازم تخلصي الصحن كله
كيان بعناد:مش هاشربها واعلى مافي خيلك اركبه ي غ..وقبل ما تكمل كلامها لقته حط الملعقه في بقها وهي اضطرت تبلعها وكحت جامد قرب منها الميه وشربها
غسان بقلق:انتي كويسه!!
كيان بصدمه:انت عايز تقتلني!!طب سبني اموت لوحدي بلاش موضوع الشوربه دا!!غسان بضحك على كلامها وهي بتشرد في جمال ضحكته
غسان بشوفها شارده وبخدها فرصه وبخليها تخلص الشوربه كلها وهي عيونها عليه بعد ما تنتهي ببتسم وبقرب منها
غسان بابتسامه:مش كنت عارف اني حلو لدرجادي يعني!!
كيان بتوتر:ق..قصدك ايهه يعني!!
غسان برفعلها صحن الشوربه و بضحك:اصلك ي ستي لما كنتي شارده فيني كملتي الصحن
كيان بتبص عليه بحرج:ا..انا هنام
غسان بعناد:لا طبعا اومال مين الهيكمل الاكل!!
كيان بتبص على الاكل بعدها عليه:انت بتهزر عايزني اكل كل دا لوحدي..بتقول بضيق..انت اصلا بتجبرني بس انت اصلا ما اكلتش
غسان:ماشي هاكل كمان يلا..بيخد لقمه بايده و بقربها منها
كيان باستغراب:انت بتعمل ايهه!!انا هاكل لوحدي
غسان بعناد:لا انتي تعبانه افتحي بقك وانتي ساكته
كيان:بس..
غسان:العناد مينفعش معايا واديك شفتي النتيجه..كيان بتفتح بقها بياس وببدا ياكلها
كيان بضيق:شفت انت بتغفلني ومش عايز تاكل
غسان كان عايز يسبها تاكله بقول بضيق مصطنع:دا كله بسببك ايدي بتوجعني
كيان بضيق:انا؟؟بتخد لقمه وتقربها منه..اكل ويااا ريت يعني دي تكون اخر مره تساعدني فيها اصلك مش شبهه الناس الطيوبين
غسان بفتح بقه وبياكل وهو ساكت بخلصو
غسان بجيب الدوا وبجيب ميه:يلا خدي الدوا علشان تبقي احسن..كيان بتخده وكانت هتقوم بس بمنعها..رايحه فين!!
كيان باستغراب:انام طبعا اومال هروح فين!!
غسان:هتنامي على السرير وانا هنام على الكنبه
كيان بتهز راسها بالنفي:لا طبعا كفايه العملته دا انا مش هضايقك
غسان بصوت مستفز:طب هنام جنبك لو عايزه كدا
كيان بضيق:انت فهمت غلط..حتى لو منمتش في الفيلا انا مش هتهتم..بتغطي نفسها
غسان:تصبحي على خير
كيان بضيق:وانت من اهلو
غسان بروح الكنبه وبفضل باصص عليها لحد ما تنام بقرب منها و بحط ايده على راسها و يحس الحراره نزلت بس مش اوي بجيب كمادات تاني وبحطها عليها و يفضل سهران وهو بعملها الكمادات لحد ما يغلبه النوم وهو بمسك ايدها
كيان بتفوق باشعه الشمس بتحس بتقل في راسها وكانو في ايد فوقها بتبص بتشوف غسان وايده في الكمادات فوق راسها وايده التانيه ماسكه بيها ايدها بتبص عليه بصدمه مش قادره تستوعب في ايهه!!بتقوم بخضه وهو بصحى على حركتها
كيان بصدمه:انت بتعمل ايه!!
غسان بنوم:انتي مصيبه بجد ي كيان..ببعد ايده..حرارتك كانت مش راضيه تنزل فقلت اساعدك..بالله ممكن تهتمي بنفسك شويا انا مش هقدر اتعب معاك كل اسبوعين
كيان بغيظ من كلامه المستفز:هو في حد طلب تساعدني!!
غسان بقوم:ما انا بساعدك لاني هحتاج مساعده منك في المستقبل يمكن..لا دا غسان المالكي مش بحتاج لحد
كيان بتنزل من السرير بضيق بتحس انها هتقع بس يتماسك قدامه
كيان:انا هروح اجهز علشان ننزل تحت
غسان:ماشي..بقعد على السرير وهي بتدخل الحمام بتخد شاور وتخرج وهي لابسه فستان..انتظريني علشان بابا ميعملناش صداع من الصبح..بروح يخد شاور ويخرج..يلا بروحو لما كانو في السلم كيان بتفقد توارنها وكانت هتقع بس بتمسك في غسان بمسكها وبقول بقلق..انتي كويسه!!
كيان بتبص عليه بتعب:انا كويسه بس رجلي انزلقت اسفه
غسان:ماشي يلا..ببعد عنها وبنزل وهي بتلحقه
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية نغم وجاسر) اسم الرواية