Ads by Google X

رواية احفاد الطوبجي(1) الفصل الحادي و الخمسون 51 - بقلم اميرة اسامه

الصفحة الرئيسية

       

رواية احفاد الطوبجي(1) الفصل الحادي و الخمسون 51 - بقلم اميرة اسامه

 

.......



البارت الحادي والخمسين..



أحياناً مهما كنت قوي وقد أي موقف في مواقف معينه لما بتحصل.. من الصدمه بتقف عاجز قدامها و مبتعرفش تتصرف و بتفقد السيطره على اعصابك
وعقلك بيغيب تماماً لمدة ثواني لحد ما يستوعب الموقف نفسه و يترجمه
وده اللي حصل مع نادر.



قبل دقايق من وصول مريم كان الكل متجمع في قصر الطوبجي مبسوطين
و بيحتفلوا بعد طلب راجح لأيد البنات



جلال كان مشغل موسيقى و بيحتفل بطريقته الخاصه.



نادر وسالم ومنذر بيرخموا على زيد وصبا في نفس الوقت اللي كانت مريم بتنادي فيه على نادر بكل صوتها💔



وفي وسط ما نادر بيضحك من قلبه مع الشباب فجأه حس انه سامع صدى لصوتها للحظه حس انه بيتهيألوا و أقنع نفسه أنه يمكن يكون بيتمنى انها تكون معاه في التجمع ده و أقنع نفسه أنه ممكن يكون الكابوس اللي شافه لسه مسيطر عليه وعدم ردها مخليه قلقان



لكن بمجرد ما حس ان الصوت بيقرب حس بقبضه غريبه في قلبه و أختفت ضحكته.



زيد...بضحك مالك ياض قطعت مايه ونور كده ليه؟😂



نادر....سمعت حاجه يازيد؟



زيد...حاجه ايه؟



وفجأه سمع الكل صوت الصراخ اللي بينادي بأسم نادر.



مريم......ناااااادر💔



بصوا كلهم لبعض



زيد....جلاااال اقفل الموسيقى.



روح....ايه الصوت ده؟



راجح....في ايه؟



وقفت مريم قدام البوابه مسكت القضبان الحديد بأيدها وصرخت بأسمه.



مريم....ناااادر



نادر....مريممم😳
جري عليها بسرعه وجري وراه الشباب كلهم



نادر.....للجارد افتحوا البوابه بسرررعه



فتح الجارد البوابه وأول ما نادر والكل وقف قدامها



اتصدم نادر من شكلها



نادر....مريم😳💔



مريم...ألحقني يا نادر أنا بموت🥺💔



وفجأه وقعت مريم بين أيدين نادر مسكها ونزل بيها على الارض وهو مصدوم مش عارف يعمل حاجه وكل اللي عقله سرح فيه هي نفس الجمله اللي قالتها مريم وقت ما شاف الكابوس



ألحقني يا نادر انا بموت💔
كان فاكره مجرد حلم مزعج يمكن قلق عليها لما مردتش لكن متوقعش ان الحلم يبقى حقيقه ومريم كانت بتطلب مساعدته بجد🥺



حس زيد ان نادر أتلجم ومش عارف يعمل اي حاجه واقعه في الارض وهو قاعد على ركبه وواخدها في حضنه وملامح الصدمه مرسومه على وشه ومش بينطق.


 
                
قرب زيد منه بسرعه وشالها من أيده ودخل بيها بسرعه على القصر.



زيد....حد يتصل بالدكتور بسرعه.



راجح...مين دي انا مش فاهم حاجه.



راجح مكانش يعرف مريم اوي ولا عارف حتى حكاية نادر معاها لكن الكل سكت وأتصدم.



طلع بيها زيد بسرعه 



روح...هاتها هنا في الاوضه 



زيد...اتصلوا بالدكتور بقول😡



ياسين....سالم بيتصل يا زيد.



راجح...مين دي انا عايز افهم وبتنادي على نادر ليه ما تنطق😡



نادر....بتوهان وهو واقف جمب الباب وباصصلها دي مريم💔



زيد.....بحزن تعالى يا باشا انا هقولك روح خليكي معاها وحاولوا تغيرولها بسرعه قبل ما الدكتور يجي.



روح....فيروز هاتي بسرعه غيار من عندك.



فيروز....حاضر.



خرج زيد وخد راجح معاه نزلوا على تحت كلهم كان البنات واقفين مصدومين ومش فاهمين في ايه مش عارفين يمشوا عشان يسيبوهم براحتهم ولا مينفعش يسيبوهم في ظرف زي ده



زيد.....سالم كلمت الدكتور.



سالم...اه كلمته وجاي حالاً



راجح....فهموني في ايه ومين مريم دي.



زيد....طيب اقعد الأول يا بابا وأرتاح.



راجح....انا لا عايز ارتاح ولا أتهبب من بدري بسأل مين دي وايه اللي بيحصل محدش بيرد 



زيد.....دي مريم مرات عزيز خطاب يا باشا.



راجح....عزيز مين؟! اه عزيز خطاب بتاع الألماظ والدهب.



زيد....اه هو يا باشا.



راجح....طب وايه اللي عامل فيها كده وليه لما حصلها كده جات هنا وبتنادي على اخوك ما تفهموني.



مراد.....يا راجح براحه عشان متتعبش هنفهمك حاضر.



راجح....فهمني يا مراد انت.



مراد.....مريم دي هي نفس البنت اللي نادر قابلها يوم الزلزال فاكرها؟



راجح....مين؟ تقصد اللي نادر أنقذها؟



مراد...بالظبط هي ووقتها نادر مكانش يعرف ان هي مرات عزيز ولا هي كانت تعرفه كانت مجرد صدفه.



زيد....نادر معرفش هي مين غير لما رجع و قابلها صدفه لما عزيز عمل الحفله لأنها اصلاً أختفت فجأه من تركيا نادر دور عليها كتير ومكانش ليها أثر و أختفت قبل موت أيمن بيوم يعني تاني يوم نادر وصل فيه هنا كانت مختفيه من كام ساعه.



راجح...انا مش فاهم حاجه طيب هي الوقت جايه هنا ليه وليه محدش اتصل بجوزها يطمنه عليها لحد الوقت أكيد قالب الدنيا عليها يمكن اتخطفت وزمانه هيتجنن هاتولي الموبايل اكلمه انا.




        
          
                
زيد..بلهفه لا يا باشا بلاش تكلمه.



راجح...باستغراب يعني ايه بلاش يا ابني دي مراته واكيد هيتجنن عليها 



زيد.....ويمكن يكون هو اللي عمل فيها كده يا باشا.



راجح....هيعمل في مراته كده ليه هو اتجنن دي متبهدله انت على طول واخد منه موقف كده.



زيد....موقف ايه بس يا باشا هو اه مش بينزلي من زور بس مش دي القصه حضرتك مش فاهم حاجه.



راجح...انا فعلاً مش فاهم حاجه.



سالم.....من الأخر كده يا باشا نادر ومريم بيحبوا بعض🤨



حط زيد ايده على وشه 🙈



راجح....بصدمه نعم يا روح امك😡 بيحبوا بعض وبتقولها كده عادي كأن مفيش حاجه حصلت 



مراد....افهم يا راجح بس.



راجح...أفهم ايه أنت كمان😡 أنت مش سامع اللي بيتقال دي واحده متجوزه يجي هو بسهوله يقولي أصلهم من الاخر بيحبوا بعض صح عنده حق ده سبب مقنع عشان منقولش لجوزها.



زيد.....بقله صبر ياباشا ارجوك أهدى عشان نعرف نفهمك بس



راجح....ماشي انا ههدى وانتوا فهموني.



البنات كانوا واقفين محروجين بس محدش فيهم قادر ينطق ولا يقول نمشي الكل مشدود وراجح على اخره وصوته جايب اخر الدنيا.



زيد.....لما نادر قابل مريم وانقذها من الزلزال الفتره اللي قعدوها مع بعض هو حبها و الواضح ان هي كمان حبته بس اللي فهمته من نادر ان هي مجابتش سيره عزيز خالص لحد اليوم اللي اختفت فيه لقى منها رساله بتقوله ميدورش عليها وبتشكره على كل حاجه عملها طبعاً نادر اتجنن ومجاش في باله انها سافرت على مصر لان لا معاها ورق ولا فلوس بس عزيز في الوقت ده كان قدر يوصلها وظبط كل حاجه ورجالته خدوها ونزلوا على مصر فوراً نادر قلب عليها الدنيا ملقهاش كلمني وهو على اخره وعايز ينزل مصر عملت كل اللي اقدر عليه لحد ما ظبطتله معاد وطبعاً اللي حصل لأيمن خلاني مقولش لأي حد انه جاي مصر وبعد كدا عدى وقت على أيمن فضل نادر يدور عليها في كل مكان حكتله عنه بس مكانش ليها اي اثر لحد يوم حفله عزيز شوفناها وعرفنا عليها عزيز وقال انها مراته كانت صدمه كبيره لنادر خدناه انا والشباب بسرعه قبل ما يحصل مشكله لانه مكانش في وعيه جات وراه بسرعه وهي منهاره وبتحاول تفهمه حاجه بس نادر رفض يسمعها وعشان نعرف نمشي وهي تبعد قبل عزيز ما ياخد باله ادتها الكارت بتاعي وقولتلها تكلمني وقت تاني.



وفعلاً بعدها كلمتني وطلبت مني اجيب نادر بأي شكل عشان في حاجه مهمه لازم يعرفها وقابلناها.



قاطعه راجح بحده وهو غضبان.



راجح....غلطاااااان يا زيد دي واحده متجوزه ازاي تقابلها وتخلي اخوك يتكلم معاها ودي مش مرات أي واحد والسلام ده واحد تقيل ومعروف يعني فضايحنا هتبقى في كل مكان 




        
          
                
زيد....أسمعني هكملك.



راجح...بعصبيه تكملي اييييييه دي واحده مش محترمه اللي تخبي انها متجوزه وتروح تحب واحد تاني غير جوزها أنت عارف تبقى ايه كوووويس😡



نزلت روح في الوقت ده بعد ما صوت راجح كان مسمع القصر كله 



روح....متظلمهاش يا راجح انت فعلاً مش فاهم حاجه.



راجح....أنتي كنتي عارفه انتي كمان يا روح😡 عارفه اللي ابنك بيعمله و مخبيه عليا.



روح...اه عرفت كل حاجه يوم الحفله اللي زيد قالك عليها لما رجع وهو على أخره مريم مش وحشه يا راجح



راجح.....أمال تسميها ايه ياروح؟ ده مش بعيد يكون اكتشف علاقتها بأبنك عشان كده أعتدى عليها



مراد....بغضب بسيط يا راجح ما انت لو سكت شويه هتفهم😡 عزيز مش ملاك على فكره وعامل في البت بلاوي كتير اوي 



قرب زيد من ابوه و أتكلم بهدوء عشان البنات متسمعش وعشان مريم سرها ميتكشفش اكتر من كده 



زيد....عزيز أغتصب مريم يا باشا وهي عندها 17 سنه ابوها كان بيربيه لانه ابن صاحب ابوها كان عايش معاهم في البيت وأغتصبها ومحدش صدقها وجوزهاله استولى على كل حاجه لان ابوها كتبله كل حاجه باسمه كان بيثق فيه لان هو كان سبب نجاحه الكبير واللي كله شمال من تجاره سلاح لاثار لمخدرات لكل حاجه باع بنته عشان مصالحه من الاخر ولما ابوها وامها ماتوا بقت تحت رحمه عزيز ملهاش اي حد في الدنيا كل حاجه بأسمه لما سافرت تركيا كانت مسافره لان هي بعد كل السنين دي تعبانه ووجعها زي ما هو و متعوده كل فتره تسافر لوحدها عزيز بيحبها حب مرضي متملك عارف انها مش هتقدر تروح او تيجي معاه لما قابلت نادر وقعدت معاه حبته لدرجه انها نسيت عزيز نفسه او كانت حابه تنساه وتعيش لحظه حلوه عمرها ما عاشتها بص يا باشا صدقني اللي عرفته ان مريم شافت كتير اوي من عزيز وامها وأبوها مريم ملهاش اي حد غير نادر والداده بتاعتها وبيتهيألي لو فيروز او فرح في نفس الموقف انت مش هتقبل عليهم كده.



راجح....بهدوء نسبي و صدمه أيوه يا زيد بس انت عارف انت بتطلب مني ايه دي متجوزه أفرض عزيز عرف انها هنا هنقوله متصلناش بيك ليه وبعدين مش يمكن مش هو اللي عمل فيها كده.



زيد.....عشان كده يا باشا بقولك منتصلش الوقت نستنى الدكتور يجي ويعرفنا فيها ايه وهي تفوق ونفهم منها اللي حصل نعرف منها هو اللي عمل فيها كده ولا حد تاني .



منذر....بعد اذنك طبعاً يا عمي انا شايف ان ده الصح يعني أفرض عزيز هو اللي عامل فيها كده وأحنا اتصلنا نبلغه وجه خدها اولاً هنقوله جات هنا ليه ولمين ثانياً لو هو اللي عمل فيها كده يبقى احنا سلمنهاله ومش بعيد يقتلها.



راجح...بقله حيله طيب هو عزيز لما خدها من تركيا عرف انها كانت مع نادر؟



زيد....لا يا باشا معرفش أصلاً اللي خدها رجالته هو كان في مصر وقتها.




        
          
                
روح....راجح يا حبيبي أنت طول عمرك قلبك كبير اللي زيد حكاه ليك ده أختصار للحكايه بتاعتها وانا عارفه ان مش هيهون عليك تسيبها البنت ملهاش حد يا راجح ولو عزيز سابها تروح لحالها من غير ما يأذيها وده مستحيل طبعاً مريم هتترمي في الشارع لان هي متملكش اي حاجه ولا عندها بيت يعني في كل الأحوال هي محتاجه اننا نقف معاها عشان خاطر نادر يا راجح🥺



راجح....بحزن خلاص يا روح خلينا الاول نطمن عليها واللي فيه الخير يقدمه ربنا.



خلود... بصوت واطي تقى انا بقول نمشي احنا شكلنا مش ظريف خالص



تقى....انا بقول كده بس مش عارفه اقول ايه لمستر مراد الجو قلب فجأه والكل اعصابه مشدوده.



ملك....انا بفكر اقول لياسين بهدوء بس المشكله ان هو مش هيسبنا نروح لوحدنا الوقت خالص انا محروجه من وقفتنا دي وفي نفس الوقت مش قادره اقوله اننا نمشي بعد الموقف ده.



ميار....بقول ايه طيب تعالوا نرجع نقف في الجنينه بره على الأقل نسيبهم براحتهم 



تقى....أنا شايفه كده بردوا يلا بينا.



وقبل ما يخرجوا سمعوا صوت راجح.



راجح.....معلش يا بنات حقكم عليا أتعصبت والدنيا مره واحده أتلغبطت



ملك....لا خالص متقولش كده حضرتك مفيش اي حاجه.



خلود....أحنا بجد اسفين عارفه ان وقفتنا في الموقف ده مش ظريفه ولازم نمشي عشان تبقوا على راحتكم.



روح....انتي بتقولي ايه بس يا خلود.



راجح...انتوا بقيتوا من العيله دي يا خلود يا بنتي.



ملك...عارفين والله يا مستر راجح بس خلود عندها حق احنا لازم نمشي ونسيبكم ترتاحوا و...



زيد.....ملك أقعدي أنتي والبنات زي ما الباشا وروح قالوا انتوا بقيتوا من العيله دي وحتى لو الوقت اتأخر مش هينفعوا تمشوا لوحدكم نطمن بس على مريم و مراد والشباب يوصلوكم.



سكتت ملك وهزت راسها بهدوء هي والبنات.



دخل ياسين بسرعه هو ويوسف ومعاهم الدكتور



ياسين....الدكتور وصل.



زيد....أتفضل يا دكتور فوق.



طلعت روح معاه بسرعه مريم كانت نايمه و فاقده الوعي خالص فيروز وفرح وصبا معاها ونادر واقف قدامها باصصلها وساكت اول ما الدكتور وصل
خرج وقف مع الشباب بره 



زيد.....متقلقش هتبقى كويسه.



بصله نادر بحزن مريم كانت بتستنجد بيا يا زيد وانا كنت فاكره كابوس مزعج نفس الجمله اللي قالتها في الحلم قالتها أول ما شافتني الوقت💔 انا قولتلك يا زيد أني مش مطمن قولتلك مريم فيها حاجه.



مراد....هتبقى زي الفل يا نادر الوقت تفوق والدكتور يقولنا فيها ايه.



زيد....هنعرف اللي حصلها يا حبيبي بس بلاش الوش ده على الأقل لو فاقت تبقى مطمنه لاحظ ان مريم مش متعوده غير عليك أنت.




        
          
                
نادر....ماشي يا زيد بس هي تقوم رجع بصله تاني بخوف تفتكر عمل فيها ايه؟



زيد.....بحزن مش عارف يا حبيبي والله بس يمكن مش هو 



نادر....لا أكيد هو 😡



مراد...مش وقت عزيز الوقت خلينا نطمن عليها يا نادر وبلاش اي تصرف غلط ابوك تحت وعلى أعصابه 



نادر....ماشي يا مراد.



عدى حوالي ساعه إلا ربع كل ده الدكتور جوه نادر واقف على أعصابه مش عارف ليه التأخير ده كله حاول منذر وسالم ينزلوا تحت شويه كان رافض خالص بس عشان يسكتهم نزل تحت بص لراجح ومنطقش بكلمه وحتى راجح متكلمش في اي حاجه.



وقت بسيط وخرجت روح مع الدكتور ونزلوا تحت.



قام نادر مشي بسرعه على الدكتور والشباب قاموا قربوا منه.



نادر....خير يا دكتور مجدي طمني.



الدكتور....مش هخبي عليك يا نادر  هي كانت محتاجه تروح مستشفى أفضل لان النبض كان ضعيف جداً والضغط كان واطي أوي ضربات القلب مش منتظمه خالص نقدر نقول ان هي الوقت أفضل بس فيها كميه كدمات في جسمها مش طبيعيه وفي جروح بسيطه كانت محتاجه خياطه وللأسف في جرح في راسها كان عامل ريحه مش ظريفه وده يدل ان بقاله كام يوم مفتوح و أتلوث عموماً انا خيط الجروح وعملت اللازم هي حالياً محتاجه كام حاجه كده العلاج اللي في الروشته محتاجه تركب محاليل فوراً واضح ان هي مش بتاكل أصلاً وكمان لازم تعمل في اقرب وقت أشعه عشان نطمن ان معندهاش نزيف 



راجح....طيب ينفع بحالتها تيجي وتعمل الاشعه.



مجدي....اه تقدر ياباشا هي بس تفوق وتيجي وانا هعمل اللازم متقلقش



نادر...طيب هي هتفوق امته؟



مجدي...ممكن ساعه ساعتين هي عموما أفضل كتير النبض بقى تمام والضغط تقريباً ظبط وضربات القلب كمان انتظمت محتاجين بس المحلول ضروري عشان أركبه قبل ما امشي



خلود...بمقاطعه بعد اذن حضرتك يا دكتور مجدي انا ممكن اركبلها المحلول.



مجدي....بإبتسامه أهلاً يا خلود انتي هنا.



خلود...اهلاً بحضرتك.



مجدي....متأكده أنك هتعرفي؟



خلود....أه والله العظيم هعرف ركبت كذا مره قبل كده أتعلمت من صاحبه تسنيم الله يرحمها كانت ممرضه وتسنيم تعبت كذا مره وهي عرفتني اعمل ايه لان في اوقات كانت بتبقى في المستشفى ومش بتعرف تيجي.



مجدي....طيب حلو اوي تعالي بقى كده هنا هفهمك تعملي ايه وحد يا شباب يجيب العلاج بسرعه.



خد سالم الروشته وراح اداها بسرعه للجارد ورجع



فضل نادر واقف جمب مجدي وهو بيشرح لخلود تعمل ايه وتحط ايه على المحلول



مجدي....ايه فهمتي يا خلود؟




        
          
                
خلود....اه تمام كده متقلقش يا دكتور.



مجدي....لو في حاجه نستيها كلميني.



خلود...تمام يا دكتور.



قرب مجدي من راجح.



راجح ....بقول ايه يا مجدي لو شايف الاحسن تروح مستشفى نوديها.



مجدي....بإبتسامه متقلقش هي أينعم واكله علقه موت بس هي أفضل شويه من خلود واضح كده ان ولادك موعودين 🤨



راجح....والله شكلي انا اللي موعود يا مجدي بوجع قلبي عليهم.



مجدي...ولا وجع قلب ولا حاجه البنت كويسه متقلقش تفوق بس ونطمن بالاشعه كمان.



راجح....لو كده بكره هنجيبها بأمر الله.



مجدي....ماشي وانا هطمن كل شويه وبص لروح اي وقت تحتاجوني كلموني فوراً



روح.....تاعبينك معانا على طول يا دكتور.



مجدي...تعب ايه بس ياروح هانم ربنا يطمنكم عليها يلا هستأذن انا بقى لو في حاجه وقفت معاكي يا خلود كلميني فوراً.



خلود....تماااام يا دكتور.



مشي مجدي وراح مراد وداوود يوصلوا
وقت بسيط عدى ورجع الجارد معاه العلاج.



طلعت روح وزهره وصبا مع خلود
ونادر كان معاهم.



ركبت الكانولا وعلقت المحلول و ظبطته وبصتلهم.



خلود....المفروض هيقعد حوالي ساعه إلا ربع وهنستنى نص ساعه وبعدين نحط واحد كمان مين فيكم هيعرف.



روح...لا انا بخاف من الحجات دي🥺



زهره...وانا كمان مش هعرف.



صبا....هو المفروض نعمل ايه طيب وانا ممكن اعمل.



نادر....وانا كمان ممكن اساعد صبا.



خلود....هو الموضوع مفيهوش صعوبه خالص بمجرد ما المحلول يخلص هتقفلي البكره دي كده عشان ميدخلهاش هواء وهتسحبي الجزء ده من الكانولا بعد نص ساعه هنعلق التلني ده وتوصليه بالكانولا بس كده وطبعا تاخد العلاج فهمتي.



صبا....انا فهمت بس يارب اقدر 🙈



خلود...لا هتقدري متقلقيش 



نادر....لو صبا معرفتش انا هعرف خلاص فهمت.



خلود....طيب تمام واي حاجه كلموني في اي وقت 



روح....تعبناكي يا خلود.



خلود..لا تعب ايه بس ربنا يقومها بالسلامه يارب بصت خلود على مريم بحزن فكرتها بنفسها لما هربت🥺



ياريت كان ينفع افضل معاها لحد ما تقوم بالسلامه.



صبا....ماهو انا لو أتلخمت هكلمك أصل كلنا هنا بنخاف من الحجات دي مش هتلاقي فينا حد قلبه جامد اوي.




        
          
                
خلود...بإبتسامه ان شاء الله هتقدري متخافيش ويلا هستأذنكم انا بقى عشان انزلهم ونمشي 



روح....انا نازله معاكي استني.



خرجوا وخرجت معاهم زهره ونزلوا على تحت.



بصت صبا على نادر وقامت وقفت جمبه وهي بتطبطب على كتفه.



صبا....متخافش عليها هتبقى كويسه والله.❣️



نادر....لو جرالها حاجه مش هسامح نفسي ابداً



صبا...بعد الشر هتبقى زي الفل وبعدين انت كان في ايه في ايدك تعمله و معملتهوش انت مكنتش تعرف.



نادر....ولحد الوقت معرفش يا صبا معرفش ايه اللي عمل فيها كده؟ وليه ؟ايه اللي حصل الفتره اللي فاتت ألف سؤال مش لاقي عليهم إجابه واحده



صبا....هتفوق يا نادر وهتحكيلك كل حاجه المهم ان هي موجوده معاك الوقت وبخير ابتسمت صبا بهدوء.
انا هسيبك معاها شويه وهنزل اسلم على البنات وهرجعلك تاني.



نادر....ماشي يا حبيبتي خليكي معايا والنبي عشان انا عملت فيها جامد اوي قدام خلود وانا بترعب من الحجات دي اصلا.



ضحكت صبا بهدوء....عارفه ومتقلقش رجعالك خرجت وسابته معاها ونزلت على تحت.



مسك نادر ايد مريم وقرب منها💔



نادر....مريم مريم اصحي عشان خاطري قومي يا حبيبتي طمنيني عليكي 
ضغط على أيدها اكتر عشان تطمن



نادر...مريم انتي بخير و معايا متخافيش قومي وحياتي عندك مريم انا كنت حاسس بيكي قلبي كان بيقولي انك فيكي حاجه حاولت اوصلك على الموبايل معرفتش ومكانش في حاجه في ايدي أعملها اكتر من كده خوفت أئذيكي او أسببلك مشكله لو أعرف أن انتي فيكي حاجه اصلاً مكنتش سبتك لحظه 💔🥺 قومي بقى عشان خاطري.



بصلها شويه وهو ساكت نزلت دمعه من عينه بوجع وبعدين رجع ابتسم🥺



نادر....تعرفي وحشتني ضحكتك اوي وانا بنادي عليكي وبقولك بت يا مريم
وانتي تردي وانتي بصالي وتقولي ايوه ياسي نادر🥺💔 فاكره يا مريم صح
وحشني جنانك و شقاوتك وحشتني مريم اللي قابلتها في تركيا اللي كانت كلها طاقه و حيويه وحتى في عز ما كان الحزن باين في عينها كانت بتضحك لكن مريم اللي قابلتها في مصر مش شبهك خالص دي واحده تانيه غيرك واحده واضح عليها ان الضحكه عمرها ما زارتها حياتها كلها دموع ووجع
قومي يا مريم وحياتي عندك وانا اوعدك مش هخليكي تنزلي دمعه تاني اوعدك اني مش هسيبك ابداً بس قومي يا حبيبتي💔



...............



مشيوا البنات وراح مراد ويوسف يوصلوا خلود وتقى.



وياسين وجلال وفرح راحوا مع ملك وميار.



ومنذر كمان مشي.



فضل راجح قاعد ساكت و سرحان.



داوود....ايه ياراجح مالك سرحان في ايه مش يلا اطلع ارتاح شويه.




        
          
                
راجح....النوم طار يا داوود.



روح...بتفكر في ايه بس يا حبيبي.



راجح....مش عارف اللي بيحصل ده صح ولا غلط يا روح مش هكدب عليكي يمكن البنت صعبانه عليا بس في النهايه في اصول والبنت متجوزه.



روح...طول عمرك يا حبيبي بتفهم في الاصول بس مريم حاله خاصه صدقني يمكن اول مره عرفت حكايته معاها يوم الحفله بتاعت عزيز رد فعلي كان نفس رد فعلك بس لما عرفت حكايتها مقدرتش اعمل اي حاجه غير اني اتعاطف معاها.



راجح.....بس أوقات التعاطف مبيبقاش في محله يا روح خصوصاً لو الموضوع متعلق بأصول في النهايه لو جوزها عرف يحقله يعمل اي حاجه ومحدش يغلطه دي مراته لكن احنا نبقالها ايه هنقف قدامه ونمنعه عن مراته



زيد.....مالك بس يا باشا محير نفسك ليه اولاً ميتهيأليش عزيز عارف انها جات هنا وإلا كان زمانه جه من بدري وراها تاني حاجه ميعرفش ان نادر اللي كان معاها ولو كان يعرف كان بان عليه يوم الحفله او أي وقت والأهم من كل ده مريم محتاجه مساعده.



داوود....انا رأيي اننا نستنى تفوق و نعرف الاول ايه اللي حصل وبلاش نسبق الاحداث.



راجح....ماشي يا داوود.



روح....تعالى يا حبيبي قوم ارتاح شويه فوق.



راجح...تصبحوا على خير 



الجميع...وانت من اهله.



روح...صبا انا في الاوضه و صاحيه لو فاقت اي وقت او احتجتيني اديني رنه هجيلك على طول



صبا...ماشي يا روح انا هفضل معاها في الاوضه متقلقيش.



روح...ماشي يا حبيبتي.



زيد...بصوت واطي هتعرفي تخلي بالك منها.



صبا....اكيد متقلقش عليها.



زيد....شكلك مرهق خالص وعايزه تنامي.



صبا...لا والله انا بخير مصدعه شويه بس هاخد اي مسكن وهبقى تمام هطلع اشوفها.



زيد....أستني هاجي معاكي.



طلعوا مع بعض لقوا راجح وروح واقفين على باب الاوضه بيكلموا نادر.



راجح....يلا يا اخويا على أوضتك بدل ما أخليك تنام بره انهارده.



روح...بضحك انت هتفوق عليه يا راجح.



راجح....و أفوق على أبوه لا يفكر انها سايبه ولا حاجه 😒



نادر...بابتسامه حزن عايز ايه ياباشا مني انت مش جاي لاقي الباب مفتوح ايه شايفني مراهق ولا ايه🤨



راجح...مش هستنى اشوفك مراهق يا اخويا البنت في قصر راجح الطوبجي يعني هي الوقت في حمايتي.



نادر...بضحك في حمايتك مني انا😂🙈



زيد...بإبتسامه هو سكتلك شويه بس مش هيسيبك تسوق فيها😉




        
          
                
نادر....ياعم وربنا ما عملت اي حاجه انت هتلبسني مصيبه انت كمان 



راجح...طب يلا يا أخويا على أوضتك صبا هتبات معاها ملمحكش قدام الاوضه دي خالص🤨



نادر.....ايوه بس صبا مش هتعرف تتصرف لوحدها🙄



صبا....بإبتسامه لا متقلقش هعرف😂



نادر....حتى انتي يا صبا😏 لو صحيت رني عليا انا صاحي مش هنام.



راجح...أياكي تكلميه يا صبا🤨



نادر....تصبحوا على خير😡



مشي نادر وسابهم.



راجح....انا شايف اني أجيب عصايه واقعد هنا و يوريني هيخرج ازاي.



روح...بضحك ياسيدي يلا مش هيخرج وبعدين البنت مدشدشه قدامك يلا بقى



بص راجح لزيد🤨 وانت يا اخويا مش رايح تنام انت كمان؟



زيد بص لصبا وهو رافع حاجبه🤨 
لو أحتجتي حاجه انا صاحي سلام الوقت عشان راجح باشا ساب دور الخاطبه وقام بدور الردار🤨🤨



صبا وروح فضلوا يضحكوا على زيد 🙈



راجح....اه ياولاد الكلب هي دي خلفه الرجاله تخليك تلف حوالين نفسك وتحلق عليهم 😡



روح...بضحك يلا ادخلي يا صبا انا هاخده على الاوضه قبل مايتهور😂



صبا...تصبحوا على خير😂
.............



عند داده زينب كانت بتحاول قدام مريم تظهر القوه عشان متضعفهاش لكن هي من جواها كانت مرعوبه عارفه ان عزيز و رجالته مش هيرحموها كل ما كانت دقيقه تعدي من غير ما حد يكتشف ان مريم مش موجوده ترتاح 



كانت بتدعي من قلبها مريم تبعد ومحدش يشوفها وانها تقدر توصل 



وقررت انها تفضل نايمه على الأرض وأي وقت تحس بحركه تعمل نفسها تعبانه ومش دريانه بأي حاجه منها ترحم نفسها من اللي ممكن عزيز يعملوا فيها وتكسب وقت اكتر لحد ما مريم تنفذ وعدها وتنقذها🥺💔



..............



الوقت كان بيمر مراد والشباب رجعوا وطلعوا على أوضهم.



ومريم لسه نايمه وصبا قاعده جمبها على السرير و سانده راسها على ايدها 
مستنيه المعاد عشان تركب المحلول الجديد.



سمعت صبا رنه على موبايلها بصت في الموبايل لقتها خلود.



صبا....الووو ايوه يا خلود.



خلود....معلش يا صبا لو صحيتك.



صبا...لا يا حبيبتي انا لسه صاحيه مستنيه اعلقلها المحلول التاني.



خلود.....عرفتي تفكي المحلول يعني؟



صبا...اه عملت زي ما قولتي كنت خايفه بس عرفت الحمد لله خلاص فاضل دقيقتين وأركب الجديد انا محضراه.




        
          
                
خلود....طيب تمام هو سهل ظبطيه بس وركبيه في الكانولا وأتأكدي بس انه بينزل المحلول.



صبا....طيب تمام انتي لسه صاحيه كل ده؟



خلود.....اه كنت بصلي ركعتين الصبح وقولت اطمن منك قبل ما انام شويه



صبا....ربنا يتقبل منك يا حبيبتي عموماً يلا روحي نامي و متقلقيش.



خلود...ماشي يا صبا تصبحي على ألف خير يارب❣️



صبا....وانتي من أهل الخير❣️



قامت صبا بسرعه من مكانها وراحت على المحلول وركبته في الكانولا وفضلت تظبط فيه



مع حركتها الكتير وتوترها مريم صحيت  وفضلت بصالها مش فاكره حاجه ولا عارفه مين اللي رايحه جايه هي عارفه انها شافتها قبل كده بس مش مركزه خالص فضلت عينها رايحه جايه عليها في صمت رهيب وخوف ظاهر على ملامحها🥺



بصت صبا على وشها لقتها مفتحه عينها وبصالها بخوف وساكته.



صبا...بإبتسامه ايه ده أنتي صحيتي يامريم ؟



فضلت مريم ساكته وكأنها فقدت الذاكره مش قادره تركز الدموع متجمعه في عينها وخايفه حتى تنزلها🥺



بصت مريم على ايدها و الكانولا اللي فيها مش فاهمه أي حاجه.



صبا....بحنان متخافيش يا مريم انتي بخير انتي مش عرفاني صح ؟ أنا صبا 
بنت أخت راجح الطوبجي يعني نادر أبن خالي اجبلك نادر عشان تطمني.



بصتلها مريم بلهفه وكأنها رجعت تاني للواقع و أفتكرت كل حاجه وأول ما سمعت أسم نادر فضلت تهز راسها بسرعه🥺



صبا....ماشي ثواني هكلمه حالاً



مسكت صبا الموبايل و رنت عليه بس مردش نادر كان واقف يشرب سيجاره في البلكونه وسرحان  وقافل باب البلكونه عشان ريحه السجاير  متدخلش جوه والموبايل كان على التربيزه.



بصت صبا لمريم...شكله مش سامع الموبايل هروح أخبط عليه ماشي؟



هزت مريم راسها 🥺



راحت صبا على اوضه نادر خبطت بهدوء مرتين وراء بعض وفي التالته سمع راح بسرعه على الباب وفتح.



نادر...بلهفه في ايه يا صبا.



صبا....بابتسامه مريم فاقت وعيزاك شكلها خايفة خالص.



سابها نادر وجري قبلها سمع زيد صوتهم فتح الباب وخرج لمح صبا.



زيد...صبا في حاجه.



صبا....مريم فاقت وكنت بقول لنادر.



راح زيد وراهم بسرعه.



بمجرد ما دخل نادر الأوضه ومريم شافته فضلت بصاله شويه وفجأه فضلت دموعها تنزل وراء بعض بغزاره



جري عليها نادر وبدون أي تفكير قعد جمبها وخدها في حضنه 🥺💔



وقف زيد وصبا على باب الاوضه باصين عليهم وساكتين.




        
          
                
مريم....كان هيموتني يا نادر💔



نادر...شششش انتي بخير متخافيش



مريم....أنا اسفه والله اسفه مكنتش عايزه أورطك في أي حاجه أو اخلي شكلك وحش قدام عيلتك بس معرفتش أتصرف لقيت نفسي جيالك 💔 مكانش ليا حد أروحله



بعد عنها نادر ومسك وشها بأيده🥺



نادر.....لو مكنتيش جيتي كنت هوصلك انا عشان كنت هموت من القلق عليكي انا اللي اسف يا مريم انا مكنتش بعيد والله بس مكنتش عايز اقرب عشان مبقاش انا السبب في تخريب حياتك كنت مستنيكي انتي تاخدي الخطوه بإرادتك لما قولتلك في اخر مكالمه خدي قرارك وانا جنبك مكنتش اعرف انك ممكن تتأذي🥺 عمل فيكي أيه وأزاي مشيتي من البيت.



بصت مريم ناحيه الشباك لقت الصبح طالع😳 اتصدمت وبصتله بسرعه



مريم.....انا مكنتش في البيت يا نادر عزيز😭 عزيز خدني انا وداده زينب وداني مكان غريب مفيهوش أي حد مكان مهجور عامل زي السجن😭💔



ابوس أيدك يا نادر ألحقوا داده زينب لو الوقت عدى و الجارد اكتشفوا اني مش موجوده عزيز هيموتها 



وبدأت مريم تنهار والفزع والخوف يتملك منها قامت بسرعه من على السرير وحاولت تشد الكانولا.



نادر....مريم اهدي.



صبا....جريت عليها خد بالك يا نادر الكانولا😳



مريم....نادر داده زينب هتموت انا عايشه بسببها مستحيل اسيبها 



نادر.....طيب اهدي عشان خاطري 



زيد....مريم مريم خليكي معانا وأهدي 



مريم....ابوس ايدك يازيد ألحقوها بقولك هيموتها أنتوا ازاي تسيبوني نايمه كل ده زمانهم عرفوا اني مش موجوده.



نادر...طيب اهدي وفهميني انا مش فاهم حاجه.



عياطها وصوتها و أنهيارها صحى روح وصحى اللي كانوا قريبين من الاوضه اللي هي فيها.



دخلت روح بسرعه عليهم.



روح....في ايه؟ هي مالها.



نادر....مريم اهدي عشان خاطري.



مريم...هيموتها يا نادر انا مليش غيرها في الدنيا هي اللي فضلالي انا وعدتها اني انقذها قبل ما حد يحس اني مش موجوده 😭😭😭💔



جريت عليها روح ومسكتها من ايدها.



روح....مريم اهدي يا حبيبتي متخافيش.



مريم....بدموع هتموت والله هيموتها😭



روح....محدش هيموت متخافيش اهدي بس انتي تعبانه.



دخل سالم على الصوت ووقف



مريم......الورق😭 انا لازم اروح اجيب الورق وابلغ بسرعه.



نادر....مريم فهميني 



مريم....سيبني يانادر عشان خاطري.



نادر.....مرريم😡 أهدي بقولك انا هتصرف بس فهميني.




        
          
                
صوته وغضبه فوقوها من حاله الفزع اللي كانت فيها



زيد...مريم متخافيش انتي هنا في امان وداده زينب كمان هتبقى في امان بس فهمينا ايه اللي حصل عشان نعرف نتصرف بسرعه و قوليلنا ورق ايه؟ وانا اوعدك هتصرف حالاً 



مريم...بدموع وهي كل جزء فيها بيترعش الورق ده اللي فيه كل حاجه تودي عزيز في داهيه كل حاجه تثبت شغله الشمال بقالي سنتين بجمع فيه من غير ما يحس وفي كمان سي دي عليه ڤديوهات بالصوت والصوره لكل اتفاقته مع طارق على شغله المشبوه واخر عمليه المفروض انها هتتم كمان كام يوم صفقه سلاح داخله سيناء😭



بس من حوالي اسبوعين عزيز شك فيا وشافني في مكتبه وحاول يوقعني



وبدأت مريم تحكيله كل اللي حصل من اول ما عزيز شك فيها وحاول يوقعها وضربه وحبسه ليها.



مريم...كان عندي احساس ان كل ده هيحصل ويوم ما سمعتهم قولت قبل ما ابلغ اشيل الورق من مكانه عشان لو حصل اللي متوقعاه داده زينب هتقوله على مكان الورق وده كان اخر أمل ليا خدته من المكان ده و وديته مكان تاني 😭 ولما حصل اللي حصل وهمته ان الورق مع حد ولو جرالي حاجه هيفضحه عشان كده مموتنيش خاف بس خدني انا وداده زينب ودانا المكان ده ورجع تاني أول امبارح كان هيموتني في ايده 😭 وبردوا منطقتش 
داده زينب صممت اني اهرب المكان اللي هربت منه كان عالي وضيق صعب تهرب معايا منه هي ساعدتني اهرب وانا وعدتها ارجعلها تاني وانقذها💔
عشان خاطري الحقوها لو جرالها حاجه عمري ما هسامح نفسي😭



نادر...طيب الورق ده فين يا مريم.



مريم....في المقطم دفنته في مكان صعب حد يوصله غيري😭 لازم اروح أجيبه وابلغ بسرعه 



سالم.....انا عايز بس أقول حاجه حتى لو بلغنا يا مريم الوقت صعب نتحرك بالسرعه اللي انتي متخيلاها دي ده على بال ما يشوفوا الورق والڤديوهات ويطلع قرار بضبط وإحضار عزيز هيكون عدى وقت.



زيد.....انا هتصرف في حكايه البلاغ دي.



نادر....سالم معاه حق يا زيد حتى لو في حد هيخدمنا هياخد وقت الساعه الوقت سته الصبح ولسه الورق مش معانا اللفه دي كلها على بال ما نروح نجيب الورق ونطلع على المديريه ويشوفوا ويسمعوا مننا الحكايه هناخد وقت طويل



مريم...بدموع يعني ايه؟ يعني مش هنقدر نلحقها🥺💔



زيد...استني بس يامريم هنلحق ان شاء الله.



نادر...بتفكر في ايه يا زيد؟



زيد....لازم نتقسم جزئين جزء يروح بسرعه يجيب الورق  والجزء التاني يطلع فوراً يبلغ وهنلحقكم على المديريه بالورق عشان نكسب وقت.



مريم....بس الورق مش هتعرفوا توصلولوا من غيري😭🥺



سالم....لا متقلقيش هنوصله انتي بس قولي فين بالظبط.




        
          
                
مريم.....فاكر المكان اللي شوفتكم فيه 



زيد...ايوه.



مريم....في نفس المكان ده في صخور كتير فوق بعض شبه الهرم هتلاقي مكتوب على صخره أسمي باللون الأسود في نفس المكان ده تحت الاسم على طول هتحفر في الارض شويه هتلاقي شنطه جواها الورق🥺



نادر....زيد انا بقول اروح انا للورق افضل وانت خليك مع مريم هتسلك هناك انت اكتر معارفك هناك كتير 



زيد.....ماشي معنديش مشكله حد يروح يصحي مراد بسرعه يجي معايا وانت خد معاك الجارد 



سالم... انا رايح اغير هدومي بسرعه.



روح...استنوا بس دي هتخرج ازاي بمنظرها ده دي مش قادره تقف على رجلها🥺



مريم...انا كويسه المهم بس نلحق داده زينب 💔



زيد...متقلقيش عليها يا روح يلا ياشباب بسرعه مفيش وقت.



مريم....عزيز كان مخلي الجارد مش بيدخلولنا غير مره واحده في اليوم بتبقي على الساعه خمسه تقريبا بيحطوا الأكل ويدخلولنا الحمام ومش بيفتحوا علينا غير تاني يوم🥺 ودي فرصتنا قبل ما الساعه خمسه تيجي



نادر...يا ابن الكلب😡😡



روح....مش وقته يا نادر يلا بسرعه.



الصوت والحركه الكتير خلوا الشباب يصحوا روح كانت بتحاول تخلي الصوت ميوصلش لراجح عشان ميقلقش على الولاد لكن الصوت صحاه وعرف اللي حصل .



جهزوا الشباب بسرعه ونزلوا كلهم مع مريم إلا داوود وقاسم فضلوا معاهم في القصر.



راجح....زييييد 



وقفوا كلهم وبصوا على راجح.



راجح....اللي بيحصل ده مش مريحني بس كمان انا مش هسيبها من غير ما نساعدها تخلوا بالكم من بعض وأول باول تبلغوني بكل اللي يحصل.



زيد...اطمن يا باشا.



مراد...متقلقش يا راجح كله هيمشي قانوني.



راجح.....تمام.



خرجوا كلهم مع بعض 



زيد.....مصطفى 



مصطفى...تحت امرك يا زيد باشا.



زيد....تجمع باقي الجارد وتبلغهم يكونوا مستعدين عشان ممكن نحتاجهم و انت يا امين خد معاك شريف واطلعوا وراء سالم.



امين....تمام يا باشا اطمن.



ثواني وكان الشباب خرجوا كلهم مع بعض و أتقسموا مجموعتين نص مع زيد ونص مع نادر وسالم.



عمل زيد كام اتصال مهم وبعد وقت بسيط وصلوا مكان خاص وقابلهم لواء كبير وكام واحد من القيادات المهمه وبدأت مريم تحكي ليهم كل حاجه من البدايه حتى عن والدها وشغله💔



وفي الوقت ده كان وصل نادر وسالم ويوسف وأمير وجلال والجارد للمكان 
 وبسرعه لمح نادر الاسم 




        
          
                
نادر....الاسم هنا هي قالت نحفر تحتيه على طول.



نزل امير وجلال على ركبهم وبدأوا يحفروا بسرعه لحد ما وصلوا للشنطه اللي جواها الورق



خدوها وبسرعه طلعوا عليهم🙏🏻



مر الوقت بسرعه عدى حوالي ساعتين مريم بتحكي كل تفصيله في الوقت ده كان وصل نادر ومعاه الورق والڤديوهات وبدأوا يشوفوا اللي جواها.



ورق كله صفقات مشبوهه اثار مخدرات سلاح تعاملات مع أجانب اسامي كتير حواليهم علامات استفهام والغاز كتير مريم فكتها من غير ما تقصد وساعدتهم 



الناس دي كانوا موضع شك لكن محدش اتمسك عليه أي حاجه ومن ضمنهم اسماء لقيادات في الداخليه🙈



الكل كان مصدوم من اللي بيسمعوا



وبسرعه خرجت معاهم حمله كبيره على المكان اللي كانت مريم مخطوفه فيه وطلع قرار بضبط واحضار عزيز فوراً.



خرجت مريم مع الحمله عشان يروحوا بسرعه لداده زينب.



مريم....بدموع مش فاكره مش فاكره🥺



زيد...اهدي يا مريم وركزي.



نادر...مريم حاولي يا حبيبتي تفتكري اي حاجه 



مريم....لما خدني اول مره من كتر الضرب مكنتش مركزه في الطريق ولما هربت كنت بجري وانا مش مركزه المكان بالنهار مختلف.



مراد...لو بطلتي عياط وبطلتي توتري في نفسك هتفتكري يا مريم.



مريم.....انا فاكره اني كنت بجري في المكان ده وحاسه اننا قريبين اوي .



مرت نص ساعه وهما بيلفوا وماشين وراء كلام مريم.



وفجأه.



مريم.....هو ده المبني يانادر 🥺💔



نادر...متأكده يا مريم.



مريم...ايوه متأكده هو المكان والله.



بلغ الظابط في اللاسالكي باقي العربيات اللي معاه انهم في المكان الصح وطلب منهم يجهزوا.



الظابط...هتفضلوا موجودين هنا عشان سلامتكم طبعاً ومحدش يقرب غير لما الهدف يتم القبض عليه.



مراد....تمام.



نزل الظابط والحمله اللي معاه وبسرعه تم التعامل مع الاتنين الموجودين واتقبض عليهم بسهوله وفتحوا لداده زينب ولحسن الحظ مكانش حد فيهم اكتشف هروب مريم 



دخلت مريم بسرعه مع نادر والشباب واول ما زينب لمحتها خدتها في حضنها وفضلوا يعيطوا.



زينب.....كنت عارفه انك قدها يا مريم



مريم...بدموع مكنتش هسامح نفسي لو كان جرالك حاجه😭💔



زيد....حمدالله على سلامتك ياست الكل.




        
          
                
زينب....الله يسلمكم ويحميكم يارب



نادر....انتي كويسه؟



زينب....ادام مريم بخير انا بخير🥺



مراد....مريم زي الفل وانتي هتبقي زي الفل 



الظابط....هتقدري تيجي معانا يا حاجه زينب 



مراد...بيتهيألي نطمن عليها الاول.



زينب.....صدقوني انا بخير محتاجه بس اخد انسولين عشان انا مريضه سكر.



الظابط...يبقى نطمن عليكي الاول يلا بينا.



خرجوا كلهم مع بعض و مشيوا من المكان.



اما عند عزيز. 



تم القبض عليه في شركته هو وطارق مكانش فاهم في ايه ولا مين بلغ ولا يعرف انه راح في داهيه خلاص 



داخل مكان قيادي كبير في غرفه مفيهاش غير 3 كراسي وتربيزه ومحاطه بالزجاج.



عزيز وطارق كانوا واقفين مش فاهمين حاجه.



عزيز...بغضب أنا من حقي أعرف أنا بعمل هنا ايه؟



وكيل النيابه..هتفهم كل حاجه بس لما تقعد وتهدأ.



عزيز....اهدأ ايه خدتوني من شركتي وسط الموظفين بالشكل ده وتقولي اهدى.



وكيل النيابه...والله أحنا بنشوف شغلنا واظن اذن النيابه انت شوفته يعني كل حاجه كانت قانوني.



عزيز....تمام جداً أعرف بقى انا متهم بايه؟ وكمان عايز اطلب المحامي بتاعي اظن ده حقي؟



وكيل النيابه...طبعاً حقك وهتعمل كل اللي انت عايزه بس مش قبل ما تسمع التهم الموجهه ليك.



عزيز....بغضب تهمممم😡



وكيل النيابه...اه تهم 



طارق.....وهو لو في بلاغ متقدم ضدنا ليه احنا في المكان الغريب ده؟



وكيل النيابه.....اولاً ده مش مجرد بلاغ عادي وإلا الطريقه اللي كنتوا هتيجوا بيها كانت هتبقى غير كده انتوا متهمين بتهم كتير بتهدد الامن العام وكله بالدلائل طبعاً متهمين في قواضي إتجار سلاح وأثار ومخدرات واخرهم خطف!!



بص عزيز وطارق لبعض وهنا حسوا بالمصيبه اللي هما فيها واخر حاجه كانوا يتوقعوها ان مريم تكون وراء كل ده.



عزيز...خطف!! خطف مين وايه القواضي دي.



بص وكيل النيابه على مكان الازاز وعمل إشاره فهموها رجالته وفجأه ظهر كل اللي وراء الأزاز ده وعلى رأسهم مريم وداده زينب💔



وهنا كانت صدمه عزيز اللي مقدرش يسيطر على نفسه لما حس انه انتهى.



عزيز....هقتللللللك يا مريم هقتلللللك😡



دخل في التوقيت ده اللواء محمد شريف.



اللواء...ايه يا عزززززيز بتهددها وهي وسطنا.




        
          
                
عزيز.....انا معملتش حاجه فاهمييييين معملتش حاجه.



بدأ اللواء يواجهه بكل التهم والاواراق وبالڤديوهات اللي هي صورتها وبدأ يواجهوا بالناس اللي شغال معاهم وتم القبض عليهم هما كمان.



طارق بسهوله اعترف بكل حاجه
عزيز حاول كتير يكون ثابت شويه يتعصب وينهار وشويه يسكت وأيده على راسه كل ما يحاول يلاقي مخرج الدنيا تتسد في وشه.



وبعد ساعات طويله من التحقيق والمواجهات أخيراً أعترف عزيز بكل حاجه وهو من جواه في إعصار من الغضب مكانش فاهم ايه دخل شباب الطوبجي في الموضوع كل اللي فهمه ان مريم هربت و لجأتلهم.



بص عزيز للواء.



عزيز....انا اعترفت بكل حاجه وعايز اطلب طلب اخير.



اللواء.....اطلب يا عزيز.



عزيز....انا عايز اشوف مريم دقيقتين بس.



بصت مريم بخوف لنادر وأخواته
مسك نادر ايدها 



نادر....متخافيش انا معاكي.



مريم....بدموع مش عايزه ادخله يا نادر وجوده معايا في اي مكان بيرعبني حتى وانا موجوده في المكان ده ووسطكم وبيني وبينه فاصل مجرد ما بسمع صوته بموت🥺💔



مراد....متخافيش يا مرسم ميقدرش يعمل اي حاجه كلنا معاكي.



نادر....مش هسيبك تدخليله لوحدك يا مريم ضغط على ايدها جامد.



اللواء....تقدر تكلمها هي سمعاك.



عزيز....بس انا عايز اشوفها من فضلك اعتبر ان ده اخر طلب ليا.



هز اللواء راشه وشاور لرجالته من الازاز عشان يجيبه مريم.



نادر....انا هدخل معاها مش هسيبها.



الظابط....طيب اتفضل معايا



زيد....نادر بلاش تهور مهما حصل.



نادر....متخافش يا زيد.



الباب اتفتح ودخل نادر في البدايه ووراه مريم وهي ماسكه ايده وداخله بتتعرش وباصه في الارض.



اللواء...تعالي يا مريم متخافيش 



وقفت مريم جمب نادر ومش قادره ترفع عينها في عين عزيز عكس نادر اللي كان باصصله بغضب 



بصله عزيز بنفس النظره وبعدين رجع بص لمريم.



عزيز...عملتي كده ليه يا مريم؟ ده مفيش حد في الدنيا حبك زي ما انا حبيتك كنت مستعد أعمل أي حاجه في الدنيا عشان بس ترضي عني وتنسي اللي فات حتى لما عرفت سرقتك للورق مقدرتش أعمل فيكي حاجه ضربتك يمكن بس صدقيني الغضب كان عاميني  كنت عايز اضغط عليكي بس عشان اعرف مكان الورق بس مكنتش هأذيكي يا مريم عملتي ليه كده معقول محستيش كل السنين دي بحبي يا مريم.



مريم...بدموع ورعشه في صوتها أنت مريض يا عزيز مريض صدقني انت عمرك ماحبتني ولا حبيت اي حد انت مبتحبش غير نفسك وبس عايز تملك كل حاجه في الدنيا وعايز كل اللي حواليك يرضوا بمصيرهم اللي انت رسمته ليهم بأيدك قولتلك كتير يا عزيز ان نهايتك هتكون علي ايدي حتى لو فيها موتي بس انت مصدقتش طول عمرك شايفني ضعيفه وانا مش هكدب عليك انا فعلاً كنت ضعيفه وخوافه بس خلاص يا عزيز كل حاجه في الدنيا ليها نهايه وجه الوقت اللي ترضى بيه بنهايتك.




        
          
                
عزيز.....انا ممكن اكون مريض بس بحبك يا مريم انا مختارتش حياتي يا مريم انا طلعت لقيت ابويا وابوكي هما اللي مدورين الشغل وكان غصب عليا اكمله.



مريم....لا يا عزيز محدش بيتجبر يمشي في سكه مش سكته🥺 انت استحليت الشغل معاهم كنت مبسوط وانت بتوصل كنت مبسوط والكل بيخاف منك وبيعملك الف حساب جنون العظمه ركبك ومبقتش تشوف قدامك.



عزيز....ولاد الطوبجي ايه علاقتهم بيكي يا مريم💔



مريم.....هما الامان والسند اللي طول عمري كنت بدور عليه مفجأه ليك انا عارفه بس المفجأه الاكبر ان نادر هو نفس الشخص اللي قابلته في تركيا و فضلت معاه طول فتره الزلزال🥺 هو الشخص الوحيد اللي خلاني احس اني بني أدمه ولسه عايشه يمكن مكنتش اعرفه في الاول ولا هو كان يعرفني بس القدر حطه في طريقي



نادر.....يلا يامريم.



عزيز...استنى هنا انت مين انت عشان تاخد مراتي مني.



نادر.....مريم عمرها ماكانت ولا هتكون مراتك يا عزيز مريم بتاعتي انا وكمل بتشفي هتجوزها يا عزيز وهعوضها عن كل حاجه عملتها فيها



عزيز....على جثتي يا ابن الطوبجي😡



مريم...بخوف يلا يا نادر🥺



عزيز...مريم💔 متمشيش متسبنيش يامريم ارجوكي



مريم.....انا عمري ماحبيتك يا عزيز وانت عارف كده كويس سبني بقى ارجوك كفايه كده.



عزيز...بوجع حبتيه يا مريم🥺



مريم...بوجع انا معرفتش الحب غير معاه ياعزيز وعلى قد حبي ليه على قد كرهي ليك💔



مسك نادر أيدها قدامه وقبل مايخرج بيها مسكها عزيز من ايدها بغضب 



عزيز....مش هتروحي معاه انتي ليا انا وبس يا مريم.



صرخت مريم و بسرعه شدها نادر وراء ضهره وبكل قوته ضربه في وشه.
ردهاله عزيز بغضب بسرعه الظباط بعدوهم عن بعض وجري أخواته ومراد عليه.



خرج نادر مريم من الاوضه وخرج



زيد....انت كويس 



نادر....وهو بيتنفس بسرعه تمام تمام



مراد...مناخيرك بتنزف.



نادر....قولت انا كويس 😡



يوسف....طيب اهدى خلاص كل حاجه تمام.



نادر.....انتي كويسه.



بصتله مريم وهي بتعيط في حضن زينب وهزت راسها بلأ🥺🥺💔



مسك راسها باسها بحب وضمها ليه فضلت مريم تعيط بخوف حاولوا يهدوها كلهم
وبعد حوالي ساعه مشيوا كلهم من المكان وكمل الظباط باقي التحقيق مع كل اللي اتقبض عليهم.



مريم.....بملامح باهته نادر  وديني على الڤيلا💔



نادر....مش هتروحي على الڤيلا يا مريم انا مضمنش عزيز يعمل ايه ممكن يكلم حد من رجالته يأذيكي ومش هبقى مطمن كمان اكيد هيطلع قرار بالتحفظ على كل الممتلكات ومن ضمنهم الڤيلا.



مريم...بدموع و هنروح فين انا وداده زينب🥺



نادر....هتيجي معايا على القصر لحد ما كل حاجه تخلص.



زيد.....مريم حتى لو تحفظوا على كل حاجه اكيد في ممتلكات خارجه عن شغله الشمال ودي هترجعلك اكيد بس لسه كل ده هياخد وقت ولحد ما القضيه تخلص ويتحكم عليه هتفضلي معانا زي ما نادر قال.



مريم....بس بباك ومامتك وو.



مراد....قاطعها كلهم مستنينك يا مريم وعايزين يطمنوا عليكي متشليش هم اي حاجه



سكتت مريم وبصت لبعيد وفضلت دموعها تجري 



قرب منها نادر ولف ايده على ضهرها



نادر.....كفايه عياط يا مريم عشان خاطري انا معاكي يا قلبي ومش هسيبك لحظه❣️



بصتله مريم وهي بتتنهد تنهيده طويله خارجه بكل وجع من قلبها وراحت معاه على العربيه🥺

 
google-playkhamsatmostaqltradent