رواية نغم وجاسر الفصل العشرون 20 - بقلم يارا أحمد
غسان بحده:نور لو شفتك قريبه منه تاني هخلص عليك و عليه ماشي
نور بدموع:بس ي ابيه نحن بنحب بعض
غسان بضرب المكتب بايده بغضب وهي بتخاف وترجف
نور بتعيط وتقول بشهقات:ا..ابيه انت مش فاهم انا بتعامل ازي ابيه انا محتاجه حد يحبني
غسان بعصبيه:لما تشوفي البحبك وتتاكدي انه كويس تعالي قوليلي ابيه انا عايزه اتجوز وشوفي لو مش وافقت..بكمل بقسوه..الكلب الجاريه وراه دا متجوز وبضحك عليك ي هبله نور بتنصدم بكمل بسخريه..علشان كدا انا مش بقدر اسيبك لوحدك لانك هبله و بنضحك عليك هتفضلي عيله لحد امتى ي نور دا انتي عمرك19 ومش عارفه تفرقي بين البحبك والبستغلك انتي عايزني اتعامل معك ازي..انا تعبت من مشاكلك المش بتخلص دي
عشق كانت جايبه ملفات باعتهم رعد لغسان وسمعت كل حاجه بتضايق من اسلوب غسان وبتفتح الباب و تقرب منه وترمي في وشه الملفات وهو ونور بنصدمو وتمسك ايد نور وتخرج
نور بتبص وراها بخوف:ا..ابيه هيقتلنا ي عشق انتي ايه الهببتيه دا اكيد هيطردك عملتي كدا ليه
عشق بعصبيه:ويستاهل اكثر من كدا هو ازي بكلملك كدا انا سمعت كل حاجه
نور بصدمه:عملتي فيه كدا علشاني؟؟
عشق وهي بتجز على سنانها:ومستعده اعمل فيه اكثر من كدا
غسان كان سامعها بفضل كاميرات المراقبه ببص قدامه بشرود بعدها بقوم ويلحقهم
كيان كانت داخله الشركه وهما طالعين منها عشق بتصدم بكيان
عشق باسف:اسفه..بجد واحد مستفز مش بسيب حد في حاله
كيان بتبص عليهم:في ايه مالكم؟؟نور انتي بتعيطي ليه؟؟ومين المستفز دا..نور بترمي في حضن كيان وكل ما تتذكر كلام غسان بتعيط كيان بتخاف عليها..مالك بس في ايه؟؟نور بصي عليا حد زعجك مين السبب في انك تعيطي كدا
غسان من وراهم:انا
كيان بتبص عليه بعدم فهم:انت ازي؟؟عملت لنور ايه؟؟
غسان بقرب منهم و ببص على نور الخايفه انو كيان تعرف و تكلم امير خالهم
غسان ببرود:دي حاجه مش بتخصكش
كيان بغيظ:ازي مش بخصني لمره الالف ي غسان نور بنت خالتي
غسان:وموظفه عندي
كيان ببرود:طب اقلك اللغي عقدها
غسان بغيظ:نعم..بوقف قدام كيان..كيان انا معصب وعلى اخري بلاش اطلع عصبتي عليك علشان متندميش
كيان اخدت بالها من الجرح و بتقول بخوف:غسان ايه دا ايه الجرحك؟؟
غسان بستغرب خوفها بس بقول بهدؤ:اتعرضت لحادثه امس
كيان:حادثه ازي يعني!!
غسان بسخريه:كنت بتسكع..ما ضربتني عربيه وخلاص
كيان بغيظ:مستفززز بجد..بتبص على الجرح بحزن..هي بتوجعك
#بقلمي_يارا_احمد
غسان بستغربها اوي:لا مش بتوجع اوي يعني..بكمل مع نفسه..هي مالها دي؟؟
عشق بصت على كيان الباصه على غسان بحزن
غسان:صح انتي ايه جابك في الوقت المتأخر دا؟؟
كيان:اه صح نسيت اسال..انت هتحضر الحفله؟؟
غسان:حفله ايه دي؟؟
كيان بضيق:غسان ركز حفله ذكرى التاسيس لشركه الكيلاني الاسبوع الجاي
غسان بعدم فهم:وانا مالي بشركه الكيلاني!!
كيان بضيق:انت تستاهل الضربه دي على دماغك..ي غبي هو انا عندي علاقه بيهم طبعا لا
غسان بدهشه:اومال بتساليني ليه!!
كيان بتبص عليه بضيق وتمسك ايده:لا بجد انت حاصل لدماغك حاجه ممكن تركز شويا
غسان ببص على ايدها و بنصدم بس مش بتكلم
كيان:للازم تكون موجود فاهم!!
غسان ببص عليها:ليه يعني!!
كيان بتضرب رجليها في الأرض بغضب:اااخ منك انا..ضروري تفهم..غسان هيكون كل عملائنا هناك للازم تروح علشان تثبت وجودك..دا تجمع اكبر رجال الاعمال للازم تحضره
غسان بنصدم من تصرفاتها هو مش مصدق انو دي كيان القدامه
غسان:طب ماشي هحاول
كيان بتقرب منه:اسمها هكون موجود مفيش مجال لمحاولات
غسان ببص عليها وهي ركزت انها قربت منه وماسكه ايده بتنحرج وتبعد عنه..ا..انا اسفه مقصدش
غسان بهز راسه و ببص على نور وهي لسه بتعيط بقرب منها
غسان بمسح دموعها:انتي عارفه ي نور انا بعتبرك ايه..انا مش فرقت بينك و بين اختي الصغيره في حاجه..نور انا لو مش بهتم فيك مكنتش هقسى عليك صدقيني..كفايه عياط علشاني محدش بستاهل دموعك الغاليين دول انا مش هسيب ولا هرحم البكسر قلبك..دا وعد من غسان اخوك ماشي
كيان وعشق كانو ببصو عليه وعلى تحوله المفاجئ
نور بعياط:ا..انا عارفه اني غلطت بس انت خوفتني و زعقتلي جامد ي ابيه
غسان:بس انا مش بعرف اعتذر..صدقيني مش بعرف..واسالي غرام عن دا لو مش مصدقه..حتى عشق مش بقدر اعتذر منها مع اني عايز اعتذر و اوي كمان..كلهم بنصدمو عشق بتبص عليه بصدمه عشق بتخرج بسرعه
غسان بتنهد بتعب:امتى هنخلص بقى
كيان:نور يلا نروح البيت
نور بتبص على غسان:ابيه ممكن اروح؟؟بهز راسه..انت مش هتروح
غسان:لا انا بنام هنا
نور:طب اكل اول لانك مش اكلت من الصبح
غسان:دي حاجه متخصكيش روحي قبل ما اغير راي
نور بغيظ:انا غلطانه اني بخاف عليك يلا ي كيان..بروحو
غسان:هكمل شغلي..بروح مكتبه بعد ساعه بدخل حارس الامن بعد ما يدق على الباب وغسان باذنله غسان وهو باصص على الورق..خير في حاجه
الحارس:ي بيه دي الطلبيه الوصلت من المطعم
غسان ببص عليه بعدم فهم:بس انا مطلبتش حاجه..شكلهم غلطو
الحارس:لا هو قالي انو في انسه كلمته وقالتله على العنوان ودفعتله
غسان ببص على الكيس:طب حطه وروح شغلك
الحارس:حاضر..بحطه وبروح
غسان بكمل شغله بس بشغله التفكير في مين بعت الاكل بفتح الكيس و بلقا دجاج ومعه رز بس اللفت انتباه الشوكولاته البيضاء بمسكها وبتنهد بضيق وببدا ياكل
بعد5ايام بدون احداث مشوقه جاسر برجع من السفر وبروح فيلا الكيلاني غرام اول ما تشوفه بتجري وتحضنه
غرام بحب:بابا وحشتني اوي اوي
جاسر بضحك وهو بطلعها من حضنه وبمسك ايدنها:كله على بعضه اسبوع دا انا هرجع اسافر بكرا الصبح و هغيب شهر كامل ي ستي
غرام بصدمه:ايه!!بتكمل بحزن..شهر بحاله دا انا مصدقت الاسبوع انتهى وانت جاي تقلي شهر!!..بتبص عليه..بس لو مسافر الصبح ليه راجع مكنش له لزوم تتعب نفسك
جاسر بضحك:معليش ي حبيبتي..هي عشق فين؟؟
غرام:في غرفتها عايزني اناديها تستجوبها عن غسان!!؟دا ولدك مطلع عينها على فكره وبقلها عشقي كمان
جاسر بضحك:بجد!!ماشي هعاقبه..بس ناديها انا عندي موضوع اهم
غرام بتبص عليه بعدها بتقول بشويا خوف:هتقلها ي بابا!!جاسر بهز راسه..بس عشق لو كرهتك..وكرهتني هنعمل ايه!!
جاسر بهدؤ:هي الهتختار ي غرام
غرام بتقول بحزن:بس ي بابا انا مش عايزه عشق تكرهني
جاسر:الاهم راحتها روحي هاتيها
غرام بحزن:حاضر..بتروح تدق الباب عشق بتفتحلها وهي بتبتسم غرام بتبص عليها بزعل ودموع..عشق بابا تحت وهو عايز يتكلم معاك في موضوع مهم
عشق بخوف:غرام مالك في حد مزعلك..انتي كويسه؟؟
غرام بتهز راسها بتقول بهدؤ:بابا قال انه هيرجع يسافر وهيغيب شهر يمكن علشان كدا زعلانه شويا
عشق بحزن:هيرجع يسافر تاني..بتكمل بمرح..بس متزعليش انا معاك هروح اشوف استاذ جاسر وارجع..بتروح تنزل وهي متحمسه تشوفه لانه وحشها اوي
جاسر اول ما يشوفها ببص عليها بحزن:عشق
عشق باستغراب من رده فعله:في حاجه؟؟انت زعلان؟؟
جاسر:ممكن تخرجي معايا
عشق:طبعا ممكن..بخرجو بروحو العربيه و بسوق و بروح البحر وبنزلو..انت بتجي هنا كمان!!غريبه انا كمان بجي هنا كتير لما اكون زعلانه
جاسر بحزن:انا عارف كل حاجه
عشق بتضحك:طبعا عارف ما انا دائما بحكيلك
جاسر دمعه من عينه نزلت:عشق انا مش قصدي كدا..انا مش عايز افضل اكدب عليك مش قادر استحمل بعدك عني اكثر ي عشق انا مهما كان انسان ومش هتحمل كل حاجه
عشق بعدم فهم وخوف:انت بتحكي عن ايه!!بلاش تهزر كدا
جاسر بالم:عشق انا ابوك..عشق بتنصدم وتفضل باصه عليه بصدمه..انا مش بكدب ولا بهزر ي عشق انا ابوك..انتي بنتي انتي عشق المالكي بنت جاسر المالكي..بكمل بلهفه..تتذكري يوم حكيتلك في المكتب عن عيالي انا قولت انو عندي كبيره وهي غرام..هي بنت اخويا وانا ومراتي ربيناها بسبب موت اخويا ومراته في حادثه..وابني غسان وانتي بتعرفيه..اما انتي بنتي الصغيره عشق انا فاهم انك مصدومه ملخبطه اوي ازي انا ابوك ومين الكنتي عندهم قبل ما تتعرفي على نغم!!اكيد مفكراني بكدب بس انا مش بكدب انتي بنتي انتي بنت جاسر المالكي عشق انا عايزك تسمعيني لنهايه..لما كان عمرك سنه ونص انتي انخطفتي من واحد من منافسيني كان بحمل حقد كبير عليا شغل واحده من الخدم عنده في بيتي وخطفتك انا كنت بدور عليك زي المجنون وامك كانت حالتها مش احسن مني وغرام وغسان كانو اطفال مش فاهمين حاجه بس كانو زعلانين اوي انك اختفيتي..بعد مده انا عرفت انه السبب روحت و واجهته وقالي انو الخدامه الكانت بتخدمه باعته و هربت ببنتي و اتجوزت واحد شمال سكران معظم وقته وبترحل كتير انا من العصبيه فرغت فيه المسدس بعد ما كتبلي العنوان رحت ودورت وبقت ادور زي المجنون لحد ما كنت هفقد الامل بعد موت مامتك وانتي عمرك7سنين..عشق بتبص عليه..اه كان قبل سنه من ادخل نغم لحياتك..انا استسلمت ساعتها وكنت بشوف كل حاجه انتهت الدنيا انتهت بالنسبالي بموتها..بس ساعتها لقيتك ي عشق وعرفت انك هربتي منهم و بعدها مش قدرت اقرب منك ابدا..انا..انا اسف ي عشق انا بعد سنه لما جالي موضوع نغم فكرت انها هتساعدك وتساعديها واهو انتي وهي عيله واحده!!عشق ان..
عشق بصراخ:اخرس مش عايزه اسمع منك حاجه..بتبص عليه بكره..انا بكرهك اوي..بتكمل بسخريه ودموعها بنزلو..وانا الفكرتك ملاك وجايي تنقذني وانا نسيت اهم قاعده في حياتي انو البشر كلهم شياطين مفيش ملائكه
جاسر بخوف من دموعها لانو دي اول مره يشوفها تعيط:ا..انا
عشق بصراخ وعياط:بعد عني سيبني ما متكلمنيش تاني!!بتقول بقهر..ما تقوليش حاجه ما تبررش مش عايزه اسمع صوتك مش عايزه اشوفك قدامي تاني..بتنهار وتوقع على الأرض وحاسه انو رجلها مش قادره تشيلها
جاسر دموعه بنزلو لما يشوف حالتها:ع..عشق ما تقوليش كدا عشق..بقرب منها
عشق بصراخ:بعد عني بعد عني!!
جاسر بوجع:م..ماشي هبعد بس اهدئي ارجوك..بقرب منها وبقعد قدامها..عشق ارجوك اسمعيني للازم تعيشي في فيلا المالكي عشق الوضع في فيلا الكيلاني مش عاجبني لو حد عرف انك بنتي..
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية نغم وجاسر) اسم الرواية