Ads by Google X

رواية زواج مصلحه الفصل الخامس عشر 15 - بقلم ايمان محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية زواج مصلحه الفصل الخامس عشر 15 - بقلم ايمان محمد


الكاتبه_ايمان_محمد 

يزن . طب وقعى هنا ي ريما 

ريما من غير وعى هو هو هو اي ده 

يزن.  ده ورق عادى محتاجينه ف الشغل وكدا 

ريما . بتتكلم جد ورق شكله حلو 

يزن . وقعى يلا وبنلاقى سيف بيشد يزن بقوة وبينزل عليه بقبضه أيده 

يزن بيدير بيلاقى سيف قدامه انت عملت اي ي زفت 

سيف بضيق بقا انا زفت وبيمسك فيه وبيفضلو الاتنين ف شجار وكل واحد بيضرب التانى 

ريما وهى مش وعيها بس بقا انتو بتتخانقو لي
الناس بتيجى تمسك سيف وتبعده عن يزن بصعوبه لكن بلا فائدة 

سيف بيقرب اكتر ويزن بيكون مش قادر يتحكم بسبب رجله وسيف بيكون نازل بيضرب فيها بيكون زقه وقعه ع الأرض 

يزن بيضربه برجله ف فك سنانه سيف بيكون بوقه كل بينزل دم 

يزن بيبدأ يقوم من ع الأرض وبتكون رجله وجعاه جدا 

ريما بنلاقيها ف الزاويه فاقدة الوعى

مليكه . انا استناه ليه اصلا انا انام احسن حد يفضل بره البيت للفجر كدا ف حفله اكيد فى بنات حلوين هناك  ......  بتكون رايحه جايه ف الاوضه ماشي يعم يزن تمام على راحتك اوووى
وبتكون زهقانه اوووى حتا مردتش تاخدنى معاك معقوله..... لا لا لا يزن هيجى دلوقتى 

يزن بيكون شهاب وصلو البيت 

شهاب ببفضل يخبط ع الباب محدش بيرد 

مليكه . معقوله يزن بيخبط وبتنزل تشوفه بتلاقى حد بيخبط ع الباب 

شهاب بيكون بيخبط ي دادة اي حد هنا يفتح بسرعه بيكون يزن بينزف جامد 

مليكه بتلبس الطرحه وبتفتح الباب بنلاقيها بصدمه وحطت أيديها ع بوقها من الصدمه يلهووووى 

شهاب . خلى بالك منه كويس هو مضروب شويه بس هو كويس يعنى كنت هاخده المستشفى بس قالى انكم ف البيت لوحدكم مش عايز يتأخر اكتر من كدا ومرضيش 

مليكه بدموع من المنظر دخله لو سمحت

شهاب بيدخله وبيحطه ع الانتريه

شهاب عن اذنك ي مدام خلى بالك عليه بقا 

مليكه.  هو اي اللى عمل فيه كدا 

شهاب . خناقه كدا ف الحفله حصلت 

مليكه . اممممم 

شهاب .يلا عن اذنك 

مليكه بتكون مش عارفه هتعمل اي مع يزن .....فوق ي يزن 

يزن بيكون شبه فايق........نعم 

مليكه . انا مش عارفه اعملك اي 

يزن . متعمليش وبيشدها وبيحضنها نامى ف حضنى واسكتى 

مليكه . انام ازاى انت بتنزف ي يزن لازم توقفه رجلك وجعاك اكيد 

يزن . هيبطل لوحده واسكتى بقا انا راسي وجعانى 

مليكه بحزن تمام 

يزن . يلا بقا سمعينا سكاتك 

تانى يوم 

يزن.  بيبدأ يفوق بيلاقى مليكه ف حضنه بياخدها ف حضنه اكتر و بينام تانى 

الدادة بتصحى وبتنزل بتشوفهم
ربنا يحميكم لبعض ي ولادى ربنا يهديكم ي رب 
وبتسيبهم وبتدخل المطبخ تعمل فطار عشانهم 

يزن بيكون بيتألم من رجله ومليكه بتكون نايمه على أيده بتكون تعباه اوووى بس مش بياخد ف باله وبيكون بيلعب ف شعرها 

مليكه بتبدأ تفوق بتلاقى يزن نايم بتكون خايفه تتحرك يصحا وبتفضل تراقبه اكيد موجوع اوووى انت

يزن . لا مش موجوع متخافيش 

مليكه . طب وسع بقا ي يزن انت رجلك اكيد وجعاك 

يزن . لا مش وجعانى خليكى بس 

مليكه بكسوف لا انا هقوم اشوف الدم ده نوقفه

يزن .وقف خلاص 

مليكه . طب وسع بس واسكت 

يزن ..ماشي

يزن بيقوم يمسك تلفونه وبيفتح نت بيلاقى كل السوشيال ميديا منزله الفيديو بتاعه هو وسيف وهما بيضربه بعض 
تحت عنوان كل هذا من أجل ريما 
ام لماذا فعل هذا كل من سيف ويزن هل هذا من أجل الغيرة على الأستاذة ريما أم ماذا 

يزن بغضب بيرمى الفون من ايده 

مليكه.  في اي ي يزن مالك 

يزن . مفيش انتو خلصتو الفطار 

مليكه . الدادة هتحطو اهى فى حاجة

يزن. لا 

بيكونو قاعدين ع الفطار 

يزن . مش بتاكلى لي ي مليكه 

مليكه . مفيش حاسه فى حاجة غلط فيك 

يزن . مفيش ي مليكه كلى وخلاص ولا اكلك انا 

مليكه . ها 

يزن. دى لسه هتقولى ها وبيروح ماكلها 

مليكه بتبلع بصعوبه انت بتاكل حما*رة 

يزن.  لا بأكل مراتى كلى بقا واسكتى 

مليكه بإبتسامه تمام
الفطار بيخلص مليكه بتكون واقفه ف المطبخ بتلاقى يزن لابس 

يزن . انا هطلع بره 

مليكه . بره فين 

يزن . مشوار كدا 

مليكه . مشوار اي انت كمان بالمنظر ده ي استاذ مينفعش ده انت رايح ف داهيه 

يزن.  يعنى انتى خايفه عليا ولا اي بقا 

مليكه.  لا خايفه على نفسي بقولك اي صحيح مقررتش 

يزن .قررت اي 

مليكه . قررت اي ف حوار الشغل ده انت مش قولتلى ....

يزن . قولتلك انتى بقيتى شغل كويس وقولتلك لا 

مليكه . ها 

يزن. طب خليكى بتقولى ها براحتك وبيروح يطبع قبله ع وشها وبيمشي 

مليكه بتكون واقفه بصدمه من اللى حصل انت عملت اي 

يزن.  عملت اي يعنى بوست مراتى 

مليكه بتسيه وبتمشي ......

يزن. والله انك مجنونه ي بت انتى .........وبيكون ف عقله لما نشوف ي أستاذة ريما هنعمل معاكى اي

ريما . انت اي اللى حصل امبارح ي سيف 

سيف بعصبيه ولا حاجة وبيروح يمسكها من ايديها جامد انتى عايزة منى اي ي بت انتى تبقى قاعدة معايا وعقلك مع الزفت يزن تبقى ف حضنى وبتفكرى ف يزن انتى عايزة منى اي انتى هتجننينى ي بت بسببك ده كله حصل 

ريما بإبتسامه مكر معلش يقلبي تعالى احضنك بس واهدى امسح دمك ده كدا 

سيف . تمام 

يزن بيروح الشركه لابوه 

محروس . فى اي ي ابنى اي الاخبار دى واي الزفت اللى انت مهببه ده 

يزن.  بص بقا ي بابا انا تعبان مش قادر انا جاي اقولك دارى ع الموضوع ده شويه وخلى الصحفيين يشيلوه عشان مليكه متشوفوش 

محروس . وفيها اي لو شافتو انتو كدا كدا هتطلقوو

يزن . نطلق تمام بس المنظر ده يديها فكرة غلط عنى وانا مش عايز كدا 

محروس . تمام ي ابنى أما نشوف اخرتها 

سيف . انا بحبك اوووى ي ريما انتى ليه مش بتحسي عايزة فلوس ما انا فاتح شركه وهتكبر أن شاء الله 

ريما . لسه هتكبر مش كبيرة ما انا معاك اهو اصلا يقلبي في اي 

سيف . تمام 

بيقطعهم صوت جرس الباب 

ريما . استنى هفتح يقلبي 

سيف . استنى هطلع افتح انا 

ريما . اوكى 

سيف بيفتح بيلاقى قدامه يزن 

يزن.  وسع كدا فين ريما 

ريما بتطلع في اي 

يزن . تتجوزينى ............... بنلاقى سيف مسك ف يزن انت بتقول اي وووووووووووو

google-playkhamsatmostaqltradent