Ads by Google X

رواية عشقتها بلا اختيار الفصل الثاني عشر 12 - بقلم نجلاء عبد الظاهر

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقتها بلا اختيار الفصل الثاني عشر 12 - بقلم نجلاء عبد الظاهر 

الحلقه 12
فيروز بصدمة : بجد ازاي ؟!

ادهم اتنهد وحكالها كل الي حصل 

فيروز : بس انا خايفة يخرجو ي ادهم

ادهم بحب : ي بنتي بقولك أبوه بيشتغل في أعضا*ء البشر وبيتا*جر ب البنات 

فيروز بخوف : وابنة كده برضو 

ادهم بهدوء : اه بس بيخطف البنات وياخد منهم الي عايزه ويخليهم يشتغلوا ف كده 

فيروز بشهقة وخوف : احيه ي ادهم اي الكلام ده انا قلقت
منهم الي عايزه ويخليهم يشتغلوا ف كده 

فيروز بشهقة وخوف : احيه ي ادهم اي الكلام ده انا قلقت 

ادهم بحب : متقلقيش ي روحي إن شاء الله خير وبعدين اهدي بقا عشان صحتك وصحة البيبي 

فيروز بفرحة قامت ومسكت بطنها 

_ انا مبسوطة اوي ي ادهم أن ربنا رزقني ب نونو انا بحب الاطفال اوي وخصوصا لو منك 

ادهم حضنها من ضهرها بحب : بعشقك ي قلب الادهم 

فيروز باست خده وأيده : ونا بموت فيك ي روحي 

ادهم ابتسم وباسها وبعدين ...

عند مازن : فاضل يومين ي حبيبتي وادهم يرجع ونتجوز 

دارين بكسوف : اي ده مش كانت خطوبة 

مازن بعشق : مفيش الكلام ده انتي هتبقي مراتي واول ما ادهم يرجع هيبقي الفرح 

دارين بحب : انا فرحانة اوي انك هتبقي ليا انت متعرفش بحبك ازاي 

مازن بعشق : انا بعشقك لو كنتي قدامي كنت حضنتك ع كلام ده 

دارين قفلت ف وشو بخجل 

مازن ضحك عليها 

وعدي اليومين والصفقة بتاعت ادهم نجحت وبقت ليه 

وحمدان اتحكم عليه ب الإعدام ب تهمة الاتجا*ر ب البنات والاعضا*ء 

وسالم اتحكم عليه ب مؤبد بتهمة التعدي علي زوجة رجل اعمال وسرقة الصفقة والتسطر علي اعمال والده 

ادهم رجع من القاهرة وانتقل الي الصعيد البلد الجميلة الي ناسها جمال ربنا يبارك لهم 

ادهم بعد م وصل بتعب دخل الفيلا 

الخادمة : لولولييي حمدلا ع سلامة حضرتك ي ادهم بيه 

ادهم بابتسامة : الله يسلمك يارب 

ادهم دخل ومعاه فيروز والحرس دخلو ب الشنط

صبري بحب : اهلا ب حبيبي نورت الصعيد كلها 

ادهم حضن أبوه : وحشتني ي بابا

صبري بحب : ونت كمان يابني 

صبري بصوت عالي نسبيا : خدي الشنط طلعيها اوضة ادهم بيه ورتبي هدومهم 

الخادمة بخترام : امرك ي بيه واخدت الشنط ورحلت 

ادهم قعد ع كرسي ومازن نزل من أوضاع جري 

مازن بحب : اخوي وحشتني اوي اوي 

ادهم بضحك :  ونت كمان ياض حلوة منك اللهجة الصعيدي 

مازن ضحك وحضنو جامد 

ادهم بحب : تقدر بقا تجهز خطوبتك 

مازن بفرحة : لا انا اتفقت معاها هيبقي فرح علطول 

ادهم بصدمة : يخربيتك هتلحق تظبط نفسها ونفسك 

مازن بهزار : طبعا ي خوي 

ادهم بحب : الف مبروك ي حبيبي 

صبري بفرحة : مبروك ي ولدي ربنا يتمم بخير يارب 

مازن بحب : ربنا يخليكم ليا انتو احسن ناس ف حياتي 

فيروز بفرحة : مبروك ي مازن 

مازن بابتسامة : الله يبارك فيكي ي مرات اخوي 

ادهم قام بتعب وقال : هطلع اوضتي ارتاح شوية ي ابوي

صبري بحب : اتفضل يابني 
ادهم طلع أوضته وكانت معاه فيروز 
فيروز بتعب : اوف الواحد تعب اوي ف السفر بس ونا معاك بحس براحة 
ادهم بحب باس راسها : هخش اخد دش ي فيروز ونام 
فيروز ابتسمت ليه 
وبعد شوية كان ادهم وفيروز اخده شور وطلعوا ناموا بتعب وصحيوا بليل 

نزلوا يقعدوا تحت وكان الجو جميل 

ومازن كان حدد الفرح انو علي أول الاسبوع الجديد 

وعدت الايام

وادهم عرف أن ريم مبقاش معاها فلوس خالص واتجوزت واحد علي قد حاله وأبوها بقا ع قد حاله أما بقا مجدي فهو اتسجن لانه اتعد*ي علي واحدة واهلها ناس معروفين 

جه يوم فرح مازن 

مازن كان بيظبط نفسو ف الاوضة كان لابس جلبية صعيدية جميلة وسرح شعره بطريقة حلوة جدا وكان شكله انيق 

وادهم كان لابس بدلة سوداء جميلة وجزمة سودا وكان شعره جميل جدا مبعثر ع عيونه 

وفيروز كانت متشيكة وجميلة لابسه  فستان جميل جدا لونه ازرق واسع وجميل جدا والبيت عليه طرحة بيضاء وكان شكلها ف قمة الجمال والانوثة 

شافها ادهم وانبهر بجمالها وصفر بسعادة : اي القمر ده ينااس مراتي قمر 

فيروز بطفولة : اسكت دنا بطني كبيرا ومش حلوة 

ادهم حط أيده ع بطنها : انتي اجمل ماما ف الدنيا ولما يجي في الدنيا هتحبيه اكتر فيروز بحب حضنتو 

ادهم برومانسية : كان نفسي انا ابقى مكانه ابقي جواكي وحته منك 
فيروز بحب : انت جوا قلبي ساكنه بكل حاجة فيك 
ادهم باسها ع راسها 
ادهم بتحذير : هتنزلي تقعدي مع الستات
اوعي تطلعي بره وحد يشوفك 

فيروز بتأفف : اوف ماشي ي ادهم 

والفرح ابتدي وادهم كان خاربها رقص مع مازن وكان بيحضنو أن اخوه الصغير هيتجوز احساس جميل جدا 

وشوية والفرح خلص 

ومازن رحل اوضته لقي دارين قاعدة ولابسة فستان ستان لونه ابيض وكب وبعد الركبة بشوية وكان شكلها شبه الملائكة بطلتها الجميلة 

مازن غمض عينيه بحب وقرب منها حضنها وكان بيمطرها بكلامه العذب ودارين أصبحت زوجة مازن قانونا وشرعا 
وعددت الشهور وكانت بطن فيروز بتكبر كل يوم وبقت ف الشهر الثامن 
ودارين بقت حامل ف شهرين 
في يوم فيروز بتعب : ادهم بطني بتوجعني اوي 
ادهم بتهدئة : اهدي يروحي اكيد البيبي بيتحرك 
فيروز بصريخ : لالالا ده بينزل انا هموت ي ادهم خدني المستشفي ونبي
ادهم شالها بسرعه ووداها المستشفي
 بعد مرور تلت ساعات 
صبري بتهدئة : اهدي يابني هتقوم بسلامة باذن الله
ادهم بدعاء : يارب يارب ي بابا

بعد شوية الدكتورة طلعت وكانت ماسكة في ايديها بنت جميلة شبه الملايكة ادهم بص بفرحة ودموع وشال البنت وسمي بسم الله 
ادهم بحب : الله واكبر الله واكبر
اذن في ودنها والبنت كانت بتضحكلو 
صبري شالها وباس البنت وحضنها شوية وبعدين ادهم خدها ودخل ل فيروز بعد متحولت اوضة عادية
ادهم بحب : عاملة اي ي حبيبتي 

فيروز بحب : كويسة فين البنت 

ادهم أداها البنت وهي من فرحتها عيطت 
فيروز بحب : انا بحبها اوي ي ادهم 
ادهم بعشق : اكيد عشان هي بنتك حبيبتك 
فيروز بحب : ربنا يخليكم ليا 
ادهم : هنسميها اي 
فيروز بحب : مريم 
ادهم بعشق : بعشقك يا ام مريم 
وبعد مرور خمس سنين
أنجب ادهم مريم ويوسف وليلي ومراد 

ومازن أنجب من دارين ادم وجميله و ندي ومصطفي 

فيروز بتعب: ادهم قول ل يوسف يجي يلبس هدومه 

ادهم لابنه : تعالي ي حبيبي عشان متبردش 

يوسف بشقاوة : لاء وجري 
فيروز : اووف شبه ابوك 
ادهم بصلها وهي ضحكت وقالت : بحبك 
ادهم بعشق : بعشقك امك
ادهم : ربنا عوضني بطفلة مجنونة زي فيروز واتجوزتها وخلت حياتي بقا ليها طعم تاني ياعني مش عشان مراتك صغيرة هتهمل فيك ونت واجب عليك تعاملها حلو لأنها وصية من الرسول صلي الله عليه وسلم وانتهت الرواية ب الحلو والمر الي فيها ⁦❤️⁩⁦❤️⁩😌
تابع

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقتها بلا اختيار" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent