Ads by Google X

رواية احفاد الطوبجي(1) الفصل الرابع و الاربعون 44 - بقلم اميرة اسامه

الصفحة الرئيسية

      

رواية احفاد الطوبجي(1) الفصل الرابع و الاربعون 44 - بقلم اميرة اسامه

 

البارت الرابع والأربعين.



...................



خرج منذر يوصل زيد وصبا.



زيد...مش هوصيك علي فيروز يا منذر.



منذر...طبعاً يا زيد من غير ما توصيني فيروز في عيني.



فتح زيد لصبا الباب ركبت وبعدين راح وقف قدام منذر.



زيد...مالك باصصلى كده ليه؟



منذر....حاسس أنك مش مظبوط يا صاحبي و مخبي حاجه.



زيد...حاجه ايه وليه بتقول كده؟



منذر....طول عمرك كتاب مفتوح ليا وانا كتاب مفتوح ليك يمكن كمان اوقات كتير مكانش بيبقي في بينا تفاصيل وكلام بس بنبقي فاهمين بعض من عينا اول مره أبص في عينك ومعرفش اقرأ اللي فيها.



زيد....مفيش يا منذر صدقني كل الحكايه ان قلبي و اجعني علي فيروز اوي💔 



منذر...وانا كمان يا زيد قلبي واجعني عليها وعارف ان هي الوقت ضايعه و سكوتها ده مش سهل عليها انا عارف



زيد...دي تالت او رابع مره فيروز تفقد حملها و المرادي هي اصعب مره عليها 
كمان الدكتور مش مطمني لانه قال ممكن فرصه الحمل ليها تبقي ضعيفه عشان كده أنا قلقان.



منذر....خير إن شاء الله مش مهم الحمل المهم هي تبقي كويسه.



زيد...هتبقي كويسه ان شاء الله عينك بس عليها يا منذر وعشان خاطري يا منذر بلاش تخلي اي حد يضايقها بالكلام انت فاهمني طبعاً



منذر....متقلقش يا زيد



زيد....يلا سلام يا صاحبي.



منذر....سلام يا حبيبي سلام يا صباااا



صبا....سلام يا منذر.



ركب زيد العربيه و اتحرك علي طول هو وصبا علي الڤيلا بتاعته



...........



اما عند فيروز كانت قاعده علي السرير دموعها بتجري بغزاره حاسه ان قلبها في جرح كبير مش قادره تتحمله💔



دخل عليها حسام وكاريمان.



حسام....عامله ايه يا فيروز الوقت.



فيروز....بوجع زي ما انت شايف.



حسام...ليه مكلمتنيش لما تعبتي؟



فيروز....لما حسيت بالتعب مكنتش قادره اعمل اي حاجه مشيت انا وصبا بسرعه وصبا كلمت زيد يلحقنا علي المستشفي مكنتش اعرف ان الموضوع كبير كده🥺



كاريمان...بجمود الدكتور كان محذرك من الحركه والمجهود كذا مره بس انتي تقريبا لما دخلتي في اول الشهر الرابع فكرتي انها عدت علي خير وبقيت راحه جايه و مخلتيش بالك من نفسك يلا الحمد لله انها جات علي قد كده😏


        
                
دخل منذر في الوقت ده.



منذر....أظن ده لا وقته ولا زمانه يا امي اللي حصل حصل المهم ان فيروز بخير اي حاجه تتعوض المهم صحتها🤨



كاريمان....هي كلمه الحق بتزعل من امته يا منذر🤨



منذر....كلمه الحق عمرها ما بتزعل يا كاريمان هانم بس القضاء والقدر مش بأيدنا واظن فيروز كانت اكتر حد فرحان بالحمل ده🤨



حسام....معاك حق يا منذر بس ده ميمنعش ان كلام ماما صح فيروز مكانتش واخده الموضوع جد الفتره الاخيره كانت بتخرج وبتروح وتيجي وتسوق بنفسها طالعه نازله علي السلم لأ وكمان كانت عيزانا نسافر🤨



بصتله فيروز بوجع💔 هو ده اللي ربنا قدرك عليه يا حسام.



حسام....بصوت غاضب نسبياً امال عيزاني اقول ايه يا فيروز أتصلتي بيا و قولتي خارجه مع صبا قولتلك بلاش خليها هي تجيلك انتي كنتي لسه خارجه ريحي شويه بس انتي صممتى و أستهترتي بكلامي و عملتي اللي في دماغك😡



فيروز...بدموع وانا كنت عارفه ان هيحصل كده انا متحركتش من مكاني انا تعبت فجأه وبعدين انت بتحاسبني علي ايه لو انت مضايق فا انا قلبي متقطع يا حسام🥺💔



منذر.....انا مش فاهم بجد ايه لازمته الكلام ده الوقت فيروز اللي حصل حصل عادي جداً ربنا هيعوضك انتوا ملكوش نصيب فيه المهم انك بخير 



كاريمان....هيجي منين الخير يا منذر دي رابع مره فيروز تجهض فيها انت فاهم حجم المصيبه اللي احنا فيها😡



منذر....والله انا اللي مش فاهمه اللي بيحصل الوقت ممكن تسيبوها ترتاح بقي😡😡



حسام....انا خارج من الڤيلا خالص🤨



فيروز...حسام💔



حسام...ياشيخه بقي بلا حسام بلا زفت سيبيني في حالي😡



خرج حسام من الاوضه وجريت وراه كاريمان.



كاريمان...استني يا حسام استني.



فضلت فيروز تعيط بقهر💔



قرب منها منذر وبصلها بوجع



منذر...حقك عليا انا يا فيروز انتي عارفه حسام كويس وعارفه ماما كمان



فيروز...بيحاسبوني علي حاجه مليش ايد فيها انا موجوعه اكتر منهم ده انا كنت ما صدقت طريقتهم اتحسنت معايا بالذات طنط💔



منذر....ولا تحطي في بالك سيبيهم صدقيني يا فيروز اكيد ربنا ليه حكمه في كل ده انا عارف انك موجوعه اوي بس كمان المهم انك بخير.



فيروز....انا تعبانه اوي يا منذر🥺💔



منذر...بوجع مسك كف أيدها هتبقي كويسه يا فيروز و هتتخطي الوجع ده وربنا هيكرمك تاني وكمل بأبتسامه حزينه وانا مش هتنازل بردوا عن اسم فيروز 🥺❣️




        
          
                
أبتسمت فيروز بوجع يارب يا منذر💔



منذر...هسيبك ترتاحي الوقت لو أحتاجتيني نادي عليا انا صاحي مش هنام ماشي ❣️



فيروز....شكراً يا منذر يا علي كل اللي بتعمله معايا🥺



منذر...بلاش عبط يا فيروز انتي غاليه عندي وانتي عارفه كده❣️
يلا ارتاحي ومتفكريش في اي حاجه 



هزت فيروز راسها وخرج منذر وسابها



كان حسام وكاريمان تحت لسه وحسام باين عليه الغضب.



كاريمان....اللي حصل حصل خلاص والحمد لله ربنا كرمك بتوأم سيبك من فيروز خالص



حسام....أسبني منها ازاي عيزاني اطلقها انتي عارفه اني بحبها😡



كاريمان...انا مقولتش كده بس خلاص مبقاش في منها امل تجيبلك عيل خليها كده وجودها زي عدمه ولازم تعرف ان جه الوقت اللي يخليك تعلن بقي عن جوازك من سما.



حسام....هيحصل يا ماما بس مش الوقت هستني شويه.



كاريمان...اكيد مش وقته بس دي الخطوه الجايه.



نزل منذر في الوقت ده.



منذر...بزمتك انت راجل بدل ما تقول لمراتك كلمه عدله وهي تعبانه ومحتجالك تتكلم معاها بالطريقه دي😡



حسام...ايه با منذر عايزني اخدها في حضني بعد اللي عملته😡



منذر....وهي عملت ايه بس ده نصيب ودي ام اكيد مش هتأذي حته منها بقصد ولا ايه يا امي 



كاريمان...بلاش انا اتكلم عشان انت ديما شايفني وحشه.



منذر....يا امي انتي ست زيها والمفروض تحسي بوجعها فيروز دي رابع مره تجهض كل مره يكون عندها امل والحمل ينزل حسي بيها انتي ام.



كاريمان...الأم اللي بجد هي اللي تخاف علي ضناها ودي مستهتره عارفه ان حملها مش سهل ومع ذلك راحه جايه مكفهاش الفتره اللي مات فيها اخوها كانت مش مهتمه بنفسها وتعبانه وقولنا الحمد لله عدت علي خير مش تتعظ بقي ان ربنا سترها معاها لا تكمل تنطيط 😡



منذر...انتوا بجد مفيش فايده فيكم مش عارف امته بقيتوا كده بس يكون في علمكم اي حد فيكم هيأذيها بكلمه انا اللي هقفله ارحموا ده ربنا بيرحم😡



سابهم منذر وطلع علي اوضته.



حسام...شايفه ابنك😡



كاريمان...سيبك منه انت مش عارف اخوك يعني عامل فيها علي طول الدرع الحامي لست فيروز😏



حسام...انا خارج شويه اتمشي مش طايق الڤيلا😡



كاريمان...اخرج يا حبيبي بقولك ايه روح لسما اقعد معاها شويه وهتهدي.



حسام...هشوف يا ماما حاضر يلا سلام.



..................



وصل زيد الڤيلا عنده ركن العربيه و نزل راح قعد علي كرسي في الجنينه.




        
          
                
نزلت صبا وراه وفضلت بصاله كان باين عليه مضايق ومخنوق اوي وشكله ميبشرش بخير



صبا فضلت واقفه بصاله وساكته خايفه تقوله احنا مش هناخد العربيه ونمشي.



عدي حوالي دقيقتين هي واقفه وهو قاعد ساكت.



زيد....واقفه ليه يا صبا اقعدي.



صبا...ااا هو احنا مش هنمشي لو يعني انت حابب تقعد لوحدك خليك انا هاخد العربيه واروح عشان روح متقلقش.



بصلها زيد بحزن...خليكي يا صبا شويه انا مخنوق اوي ومش عايز اروح وانا كده عشان روح متحسش بأي حاجه.



صبا...ايوه بس كمان لو مروحتش هتحس بحاجه.



زيد...كلميها يا صبا قوليلها ان فيروز ماسكه فيكي تقعدي معاها شويه وانا روحتلك وقاعد مع منذر وهنروح سوا.



صبا...بقلة حيله محبتش تناقشه كتير او تعترض كلمت روح وطمنتها وقفلت معاها بصتله شويه وهي بتتلفت حواليها كتير وبتلعب في شعرها.



بصلها زيد بأبتسامه بسيطه...مالك بتبصي حواليكي كتير كده ليه،؟



صبا....هااا لا مفيش🙄



زيد....في ايه يا صبا قولي.



صبا....اصل بصراحه يعني انا جعانه🥺



ابتسم زيد غصب عنه خد نفس طويل من السيجار وبعدين طفاه في الطفايه وقام مد ايده ليها



زيد...تعالي معايا❣️



بصت صبا علي ايده هنروح فين🙄



زيد...انتي مش جعانه تعالي هأكلك.



مسكت صبا كف ايده بهدوء واول ما زيد ضغط بأيده عليها غمضت عينها ومشيت معاه❣️



المشاعر الغريبه اللي كانت صبا بتحس بيها مع زيد كانت تشبه مشاعر المراهقه لكن هي في الحقيقه كانت مشاعر مفتقداها جداً لمسه ايده كلامه حضنه اللي مكانتش تقصده نبرة صوته الجذابه نظراته ليها حتي قبلته اللي مش قادره تنساها مشاعر غريبه عمرها ما عاشتها قبل كده حتي في الاوقات اللي كانت هي وأيمن مفيش بينهم مشاكل عمرها ما شافت معاه المشاعر دي يمكن ايمن كان بيحبها لكن مكانش بيعبر عن حبه كان بخيل في مشاعره  كل اللي كان مسيطر عليه انه يحس برجولته وبس عمره ما فكر فيها هي عايزه محتاجه ايه؟ ايه اللي مفتقداه عشان كده مكانتش قادره تسيطر علي مشاعرها معاه واخر فتره بينهم رغم انه كان بيضغط عليها عشان يعرف السر إلا انها بالمسبالها كانت احلي لحظات في عمرها❣️



دخل زيد بيها علي المطبخ



زيد...اتفضلي اقعدي هنا وانا هجهزلك الأكل.



قعدت صبا علي كرسي البار



صبا...طيب تحب اساعدك.



زيد...لا خليكي انتي وانا هعمل.




        
          
                
وقف زيد فتح التلاجه وقف قدامها شويه وبعدين بص لصبا بتحبي البرجر🤨؟



صبا.....اه بحبه❣️



ابتسم زيد وطلع البرجر وطلع حجات كتير وبدأ يعمل الاكل.



صبا...بتريقه😏 ايه كل الحجات اللي مطلعها دي🙄



بصلها زيد...🤨 ايه بتتريقي انا هأكلك احلي برجر في الدنيا.



صبا....بأبتسامه لما نشوف❣️



فضلت صبا حاطه ايدها علي دقنها وبصاله وهي مستمتعه واقف قدامها زيد باشا الطوبجي بكل هيبته بيعمل اكل بيقطع الخضار بهدوء و رواق ومركز كأنه شيف واستغربت لقيته بيحط انواع جبن كتير وحطهم علي النار مكانتش فاهمه بيعمل ايه ثواني وعمل احلي صوص جبن وبدأ يظبط الساندوتش



زيد....ايه جاهزه؟



صبا....جداً الريحه جوعتني اكتر



قرب منها زيد معاه صنيه عليها بطاطس وطبق في خضار والبرجر كاتشب وصوص الجبن وكوبايه عصير



زيد....يلا دوقي وقوليلي رأيك بألف هنا😉



صبا....ايه كل ده وبعدين هو انت مش هتاكل.



زيد....لا مش جعان كلي انتي.



صبا...هتفضل تتفرج عليا يعني مش هعرف اكل لوحدي كده🙄



زيد....انا هروح اعمل قهوه واجي اشربها معاكي. بس يلا كلي عشان ميبردش



بدأت صبا تاكل كانت جعانه جدا واول ما داقت البرجر انبهرت بطعمه🙈 يمكن هو سهل لكن الطريقه اللي عملها بيه والحجات اللي حطها فيه خليته شبه بتاع المحلات.



زيد...بابتسامه بصلها وهي بتاكل ايه عجبك.



صبا...اوي تسلم ايدك مكنتش اعرف ان انت ليك في المطبخ يعني لان عمري ما شوفتك واقف في المطبخ اصلا ويوم ما شوفتك كنت بتتريق عليا ساعت الكيك😒



ضحك زيد وبصلها يمكن مش بقف في المطبخ في القصر بس هما انا لوحدي ولما باجي ببقي مضطر اقوم واعمل حاجه اكلها بس يعني انا مش شاطر في المطبخ زي ما انتي متخيله انا اخري برجر بطاطس بيض بيتزا 



صبا...وهي البيتزا سهله🙄



زيد...اه اوي علي فكره انا بحب المعجنات عموما عشان كده ديما بحاول فيها قرب وقعد قدامها وهو معاه القهوه



فضلت تاكل وهي في دنيا تانيه وهو مبتسم و باصص عليها بحب حاسس انه بيحلم ولو كان حد من كام سنه فاتوا قاله ان اللحظات اللي بيشوفها مع صبا دي هيعيشها في يوم من الايام مكانش صدق🥺



خلصت صبا اكل وقامت تغسل ايدها و معاها الصنيه



زيد...سيبي كل حاجه مكانها انا هشيلها.



صبا....لا خليك كفايه عليك الأكل انا هغسلهم.



زيد...طيب حطيهم في غساله الاطباق وانا هبقي اغسلهم




        
          
                
صبا...بسخريه احط كام طبق في غساله الاطباق😏



زيد...بضحك انتي علي طول معترضه كده طيب انا الحق عليا مش عايز اتعبك 🤨



 وقفت صبا قدام الحوض تغسل الحاجه وترجع كل حاجه مكانها وبعدين بصتله بغيظ😒



صبا....هو يعني انت عشان طويل فا تخلي المطبخ بتاعك طويل كده مش طايله اشيل الاطباق😡



ابتسم زيد وبصلها انا مالي انتي اللي قصيره😉



صبا...😳انا قصيره علي فكره بقي انا طويله🥺



قام زيد ومشي ناحيتها بهدوء وهو مبتسم وباصصلها بحب



زيد....قصيره وقصيره أوي كمان



سندت صبا ضهرها علي الحوض وبصتله وهو بيقرب



وقف زيد قدامها ومسك منها الأطباق وبدأ يحطهم وهي واقفه مصدومه زيد واقف قدامها مفيش مسافه تفصلهم عن بعض كل جزء في جسمها بيترعش كأن الكهربا مسكت فيه.



تنحت صبا في ملامحه والصدمه كانت مرسومه علي وشها😳



رجع زيد الأطباق مكانها وبعدين بصلها بحب وهمس بهدوء



زيد....لو كنت اعرف ان ممكن يجي يوم وتقفي في المطبخ هنا كان زماني عملته علي طولك انتي❣️



صبا....بتوتر انا 🥺



زيد...اه انتي يا صبا.



ابتسمت صبا بتوتر خلاص احنا فيها ابقي قصره شويه يمكن اجي مره تانيه 
او يمكن يعني حد يجيلك طولي كده و ميبقاش طايل.



زيد...هو مفيش حد بيجي هنا خالص ولو حد جه مش بيقف في المطبخ بس لو هتيجي تاني مستعد انزله شويه❣️



صبا....طيب وانت هتعرف تتعامل معاه وهو اقصر منك كده❣️



زيد....يمكن هتبقي مشكله بس عادي



صبا....خلاص خليه زي ما هو وانا لو جيت تاني هساعدك بس ابقي شيل حاجتك بنفسك.



ابتسم زيد و غمزلها😉 فكره بردو المساعده حلوه.



فضلت صبا بصاله بأبتسامه وإحراج وشها كله احمر فضل زيد يقرب منها بهدوء وهي بصاله ومستسلمه وبعدين غمضت عينها عشان تحاول تسيطر علي دقات قلبها العنيفه 🙈



وراح العقل في الوقت ده و أنتصر القلب



قرب زيد من شفايفها و تاه في دنيا تانيه بعيده حس ان طاير والدنيا مفيهاش حد غيرهم يمكن مش اول مره يبوسها لكن الاولي كانت بوسه غضب ووجع وغصب منها لكن المرادي صبا في حضنه ومستسلمه للمسته برضاها



حطت صبا ايدها الاتنين علي صدره 
مكانش زيد مركز في اي حاجه ولا عارف عدي وقت قد ايه ثواني دقايق لحظات بس كل اللي كان بيفكر فيه ان اللحظه دي متنتهيش وأخيراً بعد عنها بهدوء أول ما حس انهم بحاجه للنفس
بعد وهو لسه مصمم ميفارقش شفايفها  وفضل يوزع قبلات رقيه علي شفايفها وهي في دنيا تانيه مستسلمه خالص




        
          
                
ابتسم زيد بحب ووجع وشوق ومسك راسها بأيده الاتنين فتحت صبا عينها وبصتله من غير ولا كلمه لمح في عينها دموع بس ابتسامتها وإحراجها خلوه يتأكد ان دموعها مش ندم قرب راسها من صدره وضمها ليه بقوه



وثواني وحلق زيد في السما زي الطير اللي اخيراً خرج من القفص اول ما صبا لفت ايدها علي وسطه🙈❣️😍



دقايق عدت وهما في عالم تاني منفصلين عن عالمنا تماماً



خرجها زيد من حضنه وهو لسه ماسك راسه بأيده الاتنين ❣️



زيد....أنتي كويسه؟❣️



ابتسمت صبا وهي مش قادره تاخد نفسها او تنطق بحرف هزت راسها بهدوء.



زيد....عايزه تمشي ؟



صبا...احمم زي ما تحب❣️🥺



زيد....طيب ايه رأيك نشرب نسكافيه وبعدين نمشي😉



صبا...ماشي🙈



لعب زيد في شعرها بحب وبعدين بعد عنها ووقف عمل النسكافيه واول ما خلص من غير اي مقدمات مسك ايدها وهو ماسك النسكافيه وخرج بيها بره حط النسكافيه علي التربيزه وقعد علي الكنبه وهي قعدت جمبه



كانت متوتره جدا ومش عارفه تسيطر علي ابتسامتها وهو كمان مكانش عارف يقول ايه يتأسف ولا ميتكلمش لانها راضيه يقولها علي اللي في قلبه ولا بلاش يفتح اي كلام في اللحظه دي خصوصا ان اللي في قلبه محتاج كلام كتير اوي مينتهيش بكلمه بحبك❣️



يسألها حاسه بأيه ولا كفايه عليه اللي هو حاسه ووصله منها❣️



محسش بنفسه غير وهو باصصلها ومبتسم ابتسامه جذابه شقلبت كيانها اكتر ابتسمت غصب عنها 



ولتاني مره يلف زيد ايده علي رقبتها وياخدها في حضنه🙈



سندت صبا راسها علي صدره دقات قلبه مكانتش دقات عاديه ده كان صراع عنيف دقات واقفه من سنين كتير الوجع مقيدها💔



حط زيد ايده علي راسها وفضل يمشي ايده بهدوء علي شعرها 



غمضت صبا عينها اول ما حست زيد بيقرب شفايفه من راسها باسها بوسه طويله كلها حب❣️



عدي حوالي عشر دقايق او ربع ساعه استغرب زيد هدوءها فكرها نامت.



زيد....صبا.



رفعت صبا وشها ليه وبصتله



صبا...نعم



زيد....انا فكرتك نمتي علي فكره.❣️



صبا...بإحراج لا منمتش.



زيد....طيب ساكته ليه؟



صبا....معنديش كلام اقوله يا زيد🥺



زيد....ليه؟



صبا....مش عارفه طيب انت ساكت ليه



زيد...بردوا معنديش كلام اقوله تقريباً كده الكلام طار😉❣️




        
          
                
ابتسمت صبا طيب مش يلا بقي عشان منتأخرش.



زيد....زهقتي؟



صبا....لا خالص بس يعني عشان روح متقلقش.



زيد....بحب حاضر يا صبا زي ما تحبي يلا قومي هاتي حاجتك عشان نروح



صبا...ممكن اطلب منك طلب.



زيد...اكيد



صبا....ممكن تسوق انت وحد من الجارد يبقي يجيب العربيه بتاعتي انا مش هقدر اسوق❣️



ابتسم زيد بحب...اصلا مكنتيش هتروحي بالعربيه وكنت هعمل كده يلا بينا.



دقايق بسيطه وخرجوا من الڤيلا بعربيه زيد و الجارد وراهم واحد بالعربيه بتاعته والتاني بعربيه صبا.



طول الطريق صبا باصه قدامها مبتسمه وساكته مش قادره تبص في عينه



وهو كل شويه يبصلها فجأه حست صبا بأيد زيد بتحضن كف ايدها.



بصتله وسكتت❣️



لا قدرت تعترض ولا قدر زيد يبررلها الجنان اللي بيحصله وكل واحد فيهم استمتع باللحظه من غير كلام



وبعد وقت بسيط وصلوا ركن زيد العربيه ونزلوا مع بعض



كلن الكل نام طلعوا مع بعض علي فوق والصمت كان سيد الموقف



وقفت صبا قدام باب اوضتها.



صبا...تصبح علي خير.



مسك زيد كف أيدها باسه بحب 



زيد....وانتي من اهل الخير



ابتسم صبا ودخلت بسرعه علي اوضتها رمت نفسها غلي السرير وهي ماسكه قلبها😍😍



ووضع زيد مكانش يختلف عنها كتير
ولأول مره ينام بسهوله كده لدرجه انه مغيرش هدومه عشان تفضل ريحتها ملازماه😍



...............



في صباح يوم جديد



قام زيد مبسوط جدا مزاجه في السما خد شاور وغير هدومه وبعدين فتح الباب وخرج



في نفس الوقت اللي صبا خرجت منه من اوضتها.



زيد...صباح النور❣️



صباح...بإحراج صباح الخير يا زيد.



زيد....نمتي كويس.



صبا....بلهفه اوي ااا اقصد اه نمت كويس.



زيد...طيب يلا عشان نفطر😉



صبا...حاضر❣️🙈
...........................



في شركه عزيز خطاب.



طارق...انا مش فاهم يعني هي كانت بتدور علي ورق ولا كانت بتلعب في حاجتك اصلا.



عزيز....بلاش غباء يا طارق بقولك دخلت عليها لقتها بتفتح في الفايلات كأنها بتدور علي حاجه هي لو بتدور علي ورق هتفتح الفايلات والمستندات ليه.




        
          
                
طارق...غريبه بس بردوا انت قلقان ليه حتي لو لقت حاجه هتعمل ايه بيها انت عارف مريم لا ليها حد ولا تدويرها وراك هيفيدها بحاجه



عزيز...مريم متغيره يا طارق من يوم ما رجعت من السفر مش هي مريم اللي بتخاف اللي لنا عارفها كل تصرفاتها بقت مريبه وبعدين انا مش قولتلك ان من حوالي اسبوعين دورت علي العقد بتاع العمليه الجايه ومكنتش لاقيه قلبت المكتب حته حته مكانش موجود
وبعدين بالصدفه تاني يوم لاقيته مع اني دورت في المكان ده ومكانش موجود



طارق....طيب خليني معاك تفتكر لو هي هتبقي بتعمل كده ليه عايزه تبلغ عنك مثلا.



عزيز....انا اتوقع من مريم حاجه زي دي من زمان بس اللي مجنني ليه الوقت بالذات 



طارق.....تقصد ان ممكن يكون حد بيساعدها.



عزيز...مش للدرجادي مريم ملهاش حد غيري انا وزينب حتي خروجها محدود وانا عيني عليها ديماً



طارق....بس خلي عينك عليها زي ما انت كده وركز معاها شويه لحد ما نشوف اخرها ايه وخد بالك يا صاحبي لو احساسك ده صح يبقي ممكن نروح في داهيه علي ايد مريم وتبقي مصيبه 



عزيز...متقلقش انا في دماغي فكره كده هعملها عشان بس اطمن والشك اللي جوايا من ناحيتها ده يهدأ لو وقعت يبقي جابته لنفسها ولو محصلش حاجه يبقي انا اللي ظلمتها.



طارق.....فكره ايه دي؟



عزيز....هقولك بس لما أنفذ الأول الخطه دي 



طارق....عزيز احنا لازم نطمن بسرعه العمليه قربت ومش عارفين مريم ماسكه علينا حاجه ولا لا 



عزيز...اطمن يا طارق الموضوع ده هيخلص قريب اوي🤨



.......................



في مكتب مراد اتصل علي فرح عشان تروحله.



دخلت فرح وهي محرجه منه من ساعت ما شاف امير بيبوس ايدها وهي بتهرب منه.



فرح...ايوه يا مستر مراد ؟



مراد...🤨 تعالي اقعدي هنا.



عرفت فرح انه هيقولها حاجه🙈



فرح...بخوف نعم🙄



مراد...🤨🤨 انتي عارفه اني لا بحب اللف ولا ادور ومن الاخر كده اللي حصل امبارح ده لو اتكرر تاني هتشوفي مني وش مش هيعجبك مفهوم.



فرح...بخوف مفهوم🥺 بس علي فكره انت فاهم غلط يا مراد كل الحكايه اني بقالي فتره ببوظ الشغل ومش بعمله صح وامبارح قدرت اظبط كل حاجه وهو كان فرحان بس ووو.



مراد...يابت عليا انا🤨 انا فاهم كل حاجه فاهم ان انتي بتحبيه ومن زمان وهو كمان متنيل علي عينه وبيحبك



ابتسمت فرح بصدمه وبصتله 😳



فرح...بتتكلم جد امير بيحبني هو قالك؟




        
          
                
مراد...😳🤨 شوف البت بقي سبتي كل كلامي وركزتي في الجمله دي.



اتحرجت فرح وبصتله بابتسامه لا مقصدش بس يعني🙄



مراد...بيحبك يا هبله ومش عشان هو ابني هسيبه يقرب منك انا روقته وبروقك انتي الوقت اكتر منه بصي يافرح انتي عارفه بعديداً عن اني عمك فا احنا صحاب صح



فرح...صح.



مراد...انا عارف انك بتحبي امير من زمان بس هو حمار مكانش حاسس بيكي بس الوقت اقدر اقولك انه بيحبك يمكن لسه مقالش ليكي بس عارف من غير ما يقول لكن لحد الوقت اللي حاسس بيه انك بتحبيه اكتر ما هو بيحبك وانا مش عايز كده انا عايز امير مايشوفش غيرك ويحبك اكتر ما بتحبيه



فرح...يعني اعمل ايه؟



مراد....تروقي عليه تخليه يبقي هيتجنن عليكي وميعرفش يطولك 🤨 خليه بغير عليكي يحس بيكي تبقي شاغله تفكيره 24 ساعه ممنوع يقربلك بأي شكل اقولك حتي لو مد ايده يسلم عليكي متسلميش انا عايزه اشوفه مجنون بفرح مفهوم🤨



فرح...بحب مفهوم 🙈



مراد...بابتسامه جميله انا بحبه وهو ابني بس انتي كمان بنتي وحته مني مقبلش عليكي اي حاجه وميرضنيش ابدا انك تحبيه اكتر ما يحبك عوضني السنين اللي حمار ده ممانش حاسس فيهم بحبك ربيه مش انا ابوه بس بقولك ربيه لحد ما يجي راكع ويطلب ايدك اتفقنا😉



فرح...اتفقنا انا بحبك اوي😍😍



مراد...طب تعالي هاتي بوسه بقي يامرات ابني 😍



جرين فرح عليه وخدها في حضنه  بحب❣️



.................



الايام كانت بتمر بهدوء لحد ما جه اليوم اللي يوسف وتقي جهزوا فيها حفله لخلود.



جهز يوسف الحفله في يخت علي النيل متزين بالبلالين والورد وطبعاً قال هو ومراد لكل اللي في البيت



كان يوم اجازه الكل راح لاول مره يتعرفوا علي خلود ويباركولها كانت اول مره تجتمع بروح وبعيله يوسف بعد العزاء ملك وميار كانوا موجودين 



خلود كانت طايره من السعاده قد ايه عيله جميله مشاعر دفئ وروح جميله اوي اول مره تحس بيها



يمكن الكل كان محتاج الخروجه دي زي خلود الجو بينهم كان جميل كله ضحك وسعاده نظرات جميله بين كل اتنين



وأهمهم زيد وصبا 😍



اما فيروز فا مقدرتش تروح واعتذرت 



العلاقه تقريباً بينها وبين حسام مكانتش موجوده كاريمان بعد ما كانت مش بتسيبها مبقاش تقعد معاها ولو لمحتها تسمعها كلام يوجعها الوحيد اللي كان مصبرها هو منذر 



وطبعا سما وكاميليا اول ما عرفوا كانوا طايرين من السعاده.



انتهي اليوم بسعاده علي الجميع.




        
          
                
خلود...شكرا يا يوسف علي كل حاجه حلوه بجد اليوم ده فرق في حياتي كلها❣️



يوسف...انتي تستاهلي كل حاجه حلوه يا خلود والوقت بقي خلاص احتفلنا ندخل في الجد تركزي في شغلك وحلمك وبخصوص البيت وكل حاجه عايزه تبيعيها متشليش هم انا هظبط كل حاجه.



خلود....بصتله خلود بإحراج ممكن اقولك حاجه.



يوسف...طبعا قولي😉



خلود....انا مبسوطه اوي انك في حياتي يا يوسف❣️



يوسف...بسعاده ده بجد😍



خلود...طبعاً بجد❣️😍



يوسف....علي فكره انا كنان مبسوط انك في حياتي يمكن احنا عرفنا بعض في ظروف صعبه ليكي بس ديماً اب حاجه صعبه بيتولد منها حاجه حلوه وانتي كنتي الحاجه دي يا خلود❣️



خلود...بأبتسامه إحراج ااا طيب انا هنزل بقي عشان تقي واقفه هي ومستر مراد.



يوسف....ماشي يا ستي يلا اطلعي.



......



عند مراد وتقي.



مراد....ايه القمر ده بس😉



تقي...بجد شكلي حلو



مراد...طبعاً قمر😉 هتوحشيني



تقي....وانت كمان يا مستر مراد.



مراد....بضحك بردوا مستر مراد انتي ناويه تجننيني صح🤨



تقي...طيب اعمل ايه مش راضيه تيجي معايا خالص🙈🙈😍



مراد...بحب خلاص يا ستي انا راضي بأي حاجه.



تقي....انا بحبك اوي ❣️



مراد....وانا بحبك اكتر يا قلب مستر مراد😉



ضحكت تقي بصوت عالي نسبياً



مراد....وطي صوتك🤨



يوسف...يلا يا برنس.



مراد...يلا بينا يلا يا بنات اطلعوا❣️



سلموا عليهم وطلعوا وهما طايرين من الفرحه وبعدها مشي يوسف ومراد.



...............



الأيام كانت بتجري بسرعه تجهيزات جواز داوود وروح بتقرب مبقاش فاضل وقت خلاص ايام وليلي اخيرا هتبقي في حضن داوود اللي اتحرمت منه سنين❣️



قبل الجواز باسبوع.



روح....راجح كنت عايزه اتكلم معاك في حاجه؟



راجح...خير يا حبيتي تعالي اقعدي.



قعدت روح قدامه انا كنت بقول يعني بلاش تفتح موضوع جواز صبا والولاد الوقت خليها احسن بعد جواز داوود وليلي.



راجح...اشمعني؟



روح....مش عارفه قلقانه يا حبيبي مش سهل يعني انك تقول كده لصبا منعرفش رد فعلها كمان الولاد مش كلهم هيوافقوا غلي كلامك جايز يحصل مشكله نقاش حاد بلاش نضيع فرحه داوود وليلي




        
          
                
راجح....مشكله ايه بس ده عرض وطلب الموضوع هيكون بكل هدوء مش زي ما انتي متخيله يعني يا روح.



روح...صدقني هو مش سهل بردوا يا راجح وبعدين هنستعجل ليه ده بعد جوازهم علي طول افتح الموضوع انا قلبي مش هيرتاح غير كده واهو لو عظي علي خير يبقي كويس حصل حاجه منبقاش نكدنا علي داوود وليلي انت شايف هما طايرين ازاي من الفرحه.



راجح...انتي رأيك كده.



روح....اه صدقني كده افضل.



راجح...خلاص اللي انتي شيفاه يا حبيبتي❣️



ابتسمت روح بحب رغم القلق اللي جواها.



الايام بتمر بسرعه الجو هادي جدا



زيد وصبا من اخر مره كانوا مع بعض محصلش بينهم اي حاجه غير نظرات كلام بسيط لكن ليه آثر جميل❣️



وقبل جواز ليلي وداوود بيومين.



أتصلت فيروز علي زيد 



زيد....حبييه قلبي طمنيني عليكي؟



فيروز....بخير يا زيد بس خلاص الوقت جه.



زيد....تقصدي ايه؟



فيروز.....محتجالك تكون معايا بكره🥺



زيد.....بكره يا فيروز؟



فيروز...اه يا زيد انا تعبانه وعايزه اخلص من الحمل ده وهما بكره كلهم متجمعين هنا مش عايزه أفوت اللحظه دي ومتقلقش مش هنعرفهم حاجه في البيت عشان داوود وليلي.



زيد....انا قولتلك قبل كده اني معاكي اي وقت.



فيروز.....عارفه يا زيد انك ديماً موجود يمكن انت قولتهالي كتير قبل كده وقت متحتاجيني هتلاقيني في ضهرك وجه اليوم اللي محتجالك تكون في ضهري يا زيد.



زيد....انا طول العمر هفضل في ضهرك بس هسألك تاني راضيه عن كل اللي عملتيه واللي بتعمليه💔



نزلت دموع فيروز بصمت🥺
راضيه يا زيد واول مره احس اني مرتاحه كده



زيد.....وانا قصاد راحتك دي مستعد أجيب علي الدنيا واطيها ❣️ بكره هتلاقيني عندك



فيروز.....زي ما اتفقنا اول ما توصل انت جاي عشان انا كلمتك وقولتلك اني عيزاك كل اللي طلبت منك تعمله متنساهوش يا زيد



زيد...تمام يا حبيبتي❣️ مش ناسي حاجه خلي بالك من نفسك.



فيروز....حاضر يا حبيبي سلام



زيد....سلام.



.................



اليوم عدي بسرعه كأن الدقايق بتجري والكارما بتسابق الزمن💔🥺



في ڤيلا الباشا 



كاميليا وسما كانوا موجودين من بدري ومبسوطين جدا وكأنهم بقوا اصحاب البيت في لحظه.




        
          
                
وصل منذر وحسام كانت فيروز في اوضتها مستنيه زيد يوصل قلبها كان بيدق بعنف لدرجه ان حاسه ان عضم صدرها بقي يوجعها💔



الكل كان متجمع مستنين فيروز تنزل والعشاء يجهز.



في اللحظه دي وصلت الكارما مع وصول الضهر والسند 💪❣️



نزل زيد من عربيته بكل قوه وهيبه



ونزل وراه نادر و يوسف ومراد وياسين وقاسم😎



مراد....زيد استني لحظه انت قولت نيجي معاك لفيروز ومقولتش ايه السبب انا عايز اعرف في ايه



نادر....حاسس ان في مشكله بين فيروز وحسام.



زيد....هتعرفوا الوقت بس اهم حاجه انا مش عايز اي حد فيكم يغلط 



قاسم....زيد في ايه هو عمل في اختك حاجه مد ايده عليها.



زيد...كنت قطعتهاله يا قاسم ومكنتش احتاجتكم انا بس قولتلكم عشان العالم الوسخه دي تعرف ان لما فيروز تقول كفايه تلاقي وراها ضهرها 😡ويعرفوا ان رجالتها كتير 



ياسين...انا مش فاهم حاجه.



زيد....هتفهم بس هتدخل وانت عادي بتضحك وهنقول ان فيروز اللي طلبت مننا نيجي مش عايز غلط مهما حصل منذر يوجعني زي ما فيروز توجعني وانا لاخر لحظه مش باقي علي حد في العيله دي غير منذر



دخل زيد ودخلوا كلهم وراه واول ما الشغاله فتحتلهم الكل اتصدم في العاده محدش بيروح لفيروز اصلا هي اللي ديماً تروحلهم



منذر...ايه ده ايه المفجأه الحلوه دي.



سلم عليهم كلهم كاريمان و كاميليا وسما وحتي حسام كانوا مستغربين.



زيد....ابداً فيروز طلبتنا فا جينا نشوفها يا صاحبي.



منذر....ده بيتكم يا زيد والله مبسوط انكم هنا.



حسام...اتفضلوا اقعدوا فيروز نازله حالاً



كاريمان...اتفضلوا اقعدوا يا جماعه نورتوا.



مراد...نورك يا هانم.



منذر كان بيبص بقلق لزيد



منذر....زيد في حاجه



زيد...بنظره حزن الوقت نعرف يا صاحبي.



فضل منذر باصصله بقلق و أتأكد من كلامه ان في حاجه كبيره.



لحظات توتر عدت واخيراً  ظهرت فيروز علي اول الدرج من فوق وفأيدها شنطتين هدوم كبار



اول ما حسام شافها وقف بصدمه 
منذر...بقي يبص عليها وعلي زيد كأن الحاجه اللي توقعها اكبر من ما تخيل ولما شافت الشنط كأن روحه بتتسحب منه💔



لمحها زيد وبص ليوسف وياسين



زيد....بقوه هاتوا الشنط من اختكم🤨



قام يوسف وياسين بسرعه علي فوق خدوا من فيروز الشنط ونزلوا مع بعض.



كاريمان....هو في ايه وايه الشنط دي يا فيروز.




        
          
                
حسام...فيروز حبيبتي احنا مش اتفقنا اننا هنروح مع بعض بكره لداوود انتي رايحه الوقت ولا ايه وايه كل الشنط دي.



قربت فيروز اكتر منهم ووقفت جمب اخواتها وهي بصاله بقوه🤨



فيروز....لا انت فاهم غلط يا حسام انا اتصلت بأخويا عشان يجي ياخدني بس طبعاً قبل ما امشي يا حسام لازم اهم حاجه تحصل تطلقني😡



حسام...😳 انتي بتقولي ايه.



منذر....فيروز في ايه انتي اكيد بتهزري صح .



فيروز....لا يا منذر مش بهزر انا بتكلم جد 



حسام...بعصبيه هو ايه اللي بتتكلمي جد انتي اتجننتي ولا ايه يا فيروز😡



يوسف...بغضب صوتك ميعلااااااش😡



زيد...يووووسف مش عايزك تنطق
وانت لسانك ميغلطش انا داخل البيت ده عشان اخد اختي واطلقها قبل ما اخرج من هنا ولو انا باقي علي حاجه فا انا باقي علي صاحبي وعشره عمري عشان كده بلاش تستفزني😡



منذر....طيب اهدي عشان خاطري يا زيد و فهمونا في ايه طيب.



حسام....انا مش هطللللق حد😡



منذر...بغضب اسكت انتتتتت😡



زيد....بأبتسامه قوه حط لسانك في بوئك قولتلك انا مش فاهم انت ازاي قادر تتكلم اصلاً



كاريمان.....كده الموضوع زاد عن حده ما حد فيكم يتكلم😡



فيروز....انا هتكلم يا طنط مبقاش في حاجه تخليني اسكت اصل انا استحملت كتير اوي استحملت إهانتك سنين بسبب الخلفه استحملت اسوأ معامله منك استحملت كلام محدش يتحمله وبمجرد ما كنتي تلاقي حسام داخل تقلبي الدنيا عليا وتطلعيني انا اللي غلطت وهو كالعاده يصدقك 
حتي لما كان بيسمع بودنه إهانتي كان بيسكت وبردوا يجي عليا 
الوحيد اللي كان بيقف معايا هو منذر 



الغريب بقي اني كنت فاكره ان كل عمايلك معايا انك محتاجه يكون ليكي. احفاد كنت بستحمل واقول حقها لما حملت المرادي لاقيت حد تاني غيرك بيتعامل معايا اتغيرتي جداً كنت مستغرباكي بس كنت فرحانه ان الجو بينا بقي افضل لكن للأسف مطولتيش وظهر وشك الحقيقي من تاني اول ما الحمل نزل للمره الرابعه.



بص مراد والشباب بصدمه لبعض😳



مراد....فيروز انتي حملك نزل؟



نادر...وليه احنا منعرفش💔



فيروز.....انا اللي طلبت من زيد وصبا ميقولوش عشان داوود وليلي ومامي وبابي محدش فيهم يضايق



المهم الكام يوم اللي فاتوا رجعت للصفر من تاني وحياتي بقت جحيم إذا كان منك ولا من ابنك اللي كنت اتمني الاقيه جمبي بس هو اول واحد اداني ضهره.



حسام.....هو انا مش من حقي اني اضايق لما ابني اللي مستنيه السنين دي ينزل😡



فيروز....بغضب لا مش من حقكككككك😡 انت بأي حق اصلاً تدور علي حقوقك هاااا انت مين انت اصلا انا ازاي كنت عايشه معاك ازاي كنت بحبك وبستحمل منك ومن امك كل الاهانات دي ازاي هانت عليا كرامتي وانا فيروز راجح الطوبجي😡 انت زعلان اوي عشان الحمل نزل قولهم يا حسام قولهم ان ربنا عوضك بتوأم😡




        
          
                
بصله منذر بصدمه 😳



واخواتها بصوا لبعض والصدمه كانت حليفه حسام وكاريمان وسما وكاميليا.



خدت سما خطوه عشان تبعد.



فيروز....اقفي عندك لما اخلص كلامي ابقي امشي😡



حسام....بحزن فيروز متعمليش كده هفهمك والله العظيم يا حبيبتي



فيروز...بوجع انت تخرس خاااالص واوعي تقولي حبيبتي انا معرفكش وقرفانه منك انت كان ليك الشرف انك تكون جوزي بس يظهر انك كنت مش عارف مين هي فيروز الطوبجي😡



منذر....توأم ايه انا مش فاهم حاجه انطقققققق😡



فيروز.....معلش يا منذر مش هيقدر يتكلم هيقولك ايه ان هو وبنت خالتك متجوزين علي سنه الله ورسوله وكمان حامل في توأم🤨



منذر....مستحيل 💔



فيروز....مش بس كده يا منذر دي الست والدتك كمان عارفه وطايره من الفرحه باحفادها🙂



منذر...الكلام ده صح يا امي حتي فيكم ينططططق😡



حسام....ايوه صح بس لازم تعرفي اللي حصل انتي مش فاهمه حاجه صدقيني كانت غلطه محدش فينا ليه ذنب فيها انا مكنتش في وعيي.



ضحكت فيروز بوجع وبصتله انت اللي فاهم حاجه للاسف انت فاكرني فيروز الهاديه الطيبه اللي بتستحمل اي وجع مهما كان فير ز اللي بتحبك فيروز الرومانسيه اللي بتستني كلمه واحده حلوه منك عشان ترضي وتحمد ربنا علي وجودك في حياتها بس بيتهيألي انت مشوفتش الوش الجديد بتاع فيروز الطوبجي😡 فيروز اللي خارجه من بيت كله رجاله مكنتش تحلم تناسبهم



حسام.....فيروز خدي بالك من كلامك



زيد....انت ليك نفس تتكلم يالا😡



حسام....خد بالك من كلامك انت كلام يا زيد وادام مش عايزين تفهموا اللي حصل يبقي براحتكم انا انجوزت علي سنه الله.



منذر....بغضب نزل علي وشه بالقلم😡 انت ازاي كده انت ايه يا اخي شيطان انت فاكر ان الموضوع بالسهوله دي 



حسام...انت بتمد ايدك عليا يا منذر.



منذر....واقطعك بأيدي يا زباله😡



مراد....بغضب من غير كلام كتير طلق فيروز يا حسام.



حسام...مش هطلق حد😡 فيروز مراتي وهتفضل مراتي



ياسين...بغضب طلق يااااااض😡



طلع زيد من جيبه المسدس وحطه في وش حسام الكل اتصدم كاريمان صرخت علي ابنها.



زيد....وعزه وجلاله الله اللي مانعني عنك منذر بس لو حالاً مطلقتش فيروز هاخد روحك بأيدي



حسام...قولتلك مش هطلق مراتي انا بحبها واللي حصل كان غلطه



زيد...بغضب شد الزناد يبقي انت اللي جبته لروحك يا عرة الرجاله




        
          
                
وقف منذر بسرعه قدام اخوه في وش زيد رفع عينه وبصله وبسرعه نزلت دمعه كلها وجع من عين منذر



منذر...بوجع بلاش كده يا صاحبي متوجعش قلبي الله يخليك💔
ده مهما كان اخويا



بصله زيد بوجع💔



كاريمان....بصراخ طلقها خليها تمشي معاهم 



حسام ....مش هطلقها قولت فيروز عشان خاطري قولي حاجه وانا مستعد اعوضك وهفهمك كل حاجه صدقيني 



فيروز....لو عندك كرامه و رجوله طلقني انا مش عايزه اعيش مع واحد قذر زيك😡



قاسم....طلق يا حساااام بدل وديني ما هفقد اعصابي واخليك تندم بجد😡



زيد...بص لمنذر بوجع سامحني يا صاحبي مكنتش اتمني انا وانت نقف قصاد بعض الوقفه دي بس اخوك ماسابليش حل يا منذر وانا اي حد يخصني بما فيهم انت خط احمر بس المرادي اعذرني الخط الاحمر اللي انت واقف عليه مش هيساعك انت والزباله اللي واقف وراك رفع زيد المسدس في وش منذر.



كاريمان....طلقهاااا



سما....طلقها يا حسام 🥺



مراد....طللللق😡



حسام...بوجع انتي طالق يا فيروز💔



ابتسم زيد ونزل المسدس وحطه في ضهره.



وابتسمت فيروز براحه كبيره رغم الوجع اللي جواها.



قاسم...يلا فيروووز



مراد....هاتوا شنطتها وورقتها توصلها😡



فيروز....بابتسامه لحظه بس هو انتوا فاكرين الموضوع خلص لحد كده.



سما...انتي عايزه ايه تاني مش عملتي اللي انتي عيزاه اتفضلي يلا بره البيت مبقاش ليكي وجود فيه🤨



منذر....انتي هتمشي من هنا قبلها انتي والزباله اللي اتجوزك😡



حسام...بحزن في ايه تاني يا فيروز؟



زيد......بأبتسامه جه الوقت يا دكررررر اللي تعرف فيه الحقيقه كامله انت مش كنت بتقول انتوا مش فاهمين حاجه وعامل نفسك بورم وانت قد كده🤏
خدي حقك يافيروز وقولي للدكر اللي كنتي علي زمته انه طلع... ولا بلاش عيب😡



فيروز....بضحك قبل ما امشي يا حسام انت ومامتك حابه اقولكم كلمتين وأرمي في وشكم القنبــ له 



سامحني يا منذر انت بره كل حاجه هتسمعها بس اعذرني مضطره اقول كل اللي في قلبي.



بصلها منذر بحزن وسكت.



فيروز.....حسام يا ابن الباشا انت كان ليك الشرف انت والست والدتك انكم تناسبوا عيله الطوبجي كان الشرف ان اسمي يقترن بأسمك😡
مطلعتش متجوزه راجل للأسف الزباله 
اللي انت اتجوزتها عليا يا حسام وكنت بتقولها وانت نايم جمبي وحشتيني كنت بتقولها انك رفضت السفر معايا عشان متقدرش تبعد عنها الزباله اللي روحت نمت في حضنها وانا قلبي متقطع علي موت اخويا الزباله اللي عملن معاها علاقه لتاني مره  وحملت فيها منك وانا بايته عند امي 💔



الزباله دي اللي انت بعتني عشانها ضحكت عليك واديتك مقلب عمرك 
سما مكانتش بنت يا حسام😡



بصت سما وكاميليا بصدمه ورعب 



حسام....انتي بتقولي ايه



كاريمان...انتي بتخرفي .



فيروز...لا والله مش بخرف وللاسف يوم ماعرفت الكلام ده كان نفس اليوم اللي انتي عرفتي فيه انها متجوزه هي وحسام وقتها جريت بسرعه عشان متشوفنيش لدرجه ان امها مكانتش تعرف



سما لعبت بيكم كلمك في البدايه لعبت علي امها وقالتلها انها بتحب. حسام وهيبقي ليها مهما حصل ورسمت معاها الخطه انهم يحطوا منوم لحسام وتقنعه انه كان نايم في حضنها ودمر مستقبلها 



زيد....وانت شربت المقلب يا دكر😡



فيروز.....بس سما مكانتش بنت اصلا ضحكت عليك وعلي امها وبعدين عملوا لعبه الجواز عليك ولما اتجوزتك نمت في حضنها لتاني مره بس بمزاجك و اكيد بمزاجها وحملت منك



وطبعاً يا كاريمان هانم انتوا كمان صدقتوا انها كانت غلطه بس لما حصل مواجهه بين سما وكاميليا هانم عرفت وقتها ان سما مكانتش بنت واللي عمل فيها كده سابها و لبستها يا حسام باشا.



حسام....بصدمه انتي اكيد بتكدبي مستحيل



زيد...ليك حق تتصدم يا دكر بس لو تفتكر كده فيروز خرجت مره قيل المره اللي قابلت فيها صبا جاتلي حكتلي كل حاجه وكان معاها رقم البرنس اللي كان معلم عليك من غير ما تحس كلمته هو بره مصر الوقت كان نفسي اقابله بس للاسف المهم الباشا واضح كان بيعزها اوي بعتلي حجات كتير ليها وطبعاً كله بتمنه صور بقي وحكايات عن عدد المرات اللي اتقابلوا فيها مش موضوعي الوقت انا مش جاي اتكلم في اعراض انا جاي اشمت فيك يا دكر



فيروز...اه قبل ما امشي تقدر تاخد مراتك ام ولادك وتروح تكشف عليها هتعرف انها مش بنت من زمان وهتعرف انك مكنتش اول راجل في حياتها.



سما...بانهيار كداااابه كدابه وحقيره متصدقهاش يا حسام🥺🥺



فيروز...بابتسامه نصر مبروك عليكي يا سما فكرتي تلعبي مع فيروز الطوبجي وتخربي بيتها وحياتها تحوليها لدمار
بس للاسف الجون طلع بره انتي خرجتيني من القرف اللي كنت عايشه فيه من غير ما تقصدي وانا اللي جبت الجون 🤨💪



مبروك عليك مراتك و التوأم يا حسام باشا يا زين ما اخترت😉 شبه بعض😡



بصت فيروز لزيد بأبتسامه.



زيد...بحب مرضيه😉



فيروز....هزت راسها بحب خدها زيد في حضنه  هو ومراد  وخرجوا بيها واخواتها وراها شايلين حاجتها💪😎



وخرجوا من الڤيلا خالص 



قعد منذر وهو حاطت ايده علي راسه
روحه اتاخدت منه اللي سمعه كان صعب عليه اتصدم و أتوجع عليها حس انه مقدرش يحميها ورغم قوتها إلا انه عارف انها من جوه منهاره💔



دقايق عدت وهو فاصل عنهم تماماً سامع اصواتهم جمبه بيزعقوا بيتخانقوا فجأه أتحولت الڤيلا لصوت عالي وفجأه بقي في صريخ حواليه وهو مش معاهم 



وفجأه فاق منذر علي باقي الكابوس 💔🙈🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃

  

google-playkhamsatmostaqltradent